USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 20:06

Keet schreef:
Weet ik niet. Heb nog nooit last gehad van beestjes in USA.
Ik ben wél bang voor het Zika ivm kinderwens ;)

Is 8 weken wachten te lang na je bezoek in Florida?
Tenzij je nu zwanger bent, zou ik me er maar niet druk over maken.

Keet

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 20:13

Jij misschien niet :) andere mensen misschien wel :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 07:04

De kans dat je het krijgt is klein. Ik ben toch niet zwanger dus laat me niet afschrikken. Ben ook in dengue en malaria gebieden geweest. Goedbeschermen, meer kun je niet doen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 09:08

Nou ja, er wordt hier wel heel licht over gedacht. Misschien je even inleven in mensen die zich er wel zorgen om maken? Ik kan me heel goed voorstellen dat je wel flink schrikt als je een kinderwens hebt, of bezig bent met zwanger te worden. Het is niet alsof je een naar griepje op kan lopen, het kan wel degelijk flinke gevolgen hebben. Ik heb zelf geen kinderwens, maar ik zou ook wel even slikken als mijn reis naar Florida wel was doorgegaan en je hoort een dergelijke waarschuwing.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 09:37

Alleen als je nu zwanger bent heeft het gevolgen. Dan zou ik ook niet gaan. Maar als je een kinderwens hebt? Ik denk dan, wat is 8 weken wachten op een mensenleven? Dan ben je alweer uit de gevarenzone. Zo'n ramp is dat toch niet.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 14:02

Besef wel dat het ook in Europa al gesignaleerd is. In onze huisartsenpraktijk hier in Spanje hangen ook waarschuwingen en aanbevelingen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 15:40

Is dat zo, Monique? Zijn dat geen mensen die het virus hebben meegenomen uit de betreffende gebieden?
Overigens lijkt het me idd een kwestie van tijd voordat het ook in Zuid-Europa is. Dan kun je nergens meer heen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 15:49

Het virus is in Spanje waargenomen bij een vrouw die het meenam uit Zuid-Amerika, er is een baby geboren met het Zika-virus. Het grote risico voor Spanje zit hem in de verwantschap tussen de soorten muggen die het virus kunnen verspreiden.

Ja, wij hebben tijgermuggen en daar wordt nu voor gewaarschuwd, want ze zouden het virus heel makkelijk kunnen gaan verspreiden.

http://www.ad.nl/gezond/zwangere-vrouw- ... ~a1e12d8e/

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 15:54

In het reisadvies van de Belgische overheid staat ook een waarschuwing voor het Zikavirus, dus ik zou het eerlijk gezegd ook wel serieus nemen. Beter safe than sorry, toch?

http://diplomatie.belgium.be/nl/Dienste ... gde_staten
Citaat:
Bijzondere gezondheidsrisico's
Ook in de USA werden gevallen van het ZIKAVIRUS vastgesteld. In de laatste 3 maanden werden lokale besmettingen geraporteerd in Puerto Rico en de US Maagdeneilanden. Het virus wordt overgedragen door muggen die vooral overdag steken. Symptomen zijn koorts, hoofdpijn, huiduitslag, spier- en gewrichtspijn, moeheid en rode ogen. Reizigers wordt in het algemeen aangeraden om zich te beschermen tegen muggenbeten door het gebruik van een muggenmelk die DEET bevat, door te slapen onder een muskietennet en kleren met lange mouwen en broekspijpen te dragen.
Het virus is ook verantwoordelijk voor gevallen van microcefalie bij zuigelingen. Zwangere vrouwen dienen zich goed te informeren en hun geneesheer te raadplegen voor afreis.
Als voorzorgsmaatregel wordt reizigers die terugkomen van een getroffen zone aangeraden om elk onbeschermd seksueel contact te vermijden gedurende twee maanden na terugkeer. In geval van symptomen gelijkaardig aan de reeds vermelde symptomen van het zikavirus, raden wij reizigers aan contact op te nemen met hun geneesheer.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 17:37

Tja, het serieus nemen is wel wat anders dan je druk overmaken. We maken ons toch ook niet druk over dengue wat veel gevaarlijker is en al op veel grotere schaal voorkomt ?
Of heb jij al eens iemand horen zeggen dat die persoon niet op reis gaat vanwege dengue?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 15:26

Ik ga eens even goed aan het meten. Ik heb geen limiet qua gewicht voor de handbagage en mag 2 tassen meenemen met een maximaal volume in de handbagage.
Ik ga dus een beetje meten wat in mijn handbagage past, dat hoeft niet mee in het ruim.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 17:25

Wat is eigenlijk een leuk klein typisch Nederlands kadootje om mee te nemen? Ik zit te denken aan een Groninger koek of een pak stroopwafels. Of is een molentje leuker?

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 17:29

Ik heb een Starbucks mok van Nederland meegenomen en stroopwafels en oud Hollands snoep.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-16 18:01

Klein (sleutelhanger) klompje?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 18:06

Tulpenbollen?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 18:16

Selka schreef:
Tulpenbollen?

Tulpen komen van oorsprong niet uit Nederland. Ik zou stroopwafels en een molentje meenemen

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 20:03

De Xenos heeft echt hele leuke Hollandse kadootjes zoals onderzetters, sleutelhangers, koelkastmagneten enz enz. Daar kun je voor weinig leuke dingen scoren.
Heb toevallig pas een aantal pakketten gemaakt voor Fransen.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 20:30

Bloembollen krijg je waarschijnlijk ook niet mee het vliegtuig in.

Ik zou voor stroopwafels gaan!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 20:34

Mavelle schreef:

Je kan ze wel achter de douane krijgen

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 20:41

purny schreef:
Mavelle schreef:

Oh nu je het zegt heb ik dat ook wel eens gezien inderdaad.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 20:45

Ben wel bang dat dat veel geld kost. Zo zag ik afgelopen zaterdag een pak hagelslag voor 4 euro nog wat achter de douane

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 21:57

Mavelle schreef:

[/quote]

Mijn man las vandaag ergens een artikel over die bloembollen achter de douane. Schandalig duur en van de 60 geteste bloembollen waren er 9 daadwerkelijk gaan bloeien. Verspild geld dus.

Klompjes, sleutelhangers, koelkastmagneten, stroopwafels, altijd goed!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 07:10

Koelkastmagneten en klompjes. Had ik nog niet aan gedacht. Is een leuk idee. En misschien hagelslag. Lol

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 07:55

germie schreef:
Koelkastmagneten en klompjes. Had ik nog niet aan gedacht. Is een leuk idee. En misschien hagelslag. Lol

Maar dan wel gewoon hagelslag bij de appie kopen en niet achter de douane als je je geld over wil houden

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 11:17

Meelezer hier :wave: mag ik me ook melden?

Na dit jaar voor het eerst naar de VS te zijn geweest (roadtrip Kansas - San Francisco) hebben we besloten dat volgend jaar de beurt is aan Yellowstone en noordelijk VS en evt een stukje Canada.
De route willen we weer zelf bepalen. Ik wil heeeeel graag bizons zien, verder ben ik een echt natuurmens en kunnen de meeste steden me gestolen worden :D
Heeft iemand ervaring met die hoek en gouden tips?

Ook hebben we dit jaar een paar dagen op een ranch doorgebracht. Het lijkt ons gaaf om weer zoiets te doen, maar voor we gaan zoeken naar die speld in de hooiberg, misschien dat iemand hier voor die omgeving ook goede tips heeft? We zijn niet op zoek naar een Dude ranch. We willen graag meehelpen en meedraaien als het ware, niet in een rijtje 'buitenrijden'.