USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Douraque

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 16:29

Lekker is dat als al daaraan denkt, he manic? KLM heeft idd heel veel leuke films, ideaal

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 17:02

Yes. Nog een paar daagjes "werken" of dan toch voorpret hebben en dan weg.... Hopelijk is het niet al te koud daar, begin net aan het zonnetje te wennen ;)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 20:03

Washington staat of Washington DC?

DC is nu lekker weer! Jeeeej! Het is echt aan't opwarmen. Zaterdag was het 18 graden, gister een graad of 15.
Het gaat donderdag weer even af, en dan weer op. Wooptiedoo! Werd tijd.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 23:13

VisibreTeam schreef:
Maar dat is dus heel de reden niet geweest. Zijn namelijk priveredenen tussengekomen.
Je bent zeker geen verantwoording verplicht, maar dat is het risico op het moment je een topic opent en vervolgens het verhaal niet zelf afsluit. Een open einde/verdwenen topic= gissen en speculeren.

Je hebt bij de douane gezeten voor je weer terug bent gevlogen, dan is het toch logisch dat er bedenkingen zijn.

Ik denk dat je veel geluk hebt gehad dat ze dat topic verwijderd hebben, want ik snap het niet.
Even in het topic zetten dat het door priveomstandigheden niet door was gegaan en dan was het ook toch ook opgelost. Dan waren er toch juist geen gissingen nodig geweest. Je hebt dit nu zelf in de hand gewerkt.
Er stonden verder toch geen onwaarheden in?

Maar in elk geval sterkte met de omstandigheden waardoor je je stage mis hebt moeten lopen.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 13:07

DC, maar ga door naar NY en dan midden van Connecticut en mijn dinnetje zei dat het bij hun -15 was >;)

Maar ach, heb er niet zo veel van.

Het gaat een beetje zo... Vlucht naar DC, 2 dagen in DC in een hostel om de jetlag eruit te schoppen, trein naar NY, paar dagen in Brooklyn via AirBnb. Dan komt mijn dinnetje en haar man naar NY en zitten we in een achterlijke duur hotel en dan gaan we met zijn 3tjes naar haar huis in CT. Dan met de trein 5 uur weer terug naar DC en dan nog een dag of 3-4 in DC.

Vlucht is een armiles vlucht en kostte me 180 euro, de rest kost me ook de kop niet, alleen het hotel in het midden is een beetje duur dus, maar ach. You only live once toch. En 2 weken Amerika voor een eurootje of 500/600 is niet zo gek ;)

Wil lekker licht reizen aangezien ik bij Century21 vorige keer erg fijn geslaagd ben, maar ja, het moet wel allemaal weer mee terug natuurlijk.

Enige maar is dat ik een beetje probeer af te vallen en dat en Amerika gaat niet echt samen :D

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 15:45

Eventjes weg geweest, maar was ik ook weer.
Mooie foto's zag ik voorbij komen!

Mijn USA plannen moeten helaas even de ijskast in. Ik heb een nieuwe baan en daardoor geen vakantiedagen over van t zomer. Helaas!
Nu maar lekker blijven dromen...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 17:25

Ik ga met mijn voorgangers mee. Als je even had gepost dat je teruggegaan was wegens priveomstandigheden had niemand gedacht dat je teruggestuurd was. Je bent ons geen verplichting schuldig qua uitleggen maar dit werkt wat beterder. Ik hoop wel dat als je opnieuw gaat richting de VS met dezelfde bedoelingen je ook echt met de juiste documenten gaat reizen.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 17:32

Leuk Manic, dat is idd geen geld voor twee weken VS.

Jammer Miccamaaike!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 14:22

manic schreef:
Enige maar is dat ik een beetje probeer af te vallen en dat en Amerika gaat niet echt samen :D

Op vakantie zijn en afvallen werkt niet, dus lekker genieten :D Wat goed dat je zo'n leuke tijd hebt!

