Griekenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 11:15

Ik ga in september denk ik weer. Ik ben met corona en allerlei drukke levensgebeurtenissen al 5 (!!) jaar niet meer geweest :oo

Met vrienden naar het huis van mijn ouders, dus wel gewoon weer naar de Peloponnesos, maar ben er dus ook al een tijd niet meer geweest dus is echt prima.
Voel me een beetje schuldig want zij zijn daar nu hard aan het werk met de renovatie, en dan kom ik in september als het allemaal af is :') Maar goed, wel heel lekker. Zin in.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 11:39

Eulogy schreef:
Ik ga in september denk ik weer. Ik ben met corona en allerlei drukke levensgebeurtenissen al 5 (!!) jaar niet meer geweest :oo

Met vrienden naar het huis van mijn ouders, dus wel gewoon weer naar de Peloponnesos, maar ben er dus ook al een tijd niet meer geweest dus is echt prima.
Voel me een beetje schuldig want zij zijn daar nu hard aan het werk met de renovatie, en dan kom ik in september als het allemaal af is :') Maar goed, wel heel lekker. Zin in.

Klinkt goed!

Ik ben al aan het nadenken over volgend jaar juni.
Of naar Syros met vrienden of rondtoeren op het vaste land.
Maar gelukkig nog tijd zat !

Earth

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 17:40

Gianti, ik ben nog niet op andere plekken geweest als Corfu maar wij vinden Paleokastritsa geweldig. Het is er niet heel druk, mooie standjes en heerlijke restaurants.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 09:14

We zijn er denk ik uit.. eerst paar nachten Santorini, dan naar Kefalonia en dan Zakynthos

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 21:17

Ik heb net geboekt. M’n tweede keer Griekenland. 15 dagen Rhodos.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 21:42

Heerlijk, waar ga je heen op rhodos? Ik ben er een jaar of 8 geleden geweest, toen bij Lindos in de buurt.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 21:55

Faliraki

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 22:06

Leuk hoor Rhodos. Als je de mogelijkheid hebt zou ik zeker een paar dagen een auto huren. Zijn veel mooie plekje, net als overal in Griekenland, te vinden.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 22:23

We hebben getwijfeld om de gehele periode een auto te huren of voor een paar dagen.
We willen ook graag veel bij het zwembad en op het strand liggen. Hebben regelmatig vakanties gehad dat we alleen maar onderweg en druk waren met alles bekijken. Dat wil ik nu voorkomen dus niet gelijk een auto voor de gehele periode gedaan.
Binnenkort even kijken wat we willen zien/doen en voor hoeveel dagen een auto dan nuttig is.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 00:11

Mandyy schreef:
We hebben getwijfeld om de gehele periode een auto te huren of voor een paar dagen.
We willen ook graag veel bij het zwembad en op het strand liggen. Hebben regelmatig vakanties gehad dat we alleen maar onderweg en druk waren met alles bekijken. Dat wil ik nu voorkomen dus niet gelijk een auto voor de gehele periode gedaan.
Binnenkort even kijken wat we willen zien/doen en voor hoeveel dagen een auto dan nuttig is.

Je kunt de bus nemen naar Rhodos-stad. 20 min. ongeveer en paar jaar geleden € 2,50
Er gaat zelfs een bus naar Lindos.
Al gaat mijn voorkeur naar eigen vervoer.
Maar de bus naar Rhodos-stad is ideaal i.v.m. parkeren.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 09:17

Bedankt voor de tip!

Als jullie meer tips hebben; altijd welkom! :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 09:31

Mandyy schreef:
Bedankt voor de tip!

De jungle-tour met Nikos Pappas schijnt erg leuk te zijn!

En verder ligt het eraan, waar je van houdt.
Je kan naar de 7-watervallen, is een klein natuurgebied. Net als de Vlindervallei.
Anthony Quin-baai.
Lindos (wit stadje) naar het kasteel.
Rhodos-stad vind ik erg leuk, wel opletten, er zijn daar een paar terrassen, die geen prijs hebben staan. Dat zijn oplichters.
Dagje varen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 09:36

De grotten van Traganou schijnen ook mooi te zijn. Wij hebben ook Lindos op ons lijstje en Rhodos stad / old town / Mandraki harbour. We willen ook een boottocht doen, ik denk naar Symi.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 10:00

Thanks!
Hebben/hadden jullie een huurauto? En zo ja, voor hoeveel dagen?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 10:02

Mandyy schreef:
Thanks!
Hebben/hadden jullie een huurauto? En zo ja, voor hoeveel dagen?

Ik ben 2 x op Rhodos geweest.
Allebei de keren 3 dagen de auto. Dan heb je alles wel gezien.

