Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sypheron

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 13:31

Air Transat is een charter bedrijf, die vliegen alleen in bepaalde periodes van het jaar naar Amsterdam etc. De rest van het jaar charteren ze naar warme bestemmingen in Europa. De stoelen gaan dus inderdaad dicht op elkaar staan, vandaar dat ik stoelreservering heb genomen. Je kunt dit ook nog steeds gewoon na het boeken doen hoor. Nouja, het moet zelfs na het boeken. Gewoon even naar de site gaan dus! Zou het er echt wel bij boeken, en zelfs met stoelreservering en het option plus pakket, was ik nog stukken goedkoper uit dan bij bijvoorbeeld KLM.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:52

eponine schreef:
Wij landen dit jaar in Calgary en moeten eerst langs een outdoor zaak, voor wat kampeerspulletjes.
Dus wie kan ons zeggen waar we de bewuste zaak met beren kunnen vinden?

Wij reizen ook met Air Transat, dit was een half jaar geleden de goedkoopste met rechtstreekse vluchten..maar als ik jullie zo hoor, wordt het 10 uur afzien?
Mijn vriend is ruim 2 meter lang, ik houd mijn hart al vast, wij hebben geen stoel reservatie enz...

Och, mijn vriend is 1.95 en redde zich prima hoor ;) Het is ook geen 10 uur maar 8,5 ;)

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:52

We hebben zojuist de stoelen gereserveerd....kostte wel wat maar dan heeft ie zeker ruimte voor zijn lange stelten!
Morgen nog even navragen of die 10 kg die je extra mag meenemen dan ook in een aparte koffer mag( zal wel niet..) of dat we nog nog steed maar 1 koffer pp mogen meenemen + + kampeertas.
Alweer een stukkie dichterbij de vakantie ;-)

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 20:38

eponine schreef:
We hebben zojuist de stoelen gereserveerd....kostte wel wat maar dan heeft ie zeker ruimte voor zijn lange stelten!
Morgen nog even navragen of die 10 kg die je extra mag meenemen dan ook in een aparte koffer mag( zal wel niet..) of dat we nog nog steed maar 1 koffer pp mogen meenemen + + kampeertas.
Alweer een stukkie dichterbij de vakantie ;-)

Volgens de Air Transat site, tenminste van wat ik eerder las, mag je je bagage meenemen in wat voor hoeveelheid koffers dan ook, zolang het maar onder je limiet blijft. Zal nog eens kijken of ik het ergens kan vinden.

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 20:40

Gevonden!

AirTransat.nl schreef:
Tenzij anders vermeld, er geldt geen beperking wat betreft het aantal stuks bagage dat mag worden ingecheckt. De beperking is van toepassing op het totale gewicht van uw bagage. Het totaal mag niet groter zijn dan het gewicht vermeld in de linker kolom, afhankelijk van land van vertrek en aankomst. Bovendien mogen de totale afmetingen van ieder ingecheckt voorwerp niet groter zijn dan 158 cm en het gewicht moet onder 32 kg blijven.

Click voor link

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 20:14

Ik heb het nagevraagd, idd mag je zoveel koffers meenemen als je wilt, zolang je maar onder de limiet blijft van , in ons geval nu, 33 kg.
We hoeven ons nu in elk geval geen zorgen meer te maken over de beenruimte, en kunnen nu ook lekker onze eigen kampeerspulletjes meenemen.
We hebben ook de belangrijkste camping geboekt, op San Juan, er was nog net 1 plekje vrij!!! Met een beetje geluk zien we de orca's nu letterlijk voorbijzwemmen hahaha. Kom maar op met die vakantie!!!

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 23:18

Inderdaad! Dat scheelt heel wat he? Nam bij mij ook flink wat zorgen weg!
Nu zit ik gigantisch te balen van de waarde van de Euro. Had ik nou maar een paar weken geleden gewisseld... op dit moment verlies ik op 500 euro +/- 40 dollar ten opzichte van 3 weken geleden, lijkt niet veel, maar het is toch weer een keer iets lekker van eten of drinken!

Trouwens, krijgen jullie nou ook niet ongelovelijk veel kippenvel van: Paul Brandt - Alberta Bound? :D

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 07:08

Kende het niet maar kan het wel met hem eens zijn, smile. Enne... die 40 dollar hebben of niet hebben, daar kun je inderdaad leuk van eten.

