USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 06:20

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 06:35

Lowara schreef:
Moet je die verklaring ook hebben voor de reguliere pil? :=

Voor zover ik weet niet. Dat neem ik uiteraard ook mee. En verder aspirine(de echte), pleisters, otrivin neusspray en een mengsel azijn-alcohol voor oorontsteking. Dat mag gewoon mee.

Selka

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 06:46

Waarom slepen jullie reguliere dingen mee zoals paracetamol / asperine? Die kun je toch gewoon in de winkel halen als je daar bent?

Neem nooit wat mee zelfs geen vitaminepil. Veel te bang om voor crimineel aan te worden gezien :=

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 06:52

Omdat ik graag vertrouwde zaken bij me heb waarvan ik weet wat erin zit en dat een bepaalde combi werkt.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 07:00

Wij besteden daar altijd lange tijd in een CVS en nemen dan slaappillen, neusspray, pijnstillers, vitaminepillen enz mee naar huis voor een jaar.
Is daar allemaal veel goedkoper en je kunt veel meer vrij verkrijgen wat hier op recept moet.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 07:13

Selka schreef:
Waarom slepen jullie reguliere dingen mee zoals paracetamol / asperine? Die kun je toch gewoon in de winkel halen als je daar bent?

Neem nooit wat mee zelfs geen vitaminepil. Veel te bang om voor crimineel aan te worden gezien :=

Omdat je geen tijd of zin hebt om te halen? Ik neem altijd mijn eigen aspirine mee. Bovendien ga ik naar plaatsen zonder winkels. Eigen meenemen dus.
De pil lijkt me verder logisch. Ik wil hier al niet ongesteld worden en daar zeker niet.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 08:14

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 08:19

Keet schreef:
Ik neem zaken als paracetemol e.d altijd mee in de orginele verpakking voor de zekerheid. Staan alle gebruikte stoffen op

Dit doe ik dus ook met mijn medicijnen....ongeopende verpakking met alle documentatie erbij. Daar heeft nooit iemand heen gekeken of gevraagd trouwens. En ik heb het ook nooit gemeld....soms moet je de douane ook niet TE slim maken......

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 08:56

Fitzroy schreef:
Wij besteden daar altijd lange tijd in een CVS en nemen dan slaappillen, neusspray, pijnstillers, vitaminepillen enz mee naar huis voor een jaar.
Is daar allemaal veel goedkoper en je kunt veel meer vrij verkrijgen wat hier op recept moet.

Mijn idee. Alleen ben ik niet zo van de pillen dus ga ik alleen naar de winkel als ik hondsberoerd ben en dat komt gelukkig bijna nooit voor.

De pil is natuurlijk iets anders daarom schreef ik ook reguliere dingen die je in de winkel kunt kopen. Lijkt mij niet dat de pil zonder recept te halen is?

Keet, jij toevallig een idee of de hele VS getroffen is door uitzonderlijk veel muggen net zoals hier in Brabant? Zika vind ik niet zo spannend maar lek geprikt worden is niet fijn :(

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 08:57

Weet ik niet. Heb nog nooit last gehad van beestjes in USA.
Ik ben wél bang voor het Zika ivm kinderwens ;)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 08:59

Mijn Zika opmerking was ook niet naar jou persoonlijk hoor. Ik wil liever niet geprikt worden Zika of andere mug ;)

Ik zie wel en koop anders daar iets :)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 10:35

Het CAK is natuurlijk alleen voor medicatie die onder de Opiumwet vallen, die krijg je niet zomaar en moet je dus geen risico mee lopen. Voor gewone medicatie is een medicijnpaspoort voldoende en inderdaad wat Keet zegt, orginele verpakking enzo. Paracetemol etc neem ik ook zelf mee, maar dingen als aftersun wil ik daar wel nog halen, fijner je eigen dingen mee te hebben voor mij

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 10:43

Ik heb afgelopen keren ook eigen zut meegesleept. De pil, strip paracetamol, strip aspirine voor de vlucht (houdt je bloed dun, minder kans op narigheid als trombose (zit in de familie)), en nog wat van dat soort dingetjes. In Canada hebben we een gewéldig pilletje ontdekt :)) Voor bij zware verkoudheid/griep. Werkt echt als een trein. Jammer genoeg daar niet heel veel van meegenomen, want zoiets kun je hier niet krijgen.

