Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 09:03

Amalarab schreef:
Ik vind het trouwens superfijn dat er nooit wat gestolen is/wordt. Alles obv vertrouwen

Mwah, valt tegen hoor :+ Mijn ski’s zijn al ouder dus niet de moeite waard om te jatten, maar als je net nieuwe ski’s hebt zou ik ze mooi op slot zetten. Die worden regelmatig gejat. Net als stokken overigens, de mijne zijn al meerdere keren gejat, en van een vergissing kan niet echt sprake zijn aangezien ik ze vastmaak aan mijn ski’s en er geen andere stokken meer over waren in mijn maat.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 09:05

Achteraf hebben we er ook smakelijk om gelachen, :D maar die avond -O-

Maar ik verbaas me er altijd over. Zeker op een plek waar ook autos komen. Een vol rek met skies. Geen mens zal het merken als je nonchalant de duurste skies inlaad en wegrijdt. :j

Flink sneeuw nu hier. *\o/* ik zou skies kunnen pakken en de posbank onveilig maken. Sleepliftje zou daar zo aangelegd kunnen worden :))

Amalarab

Re: Wintersport 2017/2018/2019.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 09:40

Wat vervelend, Verootjoo! In ‘onze’ gebieden kan me dat niet zo voorstellen. Nou huurden wij ook ouwe meuk en ik heb nu wat eigen spul mee. Ook erg goedkoop dus dat zal wat meevallen.
Voor de herkenbaarheid lijken mij stickers of tape wel leuk. Heb wel wat gegoogeld maar zag zo snel niet wat.
Gewoon thuis kunnen skiën zou niet verkeerd zijn, Karuna!
Nog 16 dagen en dan rijden we 903km voor de wintersport, 2 van de 3 kinderen hebben het rijbewijs inmiddels. Wel makkelijk.
Ik wil dit jaar ook naar een
mooie rodelpiste in Immenstadt, ruim 5km. Daar kun je overigens ook skiën maar niet officieel :?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 09:43

Amalarab, ik heb autostickers die ik ook op de bus heb zitten. Had nog over en die erop geplakt. Geloof ook ergens in dit topic staan :+ vrolijke bloempjes *\o/* mijn oudjes niet bestickerd maar die zie je nergens ook :')

Afbeelding

Afbeelding

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 10:47

Ik probeer er wel altijd aan te denken om mijn board op slot te zetten hoor. Oké zo'n kabeltje is zo doorgeknipt maar het kost dan iig net wat meer moeite.

Ik heb echt een achterlijk mooi board, al zeg ik het zelf. Nieuwprijs lag boven de €500 maar dat is ie nu natuurlijk al lang niet meer waard.

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 10:48

Wow mooi

Alleen om die reden zou ik wel een snowboard willen hebben. :') Er zitten zo mooie tussen. :))

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 10:49

Amalarab schreef:
Oooh das bijna mis gegaan! Moest er wel om lachen..
Mijn ex-man heeft ook ooit de verkeerde spullen mee genomen de lift in. Eenmaal boven paste het niet. Dus maar weer terug met die lift..

Oooh dit hadden wij inderdaad ook een keer! Mijn man en ik splitsen altijd onze ski's, dus maken 2 onparen als we ergens gaan zitten. In Alpe d'Huez komen we terug bij het rek na de lunch, 1 setje weg... Echt wtf, 1 damesski van 162cm ofzo en 1 herenski in een totaal andere kleur van 172 oid. Flink lengte verschil.

Wij helemaal in de rats, alles afgezocht, verhuur en verzekeringsman al gebeld (extra balen omdat we dus 2 incomplete sets hadden nu, en dus 2 sets zouden moeten vervangen bij de verhuur). En toen kwam er een of ander dronken Engels dropje aan, die had dus ons onpaar meegenomen omdat zij net zulke ski's had als de mijne. Ze hadden vanaf het restaurant de cabine naar boven gekomen en kwamen er pas achter toen ze boven stonden. Ze wilde mij eerst alleen de ski van mijn man teruggeven, want die ander was toch die van haar?
Nee dropje, jouw skies staan daar, 50m verderop, waar je ze hebt achtergelaten. Geef de mijne terug :P

Idd ook alles goed afgelopen, maar een nare 45min.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 10:53

Er zitten soms echte kunstwerkjes tussen karuna!

IM, jeetje, dan denk je dit soort dingen te voorkomen door de ski's te splitsen en dan weet iemand ze nog mee te nemen! Ongelooflijk. Gelukkig kwam ze natuurlijk niet ver met die grote ski.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 11:01

Mooi board :j

Ik heb geen slot oid maar m'n 'nieuwe' board leg ik altijd in het zicht. Toen ook bijna 500 voor betaald. Is nu te koop voor de helft. Echt een geweldig snowboard. Je hoeft maar te denken en hij doet het. Ik had achteraf gezien veel eerder moeten switchen.

