USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 14:16

Er loopt een topic waar je dergelijke mening heerlijk kunt ventileren: [HK] Waarom géén kinderen?

Ik zou zeggen join ;)

Tja huilende kinderen is vervelend. Maar bij lange na niet zo irritant als een kind dat continue tegen de stoel schopt. Ik heb engelengeduld en kom vaak de vlucht door met rechte stoel en zonder boos te worden maar mén wat irritant! Heb mij dit keer voorgenomen een keer wél wat te zeggen als het voorkomt.

StonedRomy

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 14:19

Tja en anders vraag je of je ergens anders mag zitten. Ik begrijp dat ouders kinderen meenemen, maar ik kan het lichamelijk gewoon niet aan om naast een huilend kind te zitten+in een vliegtuig+alle andere geluiden. Kan je ervanuit gaan dat ik een paar dagen geheel doof ben.

Stewardessen hebben er nog nooit moeilijk over gedaan. Zelfde met niet achter de vleugels willen zitten.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 14:22

Aan de andere kant heb ik ook al vaak genoeg heel luide buren gehad op hotel die onophoudelijk schreeuwen, luid televisie kijken etc en daar ook niet mee stoppen. Geluidsoverlast kan van alle soorten mensen komen, niet alleen van kinderen. Dat is gewoon een risico dat je neemt wanneer je je in grote massa's mensen begeeft.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 14:26

Als gup zijn gezellige zelf is dan kletst ie hooguit de oren van je hoofd en giebelt ie of heeft ie de slappe lach.
En misschien genezen we er gelijk van ;) en vliegen we voorlopig niet meer :+

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 14:35

Nou volgens mij zijn jonge kinderen op zo'n vlucht makkelijker te vermaken dan 6 jaar en ouder :)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 16:17

Mijn reactie was niet bedoeld alleen over het vliegen in relatie tot andere passagiers maar ik begrijp gewoon serieus niet waarom je je kind een jetlag, lange vliegreis enz wilt aan doen terwijl ze net zo goed op een paar uurtjes afstand de grootste lol hebben met zand en een schepje.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 16:22

Mijn post was als reactie op Keet :)

Heb zojuist de bevestiging binnen van de ranch in de Black Hills (SD) waar wij graag wilden rijden. We mogen mee op een halve dag trail ride. *\o/*

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 16:27

Heerlijk die meningen. Ik neem te veel handbagage mee, terwijl dat gewoon is toegestaan, 2 tassen en apart boekenleesvoer mag gewoon bij deze maatschappij en voor extra ruimbagage betaal ik.
Een ander neemt kids mee, terwijl er ook voor betaald wordt.
Ja, ik weet dat kids zeer irritant kunnen zijn, maar goed, als ze echt klieren spreek je ze aan. En jankbabys, tja, ik kan me goed in mezelf keren, en dan krijg ik datniet mee.
Leven en laten leven.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 16:30

Keet schreef:
En voor de andere passagiers is er lekker een stuk minder ruimte voor de handbagage :)
Heb denk te vaak moeten vliegen met mijn tas op schoot, vind zoveel handbagage wat asociaal voor 1 persoon.

Keet schreef:
Hij mag ook zijn eigen koffer van 23 kilo mee :) en zijn autostoeltje voor in het vliegtuig om in te zitten en zijn buggy en zijn handbagage :D en papa en mama maar slepen :+

Ik vond het vooral ook wel leuk dat je commentaar hebt op het feit dat iemand een los duikmasker (of wat was het ook alweer precies) mee mocht nemen, dat nam andermans ruimte in, maar zelf wel de hele reutemeteut aan bagage voor je baby meeneemt en blij bent dat dat allemaal los mee mag.

Ik kan (helaas O:) ) verder niet beslissen over met je kleine kids zo ver gaan, maar ik begrijp het gewoon niet, en kan alleen maar hopen dat ze allemaal stil zijn onderweg :Y) Er is ook niemand die erop zit te wachten dat ik luidkeels mee zing met mijn muziek de hele vlucht, en zo zit ik er niet op de wachten dat ik in een soort kinderkoor verzeild raak ;)
Verder wens ik je een fijne vakantie hoor, en hoop ik voor je dat het meevalt met het gehuil en de jetlag

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 16:36

Buggy gaat in het ruim. Autostoel op de middelste van de 3 stoelen.
Dus blijft er handbagage over. Papa een tas. Mama een tas. En Guppy een tas. 3 betaalde stoelen. Per stoel 1 eastpack rugzak aan handbagage.

Dus niet voor 1 persoon 2 rugzakken en nog losse items

Totaal niet vergelijkbaar :)

BerdienJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 17:03

Het zou mijn keuze ook niet zijn, zo'n reis met een klein (kwetsbaar!) kindje. Ik ben de eerste jaren van m'n leven naar het strand van Zeeland geweest, daar kroop ik als een blije naakte garnaal over het strand :') Later naar Duitsland en pas een stuk later naar Frankrijk, in een rustig tempo.

Nou moet ik zeggen dat de vier vluchten die ik van en naar de VS/Canada heb gemaakt het mij is gevallen qua huilende kinderen. Of schoppende kinderen (die krijgen na één keer aardig vragen ook een beste sneer. Er wordt NIET in mijn stoel geschopt). Of muitende kinderen. Maar als ze er wel zijn, dan is een vlucht van 12 uur wel de hel :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 17:06

Ik heb pas voor het eerst gevlogen toen ik een jaar of 13/14 was, maar wij gingen vanaf ik 9 maanden had elk jaar met de auto naar Corsica. Eerst naar Livorno wat twee dagen rijden is, en dan minstens 6 uur op de boot met een kind dat eigenlijk altijd wagenziek is. Heb geen herinneringen van haat tegen die vakanties, denk dat het eerder afzien was voor m'n ouders.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 17:15

Ik was 12 toen ik voor het eerst in het buitenland kwam. Helemaal in de Ardennen :-) Kan er niet over meepraten dus.

