Efteling liefhebbers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dalena

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 21:30

Wat leuk dat ze dat zo gaaf vond!

Jammer dat het voor nu de laatste keer was.

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 20:55

leonie87 schreef:
Dat is nog eens een cadeau!

Mijn dochter van 2,5 mocht gister voor het eerst in Max en Morritz. Ze is er 9 x in geweest :') . Vandaag opde opvang heeft ze het nergens anders over gehad. VOlgens mij vond ze het wel leuk <3 . ZO jammer dat het na volgende week dus ophoud. Maar het is even niet anders.

De eerste keer dat ik in max en moritz ging ook 12 keer geweest :')

Ik ga vrijdag met de klas! Heel veel zin in!
Heeft iemand nog tips voor eten?

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 21:34

Mijn dochter van 4 zeurt de oren van m’n kop over de Max en morritz maar ze is nog altijd geen meter hoog :')

Abbo hier helaas afgelopen. Ik twijfel nog of ik het verleng ja of nee.
Ik ga nu ook weer meer werken. Plus de oudste is nu dus naar school waardoor alleen de vrijdag middag en het weekend overblijft …

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 22:00

Saul schreef:
Mijn dochter van 4 zeurt de oren van m’n kop over de Max en morritz maar ze is nog altijd geen meter hoog :')

Abbo hier helaas afgelopen. Ik twijfel nog of ik het verleng ja of nee.
Ik ga nu ook weer meer werken. Plus de oudste is nu dus naar school waardoor alleen de vrijdag middag en het weekend overblijft …

Minder zeuren, meer groeien :Y)

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 22:23

Hier vandaag dan de allerlaatste x geweest na een heel jaar. Baal er flink van. Zou het echt wel graag verlengen maar vind het gewoon te duur. Deze zomer maar gewoon even genieten in een heleboel leuke speeltuinen die nog op mijn lijstje staan.
Was wel druk vandaag!
5x Max en M gedaan en daarna nergens meer in geweest naar de carrousel en land van laaf.

Wat betreft eten, er is echt vanalles. Wil je lunch? Avond eten? Pannekoeken of iets met vlees? Zoveel opties :)

Tja Saul das lastig want dan kom je er gewoon niet in... misschien dikke zolen? :Y)

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 22:30

Eten; noodles, poffertjes, pannenkoeken, unox. Er is veel :)

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 09:57

Coco4life schreef:
leonie87 schreef:
Dat is nog eens een cadeau!

Mijn dochter van 2,5 mocht gister voor het eerst in Max en Morritz. Ze is er 9 x in geweest :') . Vandaag opde opvang heeft ze het nergens anders over gehad. VOlgens mij vond ze het wel leuk <3 . ZO jammer dat het na volgende week dus ophoud. Maar het is even niet anders.

De eerste keer dat ik in max en moritz ging ook 12 keer geweest :')

Ik ga vrijdag met de klas! Heel veel zin in!
Heeft iemand nog tips voor eten?

Voor de lunch zou ik naar Backerei Krümel gaan, daar kan je lekkere broodjes en gebak halen

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 11:03

Ik ben er vandaag weer eens.
Veel schoolreisjes :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 12:05

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 12:10

Nou, ik kan me er wel een beetje in vinden := ik blijf nu ook wel weg vanwege die overvloed aan schoolkinderen. Ik ga zelf veel in achtbanen maar ik ben echt gevoelig voor harde/hoge geluiden. Ik doe nu maar gewoon standaard mijn oordoppen in omdat je nooit weet of er zo'n grapjurk tussen zit die voor de lol de hele rit op standje luchtalarm gaat zitten gillen. Van mij hoeven ze niet persé aparte dagen voor schoolreisjes te hebben maar er mag van mij wel een limiet op hoeveel er per dag zijn :+

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 12:16

Nadat het vorige week maandag echt te slecht weer was, gaan we nu aanstaande maandag naar de efteling. Hopelijk is het dan een beetje rustig qua schoolreisjes

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 12:17

Reminder voor mezelf dat ik ook in het voorjaar niet op een door de weekse dag ga. Ik kan me wel vinden in haar plan :D

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 12:29

Een limiet ben ik ook wel voor :j
Maar wanneer je in het voorjaar of de zomer gaat, dan kun je je er maar wel gewoon beter op instellen dat er ook schoolreisjes etc rondlopen.
Ik kan ook weinig prikkels verdragen, maar ik probeer mezelf er op in te stellen dat het gekkenhuis is en dan kan het alleen maar meevallen :+
Of idd een dag/maand uitkiezen waarvan je zeker weet dat het rustiger is.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 12:32

Vanaf wanneer beginnen die schoolreisjes ongeveer? Ik ga volgend jaar denk ik pas weer, maar dan kan ik daar vast rekening mee houden :')

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 13:27

Ja ik snap die mevrouw wel hoor. Als je denkt dat het rustig is, want rustige dag en dan toch dit, das onhandig voor efteling, maar ook voor de andere bezoekers haha!

