Curaçao 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 20:22

We zijn er alsnog veel op uit geweest, voor mij was het de derde keer op Curaçao dus ik vond het wel prima. De meiden waarmee ik ging wilden vooral luxe / modern zitten en aan zee.

Samenvattend over het hotel;

Pluspunten:
Modern
Schone en grote kamers
Leuk zeezicht met de schepen (let op, normaal heb je zeezijzicht, wij hadden frontaal i.v.m. 4 persoonskamer voor 3 personen).
Centrale ligging, wandelafstand naar Willemstad en met de auto ben je zo richting het Westen
Goed buffet
Live entertainment in de avonden was leuk

Minpunten:
Liften waren continu buiten werking, lange wachttijden
Strand is aangelegd en niet zo mooi
Italiaans restaurant was niet echt een aanrader (was al beperkte keuze en dan was niet alles beschikbaar)

Specifieke vragen mogen ook gerust :)

verstijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 00:21

Even een berichtje vanuit Curaçao :D

Vandaag getest op dag 3.
De test stelt hier helemaal niks voor. Binnen 4 uur uitslag. Zowel in Nederland als hier is de stok amper mijn neus in geweest. Ik heb natuurlijk bijzonder aardig gedaan tegen de mensen die de test afnamen :o

Het spannendste vond ik nog het vliegtuig. Daar hielden veel mensen zich niet aan de regels. Veelal de mondkap onder de neus of na het eten niet meer op zetten. Het werd meerdere keren omgeroepen om je toch aan de regels te houden.

Fitzroy

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 00:43

Je had zeker op Coral Estate getest? Want dat stelde bij mij ook echt niets voor. Mijn zus en zwager waren bij AD Palù Blanku en daar ging de stok echt diep de neus in :=

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 01:20

Ik ben getest in mn hotel, stelde inderdaad niks voor.. maar toch fijn dat het achter de rug is en we verder de hele vakantie kunnen genieten

Vandaag even naar Willemstad gewandeld!
Afbeelding

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-22 01:29

Fijn dat jullie getest zijn en alles goed is! Ik ben blij dat wij die test niet meer hoeven haha. Mijn test is gelukkig negatief *\o/*

Leuk, Willemstad!

Heel veel plezier nog beide **\O/**

verstijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 02:38

mirtedl schreef:
Ik ben getest in mn hotel, stelde inderdaad niks voor.. maar toch fijn dat het achter de rug is en we verder de hele vakantie kunnen genieten

Vandaag even naar Willemstad gewandeld!
[ [url=m/MFA07a.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zeker blij van!

Het was hier vanmiddag bloedje heet, weinig wind ook aan deze kant. We hebben bijna de hele middag in de schaduw gezeten :=

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 11:10

Onze testuitslag kregen we zo’n 22 uur later bij het Corendon hotel. De wachtrij was ook erg lang. Ik moest (als niet gevaccineerde) terug ook getest, dit heb ik op een andere locatie gedaan waar ze de uitslag binnen 4 uur garanderen. Daar had ik de uitslag binnen 30 minuten. Had geen zin in dat het nog eens 22 uur zou duren en het dus te laat binnen zou zijn voor de vlucht.

KLM handhaafde mondkapjes streng. Nog voor het taxiën op de heenweg is de hoofdpiloot zelf naar achteren gekomen en heeft woedend een dame aangesproken die (naar haar zeggen om medische redenen) haar mondkapje niet op wilde. ‘Ik heb geen zin in dit gezeur, ga er maar uit! Je mag niet mee, eruit!’. De stewardessen hebben het gesust en met kapje op mocht ze mee. Tijdens de vlucht werd ook iedereen continu aangesproken als het mondkapje niet volledig op de plek zat.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 12:11

Bij ons ging dat toen best goed alleen toen zaten we wel in een enorme piek. Nu begint iedereen de noodzaak er weer minder van in te zien denk ik.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 12:19

Nessie schreef:
KLM handhaafde mondkapjes streng. Nog voor het taxiën op de heenweg is de hoofdpiloot zelf naar achteren gekomen en heeft woedend een dame aangesproken die (naar haar zeggen om medische redenen) haar mondkapje niet op wilde. ‘Ik heb geen zin in dit gezeur, ga er maar uit! Je mag niet mee, eruit!’. De stewardessen hebben het gesust en met kapje op mocht ze mee. Tijdens de vlucht werd ook iedereen continu aangesproken als het mondkapje niet volledig op de plek zat.

