USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 08:17

Het lijkt er op dat Amerikanen veel opener zijn dan wij. Gisteren raakte ik bij toeval in gesprek op facebook met iemand die weer degene kent waar ik naartoe ga in Florida (ook een facebookvriend die ik dus nog niet in real life ontmoet heb). Deze persoon zei direct van oh ik kan wel eens kijken of ik een dag mee kan duiken, gezellig, blabla. Ik zo leuk, overleg maar met degene waar ik naartoe ga.
Dat zie je bij ons toch minder snel. Zeker niet als je mensen helemaal niet kent.
Heb er nog steeds zin in.

xemmafalcon

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 16:35

Ben gisteren thuis gekomen |(
Ben nu al aan het plannen voor de volgende keer. Waarschijnlijk is dat pas over 4 jaar weer naar Amerika ivm met de 21+ grens ;(

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 19:57

De 21+ grens?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 20:10

Alcohol en gokken denk ik. Daarom mag je jonger dan 21 vaak geen clubs e.d in

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 20:17

Plus misschien autohuur?

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 08:58

Hai hai ik had even een vraagje.
Ik ga 6 september naar Amerika, naar mijn beste vriendinnetje die daarheen is verhuisd.
Nu moet ik nog mijn ESTA aanvragen, waar kan ik dat het beste doen?

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 08:59

Suuskipje schreef:
Hai hai ik had even een vraagje.
Ik ga 6 september naar Amerika, naar mijn beste vriendinnetje die daarheen is verhuisd.
Nu moet ik nog mijn ESTA aanvragen, waar kan ik dat het beste doen?

Ho grapje misschien moet ik eerst gewoon even de zoekfunctie gebruiken :')

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 09:17

Yup :+ is alles gelukt?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 11:46

Keet schreef:

Dat is een criterium om een bepaald land niet te bezoeken? :')

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 11:57

Lowara schreef:
Keet schreef:

Dat is een criterium om een bepaald land niet te bezoeken? :')

Blijkbaar :+ kan niets anders bedenken waarvoor je (buiten de genoemde huurauto om) verder 21 voor zou moeten zijn in USA

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 12:02

Ik snap het wel hoor. Ik ben bijna 21 en ben het dus gewoon gewend om een wijntje bij het eten te drinken, af en toe eens wat te stappen. Juist als je alleen of alleen met vriendinnen naar zo'n land op vakantie gaat zijn dat dingen die je wel mist. Ik heb bewust gewacht met uberhaupt sparen tot ik 21 ben, dan weet ik iig dat ik er optimaal van kan genieten als ik daar in m'n eentje ben.

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 21:32

Avond! Ik kom hier ook eventjes binnen vallen met een vraag over medicijnen. Ik ga in September voor het eerst naar Amerika, maar lees nu pas iets over een verklaring die je bij je moet hebben als je medicijnen mee neemt.

Nu ben ik al naar verschillende landen gevlogen, zowel binnen de EU als erbuiten, en heb ik altijd 2 pillen temazepam bij me. Eentje voor de heenreis en eentje voor de terugreis, anders doe ik geen oog dicht. Heb nog nooit bij de douane problemen gehad, zelfs niet in "moslim"landen. Vraag me dus af of het noodzakelijk is om voor 2 pillen de hele boel aan te vragen? Ik krijg namelijk meer het idee dat het voor gebruik bij aandoeningen is, dan om even te kunnen tukken haha :Y)

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 21:35

Denk dat het wel valt onder de opiumwet, dus doktersverklaring gaan regelen! Of zonder gaan, is dat geen optie?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 21:37

Moet je die verklaring ook hebben voor de reguliere pil? :=

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 21:37

Het valt onder de opiumwet. Vind het gewoon apart dat ik hier nog nooit op aangesproken ben door douane. Zonder gaan is helaas geen optie.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 21:40

USA in gaan is wel wat anders dan in veel andere landen. Mn schoonzusje heeft ook ooit een tabletje oxazepam moeten achterlaten. Soms zijn ze heel strikt en soms wat makkelijker. Doktersverklaring is toch zo aangevraagd?

Reguliere pil valt niet onder de opiumwet volgens mij, vooral pijnstillers en slaapmiddelen (rustgevers).

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 21:42

sologirl schreef:
Het valt onder de opiumwet. Vind het gewoon apart dat ik hier nog nooit op aangesproken ben door douane. Zonder gaan is helaas geen optie.

Niet apart, regels verschillen gewoon per land.
Ik heb alle documenten geregeld, reis ook met veel medicatie. Ik ben wel gecontroleerd omdat ik zelf aangaf spuiten mee te hebben, maar daar gaven ze ook aan als ik gecontroleerd werd en geen papieren had, alles wat niet vrij verkrijgbaar was daar, weggegooid kon worden. Maar goed ik ben daar ook zeer strikt in, laat nooit meewegen of een ander is gecontroleerd omdat ik als de dood ben in de problemen te komen. Check altijd bij het CAK en neem de stappen die ze daar voor het land aangeven

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 21:56

Verklaring van je dokter is zo aangevraagd, verklaring met CAK is een ander verhaal.
Ik snap nooit zo goed dat dit soort dingen last minute uitgezocht worden eerlijk gezegd. Je weet dat je het mee hebt en je weet dat het Opiumwet is. Wat in een ander land is gebeurd zegt niks over daar. Zoals keer op keer hier gezegd wordt, Amerika is een land apart.
Maar van nu tot september, heb je genoeg tijd. CAK zegt rekening te houden met 2 weken verwerkingstijd, dokter kun je het afgeven is het dezelfde of volgende dag klaar, rechtbank hangt er vanaf hoe snel je erheen gaat. Waarom het risico lopen dat ze weggegooid worden als je ze kennelijk zo nodig hebt dat je ze niet achter kan laten? Het hangt er zo van af of je gecontroleerd wordt en dan ook nog door wie...

*Edit: oh je hebt je reacties verwijderd nu is die van mij wel een beetje apart..

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 21:58

Heeft iemand een link of pagina vanuit wat je wle en niet mag invoeren qua medicatie? Mijn vriend heeft een vrachtlading medicatie voor zijn astma en allergieën, en die zijn voor een groot deel niet vrij verkrijgbaar in de USA. We gaan geen risico's nemen, dus even extra checken of dit mag

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 22:00

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 22:00

Voor een verklaring van het CAK is ze nog lang niet te laat joh. Zo'n verklaring heb je binnen 2 weken op de deurmat, als je aangeeft dat er haast bij is nog minder zelfs.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 22:04

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 22:08

Emmaa_ schreef:
Voor een verklaring van het CAK is ze nog lang niet te laat joh. Zo'n verklaring heb je binnen 2 weken op de deurmat, als je aangeeft dat er haast bij is nog minder zelfs.

precies, ze postte voor mij dat ze te laat was omdat het 4 weken duurde dus daar reageerde ik op dat het niet zo was maar de posts zijn weg

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 22:30

Ik nam voorheen altijd een medicijnpaspoort mee voor m'n astma medicatie. Dit jaar ben ik nu al bezig met m'n psych voor de nieuwe medicatie die onder de opiumwet vallen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 22:37

Ik neem zaken als paracetemol e.d altijd mee in de orginele verpakking voor de zekerheid. Staan alle gebruikte stoffen op