Turkije 2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MelodyT

Re: Turkije 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 21:43

Dalyan is leuk maar centrum stelt niet veel voor dat heb je na een week wel gezien,ook vond ik er 2jr terug kwa restaurants weinig gezelligs zitten.
Vanuit daar kun je wel makkelijk dagje naar Fethiye gaan dat is leuk.

Nog 2 weken en dan lig ik aan mn privezwembad in kusadasi....
De turkse mensen die we afgelopen jaar hebben leren kennen hebben we al contact mee gehad en verheugen zich op onze komst.Word weer gezellig!!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 07:39

Het centrum van marmaris heb je binnen een week ook wel gezien hoor.
Ik zit nu nog 2 dagen i antalya. Veel mooier plaatsje. Had grag eea willen zien , maar kan de hoge luchtvochtigheid slecht hebben. Gister stukje binnenland.vod ik het weier heeelijk.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 08:44

Toch is er in marmaris meer te doen,Dalyan heeft 1 grote winkelstraat met paar restaurantjes en een paar korte zijstraatjes met paar restaurantjes.Kwa winkels zit er niet zoveel...

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 10:12

Antalya is wel wat anders dan een klein stadje als Marmaris natuurlijk. In Antalya ben je niet gauw uitgekeken maar dat is mega groot.
Hoge luchtvochtigheid vond ik ook erg vervelend de laatste vakantie.

Maurent

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 10:21

Ik ga overmorgen naar Turkije! 2 weekjes naar zo'n resort het ligt wel afgelegen geloof ik tussen bodrum & alanya. Ik vlieg op Antalya.
:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 10:27

Winkels interesseren me ook niet overigens dus dat die er in Dalyan niet zijn is geen probleem.
Evenals uitgaans gelegenheid oid...
Als we maar iets kunnen eten en drinken,en eventueel auto kunnen huren of bus nemen..
Ik wil juist iets doen,natuur zien,mooie plekken bekijken...
het hotel is voor ons niet meer dan een slaapplek/uitvalsbasis..

AnoukShel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 10:32

Hallo allemaal ik vlieg over 3 weken naar hotel Miracle resort in Lara vlakbij Antalya.
Is hier iemand wel is geweest?

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 12:38

De natuur is er mooi maar er zitten denk ik maar 3goede restaurants maar de zijn niet echt gezellig aangekleed.Een is een fastfood restaurant staat erop maar hebben wij echt heerlijke Moussaka gegeten.Een duurdere onder een grote boom was echt niet te eten...

Als je er heen gaat moet je echt eens een bood huren en gaan crabvissen dat is een geweldige ervaring,stop je halverwege bij een verlaten strand en word de crab voor je klaargemaakt.Wel prijzig maar echt iets wat me van 10jr turkije kwa excursies het leukst vond.

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 18:29

Zo de koffer maar eens pakken. Morgen 14.15 uur vliegen we richting Bodrum :D :D

Julia_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 22:24

AnoukShel schreef:
Hallo allemaal ik vlieg over 3 weken naar hotel Miracle resort in Lara vlakbij Antalya.
Is hier iemand wel is geweest?

ken wel iemand die er heeft gewerkt.. die zei dat het een heel mooi hotel was :P

xcaroline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 22:40

marionnnn schreef:
Zo de koffer maar eens pakken. Morgen 14.15 uur vliegen we richting Bodrum :D :D

wat leuk naar welk hotel?

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 06:33

Zo gister geboekt. 15 sep voor het eerst naar Turkije.
Titanic hotel!

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 07:24

Hotel Vera Club TMT

Ben heel benieuwd!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 07:41

marionnnn schreef:
Hotel Vera Club TMT

Ben heel benieuwd!
,

Ik zat in Diamond, Vera Clun, zit een klein stukje verder. Ik heb versvhillende mensen ontmoet die daar zaten, allemaal positief. Dus veel plezier, ik vond Bodrum erg gezellig. En je moet zeker een dagje gaan varen, kost bijna niets en super leuk.

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 09:16

Klinkt goed! Diamond hebben wij ook naar gekeken!

