Olympische spelen 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 19:33

Het kan ook zijn dat TeamGB geen risico’s neemt om achteraf nog hun eventuele medaille te verliezen als achteraf na FEI onderzoek blijkt dat zaken echt niet door de beugel kunnen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 19:56

Ashleytjuhh schreef:
Psvanlot ik denk dat je mij verkeerd begrepen hebt.
ik ben al eerder in Parijs geweest, ik vind het normaal al geen hele fijne stad. met je tekst en plaatje kwam het niet nog fijner over zeg maar.. Ja ik wist op voorhand dat dingen afgesloten werden, ik volg veel van de voorbereidingen op de voet.

En Ja ik weet dus waar ik aan begonnen ben voordat ik die kant op ga en maak er daar het beste van want we genieten van elke minuut :j

Wat is je eerste wedstrijd dat je er al zo vroeg bent?

Je moet er wel echt van houden inderdaad. Ik vind het gebied rond de Eiffeltoren ook echt helemaal niks, maar de kleinere straatjes wat verder weg wel!
Ik moet zeggen dat ik alle mensen die ik gesproken heb allemaal heel erg hulpvaardig en aardig vond! Dat viel me alles mee.

Ik ga naar de 7es, rugby. Die starten morgen al en hebben, zaterdag of zondag, de finales al!

Er beginnen best al wat meer dingen morgen, maar weet zo niet wat.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 20:21

manic schreef:
Het kan ook zijn dat TeamGB geen risico’s neemt om achteraf nog hun eventuele medaille te verliezen als achteraf na FEI onderzoek blijkt dat zaken echt niet door de beugel kunnen.

Ze is ook al geschorst door de FEI.

PSvanLot

Re: Olympische spelen 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 20:28

Wel weer triest dat het een anonieme melder is en heel erg zielig om tot dit moment te wachten.

Waarom vraag ik me dan af... Haalt iemand hier voldoening uit en zit thuis te gniffelen?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 20:31

PSvanLot schreef:
Maar met 35k politie op die been, die allemaal echt heel goed voornemens zijn te helpen, komt het allemaal goed.

Laten ze daar nou in Frankrijk niet zo om bekend staan (meedenken/meewerken dan, geen ervaring met de politie in het bijzonder), dus ik hoop dat ze dat een paar weken volhouden :+ .

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 20:40

veerledec schreef:
PSvanLot schreef:
Maar met 35k politie op die been, die allemaal echt heel goed voornemens zijn te helpen, komt het allemaal goed.

Laten ze daar nou in Frankrijk niet zo om bekend staan (meedenken/meewerken dan, geen ervaring met de politie in het bijzonder), dus ik hoop dat ze dat een paar weken volhouden :+ .

Nou dat is precies mijn gedachte. Maar toen ik gisteren heel vriendelijk geholpen werd nadat ik over een OS2024 wegdeel bij hun uitkwam had ik goede moed.

Maar ook vandaag, ze werden echt bestookt door toeristen die de weg vroegen en dat deden ze allemaal netjes. Overigens zijn er ook veel locals die door alle aanpassingen de weg vragen. Vooral als ze ergens met de fiets door willen. Die heb ik een paar keer bozer gezien omdat ze er niet door mochten dan de politie zelf.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 21:20

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 21:45

Ik kijk voor de tv maar wil jullie allemaal een prachtige sportieve dagen toewensen!! Het is en blijft een belevenis, alweer lang geleden voor ons maar denk er elke OS weer aan terug, dus geniet ervan.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 22:22

Komt er naast dit topic nou ook een algemeen OS slow chat topic? I'm in!!

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 22:58

Ik ben ng steeds een meelezer in dit topic. Ik vond de kaartjes te duur en volg zo veel mogelijk op de tv. Bij deze wil ik jullie heel veel plezier wensen! Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen! En ook of je achteraf blij bent met je gekozen plek, of dat het toch tegenviel.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 23:12

Ik was er 12 jaar geleden in Londen bij. 1 Van de mooiste ervaringen ooit! Have fun in Parijs allemaal! *\o/*

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 23:19

Dankjulliewel!! Ik heb er echr super veel zin in, zaterdag gaan we erheen voor eventing zondag, fan savonds weer terug en dan woensdag weer voor springen en de kur! *\o/*

@ashleytjuhh ohhh daar ga ik morgen naar kijken!

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 23:38

manic schreef:
Zo dat van Charlotte Dujardin zeg. Ben wel heel benieuwd wat voor filmpje dat dan is, als het echt niet te verdedigen is en ze zich bij voorbaat al terug trekt. Wel echt een tik voor het Engelse team.