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 15:48

En ze zijn meestal rond half 3 ook wel weer richting de uitgang!

Wij wilde vandaag gaan… beetje slecht weer is niet erg maar dit is wel erg treurig, misschien morgen een rondje als het niet te druk is. Opzich is dochter tevreden als ze een paar keer in de Max en Moritz is geweest en ik als ik een koffie heb gehad, maar weer een keertje droomvlucht ofzo is ook leuk. Zag er net 55 minuten voor staan -O-

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 17:49

janneke584 schreef:
Nadat het vorige week maandag echt te slecht weer was, gaan we nu aanstaande maandag naar de efteling. Hopelijk is het dan een beetje rustig qua schoolreisjes
Grote kans op drukte volgende week, veel scholen zijn vrij ivm studieweek.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 17:57

Ilse_123 schreef:
En ze zijn meestal rond half 3 ook wel weer richting de uitgang!

Wij wilde vandaag gaan… beetje slecht weer is niet erg maar dit is wel erg treurig, misschien morgen een rondje als het niet te druk is. Opzich is dochter tevreden als ze een paar keer in de Max en Moritz is geweest en ik als ik een koffie heb gehad, maar weer een keertje droomvlucht ofzo is ook leuk. Zag er net 55 minuten voor staan -O-

Ik was er om 10u en rond half 1 richting de auto
Gelopen, maar heeel veel kleinere kindjes.
Hier alleeen door sprookjesbos gebanjerd en de draaimolen, rest wil ze toch al niet.
Waren om 13u alweer veel gaten op de parkeerplaats

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 21:59

wendy1987 schreef:
Ja ik snap die mevrouw wel hoor. Als je denkt dat het rustig is, want rustige dag en dan toch dit, das onhandig voor efteling, maar ook voor de andere bezoekers haha!

Ik ben wel benieuwd wanneer die mevrouw geweest is dan, want op de kalender op de site stond de afgelopen week volgens mij gewoon gemeld als "druk", net als de rest van juni trouwens. Ga er maar vanuit dat er de komende weken nog volop schoolreizen zijn, sowieso de komende 2 weken nog. En België heeft vanaf volgend weekend al vakantie.

Aan de ene kant snap ik die vrouw wel hoor, het kan erg irritant zijn. Maar als er op de site vermeld staat dat het druk wordt, én je gaat in deze periode, dan kan je verwachten dat er veel schoolkinderen zijn.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 09:15

Whahaha. 10 dagen ofzo. Dit houd wekenlang aan! Vanaf begin juni tot half juli ofzo? En eigenlijk het heke jaar door zie je links en rechts wat groepjes lopen (niet zo erg als nu hoor).
Maarja of het nu schoolreisjes zijn, of andere "normale" bezoekers. Je zit nu gewoon in de hele drukke dagen. Vervelend maar de kalender van de efteling is meestal redelijk correct hierin dus daar kan je het op aanpassen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 10:48

Meestal begint de eerste schoolreisjes-gekte eind mei al en dan tot zeker wel half juli. En dan krijg je de drukte van mensen die vrij zijn vanwege de schoolvakanties.
Maar het is inderdaad zo'n beetje de drukste tijd van het jaar voor pretparken.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 10:52

Half juli zal nu wel meevallen, aangezien alle scholen in de buurt al klaar zijn begin juli. En de Belgen hebben standaard al vakantie in juli.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 11:16

Ik was er afgelopen maandag wat een drama.. We hebben een rondje sprookjesbos gedaan, Anton Pieckplein en weer naar huis. De wachttijden zijn echt niet grappig meer voor een simpele maandag :+

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 11:35

leonie87 schreef:
Whahaha. 10 dagen ofzo. Dit houd wekenlang aan! Vanaf begin juni tot half juli ofzo? En eigenlijk het heke jaar door zie je links en rechts wat groepjes lopen (niet zo erg als nu hoor).
Maarja of het nu schoolreisjes zijn, of andere "normale" bezoekers. Je zit nu gewoon in de hele drukke dagen. Vervelend maar de kalender van de efteling is meestal redelijk correct hierin dus daar kan je het op aanpassen.

En dan in september beginnen ze wéér met schoolreisjes...

Kortom, van mei- oktober kan je zowel door de week als in het weekend drukte en schoolreisjes verwachten.

Inderdaad beter dat ze de schoolreisjes terug schroeven naar een dag of 10 per jaar max! Want nu is het echt niet leuk meer! Je kan gewoon de gehele zomer geen rustige dag vinden.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 12:01

September valt doorgaans wel mee hoor.