Met de trein - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 16:03

Ik ben vandaag eigenlijk zonder problemen op en neer geweest naar Rotterdam alexander.. weliswaar wel langzaam over de overwegen bij Nieuwerkerk, maar eigenlijk geen vertragingen :)

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 17:58

Cayenne schreef:
Zijn er nog mensen die woensdagochtend tussen Hoorn en Rotterdam reizen? :P
. Van zaandam naar hoogkarspel moet ik!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 18:28

Zit nu lekker in de trein richting Brussel. Heb net voor t eerst in de vernieuwde ddar grzeten, een fijn trein!!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 22:36

Ja hij is zeker mooi ja... ze moeten hem alleen niet inzetten op voetbalwedstrijden. En balen dat het wifi het nog niet helemaal doet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 17:38

Toevallig iemand hier die morgen rond 4/5 uur met de trein van zwolle naar arnhem moet ? :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 11:31

Ik ben de NS echt zo zat he, misselijkmakend gewoon. Door de sein en wisselstoring van vorige week ben ik inkomsten misgelopen en denk je dat ik het krijg? Gewoon 35 euro in de goot, alleen maar omdat zo'n pokke wisseltje het niet doet en de NS het verrot om bussen in te zetten. Nee hoor, wel die bonussen onterecht krijgen(want zo goed is het spoor niet) maar een student die afhankelijk is van het beetje geld wat ze recht op had, omdat ze een klus had en daar niet kon verschijnen, plus dat ze haar inkomsten mis is gelopen...
bah bah bah

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 11:39

Maarja pokkewisseltje.. Als die het niet doen heb je toch een flink probleem als de treinen dan gewoon doorrijden. Denk dat de NS er vrij weinig aan kan doen. Storing is een storing, dat kan nou eenmaal gebeuren.
Meestal heb je wel ruim de mogelijkheid om om te reizen.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 11:57

NS gaat niet over het beheren van de wissels :) Wel erg vervelend dat je inkomsten door de vertraging misliep.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 19:51

Mijn 'treinseizoen' zit er weer even op. Laatste schooldag in Zwolle van dit jaar heb ik gehad :D
Maaaarrr vanaf volgend jaar ga ik naar Wageningen (2 jaar doorstuderen), dus dat wordt nog ietsie meer treinen. Hopen op weinig vertragingen dus :o

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 15:56

Ik zat in een spooktrein, op de online planners staat dat hij niet rijdt, maar zit er toch in. :+

En gelukkig is de airco ook niet kapot, in tegendeel. :P Zit gewoon met mn jas aan!

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 15:40

Oké, hier zijn vast mensen die weten wat ik nu moet doen.

Ik ben in halverwege april gestopt met school en moest m'n studenten OV dus ook opzeggen. Ik mocht hem nog gebruiken tot juni en voor het ophalen van het reisproduct moest ik naar zo'n paaltje. Ik ben bij zo'n paaltje geweest, precies gedaan wat er in de brief van DUO stond en kreeg een foutmelding. Twee weken later nog eens geprobeerd, weer foutmelding. Op de website van DUO nagekeken en er stond nog geen einddatum aangegeven dus ik ging er vanuit dat er nog steeds een studentenreisproduct op m'n OV kaart stond. Goed, ik begin in september met een nieuwe opleiding dus ik had zoiets van laat maar, ik koop wel gewoon braaf kaartjes en laat m'n OV in m'n portemonnee zitten. Nu reis ik vandaag vanuit Leeuwarden naar Groningen (Arriva dus) en had een kortingskaart gekocht net als altijd. Conducteur komt langs, laat het kaartje zien en geef m'n OV om aan te geven dat ik inderdaad met korting mag reizen omdat er een studenten OV is. Conducteur scant de kaart en er staat geen studentenreisproduct meer op, geen geldig treinkaartje dus en een boete van €40,-.

Je mag sowieso een boete per jaar weer terug vragen heb ik gehoord, dus dat ga ik ook doen. Maar kan ik hier iemand op aanspreken? Duo? Arriva? Of is het gewoon eigen domme schuld dat ik niet nóg een keer gecheckt heb of m'n reisproduct er eindelijk af gehaald was? Ik vond het namelijk vrij belachelijk.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 15:45

Kennelijk is je reisabonnement eraf gehaald, omdat je bent gestopt met je opleiding.
Waarschijnlijk kan je dan rond september weer je nieuwe reisproduct ophalen, als je dat aanvraagt.
Je hebt dus onterect met je kortingskaart gereisd en daarom de bekeuring gekregen, helaas..
Ik denk dat je hier niet zo veel mee kan, omdat je (zoals ik het begrijp) geen studenten OV meer hebt nu.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 15:51

