Keet schreef:Weet ik niet. Heb nog nooit last gehad van beestjes in USA.
Ik ben wél bang voor het Zika ivm kinderwens
Is 8 weken wachten te lang na je bezoek in Florida?
Tenzij je nu zwanger bent, zou ik me er maar niet druk over maken.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Bijzondere gezondheidsrisico's
Ook in de USA werden gevallen van het ZIKAVIRUS vastgesteld. In de laatste 3 maanden werden lokale besmettingen geraporteerd in Puerto Rico en de US Maagdeneilanden. Het virus wordt overgedragen door muggen die vooral overdag steken. Symptomen zijn koorts, hoofdpijn, huiduitslag, spier- en gewrichtspijn, moeheid en rode ogen. Reizigers wordt in het algemeen aangeraden om zich te beschermen tegen muggenbeten door het gebruik van een muggenmelk die DEET bevat, door te slapen onder een muskietennet en kleren met lange mouwen en broekspijpen te dragen.
Het virus is ook verantwoordelijk voor gevallen van microcefalie bij zuigelingen. Zwangere vrouwen dienen zich goed te informeren en hun geneesheer te raadplegen voor afreis.
Als voorzorgsmaatregel wordt reizigers die terugkomen van een getroffen zone aangeraden om elk onbeschermd seksueel contact te vermijden gedurende twee maanden na terugkeer. In geval van symptomen gelijkaardig aan de reeds vermelde symptomen van het zikavirus, raden wij reizigers aan contact op te nemen met hun geneesheer.
Mavelle schreef:Je kan ze wel achter de douane krijgen