Wij hebben bijna alles geboekt voor onze oostkust trip in juni. Voor de eerste keer (voor mij dan, vriendin heeft het al gedaan) via Airbnb overnachtingen geboekt in Philadelphia, Boston, DC en NYC. Ben heel erg benieuwd, de mensen bij wie we geboekt hebben reageerden altijd met heel enthousiaste mailtjes en hun huizen zijn prachtig :+:

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 14:51

Goedemorgen (voor mij iig :D), ik meld me even vlug vanuit het sneeuwende Saratoga Springs maar so far so good!

Gisteren waren we echt snel door custums etc en de hond was er ook heel snel, toen nog n 3 uur durende autotrip gehad en nu heerlijk wakker aan het worden in het hotel. Vanmiddag kijken naar een huisje hier in de buurt en aan het duimen dat we die ook snel gaan vinden want dan word het makkelijker om onze draai te vinden.....

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 16:41

Mooi dat alles zo goed en snel gegaan is CubaLibre! :)
Ben toch wel blij dat ik nu lekker buiten zit in m'n t-shirtje en shorts, heerlijk in het zonnetje ipv in de kou en sneeuw. :D Hopelijk vinden jullie snel een leuk huis, zodat je je ook echt thuis kan gaan voelen. Lijkt me ook lekkerder voor de hond. Die van mij worden altijd zo nerveus van het zien van koffers en lijken pas gerustgesteld als alles uitgepakt is en ze een vast plekje hebben. :+

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 18:42

Fijn dat het allemaal voorspoedig is gegaan CL.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 18:50

Leuk al zo snel van je te lezen!!! We zijn heel benieuwd hoor!!!

Afvallen in de vakantie gebeurt mij juist wel. Ik heb een zittend beroep nml en in de vakantie altijd bezig.
Alhoewel de Amerikaanse pizza's nog steeds dromen veroorzaken, geweldig zijn die!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-14 23:01

Klinkt goed CubaLibre! Succes met jullie huizenjacht!

Dat vind ik echt knap Margee :D

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 23:05

Nadir schreef:
Klinkt goed CubaLibre! Succes met jullie huizenjacht!

Dat vind ik echt knap Margee :D

Valt tegen, de vakantie is maar een paar weken. De rest van het jaar kun je dus wel raden.....

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 13:36

Oh ja, ik ook zittend beroep, maar toch werkt dat niet echt zo, maar ja, we zien wel... Laatste dagje werk vandaag, morgen nog ff op en neer naar Frankfurt en dan zondag vliegen. Volgens mij alles uitgeprint wat ik nodig heb (ik heb geen printer thuis), dus hopelijk niks vergeten.

Enige minpuntje is dat mijn simkaart dus niet is op komen dagen :\

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 20:20

Ik zou tijdens mijn trip west amerika graag 1 of 2 nachten naar een ranch gaan en natuurlijk paardrijden. Heeft iemand hier ervaring mee? of eventueel een goed adresje:)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 01:49

Stephanie_M schreef:
Ik zou tijdens mijn trip west amerika graag 1 of 2 nachten naar een ranch gaan en natuurlijk paardrijden. Heeft iemand hier ervaring mee? of eventueel een goed adresje:)

Ik vroeg mij hetzelfde af;) ik zoek een adres voor paardrijden in de grand Canyon in de buurt van Vegas.

Daiss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 09:56

Even een stipje om mee te lezen omdat een rondreis naar west amerika op ons lijstje staat :D

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 23:54

Ik meld me hier ook. Komend najaar wil ik met een vriendin een roadtrip maken van Oost naar West, en dan zo zuiderlijk mogelijk. Iemand dit al wel eens gedaan. Bijvoorbeeld van Orlando naar Los Angeles?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 00:00

Hoe lang willen jullie reizen?

