Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-23 19:52

Het kan hier best stortregenen ja. Ik zit in een wat natter stuk waar gemiddeld meer regen valt dan in nederland. En op soppige klei die het vocht uitstekend vasthoudt. Waar andere stukken van frankrijk al aardig droog zijn en bosbrand risico hebben is het hier (ondanks wel minder nat begrijp ik dan eerder) nog steeds knap vochtig.

Ik had al over het drama in spanje gelezen met water op rantsoen en extreme hitte nu al. En meren in italie die aardig droog staan al %)

Het gras groeit ook echt als een idioot. :+ 25/30 cm in 2 weken. Wel een voor paarden en andere beestjes mooi stukje weiland. Veel kruiden erin ook, mooi divers, veel wormen (en mollen :P ).

Het is weer grootdeels kort, voor meeste, zijkant ook. Achter stukjes nog niet ivm de stroomkabel die daar vanmiddag heeft gelegen. Gv heeft zich na de schors zakken slepen gestort met de frees en spade op het eerste stukje moestuin bruikbaar maken. Dat is nu aardig zover dat ik de aardappelen kan poten van de week. *\o/*

Weer een stapje verder gekomen. Schors stuk bijna klaar, nu weer de zakken die meewaren op. De volgende keer de laatste 11 zakken erop voor het achterste stuk waarvan het iets breder moet op een wat vlakker stuk voor oa het zitje. Oude dame heeft goed meegeholpen,

De rabarber bloeit al, net als veel andere bomen en struikjes. En we hebben wat vogelnestjes gespot in een van de houtwallen. <3

Project wasmachine, helaas helaas, de hulpstukken passen wel maarvertikken om waterdicht te worden. {:)-:( Daar moet ik me nog even goed op storten. De wissel van bank en bedbank is een goede keuze geweest.

Daarnaast is de keukentafel met stoelen naar boven en mijn eigen keukentafel met stoelen in de keuken. Een stuk lichter nu. :j

Gv en bezoek zijn net weg, helaas toch vanavond al ipv morgenvroeg. Maar het bezoek moest vroeger thuis zijn morgen dan gepland. Jammer maar niets aan te doen.

En verrassing :oo mijn caravan is verkocht _O- :wow: oeps. :D Niet gepland maar wel praktisch ook even ivm aanleggen van de parkeerplaats daar. Daarvoor staat hij gruwelijk in de weg. Ik was al aan het piekeren hoe dat op te lossen.

Maar dat is dus opgelost :P . De zijover buurvrouw kwam aan toen ik aan het maaien was daar, met een eh niet boos worden en sorry voor het engels. Ik dacht al ai wat is er loos, ze was zo slik ongemakkelijk en zo. Maar eh ja ik had al aan de vorige eigenaar gevraagd maar die wilde niet, maar wat ga je met de caravan doen, sta je open voor verkoop ervan? :o?

Nou eerlijk gezegd hoe ik er over dacht maar dat verkoop op zich geen probleem is. De prijs waren we snel overeen ook. Dat is een groot deel van mijn boomschors. Ze gaan nu uitvissen hoe ze dat ding het beste van zijn plek krijgen en op haar terrein. Haar zoons gaan er blij mee zijn. Het gaat een soort van vriendenhok/mancave worden geloof ik. En ze hopen hem heel rap van zijn plek te krijgen ook. Mooi

En heel grappig, het bezoek is gister een stuk gaan wandelen de andere kant op en kwam tegen een paartje vossen redelijk dichtbij op het terrein van een leegstaand huis. Maar ook een zwemmende bever (lijkt het wel gezien de maat van bijna een meter weer :+ ) in het riviertje hierachter _O- de foto helaas niet doorgestuurd gekregen.wel gezien, daar moet ik nog even om vragen.

Afbeelding weer wat verder, alleen achterin moet nog breder worden dus.

Simpele zitje.
Afbeelding

Mijn oude dubbeldoel peer <3
Afbeelding

De rabarber in knop, nog niet eerder zo n enorme knoeperd van een plant gezien

Afbeelding

Moestuin stukje

Afbeelding

Afbeelding

En wat bloesems

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 20:48

ziet er al heel gezellig uit hoor

_Jody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 00:12

Wauw ik ben jaloers op je tafeltje :oo

pien_2010

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 08:00

Gezellig en fijn caravan verkocht.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-23 08:01

Dat kleine groene ding? Die was niet zo duur. Ik kan er nog een voorje kopen van de week als ze er nog zijn en meenemen naar nl en opsturen dan?

Pien ja niet gepland maar een mooie meevaller. Er komt er wel een terug waarschijnlijk. De caravan van de ouders van gv op termijn.

Maar maar Stuiter stuiter. De Bakker kwam bijna en de wekker ging af, ik zie door de gordijntje iets scharrelen op de boomschors. Een oranje vlek. Voorzichtig om het hoekje van de deur gekeken. Vogel schrok zich rot, hopla de kuif omhoog en fladderde helaas weg. Hopelijk niet teveel afgeschrikt en komt deze nog terug voor meer sappige beestjes.