Ik gebruik hem in combinatie met mijn flow bindingen van mijn vorige board

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 11:05

:oo :~

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 11:23

Ik zet mijn skis nooit op slot. Ook nog nooit over nagedacht eigenlijk :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 12:01

Indy_Mouse_9 schreef:
Amalarab schreef:
Oooh das bijna mis gegaan! Moest er wel om lachen..
Mijn ex-man heeft ook ooit de verkeerde spullen mee genomen de lift in. Eenmaal boven paste het niet. Dus maar weer terug met die lift..

Oooh dit hadden wij inderdaad ook een keer! Mijn man en ik splitsen altijd onze ski's, dus maken 2 onparen als we ergens gaan zitten. In Alpe d'Huez komen we terug bij het rek na de lunch, 1 setje weg... Echt wtf, 1 damesski van 162cm ofzo en 1 herenski in een totaal andere kleur van 172 oid. Flink lengte verschil.

Wij helemaal in de rats, alles afgezocht, verhuur en verzekeringsman al gebeld (extra balen omdat we dus 2 incomplete sets hadden nu, en dus 2 sets zouden moeten vervangen bij de verhuur). En toen kwam er een of ander dronken Engels dropje aan, die had dus ons onpaar meegenomen omdat zij net zulke ski's had als de mijne. Ze hadden vanaf het restaurant de cabine naar boven gekomen en kwamen er pas achter toen ze boven stonden. Ze wilde mij eerst alleen de ski van mijn man teruggeven, want die ander was toch die van haar?
Nee dropje, jouw skies staan daar, 50m verderop, waar je ze hebt achtergelaten. Geef de mijne terug :P

Idd ook alles goed afgelopen, maar een nare 45min.

Dan ben je wel serieus dom :') Misschien flink op dr kop gevallen :P

Vroeger toen ik als kind altijd huurski’s had, kreeg je altijd een grote sticker met je naam op je ski’s. Aangezien ze van huurski’s vaak heel veel van dezelfde inkopen en er dus veel mensen met dezelfde ski’s skiën :D
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 01-02-19 12:02, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 12:01

Of straalbezopen :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 12:02

Of allebei :+

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 12:03

Ook mooi capopjekop! Wist niet dat rossignol tegenwoordig ook magna traction heeft.

Die engelsen maken er sowieso soms echt een potje van op de piste. Meestal dronken ja.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 12:07

Viel mij ook wel op ja :=
Kun je beter Russen hebben, die zuipen ook heel erg veel in hun veel te dure skipakken. Maar die skiën nooit :') Die gaan gewoon met de gondel omhoog, hele dag dure champagne zuipen, en weer met de gondel naar beneden.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 12:09

:') :') Dat is inderdaad wel zo! Ik hoor mensen wel eens mopperen over al die russen maar ik kom ze altijd alleen in het dorp tegen, niet op de piste.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 12:10

Mwa ben in zell am see toch overhoop gejast buiten de piste door een toen al straalbezopen rus die de piste afvloog letterlijk. En idem willingen (daar zit ook kroegje boven overigens om 10 uur al propvol met zuipende irritante russen die af en toe ongecontroleerd naar beneden denderen) en winterberg veel kanonskogels zijn rus roemeen of bulgaar

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 12:15

Oh echt?
Ik zie ze idd ook alleen maar in het dorp. Of op de piste in fancy restaurants champagne van een paar honderd euro de fles zuipen. En dan hebben ze vaak skipakken aan van minimaal €900. Maar vaak geen skischoenen of ski’s bij.
In Winterberg heb ik nog nooit een Rus gezien. Zie ze meestal in gebieden die bekend staan als waar veel rijkelui komt :P

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 12:16

Zell am see is zo n plek. Zaten ook veel russen in hotel en de heel dure pakken wel gezien ook in etalage. Hing er een van 3200 euro :+

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 12:20

Bij ons geen last van russen maar van arrogante belgen die daar altijd wedstrijd skiën. Gelukkig zitten die vooral op een stuk dus dat ga ik uit de weg. En oude duitsers die voorkruipen :')

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 19:10

Weet iemand trouwens hoe het dit jaar gaat bij de grensovergang Duitsland naar Oostenrijk bij Kufstein?
Vorig jaar en het jaar daarvoor was het echt drama. Ik heb geen zin weer zo lang in de file te staan daar, dan rij ik liever ergens binnendoor de grens over.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 19:13

Bij mij was het wel een drama op de heenweg ja := Maar dat was dat weekend met extreem veel sneeuw. De terug weg viel mee.
Ik weet niet of er nog steeds zoveel sneeuw ligt, maar alle mogelijke binnendoorwegen waren toen ook dicht, dus iedereen moest wel via kufstein...
Waar ga je heen?

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 21:41

Naar hinterglemm. Het heeft vandaag flink gedooid dus de binnenwegen zullen wel gewoon begaanbaar zijn.
Ik hou morgen de Flitsmeister er wel bij, dan kan ik ter plekke nog even beslissen wat we gaan doen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 23:41

Brennerpas dicht vanwege lawines. Staan aardig wat mensen vast