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 00:19

We willen wel 6 weken, maar we kunnen maar een maand :o

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 00:30

Ik! Ik ben twee jaar geleden van SF naar Florida gegaan :) Zelf had ik 80% van de steden al gezien maar ik was met een groep Australische vriendinnen (reis was nadat ik in Canada gestudeerd had) die allemaal nog nooit in Amerika waren geweest. Mijn voorwaarde was dat we via Texas en Louisiana zouden gaan omdat ik daar nog nooit geweest was :D

We hebben het in 6 weken gedaan, een deel gevlogen (New Orleans naar Miami). Ik was eigenlijk wel blij dat ik het merendeel van de plaatsen al gezien had (oa. SF en Grand Canyon) omdat we ons heel erg moesten haasten en overal maar 1 of 2 dagen hadden, maar desalniettemin heb ik me prima vermaakt :j En van mijn vriendinnen kreeg ik ook het idee dat ze het heel tof vonden, het was een soort van super-speedy best of van de USA :D

Waar je wel rekening mee moet houden is dat de routes in het binnenland dood- maar dan ook doodsaai zijn. Wij hadden een rit van 14u (Santa Fe naar San Antonio) en aangezien we met meerdere chauffeurs waren leek ons het een goed plan om dat in één dag te doen om tijd te besparen, maar het was echt de saaiste dag van mijn leven. Je bent altijd zoooooveel tijd kwijt met rijden als je zo'n afstanden doet en bijv. de ritten in Texas waren saai en als je dan door een stadje reed was er amper een benzinestation of fatsoenlijke supermarkt te bekennen, en meer dan eens hebben we ons ook niet zo veilig gevoeld. Op zo'n wegen kom je ook op vier uur tijd misschien één of twee auto's en geen enkel huis of benzinestation tegen, dus als er iets gebeurt ben je ook zwaar de sjaak. Het zijn stukken door dorre, bruine en grijze, doodsaaie landschappen. Dus stukken vliegen is zeker het overwegen waard, zeker als je maar één maand de tijd hebt en je wil niet de helft van de tijd in de auto doorbrengen.

Onze route was (rijdagen niet meegerekend):
San Francisco (3 dagen) -> Lake Tahoe (waar we met Kerstmis verbleven, 2 dagen)
Lake Tahoe -> SF (1 dag) -> LA via Highway 1 (op 1 dag gereden)
LA (2 dagen) -> Las Vegas (met nieuwjaar, dus 4 dagen om van de kater te bekomen :+ )
Las Vegas -> Grand Canyon (1 dag)
Grand Canyon -> Santa Fe (1 dag)
Santa Fe -> San Antonio (2 dagen)
San Antonio -> Austin (1 dag)
Austin -> New Orleans (3 dagen)
Vliegen van NO naar Miami (3 dagen)
Miami -> Key West (2 dagen)
Key West -> Fort Myers (1 dag)
Fort Myers -> Orlando (2 dagen)
Laatst bijgewerkt door Yasmine op 17-03-14 00:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 00:33

Dan zou ik het niet doen. Je zit rechtstreeks al aan meer dan 35 uur autorijden als er helemaal niets mis gaat. Als je dan een paar keer vertraging hebt onderweg en nog her en der van de rechtstreekse route afwijkt omdat je bepaalde dingen wilt zien dan kom je al dik boven de 50 uur. Dat is gewoon heel veel tijd als je 30 dagen gaat reizen. Op sommige plaatsen zul je toch een aantal nachten willen blijven waardoor je (voor mijn gevoel te) vaak meer dan vier uur per dag in de auto zult zitten. Met een maand zijn er veel interessantere routes te bedenken.
Wat heb je al gezien in de VS en wat trekt je?

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 08:46

Ik zal nog eens overleggen met mijn vriendin, maar de afstand is voor mijn gevoel niet echt het probleem. Het is volgens Google Maps 2800 mile en 41 uur rijden. In andere vakanties (oa Zuid Afrika) heb ik ook wel eens 3500 km gereden in 16 dagen zonder dat ik het gevoel had constant in de auto te hebben gezeten. Verder kom ik op internet zoveel autoreizen tegen van ca. 2500 km in 15 dagen.

Ik ben al eerder in Wisconson, Minnesota, North en South Dakota en Iowa geweest, maar dat is heel lang geleden. Verder was ik twee jaar geleden in Pennsylvania en omstreken en toen ben ik ook in Washington, Philly en New York geweest. Wat ons erg trekt is het idee om van Oost naar West te rijden en Amerika dus helemaal te doorkruisen. Maar een binnenlands vlucht is misschien een goede optie.

@Yasmine: Hoe kun je nu 14 uur doen over een rit van 232 mile?