En bedankt voor de tip!! We gaan es ff lekker een weekje genieten :D

Liiszle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 15:34

ik ga over een uurtje naar schiphol.. heb er erg veel zin in :D

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 15:45

Ik zit op dit moment in Marmaris! Zaterdag op zondagnacht zijn we aangekomen. Gister moesten we echt even bijkomen, Maar niet veel gedaan behalve naar de Hamam geweest en een paar boodschapjes. Vandaag zijn we naar Icmeler geweest om naar het strand te gaan, want dat Marmaris bij ons appartement was niets en dan moest je nog betalen ook omdat het bij een ander hotel hoorde... :')

We gaan vrijdag naar Pamukkale, zondag naar Dalyan. De rest van de excursies worden wss duiken, paardrijden (jaja. Volgens onze reisleider schijnt het mooi te zijn en dat is ook meer het binnenland in), Gokova met de boot en Jeep & boottrip in en rondom Marmaris.
We twijfelen alleen nog over een boottocht naar Rhodos... Of het echt wel de moeite waard is.
& sowieso gaan we Marmaris nog verder ontdekken.. :D

Maar we genieten!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 16:06

Ik vond Iclemer een leuk strand

Rhodos de oude stad is wel de moeite, maar erg warm, overdag. En Marmaris is goeckoper om te shoppen.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 16:31

Liiszle schreef:
ik ga over een uurtje naar schiphol.. heb er erg veel zin in :D

Heel veel plezier ik ben heel jaloers |(

Is er iemand van hier al een keer in Turkije geweest in de winter? Hoe is Alanya/Marmaris dan?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 16:34

Rhodos is wel leuk, ik ging iedere 3 maanden naar Rhodos met de boot voor mijn visum, maar je bent natuurlijk wel een volle dag weg. Ik vond het altijd wel erg gezellig en toch weer totaal anders dan Turkije.

MightyJoe, ik heb er gewoond en de winter is niet leuk hoor! Dan is het compleet uitgestorven en is bijna alles dicht. Ik zou niet naar Marmaris gaan in de winter. Veel hotels zijn sowieso ook dicht, grotere/luxere hotels wel open maar ook uitgestorven, geen animatie vaak etc.

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 16:35

Schijnt uitgestorven te zijn dan,veel gesloten!

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 16:48

Ah oke! Het leek mij wel leuk om dan echt dingen te bekijken gewoon meer van het land. En om gewoon is winter mee te maken haha :D Maar zijn alle restaurant en winkels ook dicht?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 16:52

Veel wel. De dingen die gericht zijn op toeristen zijn dicht. Dus niet compleet alles, maar wel heel veel. In de haven van Marmaris bijvoorbeeld is denk ik 1 op de 4 restaurantjes waar je langs loopt gesloten en 1 grote rotzooi. Je komt er geen toerist tegen, alleen plaatselijke bevolking. De sfeer is compleet anders. Discotheken zijn dicht op 1 of 2 (met dak) na. Het is fijn om ff tot rust t ekomen voor de bevolking, maar als toerist zou ik er niet gauw heen gaan. Dan zou ik zelf eerder kiezen voor omgeving Antalya of bijvoorbeeld Istanbul of wellicht Izmir. In grotere steden gaat het vaak het hele jaar door.

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 16:56

Ik vlieg vrijdag richting Turkije, Side. Ben benieuwd is voor mij de eerste keer naar Turkije.

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 18:27

MightyJoe schreef:
Heel veel plezier ik ben heel jaloers |(

Is er iemand van hier al een keer in Turkije geweest in de winter? Hoe is Alanya/Marmaris dan?

In Alanya hoef je in de winter niet te komen :n . Er is dan niets te doen. Alles is gesloten. Zelfs de lokale restaurants gaan al vroeg dicht. De meeste hotels zijn gesloten op enkele aan de boulevard na. Daar zitten dan ook alleen de overwinteraars in. De bevolking zelf doet zelf ook weinig aangezien ze in de winters bijna niets verdienen. Ik persoonlijk vind het ook niet heel erg prettig om daar dan te zijn. Bijna alle uitgaan gelegenheden zijn gesloten, de mensen die uitgaan in die ene disco die wel open is, tja dat zijn bepaalde types. Zoals Nathalie al aangeeft, ga een grotere stad bezoeken.