USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 11:45

In Yellowstone ga je in elk geval struikelen over de bizons. Wij vonden de combinatie met Wyoming en South Dakota erg geslaagd. Misschien eens kijken naar vertrek uit Calgary? Door de USA heen richting Vancouver, Washington State met Olympic NP is prachtig, net als Vancouver Island en natuurlijk het hele Canada-deel met De Sea-to-Sky Highway richting Banff en Jasper.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 12:17

Wij hebben Yellowstone gecombineerd met Banff, Jasper en South Dakota. Wij hadden hier 3,5 week voor uitgetrokken maar hadden zoveel kilometers gereden en zoveel indrukken opgedaan dat we er spuugzat van waren en onze tickets hebben omgeboekt en eerder naar huis zijn gegaan. Persoonlijk zou ik dat dus afraden. Je ziet zoveel moois en rijdt zoveel kilometers dat het echt teveel wordt.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 12:35

Dat klinkt inderdaad als een flinke rit. Op zich zijn we niet vies van kilometers afleggen, de reis van dit jaar had ook flinke reisdagen. Met name om van Denver (vlucht) naar de middle of nowhere in Kansas te komen in 1 dag waarin we overvallen werden door een forse sneeuwstorm. Toen hebben we zo'n 10 uur gereden waar 6,5 tot 7 de planning was. De reisdag na Kansas was ook pittig omdat je best een afstand moest afleggen om weer uit die middle of nowhere te komen. Maar de routes zijn zó gaaf.
De rest van de reis was gewoon goed plannen met hoeveelheid reizen afgewisseld met dingen bekijken / rustdagen. Heel erg goed te doen, het is geen moment tegen gaan staan ondanks al het mooie en imponerende. Wij hebben ook 3,5 week gereisd. De laatste dag was bij mij het kwartje op en kwam de zin om naar huis te gaan, toen regende het de hele dag en dan heb je alles gezien wat we wilden zien en konden we alleen nog in de tent zitten lezen ivm het weer. :D

Dus lange afstanden afleggen over 3 weken zit ik niet zo mee. :) daarom is het ook fijn om zelf te plannen.

Fijne tips al, gaan op de lijst. Bedankt!

We willen overigens eind mei / begin juni gaan en dan 3 weken.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 14:22

Hou rekening met sneeuw en kou in mei/juni. Wij zaten nog dik in de sneeuw rond 5 juni in Yellowstone, ik vind Canada dan ook erg noordelijk zo vroeg in de zomer.

Voor 3,5 week is mijn voorstel sowieso veel te veel. Misschien een one way? Wij deden er binna 6 weken over,

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 16:13

Wij waren ok in mei/juni en hadden een bevroren en besneeuwd Lake Louise en veeeel sneeuw overal!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 19:44

We willen sowieso geen rondreis, huren dan een auto die we op het eindpunt weer inleveren. Werkte perfect dit jaar :j

South Dakota lijkt me inderdaad minder haalbaar. Ik denk eerder aan starten vanaf SLC en bijvoorbeeld eindigen in Seattle, daartussenin dus een route plannen.

Via internet zag ik inderdaad dat de maand juni ofwel zomers ofwel winters weer opgeeft voor Yellowstone en hoger. Ik kan zelf niet goed tegen de warmte dus ga liever niet volop in de zomer (tevens is de prijs in voor en naseizoen aantrekkelijker). Afgelopen jaar waren we van half april tot de eerste week van mei. We hebben qua weer werkelijk alles gezien. :D Canada is ook geen 'must do' voor deze trip, grote kans dat we onder de grens blijven.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 12:04

Ik heb gisteren mijn ESTA aangevraagd en gelijk goedgekeurd, dus dat is ook achter de rug.
Nog iets meer dan een maand en dan mag ik ook weer. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 12:17

Ik ben weer terug.. ;( Heb nu alweer heimwee en ga meteen starten met het plannen van de volgende reis.