Dit gaat ze wel wat kosten, misschien zelfs een medaille. Maar het staat niet op zichzelf, er was ook al eens een eliminatie tijdens een EK wegens bloed. Zelfs de heilige Charlotte is niet onfeilbaar, zo zie je maar weer.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 09:39

PSvanLot schreef:
moonsparkle schreef:
Bedankt :D Ik hoop dat de transport app dan wel klopt met de afgesloten metro stations. Of wat voor bron gebruik jij voor het ov?

Moet je dat papieren ov pasje dan een soort van scannen?

Super dat iedereen tot nu toe zo behulpzaam is

Het ov pasje is niet van papier, maar van plastic. Kun je daarna bewaren voor als je er nog eens komt.

Hoe kom jij aan een plastic pas? Heb jij een andere soort gekozen dan de OS pas? Die van mij zijn namelijk van stevig papier.
Vroeger deed je die in een gleuf en kwam het kaartje er aan de andere kant weer uit waarna je kon doorlopen. Bestaat dit nog steeds of zal er nu een chip in het kaartje zitten?

aniek1985
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 10:20

Ik vermoed als je daar bij de automaat de ov pas haalt je een plastic pasje krijgt. Afgelopen januari kreeg ik ook een plastic pas uit de ov automaat in Parijs.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 23:29

aniek1985 schreef:
Ik vermoed als je daar bij de automaat de ov pas haalt je een plastic pasje krijgt. Afgelopen januari kreeg ik ook een plastic pas uit de ov automaat in Parijs.

Die heb ik inderdaad.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 23:33

Wat een toffe dag vandaag!

Vanmorgen naar het Louvre geweest en daarna naar Stade de France voor het rugby. Wat een feest was het op straat, sfeer was echt top.
Van de 80.000 zitplaatsen was er maar een enkele niet bezet.

Frankrijk speelde twee goede wedstrijden dus dat maakte de sfeer nog beter.

Alles was zeer uitgebreid aangegeven en het kon qua vervoer en lopen eigenlijk niet mis gaan. Enorm veel politie op de weg, maar op de stations ook hostess die je zouden kunnen helpen.

Het eten/drinken ging niet foutloos. Heel veel mensen geen visa en ook geen cash.
Later waren de broodjes een tijdje op.

Er werd straks in de metro en in de bus heel veel gemopperd over visa dat het niet goed werkte.
Mijn advies is om zeker genoeg cash bij je te hebben.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 04:56

Dat klinkt als een erg gezellige dag!

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 04:59

overmaat regelen gesproken. ik kwam dit tegen ken de sporters en sport zelf niet maar kennelijk pesten, kleineren en mentaal misbruij team genoten elkaar en blijkt dat zelfs uit onderzoek. de pesters schreven zelfs openbaar dat collega's zich niet zo moeten aanstellen..

https://3athlon.nl/maya-kingma-nog-stee ... he-spelen/

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 08:37

Ashleytjuhh schreef:
Dat klinkt als een erg gezellige dag!

Super leuk. Ik denk dat iedereen het geweldig gaat vinden. Welke sport je ook gaat bekijken.

In het stadion maakte ze er echt een feestje van met een dj.

Zag gisteren het filmpje met C.D. Als je zo al om gaat met een paard van een klant, waar gefilmd wordt, hoe ga je dan met je eigen paarden om achter gesloten deuren?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 08:41

PSvanLot schreef:

Vanmorgen naar het Louvre geweest en daarna naar Stade de France voor het rugby. Wat een feest was het op straat, sfeer was echt top.

<KNIP>

Plus: het Stade de France is voor Frans rugby heilige grond. Als Franse rugbyfan MOET je daar ooit geweest zijn.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 09:01

Cowboy55 schreef:
PSvanLot schreef:

<KNIP>

Plus: het Stade de France is voor Frans rugby heilige grond. Als Franse rugbyfan MOET je daar ooit geweest zijn.

Dat is zeker waar! En zelfs als je geen rugby liefhebber bent, dan is de 7s voor iedereen leuk. Een wedstrijd heeft twee helften van 7 minuten en 2 minuten rust. Dat gaat er heftig aan toe want het veld is niet kleiner dan bij het gewone rugby!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 10:25

Wij gaan vandaag naar de rugby. Ben heel erg benieuwd. Hier op de camping waar wij zitten staan veel mensen die ook iets van de Spelen gaan bezoeken.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 10:42

Pfff ik weet niet wat er voor mensen bij de tickets line werken.

Maar ik blijf gewoon geen antwoord krijgen op mijn vraag waarom iemand met C kaarten op een lagere rij zit dan ik met mijn B kaarten.
Ze verwijzen mij alleen maar door steeds naar de Prijslijst 8)7

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 10:45

wat irritant! zou het dan misschien toch per vak zijn oid dat de rijen opnieuw beginnen?