Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Xyris schreef:Hahaha nou nou, ik ken 1 jonge Zweedse meid en das inderdaad echt een mooie, verder heb ik niet veel bijzonders gezien ^^ (in ieder geval op gotland en stockholm) wel valt me op dat, on ieder geval de oudere (50+) wat laid back zijn qua uiterlijk en qua kleding... mijn oma loopt er moderner bij. Is dat overal in Zweden?
En metro ^^ wat is dat nou voor benaming haha wat is metro precies?
Mijn vriend is echt een slordevos wat betreft kleding. De eerste dag dat ik hem ontmoette had ie gewoon redelijke kleding aan maar zodra we thuis waren gong zijn baggy joggingbroek aan die zo versleten was dat je precies kon zien wat voor ondergoed hij er onder aan had :/. Eerste wat ik dacht was nou, volgens mij vind je me achteraf toch niet zo leuk nu je me ontmoet hebt, anders doe je dit niet! En toen gig hij ook nog naar de supermarkt met diezelfde kleding XD iedereen kent iedereen daar, ik schaamde me dood want ik werd ook aan iedereen voorgesteld en ik zag die suggestieve blikken XD. Dacht, nee mensen, dit wordt hem niet, kijk is naar zijn broek! Het bevalt me niet XD en ik hem niet, anders doet ie die broek toch niet aan!!?? Totdat we die nacht gingen slapen (beiden eigen bed maar zelfde kamer) en ik in mijn ooghoek zag dat ie alles uit deed XD ik deed maar net alsof ik gek was en klom zelf met een joggingbroek en lange nachtjapon het snikhete bed in haha. En wat antwoord je dan als ie vraagt of hij je een knuffel mag geven? XD
Kelly_ann schreef:Haha, ik stond een keer minutenlang te wachten achter zo'n meisje bij de wastafel (lees: spiegel) van het toilet. ik wilde ook graag even mijn handen wassen en was het wachten beu. Dus ik (ietwat sarcastisch) tegen haar: "Du ser bra ut!"
Barbie in kwestie: "Oh tack so mycket, vi vänlig""
En ze vertrok van de plek bij de spiegel...
Ik blij, zij blij!
Marion_ schreef:Ik vind Zweden heel aardig, maar voor wat ik hier zie wel erg op zichzelf. Mijn Zweedse huisgenoten (ik woon met 10 in een huis op het moment, waarvan 7 Zweeds) wachten bijvoorbeeld tot er niemand in de keuken is voordat ze gaan koken, zitten veel alleen op hun kamer en zeggen soms alleen 'hej'. Maar een aantal zijn wel heel leuk/aardig/open. En op de faculteit is iedereen ook erg aardig en wordt overal bij betrokken. Zoals ze zelf zeggen: met vreemden een gesprek aan gaan doen ze niet zo snel, maar als ze je eenmaal kennen ia het goed en zijn ze ontzettend aardig. Met uitgaan viel me ook op dat er bijna niet met vreemden gesproken wordt, iedereen heeft zijn eigen 'groepje'.
Maargoed, ik weer niet hoe anderen dit ervaren?