Voor wie het leuk vind om te lezen: http://manateesontour.reislogger.nl/ Ons reisverslag met foto's. :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 14:39

Angela_ schreef:
Ik ben weer terug.. ;( Heb nu alweer heimwee en ga meteen starten met het plannen van de volgende reis.

Voor wie het leuk vind om te lezen: http://manateesontour.reislogger.nl/ Ons reisverslag met foto's. :D

Leuk. Ik ga hem straks even lezen. Ik ga toevallig ook naar de Mets toe. Zijn er dingen die ik rekening mee moet houden

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 17:03

Waar koop ik goedkoop wereldstekkers?

En ik mag volgens mij 20 stuks cr123 batterijen, 6 C cellen en 2 18650 batterijen meenemen. Die heb ik daar nodig en daar kopen gaat mogelijk niet. Bovendien gebruik ik oplaadbare. Duikers nemen veel spullen mee. Lol.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-16 17:21

Mediamarkt? Of online?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 17:43

Action? Als je het over goedkoop hebt.
Je kunt ook een stekkerblok meenemen, dan heb je maar 1 wereldstekker nodig.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 17:50

Wij nemen ook altijd zo´n contactdoos met wel zes stopcontacten mee, mijn handige man zet daar een Amerikaanse stekker aan (gewoon even bij Walmart of zo halen), dat is stabieler dan zo´n verloopstekker gebruiken.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 18:02

Inderdaad een stekkerdoos met 1 wereldlader, werkt perfect

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 18:15

Wat een goed idee van die stekkerdoos!

Goedkope wereldstekkers trouwens bij de Blokker. Heb je zo'n stapeltje van 4 stekkers op elkaar, en hoef je alleen degene mee te nemen die je nodig hebt. Kost 5 euro geloof ik.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 18:48

Fitzroy schreef:
Action? Als je het over goedkoop hebt.
Je kunt ook een stekkerblok meenemen, dan heb je maar 1 wereldstekker nodig.

was ik ook van plan. ;)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 19:22

Hoe moet ik dat voor me zien dan? Ben d'r niet zo goed in om het zonder plaatje uit te voeren

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 19:41

Verloopstuk in stopcontact -> stekker apparaat in verloopstuk = opladen maar

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 19:52

Keet schreef:
Verloopstuk in stopcontact -> stekker apparaat in verloopstuk = opladen maar

Dus de Amerikaanse stekker in het stopcontact, daar bijvoorbeeld stekker van een verlengblok erin en daarin vervolgens oplader iPhone en camera?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 20:08

Ja

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 20:37

Zo doen wij het ook :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 21:02

Purny: nee hoor, gewoon lekker genieten. Je kan met de 7 metro tot voor de deur reizen. Het is wel druk op game days,maar gezellig druk. Het eten is vrij prijzig in het stadium, maar een halte verder richting Flushing kun je voor 5 euro rijst met 4 verschillende gerechten eten plus een flesje water. Heerlijk!

Je kan overal naar binnen, er is geen verplichte ingang voor je kaartje. Wij zaten in de bovenste ring en hadden perfect zicht. Eigenlijk overal in het stadion wel. Tegen wie spelen ze en waar zit je?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 21:21

@Angela: tegen de phillies. Krijg ook als ik als een van de eerste 15000 man ben een fleece blanket. Ik zit bij section 422 rij 4.
Ik heb totaal geen verstand van honkbal. Ga volgende maand eens filmpjes op YouTube kijken

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 21:22

Keet schreef:
Ja

Aha... Nu ik snap :+

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 21:42

purny schreef:
@Angela: tegen de phillies. Krijg ook als ik als een van de eerste 15000 man ben een fleece blanket. Ik zit bij section 422 rij 4.
Ik heb totaal geen verstand van honkbal. Ga volgende maand eens filmpjes op YouTube kijken

:D :D :D enjoy!