Omdat wij met de bus naar Rhodos-stad gingen en soms met een taxi terug, als het last was.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 10:10

Wij zijn van plan om met de bus naar Rhodos stad te gaan (vanuit Ixia) en waarschijnlijk willen we voor 1 of 2 dagen een auto huren. Ik kreeg daarvoor skyrentacar aangeraden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 10:24

Muronia schreef:
Wij zijn van plan om met de bus naar Rhodos stad te gaan (vanuit Ixia) en waarschijnlijk willen we voor 1 of 2 dagen een auto huren. Ik kreeg daarvoor skyrentacar aangeraden.

Ik huur altijd bij een plaatselijke ondernemer.
Vaak zijn er wel recensies te vinden op Google.
Wel koop ik eigen risico af, verzeker ik all-in en maak ik foto's van alle schade (krasjes).
Nog nooit gezeur gehad.

Sunny-cars heeft ook altijd goede recensies.

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 10:29

Mandyy schreef:
Bedankt voor de tip!

Seven Springs (de zeven bronnen) is inderdaad heel mooi. Net als Kalithea Springs, zowel om doorheen te wandelen als om een dag bedjes te huren om in de zee te zwemmen. Betaal je wel entree voor, en voor de bedjes zelf nog apart, maar is het zeker waard naar mijn mening.
Vlindervallei is ook leuk, of er vlinders zijn ligt er alleen aan wanneer je gaat. Onderschat daarnaast de wandeling niet, zijn best pittige trappen die je daarvoor op en af moet.
Rhodos-stad is inderdaad ook mooi, net zoals Lindos.
De dierentuin zijn we ook geweest, was niet heel groot en ook niet heel bijzonder. Je mag er wel alle dieren voeren met eten van daar en als je geluk hebt mag je bij de Maki’s lopen.
Ook echt een aanrader was een boottocht bij Summerdreams Daily Cruise. Is een Nederlands/Belgisch echtpaar die dagtochten uitvaren met de boot. Maximaal 12 personen geloof ik, inclusief lunch. Echt niet duur ook toen vonden we voor wat we er voor kregen!

Monolithos Castle was de rit naar mijn mening echt niet waard.

Wij hebben drie dagen een auto gehuurd en hebben alles wat ik vooraf bedacht had om te bezoeken gedaan. Als we niet naar Monolithos Castle waren gereden hadden we aan twee dagen ook genoeg gehad. Alle dagen zijn we niet de gehele dag weggeweest.

@hierboven. Wij hebben toen de auto ook bij Sky Rent a Car gehuurd, is een Nederlands/Grieks echtpaar waarbij de vrouw uit Nederland komt en naar Rhodos is verhuisd. Ligt in Ialyssos. Als het hotel dichtbij genoeg is of als je de auto voor meerdere dagen huurt komen ze je halen om alles in orde te maken en brengen ze je ook weer naar je hotel als je de auto hebt ingeleverd. Wij verbleven toen in Ixia.

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 10:33

Muronia schreef:

Mocht je eens geen zien hebben in Grieks, bij Amalfi Coast hebben ze heerlijke hamburgers :D toentertijd in ieder geval. Mét direct uitzicht op zee.

Valentina’s ernaast heeft weer heerlijke pita’s. Met hetzelfde uitzicht op zee, ligt vlak naast Amalfi.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-24 11:04

Is er niet heel veel natuur verpest door de heftige bosbranden verleden jaar op Rhodos?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 16:35

Wat op rhodos niet die vlindervalei. Waar wij heen gingen en er achter kwamen dat het vol vlinders zit inderdaad maar allemaal dezelfde.

Rhodos de oude stad is erg mooi. Met het openbaar vervoer de bus dus was heel goed te doen.

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 17:04

Vlindervallei is leuk, maar kijk wel even wanneer ze daar zitten. Maar zowiezo wel mooi natuurgebied.

Bosbranden zijn er, bijna, elk jaar wel. Gelukkig herstelt de natuur snel.

Kalithea is leuk om, even, te zien. Maar was mij halverwege september veel te druk. Geen bedje te krijgen. Wij zijn toen naar strandje rechts gegaan. Was ook een erg fijn plekje, niet duur voor bedjes en eten.

Wat wij ook vonden was het verlaten sanatorium op weg naar huis van Mosilini.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 07:36

Wij zijn gisteren aangekomen op Rhodos! Dus ik neem jullie tips mooi mee. :)

We hadden veel vertraging, waren pas om 23u bij het hotel.. maar in het donker aankomen heeft ook wel iets. Vanochtend m'n gordijn open trekken was best leuk :D

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 07:47

Fijne vakantie! Geniet ervan!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-24 08:54

Fijne vakantie!