Drukte Schiphol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nessie

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 08:08

Onze vlucht naar Milaan staat nog voor eind juli. Wilde kijken of ik het een dag kon verplaatsen, zou je alleen het verschil in ticket betalen. Alleen het ticket dat we voor 100 euro p.p. retour met KLM hebben geboekt is nu.. 1100 euro! Dus laat die wijziging maar, ze willen in ieder geval geen extra mensen meer in dat toestel :P

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 12:10

Nessie schreef:
Onze vlucht naar Milaan staat nog voor eind juli. Wilde kijken of ik het een dag kon verplaatsen, zou je alleen het verschil in ticket betalen. Alleen het ticket dat we voor 100 euro p.p. retour met KLM hebben geboekt is nu.. 1100 euro! Dus laat die wijziging maar, ze willen in ieder geval geen extra mensen meer in dat toestel :P

Ik had het met Aer Lingus. Ik zag dat ik alleen het tariefverschil moest betalen, stond aangegeven in de voorwaardes op de site en zou dus voor 4 dagen langer als ik het op de site had berekend maar op 10 euro meer uitkomen. Ga ik uiteindelijk bellen zou het dus op 180 euro uitkomen. Daar ga ik geen 4 dagen langer voor blijven.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 12:49

germie schreef:
Maar in een rolstoel zitten om te doen of je niet kunt lopen, dat zou ik echt nooit doen.

Er zitten ook mensen in een rolstoel die wel kunnen lopen, maar dat niet lang kunnen, of niet lang kunnen staan. Niks mis mee. Ik heb in de Efteling ook een rolstoel, omdat ik anders na een dag daar zeker een week uit de running ben.

De wachttijd op Schiphol heb ik onderschat wat dat voor mij betekend. Eenmaal bij de security stortte ik bijna in, zo moe was ik en zoveel pijn had ik ervan.

Dus volgende keer als het dan nog zo is vraag ik assistentie aan.

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 23:37

Ik vlieg morgen naar Hongarije. Benieuwd hoe de rijen gaan zijn... We zijn er iig 4 uur van te voren. En in de sportgroep van mijn moeder zit een directeur/manager van Schiphol die ons alle trucjes heeft verteld om zeker niet het vliegtuig te missen. Dit zijn overigens trucjes die gewoon helemaal oké zijn en mogen, alleen nog bijna niemand weet het O:)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 23:47

Appeltje_1 schreef:
Ik vlieg morgen naar Hongarije. Benieuwd hoe de rijen gaan zijn... We zijn er iig 4 uur van te voren. En in de sportgroep van mijn moeder zit een directeur/manager van Schiphol die ons alle trucjes heeft verteld om zeker niet het vliegtuig te missen. Dit zijn overigens trucjes die gewoon helemaal oké zijn en mogen, alleen nog bijna niemand weet het O:)

Ik zou zeggen deel ze even voor je lieve mede bokkers :P

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 23:55

Zal ik doen. :)

Ik weet er eentje uit mijn hoofd, de rest moet ik even na vragen.

Mocht een uur voor je vlucht nog niet langs security zijn, ga je je vlucht missen. Maar...
Sinds gister (vrijdag) kan je dan tegen iemand in de gele hesjes vertellen dat je een spoed geval bent omdat je vlucht dus in een uur vertrekt. Dan vraag je even of ze je naar voren kunnen plaatsen
Aangezien dit dus pas net is ingevoerd weten niet alle gele hesjes deze regel. Ze zeggen dan waarschijnlijk dat dat niet kan/mag. Nou dan vertel ze je dat ze dat even moeten na vragen bij hun floor manager, het kan/mag namelijk wel. Dan vragen ze dat even na voor je en als ze dan dus het antwoord hebben (ja dus) halen ze je uit de rij en plaatsen ze je ergens voorin de rij +:)+

En je kan/hoeft er echt niet meer dan 4 uur van te voren te zijn. Je mag namelijk helemaal nog niet naar boven voor die 4 uur. Dus niet gaan als je vlucht niet in minder dan 4 uur vertrekt ;)

De rest weet ik zo 1 2 3 niet uit mijn hoofd, ik ga even vragen wat ze ook al weer waren.

Stampeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 02:38

Gisteren intercontinentaal gevlogen vanaf Schiphol. App gaf een drukke dag aan en vertrek 3 stond dan ook goed vol. Wij hebben een uur in de rij gestaan voor het inchecken en daarna 3 kwartier in de rij voor Security. Ons groepje was in tweeen gesplitst en met assistence deden de andere er iets langer over. Maar dat bestond vooral uit wachten bij de assistence balie en daarna sloegen ze de rij van Security over.

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 10:23

Ik sta nu bij de incheck van de bagage en het valt nog mee! Eigenlijk gewoon wat ik normaal gewend ben :)
Maar ik juich niet te vroeg, geen idee hoe het verder is

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 10:46

Ik vlieg over 2 weken naar Tenerife met Transavia, nu zie ik onze vlucht er niet tussen staan op de site van schiphol, terwijl daar staat dat de vluchten 21 dagen van te voren erop staan. Iemand een idee hoe dit zit? We hebben geen bericht gehad dat de vlucht geannuleerd zou zijn.
En als ik op de site van Transavia inlog zie ik de boekingsgegevens ook wel staan. Begin m toch wel een beetje te knijpen.

Is het bij de douane qua tijden nog verschillend hoe druk het is? We vliegen als het goed is om 6.10 uur. Is het dan bijvoorbeeld rustiger dan midden op de dag?

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 11:09

Appeltje_1 schreef:
Ik sta nu bij de incheck van de bagage en het valt nog mee! Eigenlijk gewoon wat ik normaal gewend ben :)

Uhm, ik neem mijn woorden terug ;(

Helemaal naar buiten gelopen, geen einde aan joh. Ik denk dat de rij incl binnen 2 km is ongeveer

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 11:38

Appeltje_1 schreef:
Appeltje_1 schreef:

Uhm, ik neem mijn woorden terug ;(

Helemaal naar buiten gelopen, geen einde aan joh. Ik denk dat de rij incl binnen 2 km is ongeveer

Sterkte , hopelijk loopt het sneller door dan het lijkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 12:40

Wij zijn gisterochtend vanuit Schiphol naar Athene gevlogen met een tussenstop in Boekarest. We hebben geen ruimbagage genomen maar alles in de handbagage gestopt. Thuis ingecheckt.
Waren er 4 uur van te voren en waren binnen 3 kwartier door de security. Hebben 3 uur lopen hangen op het vliegveld :')
Maar hey alles beter dan een urenlange rij en stress.

Sterkte voor Appeltje

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 13:11

melissa_93 schreef:
Ik vlieg over 2 weken naar Tenerife met Transavia, nu zie ik onze vlucht er niet tussen staan op de site van schiphol, terwijl daar staat dat de vluchten 21 dagen van te voren erop staan. Iemand een idee hoe dit zit? We hebben geen bericht gehad dat de vlucht geannuleerd zou zijn.
En als ik op de site van Transavia inlog zie ik de boekingsgegevens ook wel staan. Begin m toch wel een beetje te knijpen.

Is het bij de douane qua tijden nog verschillend hoe druk het is? We vliegen als het goed is om 6.10 uur. Is het dan bijvoorbeeld rustiger dan midden op de dag?

Had ik ook met mijn vlucht naar porto met transavia. Stond er een week van te voren op.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 15:52

Hopelijk is het goedgekomen Appeltje.

thnx xxxmh, hoef ik me niet helemaal zo druk te maken

Wij hebben met 3 personen 1 grote koffer bijgeboekt, maar zit me sterk af te vragen of dat wel moeten gaan doen of toch proppen in een kleine koffer.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 17:42

melissa_93 schreef:

Wij zijn een week geleden met transavia naar Gran Canaria gevlogen ook rond die tijd. Was goed te doen maar de rijen dikte wel snel aan! Dus 4 uur van te voren er zijn zou ik zeker doen.

Als je geen ruimbagage mee hoeft te nemen, sla dat dan vooral over. Wij hadden ruimbagage bijgeboekt maar ik durfde het niet aan (die rij was die ochtend ook al 1,5 uur) dus nu enkel handbagage mee en alle shampoo enz ter plekke gekocht. Beviel prima eigenlijk en heb niks gemist.

