Ik kom gelijkaardige keuteltjes tegen op het spoor wat ze lopen in de weides.
En ook op mijn zolder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pjotrg schreef:Attentie! Het zetten van vallen is in Frankrijk alleen toegestaan na een specifieke opleiding et met een specifieke vergunning.
Ragodin is een muskus rat. Ik heb een paar jachtvriendjes die ze jagen.....en opeten
Tinka schreef:Een ragondin is een beverrat, dat is wat anders dan een muskusrat. Beide wel uitheems volgens mij.
Het water is gelukkig weer helder en fris. Er zit nu ook gaas over de opvangbak zodat er niets meer in kan komen.
Vandaag is de hoefsmid dan eindelijk weer geweest, een maand geleden ook, toen lukte het niet met de veulens.
In de tussentijd was die man van die ranch geweest (hoefsmid kende hem ook trouwens). En ik heb veel geoefend met halster omdoen en voetjes geven.
We hadden de paarden naar stal gehaald. Bentley ging even in de paniek, maar hij hield de voet vast en parkeerde tegen de muur. Toen liet hij het wel toe, zelfs achter. Uitgbreid bekappen, knippen, vijlen, bijsnijden.
Ondertussen veel afleiden met snoepjes en wortels. Daarna was Rory aan de beurt, die vond het heel eng, is wat minder dapper dan Bentley. Maar ze liet het toch allemaal toe, ook met wortels.
Toen de merries nog, Angie is altijd wat lastig. Mercy vond de achtervoeten niet leuk. Maar achteraf toch allemaal gelukt. Dus wij weer blij.
Nadat de hoefsmid geweest is alles behandeld met butox tegen de teken en ontwormd. Dat ging allemaal een stuk makkelijker op stal.
Tinka schreef:Ik weet niet hoe vaak een veulen bekapt moet worden eigenlijk, het had nu eigenlijk al 2 maanden geleden moeten gebeuren. De volwassenen worden elke 2 maanden gedaan.