Ik denk dat ze iets te vaak de smoezen horen en tja sorry maar als je het kapje niet verdragen kan, dan maar niet op vakantie met het vliegtuig in deze tijden.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 12:24

Dat denk ik ook en zo simpel is het, je houdt je aan de regels of je gaat gewoon niet weg.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 12:35

Snap het ook wel maar schreeuwend door de cabine is wat mij betreft geen deëscalerend gedrag van een piloot (die mij daarna nog veilig moet vliegen ook :+ :P ). Maar de stewardessen waren daar wat beter mee. Het is simpel je weet dat je zo’n kapje op moet en anders kun je beter ergens met de auto heengaan.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 12:51

Het zijn de stewardessen ook die echt met verschillende soorten passagiers hebben leren omgaan. De piloten niet.
Maar de piloten willen graag op tijd vertrekken zonder “ stom gedoe “ dus dat snap ik wel.

En dat hij zo boos werd ach, ik zelf zou als toeschouwer met enig leedvermaak toekijken :')

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 13:10

Ja het was wel iets dat de aandacht trok en daarna werden inderdaad de grapjes gemaakt dat we als een raket op zouden stijgen omdat hij zo gefrustreerd was. Maar ik ben wel van mening dat een piloot ook moet kunnen deëscaleren (of gewoon in de cockpit blijven zitten want de stewardessen waren het al aan het oplossen). Ach het is allemaal goed gekomen, op tijd vertrokken en iedereen mocht mee.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 15:36

Ineke2 schreef:
Het zijn de stewardessen ook die echt met verschillende soorten passagiers hebben leren omgaan. De piloten niet.
Maar de piloten willen graag op tijd vertrekken zonder “ stom gedoe “ dus dat snap ik wel.

En dat hij zo boos werd ach, ik zelf zou als toeschouwer met enig leedvermaak toekijken :')

Hahaha ja inderdaad ik had ook smakelijk toegekeken.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-22 19:31

Hij zag zijn slottijd natuurlijk in gevaar komen := En het was ook vast niet de eerste keer ..
Daarbij maakt een piloot misschien meer indruk dan een stewardess.

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 08:05

Dat zie je niet vaak dat een piloot een passagier aanspreekt := Tijdens onze vlucht hield iedereen zich er wel goed aan, er werd vantevoren ook gezegd door de steward dat iedereen bewust heeft gekozen voor een vliegreis en dat de consequentie is dat ze dan de gehele reis een mondkapje moeten dragen. Ook vertelde hij er nog bij dat roken in het vliegtuig en op de luchthaven streng verboden is, maar dat dit sowieso onmogelijk is omdat je toch je mondkapje op hebt _O-

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 09:46

whahaha grappig!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 11:32

Mocht iemand (binnenkort) nog in Willemstad zijn en iets voor mij willen meenemen (het neemt weinig ruimte in beslag, een strand cover up jurkje) kan diegene mij een pb sturen? :)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-22 12:06

Hoe gaat het met de bokkers op Curaçao? :D

Dit weekend ga ik nog wat laatste dingetjes inslaan zoals zonnebrandcrème en dan kan de koffer ingepakt worden :D

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 12:47

Deze bokker heeft op Facebook een leuk adresje voor fruitbomen gevonden op Curaçao om in april te gaan shoppen *\o/* Er staan al veel fruitbomen in de tuin, straks nog meer :D

Ik word heel blij van bomen planten :j <3 *\o/*

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 12:50

Neem vooral veeeeel zonnebrand mee :Y)
Ik had een nieuwe mee en die was zo op.. vond de zonnebrand hier bij het hotel behoorlijk aan de prijs.

Afgelopen 2 dagen heb ik een autootje gehuurd en wat strandjes afgeweest.
Dinsdag naar Cas Abao geweest, gelijk de hele dag gebleven want het strand is prachtig, veel vissen en heel helder water en leuke barretje voor een simpele lunch en wat te drinken.

Woensdag redelijk op tijd vertrokken naar Playa Piskado, voor de schildpadden. Het strand is klein en lelijk en zowel het strand als het water meurde echt enorm naar vis :') m’n haar dus ook de rest van de dag. Wel gave ervaring zo dichtbij de schildpadden maar wel jammer dat mensen alle borden met ‘niet aanraken’ bewust negeren want ja, leuke foto’s voor op instagram..
Daarna door naar Karakter voor de lunch en smiddags naar Kokomo Beach

Vandaag nog een dag op het strand bij resort en morgen middag helaas weer naar huis

Nog wat foto’s:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 12:52

Die foto met het eten erop, is dat bij karakter of Lions Dive/Hemingway?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 12:55

Oeh dat eten. Geen last gehad van vislucht bij piskado.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 12:57

Zonnetje81 schreef:

Dat is toch niet bij piskado?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 12:58

Relaxed schreef:
Zonnetje81 schreef:

Dat is toch niet bij piskado?

Ze schrijft vislucht in het water en in haar haren.