Hoorde het nieuws van Zika bij Miami vanochtend op het nieuws, moest nog aan jullie denken Keet :\ Das mooi ruk, zeker als je nog een kinderwens hebt in de nabije toekomst. Gedverdemme zeg -O-

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 11:13

Selka schreef:

1. Omdat ik liever medicatie heb die ik zelf ken en weet dat het werkt.
2. Omdat Amerikaanse basic medicatie als aspirine etc. in mijn ervaring helemaal niet zo sterk is en lang niet zo goed werkt als onze eigen pijnstillers.
3. Omdat je het zo altijd bij je hebt in geval van nood. Je weet nooit dat je in the middle of nowhere barstende hoofdpijn of buikkrampen krijgt met geen CVS in zicht.

Er zijn wel bepaalde medicatie die in Amerika beter zijn of die je daar over the counter kan krijgen en hier niet. Ik sla altijd een voorraadje verkoudheidsmedicatie in (Nyquil en Dayquil werken fantastisch) en de hoeveelheid cortisone die je over the counter mag verkopen ligt in Amerika hoger dan hier, dus daarvan neem ik ook altijd een paar tubes crème mee.

xemmafalcon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 15:09

Onder de 21 mag je geen auto huren en ook geen hotel of appartement of iets. Vandaar de 21 plus grens :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 15:33

Onder de 21 kan je in veel hotels wel boeken. Het is onder 18 dat je vaak niet kan/mag boeken.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 16:09

Afbeelding

:D vanmiddag nuttig bezig geweest alvast!

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 16:25

Oh heerlijk lowara! Mijn koffer is ook al gedeeltelijk gepakt, al duurt het nog 39 dagen :')

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 16:28

huh Mavelle? Wat stop je er dan al in? Die van mij gaat die avond van te voren pas vol en op de ochtend van vertrek pas de toiletartikelen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 16:31

Heerlijk Lowara!

Hier nog niets gepakt :n
Staat wel ergens een curverbak waar af en toe zaken in gaan die mee moeten (kopie estas, thermometer, paracetemol e.d.)

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 16:47

Selka schreef:
huh Mavelle? Wat stop je er dan al in? Die van mij gaat die avond van te voren pas vol en op de ochtend van vertrek pas de toiletartikelen.

Zomerjurkjes :+
Cadeautjes voor familie, tijdschriften voor onderweg, kaart van de omgeving, TomTom, m'n 'gewone' reisspullen (nekkussentje, hammamdoek, zaklamp, reisstekkers, etc). Genoeg dus!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 16:48

Ik denk dat als ik mijn koffer nu al open heb staan zometeen met de kat op Schiphol sta.. :+
We wachten rustig af met inpakken. TomTom moet ik nog updaten bedenk ik mij nu. Goede!

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 16:49

Haha, ja daar heb ik gelukkig geen last van!

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 17:30

xFioon schreef:
Ja. Ik denk dat je je kind er ook niet blij mee maakt om de hele dag van hot naar her gesleept te worden, overstappen, lang in vliegtuig.
En je mede passagiers al helemaal niet.
Kind krijgt toch niks mee van die reis, maak die gewoon als ze wat ouder zijn en nu met de auto naar Frankrijk

Wij reizen zelfs met een tweeling.
Zijn nu vier jaar. Nog nooit een kick gegeven en ze vinden het tot nu toe altijd geweldig.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 18:16

Lekker Lowara!! Pakse :)