Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nyaleti schreef:Kiezelstranden zijn zo balen! Bedankt voor de reminder dat ik nog schoentjes moet kopen.
He bah Electra. Beterschap!
Na een heel gedoe hebben we uiteindelijk wat geboekt in Ixia, Rhodos. Alleen kom ik er nu achter dat we net aan de verkeerde kant van het eiland zittenzandstranden, snorkelen is toch voornamelijk net aan de andere kant in het oosten.
Het is niet ver maar we zijn met 6 man dus het is direct 2 auto's huren of een busje en dat tikt wel aardig door.
Is hier toevallig iemand die in Ixia is geweest? En die me kan vertellen of je daar ook wat kan snorkelen (voor het idee) en wat leuke tips heeft voor Ixia zelf (of loopafstand )?
We hebben een peuter mee dus de bus naar Rhodos stad is ook iets meer gedoe
Nyaleti schreef:Eerste week van Juni al![]()
Zo ver ik kan zien, is het dan rond de 25 graden dus een beetje wind kan 2 kanten op, lekker fris of toch een beetje té fris.
Ik heb even snel gekeken op een site om een minivan te huren. Voor 24uur €250zijn ook gek geworden daar.
Hoop zo erg dat we ter plaatse wat goedkopers vinden of anders gemakkelijk met het OV kunnen..![]()
Ik heb zo'n hekel aan zo'n georganiseerde tour dat je met een grote bus gaat.
xxxmh schreef:Voor mij ook nog 11 dagen en dan naar Zakynthos. Eerste keer Griekenland. Zitten in Kalamaki. Zijn de stranden daar wat?
Electra63 schreef:xxxmh schreef:Voor mij ook nog 11 dagen en dan naar Zakynthos. Eerste keer Griekenland. Zitten in Kalamaki. Zijn de stranden daar wat?
Kalamaki is een groot breed zandstrand.
Daar vliegen de vliegtuigen over.
In een half uurtje loop je over het strand naar Laganas.
De tours via Nefis schijnen heel leuk te zijn.
Muronia schreef:Dat klinkt goed Electra!
Nog 9 dagen tot mijn vakantie naar Rhodos. Ik krijg een beetje kriebels of ik alles wel goed heb voorbereid met dat vliegen. En verder heb ik er ontzettend veel zin in. Zo benieuwd naar Griekenland
Gianti schreef:Ik zoek ook wat Griekenland tips.
We willen last minute 2 weken gaan. Dachten eerst aan Santorini en wouden daarna iets minder toeristisch gaan. We zijn echt opzoek naar mooi en romantisch hahahaha. We houden van ontdekken, maar willen nu ook echt ook wel relaxen. Iemand tips voor welk eiland erna? Heb nu beetje als opties in mijn hoofd
-kefalonia
-samos
-zakynthos
-corfu
Gianti schreef:Ik zoek ook wat Griekenland tips.
We willen last minute 2 weken gaan. Dachten eerst aan Santorini en wouden daarna iets minder toeristisch gaan. We zijn echt opzoek naar mooi en romantisch hahahaha. We houden van ontdekken, maar willen nu ook echt ook wel relaxen. Iemand tips voor welk eiland erna? Heb nu beetje als opties in mijn hoofd
-kefalonia
-samos
-zakynthos
-corfu
Electra63 schreef:dat vinden we opzich geen probleem!Gianti schreef:Ik zoek ook wat Griekenland tips.
-kefalonia
-samos
-zakynthos
-corfu
Als je naar Santorini wil en dan aansluitend naar een ander eiland, dan lijkt Kreta of een ander Cycladen-eiland de beste optie.
Paros of Naxos, ligt daar in de buurt.
Corfu is echt een heel eind van Santorini, je zou dan met een binnenlandse vlucht moeten.
Electra63 schreef:Dan wordt het flink puzzelen.
Om alles goed op elkaar te laten aansluiten.
Hou er rekening mee, dat het erg druk is op Santorini.
Ik zou altijd 2 eilanden combineren, die vlak bij elkaar liggen.
Dus Zakynthos met Kefalonia of Santorini met een ander Cycladeneiland.
Maar dat is persoonlijk.
Ik ben benieuwd wat je gaat combineren.