Nee dat snap ik. Maar toen ik geprobeerd heb het eraf te halen kreeg ik een foutmelding, nog een keer geprobeerd en toen was het er weer niet af. En nu ineens wel. Moet daar niet een melding van komen? Hoort dat niet in een keer goed te gaan? Boete kan ik terug halen dus zo'n groot probleem is het nog niet, maar ik vind het behoorlijk banketstaaf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 15:58

Boete terughalen kan niet toch? Je mag alleen 1 keer per jaar je ov vergeten en dan je treinkaartje declareren.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 16:01

Dat meen je niet. Verdorie, en iedereen maar roepen dat het 1 keer per jaar mag. Ik ga Arriva wel even mailen, want ik heb nog geld tegoed van een vorige boete die niet geldig was en daar zit ik ook al 9 maanden op te wachten.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 16:03

Je mag je OV vergeten ja, maar jij had je OV gewoon bij je alleen niet met een geldig reisproduct, dus dat gaat niet werken helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 18:23

Ov. Hoef jij niet te deactiveren hoor, dat doen ze gewoon via de computer. Je moet hem ophalen ja, dus activeren.
Dus je boete is gewoon geldig, en je eigen fout.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 18:30

Is dalvoordeel in de zomervakantie eigenljjk ook dalvoordeel of is er een lieve regel die me inde avondspits korting geeft tot half augustus oid? :')

Staat altijd een hele kudde mensen tr wachten tot het tijd is om in te checken voor korting
:=

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 18:31

maroescha schreef:
Ov. Hoef jij niet te deactiveren hoor, dat doen ze gewoon via de computer. Je moet hem ophalen ja, dus activeren.
Dus je boete is gewoon geldig, en je eigen fout.

Even hierop in haken..

Ik ben afgestudeerd en heb mij uitgeschreven bij het duo. Dan hoef ik dus nu niks meer te doen qua ov kaart? Product eraf halen oid?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 21:27

Je moet hem opzeggen via duo en toen kreeg ik een brief met dat hij gedeactiveerd was oid.
Staat exact op de site hoe je hem kan afmelden en anders gewoon duo even bellen, maar ik heb niets bij een automaat hoeven doen.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 21:48

Weet iemand of je een internationaal ticket (Nederland > Frankrijk, niet Thalys) dat je bij het loket hebt gekocht ook kan annuleren en (een deel van) je geld terug kan krijgen? :)

Ik had wel een zitplaats gereserveerd, en het ticket stond niet op naam. In de voorwaarden kon ik er niet heel veel duidelijks over vinden, en de Klantenservice is nu helaas dicht.. Volgens mijn vriend kon je het niet omboeken of je geld terug krijgen. Als het niet kan, dan kan het niet, maar het is een hoop geld... Dus het proberen waard om iets terug te krijgen :)
Laatst bijgewerkt door Szan op 22-07-12 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 21:51

Szan; geen idee! Staat er niks in de voorwaarden?

Ik heb ook even een vraagje; hoe groot is de kans dat de treinen rijden op woensdagochtend rondom Schiphol? :')
Wij vliegen om 14:00 uur en het is goedkoper om met de trein naar Schiphol te gaan. Maar ik wil niet mijn vlucht missen door een of andere vertraging. (En 9 vd 10 keer als er een storing is, is het rondom Schiphol.. )

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 21:53

Die heb ik bekeken Chrissie, maar daar wordt ik niet veel wijzer van :n
Edit: de voorwaarden staan vol uitleg over restitutie en compensatie bij vertraging of missen van de trein, maar niet over restitutie wanneer je zelf de reis annuleert.

En wat betreft de treinen rond Schiphol: je weet nooit of ze rijden ;) In principe wel, want er zijn geloof ik geen werkzaamheden gepland. Maar als de stroom uitvalt, of er is een aanrijding, of noem maar wat anders, dan rijden ze niet. Er kan altijd wat gebeuren. Als je de trein neemt, zou ik zeker een speling van 2 uur inbouwen. Liever 2 uur op het vliegveld wachten omdat je te vroeg bent, dan je vlucht missen.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 22:14

En anders kan je altijd voor het laatste stuk nog een taxi bellen, als ze niet rijden. :)

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 22:30

Hmm wat raar dat er niks over in staat Szan! Morgen misschien even met de NS bellen? Of met de organisatie waarmee je het ticket hebt geboekt.

Ik denk dat we gewoon een van de vroegste treinen naar Schiphol nemen, dan komen we hopelijk wel op tijd!
Taxi is inderdaad ook een optie :j Bedankt voor het meedenken!