Mijn allereerste hop in het wild gezien. Grote wens, wat zijn ze mooi <3

https://www.vogelbescherming.nl/ontdek- ... /vogel/hop

Ik was al attent gemaakt op hun aanwezigheid, ze zouden vooral rond de bermen zitten, had er al een keer een gehoord. Maar in mijn tuin niet verwacht :oo *\%/*
Laatst bijgewerkt door karuna op 30-04-23 08:05, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 08:02

Gaaf. De hop is zo mooi. Wij hebben ze ook in de tuin.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-23 08:07

Zo mooi <3 ik wist niet dat ze ook in tuinen kwamen. Ik ben echt hier steeds aan het spieden op de velden in de hoop een glimp op te vangen. Zit er "gewoon" een in mijn tuin.
Specht komt wel regelmatig terug aan de voorkant :j

Alleen heel gek er zitten hier lijkt het geen merels :?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 08:23

Merels lijken steeds meer stadsvogels te worden? Maar wat gaaf, de hop!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 08:43

Ik moest hem even opzoeken, gaaf beest zeg! Dan heb je wel een probleem om weg te komen als beestje, met zo'n enorme snavel die overal bij komt :(:)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 08:58

De hop is hier laatst ook in de natuur gezien (Noord-Brabant).
Echt supermooie vogels <3 Ze komen hier ook voor maar zijn wel zeldzaam.
Ik hoop ze ook ooit nog een keertje te zien. Gisteren wel een blauwborst en een tapuit gespot.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-23 09:07

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 09:27

Gaaf een hop, hier zitten ze ook, maar erg zeldzaam. Zuidelijker zitten er meer, ik hoop er ook een keer 1 te zien. Evenals de ijsvogel trouwens, ook supergaaf.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-23 14:18

Ik kan het ook niet geloven dat ik in een paar dagen tijd ijsvogel, bever en hop kan afvinken. Ik kan daar nu ook twee jonge reeen bokken bij af tekenen. Die waren kennelijk elkaar aan het opjagen. Nou ja de een zat achter de ander aan. Eerst twee weides verderop. Daar stopte de voorste bij de heining.

Toen kwamen ze tot mijn verbazing recht op me af rennen en de voorste besefte pas dat ik daar stond met hond op een meter of 8 bij me vandaan aan de andere kant van de draad en greppel. Toen renden ze weer de andere kant op. :')

Zomaar wat zinloze fotos van een tot nu toe luie dag. Uitslapen, hond medicijnen en eten geven.zelf ontbijten met vers stokbrood. Weer gaan liggen , beetje rondlezen op bokt en het nieuws. Stukje wandelen, nu weer aan het stokbrood. :+ even zinloos niks doen vandaag. Vanmiddag wat prutsen in de tuin misschien kwa bloemen zaaien en zomerbollen planten en zo. Of niet :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 16:09

Mooie fotos! Ja idd, de hop komt ook in tuinen, wij hebben ieder jaar een nest, zo leuk!! Bij ons in de buurt zijn echt veel hoppen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-23 20:50

Ah schattig, geluksvogels

Nog wat fotos van wandeling de andere kant op vanmiddag.

Ook twee bakken met groentezaad gevuld

Die paarse bloempjes staan hier veel.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Andere dorpje staat veel leeg of ingestort en verlaten al lang :(:) . Rode gordijntje is een voormalig hotel.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 20:54

Ah ik word zo wel een beetje jaloers hoor, met die fotos... Denk dat je heel fijn gaat wonen daar.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-23 21:54

Prairy het lijkt hier op zuid Limburg maar dan minder vol. Geen droom locatie voor de meeste emigranten maar voor mij voldoet het. Mijn bezoek vergeleek het met ern heuveliger buitengebied van de Achterhoek

De volgende fotos zijn ook gemaakt door het bezoek.
Een handgrote escargo
Afbeelding

Zeg het maar bever of beverrat? Maatje 60/90 cm.
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 21:57

Die heuvels zijn wel wat hoger dan de bobbels in de Achterhoek en Twente :)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 21:58

Als die staart inderdaad een dikke stok is, beverrat. Bever heeft platte peddel als staart.

Gebied is zeker mooi, meer heuvels/hoger & ruiger heeft ook zijn charme, maar voor mensen die plat nederland gewend zijn en qua vruchtbare grond, etc. is dit prettiger.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-23 22:18

Valt nog mee kwa hoogte en ruigheid. 330 bij mij en 450m is de top van het dorp. (Lochemse berg 49,2 meter waar het soms best pittig wandelen was);En het gaat hier nog redelijk glooiend. Het ergste is 10 % kleine stukjes. Het pittiger werk zit een kleine 100 km verderop. Grote voordeel van niet te isdat bij sneeuw gladheid en andere prutomstandigheden ik hier nog weg kom meest van de tijd.kleinere kans op omgekiepte bomen enz.

Hoewel ik gek ben op hoger ruiger enz is dat in mijn uppie gewoon niet verstandig :n en heb ik ook echt heel goed gekeken naar strooibeleid, toegankelijkheid en zo.

Moeilijk te zien kwa staart, bij deze neig ik idd meer naar beverrat maar op de tweede foto lijkt het wel een peddel, op de eerste niet zo.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 22:45

Wat woon je mooi daar Karuna, ook echt mooie fotos hoor. Ik neig ook te zeggen dat de 2e foto op een peddelstaart lijkt, maar wel gaaf ook dat je dat hebt mogen zien.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 22:59

Die paarse bloempjes zijn waarschijnlijk Kriechenden Günsel. * gaat even nederlandse naam zoeken *

Edit: google zegt kruipend zennegroen

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 23:56

Wittige snoet, achterrug boven water bij het zwemmen, geen duidelijk afgeplatte staart, oog dichter bij oor dan bij neus.

Beverrat, deze!

Ook gaaf trouwens!

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 08:10

Je gaat flink vooruit zo. Vind je tuin mooi worden.

Dat is idd een beverrat, komt heel veel voor en wordt eigenlijk een beetje als ongedierte beschouwd.
Wel knap dat je hem zo dichtbij op de foto krijgt, meestal zijn die vrij schuw.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 08:57

Wat een prachtige omgeving Karuna! Heel mooie plaatjes. Snap wel dat je daar gelukkig van wordt! <3