Dinsdag vliegen wij weer terug en dan ook enkel handbagage. We hebben geboekt dat deze gegarandeerd in de cabine mee mag, zo hopen we verdwenen koffers te voorkomen. Vertrouw het voor geen meter.

Ro0sje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 07:54

Ik ben afgelopen donderdag vertrokken vanaf Schiphol naar Antalya. We hebben wel even moeten wachten voor het inchecken en de security. Maar de rijen waren overzichtelijk met paaltjes/lint. Het liep allemaal goed door en er was helemaal geen sprake van chaos.

Doordat ik met Transavia vloog, kreeg ik helaas niet meer n dag van te voren een telefoontje dat mijn koffers niet thuis opgehaald konden worden. Dat was wel even een domper.

Al met al viel het mij mee. De chaos rijen zoals de media laat zien, heb ik niet gemerkt. Dat terwijl donderdag 7 juli wel als piek dag beschreven stond en wij om 15:30 zouden vliegen.

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 11:25

Ik heb gister “maar” 3 uur in de rij gestaan! Gewoon gehaald met zelfs nog extra tijd :wow:

Maar je moet echt die 4 uur van de voren komen, anders wordt het wel echt stressen hoor.

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 12:52

Ro0sje schreef:
Ik ben afgelopen donderdag vertrokken vanaf Schiphol naar Antalya. We hebben wel even moeten wachten voor het inchecken en de security. Maar de rijen waren overzichtelijk met paaltjes/lint. Het liep allemaal goed door en er was helemaal geen sprake van chaos.

Doordat ik met Transavia vloog, kreeg ik helaas niet meer n dag van te voren een telefoontje dat mijn koffers niet thuis opgehaald konden worden. Dat was wel even een domper.

Al met al viel het mij mee. De chaos rijen zoals de media laat zien, heb ik niet gemerkt. Dat terwijl donderdag 7 juli wel als piek dag beschreven stond en wij om 15:30 zouden vliegen.

Ik denk dat het echt per dag ander is. Mij viel naar AYT juist niet mee. 3 uur in de rij gestaan en we zaten 5 minuten voor tijd in het vliegtuig. Wel dus optijd maar met mega stress. Ik vloog wel om 08:30.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 12:54

Ik volg even, vertrek over 4 weken vanaf Schiphol. Vlieg om 16.30, dus trein lekker op tijd die kant op.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 13:10

Wij toch ook maar weer vanaf Schiphol geboekt omdat er maar weinig keuze (of veeeeel duurder) is bij andere vliegvelden. Voor ons is bijvoorbeeld Eelde ideaal zoals voor heel Noord-Nederland maar die vliegen alleen rechtstreeks naar Gran Canaria en dat is het. Daar zijn we vorig jaar geweest vanaf Eelde en je wil toch ook nog wel eens iets anders zien dan altijd hetzelfde. Zou echt fijn zijn als de vluchten wat meer verspreid zouden worden over andere vliegvelden.

Nouja we vliegen in september dus hopen dat het tegen die tijd weer wat rustiger is. En dat de vlucht überhaupt doorgaat. :D

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 13:39

Ik zag wel bij iemand dat er nu bordjes hangen hoelanf het nog duurt op de plek van de rij waar je staat. Zo stond er een enorme rij maar gaf het bordje aan 40 min. Dat stelt mias toch wel gerust

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 13:46

Is het dan ook echt 40 minuten vanaf dat punt of is dat uit de lucht gegrepen om iedereen een beetje kalm en optimistisch te houden? :')

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 13:54

Dat weet ik dan weer niet :')
This zo net de efteling

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 13:55

Volgens mij is het van bordje tot bordje 40 minuten.
Zo zat het op JFK wel. Was je net het ene bordje voorbij en dacht je dat je er was kreeg je het volgende bordje met 40 minuten te zien

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 14:22

Het ziet er zo uit, ik zie er maar 1 dus jet lijkt me niet but im not there.

Ik zag het enkel bij iemand op insta

Afbeelding