Mijn eigen kinderen waren 9 en 12 toen we voor het eerst naar de USA gingen, vond ik wel prima. Toen de jongste 15 was, vroeg ze of ze alsjeblieft niet meer mee hoefde. Vond ik ook prima trouwens. Altijd goed gegaan thuis met goede oppas en wij en zij waren blij.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 17:20

Zijn met Gup mt 8weken naar Duitsland en Frankrijk geweest. Met 12 weken naar België.

Ondertussen nog een aantal keer naar Duitsland en België geweest.
Hij heeft al veel gereisd :)

Volgend jaar naar Zweden en Zwitserland :)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 23:14

We hebben een waaaaanzinnig leuke oplossing voor ons hotel dilemma :D we hebben veel leuke verhalen gehoord over airbnb en hebben hier nu een stuk of 6 van geboekt in de populaire steden en plekken. Hebben dit principe al eerder gedaan en lijkt ons supergaaf! Oohhhhh nog maar 1,5 week :D

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 23:16

Ik heb vorige keer een vlog gezien van een airbnb in new york en dat leek me echt niks, hopelijk bevalt het je super goed en ben benieuwd naar je ervaringen!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 23:22

Het moet wel bij iemand passen vermoed ik. Je slaapt immers letterlijk bij mensen thuis. Maar voor ons juist een extra leuk iets, we hebben echt hilarische huizen al :') We hebben wel bewust gekozen voor huizen met veel goede recenties natuurlijk. En kennen het systeem al van eerdere tripjes en reizen. Maar scheelt echt bizar veel met hotels! Wel nemen we tussendoor her en der wel hotels, 4,5 week continue sociaal zijn en aardig kan ik niet }:0 :o :D

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 00:04

Ik heb ook een aantal week AirBnB gedaan, erg leuk. Veel socialer dan hoi en doei hoeft het niet te zijn.

(Hi & bye natuurlijk :+ )

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 00:09

Die zijn wel cruciaal idd :+

Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 03:55

Wij gaan morgen de auto ophalen en vertrekken zaterdag aan deze reis van Fort Collins naar de westkust: https://tiogatours.nl/routeplanner/same ... /ad93da4f/
Als iemand nog tips heeft, hoor ik ze graag! Ik heb nu 3 maanden in Fort Collins (CSU) aan mijn onderzoek gewerkt en mijn vriendinnetje is vorige week al hier gekomen dus we hebben beiden in ieder geval geen last van een jetlag :)

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 12:12

Hoi allemaal! wat veel pagina's zeg!
Ik heb het tot nu toe niet gevonden, maar het kan zijn dat de vraag er al tussen staat.

ik ga in augustus naar West amerika om alle nationale parken te bekijken om vervolgens door te vliegen naar Hawaii. Ik lees het eea over drukte. wat moet ik me daarbij voorstellen? ik kan me voorstellen dat iedereen vakantie heeft dus dat het wat drukker is, maar loop je pas aan pas bij bijv een wandeling bij de grand canyon?

Ik ben benieuwd naar jullie antwoord!

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 12:38

Grand Canyon is altijd wel 'druk', maar het is een vrij uitgestrekt gebied rond de kloof dat je op bepaalde plekken soms best veel rust hebt. Ik ben er geweest in het voorjaar (natte sneeuw) en hoog zomer. Ik heb het beide keren niet als extreem druk ervaren, natuurlijk zijn er veel mensen. Het is de grootste canyon op aarde (laatst bij de één na grootste geweest en toen stonden we er alleen :+)

Ook Bryce en Zion zijn best grote parken, mensen verspreiden zich daar gemakkelijk over. Ik heb in ieder geval nooit ervaren dat het druk was. Alleen in de zomer hadden we wel alles van te voren geboekt, in het voorjaar niet.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 13:12

Sakura789 schreef:
Grand Canyon is altijd wel 'druk', maar het is een vrij uitgestrekt gebied rond de kloof dat je op bepaalde plekken soms best veel rust hebt. Ik ben er geweest in het voorjaar (natte sneeuw) en hoog zomer. Ik heb het beide keren niet als extreem druk ervaren, natuurlijk zijn er veel mensen. Het is de grootste canyon op aarde (laatst bij de één na grootste geweest en toen stonden we er alleen :+)

Ook Bryce en Zion zijn best grote parken, mensen verspreiden zich daar gemakkelijk over. Ik heb in ieder geval nooit ervaren dat het druk was. Alleen in de zomer hadden we wel alles van te voren geboekt, in het voorjaar niet.

Thnks! :D

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 13:13

Ik denk idd dat door het uitgestrekte karakter van veel parken het nog wel te doen zal zijn. hoewel ik al wel gelezen heb op sites dat de echt trekpleisters wel druk kunnen zijn qua niet meer kunnen parkeren etc in de parken.

BerdienJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 13:14

GC heeft een aantal standaard uitkijkpunten, als daar net een lading toeristen is gedropt is het er wat drukker. Wij hebben een dag langs de rand gewandeld, en zijn toen niet gek veel mensen tegen gekomen.