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 09:30

Hij heeft nog een flink aantal andere mooie platen gemaakt!
En weet je wat trouwens nog vreemder is? Als ik 500 Euro omwissel naar Canadese dollars, krijg ik daar nu 552 dollar voor. Ga ik kijk hoeveel Euro ik krijg als ik die 552 terug wissel, dan is dat nog maar 402 Euro! Belachelijk toch?!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:21

Zit maar 1 ding op dan... Euries naar CAD omwisselen en vooral alles opmaken hier. Dat zal vast lukken, grijns.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 12:16

of gewoon geld pinnen in canada.. zou niet te veel omwisselen hier in nl. Je kunt daar altijd meer halen. Of gewoon met een creditcard betalen :)

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 12:22

toevallig kwam ik dit topic tegen....
3 juli vlieg ik samen met mijn hubby naar canada voor 2 weekjes om vrienden te bezoeken die daar naar toe verhuisd zijn. Eerst een week naar alberta en dan naar Saskatchewan. Heb er zin in!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 18:28

Wie is er toevallig naar Nova Scotia geweest? Wat vond je ervan?

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 15:43

Morgen vliegen! *\o/*
We gaan vanaf vrijdag (volgende week dus) 4 dagen kamperen aan de rand van de Rockies! Zoveel zin in! :):) +:)+

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 16:12

balance schreef:
Wie is er toevallig naar Nova Scotia geweest? Wat vond je ervan?

Ik ben een paar weken terug op Nova Scotia geweest.
Maar vrijwel meteen doorgegaan naar New Brunswick. Wat wil je weten? :)

Ik vlieg 9 juli weer naar Halifax, ik heb 4 maanden stage in Fredericton. :D

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 17:16

Er was een aanbieding op de vlucht naar NS. Ik ben ook maar op internet gaan kijken en het leek me toch niet echt geweldig om daar op vakantie te gaan. Ik kan me vergissen en daarom vroeg ik hier wat mensen ervan vinden.

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 17:35

Nee ik zou er niet heen willen.
Ik vond er niet veel aan toen ik er was.
Er zullen best leuke plekken zijn hoor maar nee voor de rest niet echt :=

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 19:32

Ik zou ook geen geld meenemen. Je kunt veel met je creditcard betalen. En het goedkoopst contant geld krijgen doe je in de supermarkt, door extra geld bij de boodschappen te nemen. En supermarkten zijn er toch overal, dus dat is snel geregeld.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 19:02

Vraagje: als je vanuit Canada een kado naar NL stuurt, moet die persoon in NL invoerkosten betalen?

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 21:04

Ligt eraan wat je stuurt. Waarde etc.
Wij hebben nog nooit iets hoeven betalen, we hebben nu een stuk of 6 pakketjes van familie gehad.

AmoCavallo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 10:41

Ik vind Canada zo gaaf.
Ben 3 jaar geleden daar Vancouver gegaan, toen door getrokken daar Vancouver Island - en dan de roky mountains benff/jesper allemaal hardstike gaaf. (allemaal britsch colombia)

Over een weekje ga ik weer naar canada nu vlieg ik op halifax en dat gaan we richting Quebec,Montreal, Ottawa, Niagara Falls en dan eindigen we in Toronto, ik heb er nu al weer onwijs veel zin in.

00000000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:19

Wij vertrekken 4 september naar Calgary.
We veblijven ook een paar dagen op horse creek ranch

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 13:32

Ik heb een reisgenootje gevonden *\o/* Een goede vriendin van me gaat voor 90% zeker met me mee, supertof. Ben nu echt al een beetje begonnen met de oriënterende fase. Uitzoeken hoeveel geld we nodig hebben, waar we heen willen. Zoals het er nu uit ziet gaan we in april weg en kunnen we misschien nog wel een weekje wintersport meepakken :) Ik begin er steeds meer zin in te krijgen.

00000000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 21:54

Chris schreef:
Ik heb een reisgenootje gevonden *\o/* Een goede vriendin van me gaat voor 90% zeker met me mee, supertof. Ben nu echt al een beetje begonnen met de oriënterende fase. Uitzoeken hoeveel geld we nodig hebben, waar we heen willen. Zoals het er nu uit ziet gaan we in april weg en kunnen we misschien nog wel een weekje wintersport meepakken :) Ik begin er steeds meer zin in te krijgen.

Zul je geen spijt van krijgen, het is een geweldig mooi land!
B%B's zijn erg leuk om te verblijven..

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 21:55

Ja en ik zag ook dat dat redelijk goedkoop is :j Heb ook al een aantal contacten verzameld van mensen waar we evt kunnen slapen :) En couchsurfing staat echt bovenaan mn lijstje *\o/*