Turkije 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nadir

Re: Turkije 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 10:51

Niet zeuren ikkuh, jij zit tenminste in de zon! :P

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 11:28

Oh jullie gaan allemaal of zijn al geweest. Voor mij geen turkije dit jaar en volgend jaar ook niet. Ik heb het nu wel even gehad daar, maar die zon die mis ik nu wel

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:06

Ik denk dat wij dit jaar ook niet gaan... Heb nog geen voordelige tickets kunnen vinden...

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 14:37

Het is vandaag een beetje bewolkt! Gister was het zo ongeveer 35 graden geloof ik. De was is zo droog :D

Nadir haha ja dat is waar! Ik heb gister de badkamer schoongemaakt, kon meteen weer zelf een douche nemen :+ Wanneer wil je gaan Nadir? Ik had dit keer tickets voor 200 euro retour.

Maar wat zijn de prijzen hier omhoog gegaan zeg! Je betaald op het strand voor een bedje en parasol al snel 5 euro! En de prijzen voor souvenirs echt die zijn wat gestegen de afgelopen jaren!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 14:56

Lekker hoor, 35 graden!

Ik wil in oktober gaan, buiten de herfstvakantie om. Ik kom nu rond de € 300 p.p. uit en dat vind ik eigenlijk te veel, ik weet dat het goedkoper kan. :D

Rianne84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:06

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:40

rianne !! wat oliebol!
jeetje.. what happened! als je je verhaal kwijt wil, hier of via pb.. voel je welkom om je hart te luchten :)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:44

Jeetje dat is klote! Sterkte!
Wil je mij PBen hoeveel je minimaal voor de ticket wil hebben? Kan ik eens rondkijken of ik iemand er voor weet.

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:13

Rianne daar schrik ik van! Wat is er gebeurt? Een paar weken geleden waren jullie nog bezig om voor hem een visum aan te vragen?

Rianne84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 21:18

Ja inderdaad in een paar weken kan veel gebeuren!
Ik merkte nu dat we met veel dingen niet op een golflengte zitten helaas.

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 12:33

Wildgirl schreef:
Ik ga 8 september dus ik hoor graaaaaag jouw ervaringen!

Veel plezier alvast!!

Komt goed! Heb er al heel veel zin in :D Je hoort nog wel van me!

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 16:13

MelodyT schreef:
Welke plaats ga je?

Had je 't tegen mij? :+
Zo ja, ons hotel lag vlak in de buurt bij Turgutreis en op drie kwartier afstand van Bodrum.
Woensdagavond weer vertrokken en we zijn weer in NL. :)
Helaas wel met een darminfectie, in het ziekenhuis in Gumbet gelegen waarna ze na een paar vragen al meteen wisten dat ik een darmontsteking had. Vond 't wel erg knap dat ze dat konden zien zonder ook maar iets te onderzoeken van urine, bloed etc. |o
Dus ben aan een infuus gelegd en heb er uiteindelijk een dag gelegen. Daarna ontslagen met een dozijn aan antibiotica en pijnstillers.
Deze maar ingenomen met het idee dat het zou werken. De busreis naar het vliegveld en de vlucht waren een ramp .. heb kronkelend in het vliegtuig gezeten en uiteindelijk kotsend boven de wc gehangen op Schiphol. :r Eenmaal in NL weer naar het ziekenhuis geweest, daar hebben ze een aantal monstertjes afgenomen om op kweek te zetten, bloed afgenomen, foto's van m'n buik gemaakt en urine onderzocht. Na een paar uur aan een infuus gelegen te hebben bleek dat ik een verstopping in mijn darmen had. 8)7
De reden waardoor de pijn alleen maar toenam waren uiteindelijk die verdomde antibiotica. -:(-
Zit nu lekker thuis op de bank met laxeermiddelen uit te zieken, hopend dat 't snel weer over is. :D

Ervaring met het ziekenhuis in Turkije is dus niet zo goed, vakantie was voor de rest wel super!
Heerlijk bruin geworden. :Y)

lisantjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 16:34

ikkuh15 schreef:
Het is vandaag een beetje bewolkt! Gister was het zo ongeveer 35 graden geloof ik. De was is zo droog :D

Nadir haha ja dat is waar! Ik heb gister de badkamer schoongemaakt, kon meteen weer zelf een douche nemen :+ Wanneer wil je gaan Nadir? Ik had dit keer tickets voor 200 euro retour.

Maar wat zijn de prijzen hier omhoog gegaan zeg! Je betaald op het strand voor een bedje en parasol al snel 5 euro! En de prijzen voor souvenirs echt die zijn wat gestegen de afgelopen jaren!

Je bent weer in in turkije?

Lekker weer hoor het weer daar.
Mis het onwijs haah

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 16:41

Voor de mensen die naar Turkije gaan of zijn;
Mijn oudste dochter heeft op vakantie dit jaar daar hele leuke hello kitty slippers gekocht in een winkeltje in ons hotel. (Ik geloof dat ze € 5,00 waren.)
Ze is dolgelukkig met haar slippers en het is dat mama zegt dat ze 's nachts uit moeten anders draagt ze ze nog in bed.
Bij het idee dat die dingen haar over niet al te lange tijd te klein zullen zijn ( ja, ze wilde persé de maat kleiner dan die mama aanraadde...) komen de tranen al in haar ogen te staan.
Mijn vraag is dan ook of er een ontzettend lieve bokker (of bokkers!) is die voor mij uit kan kijken naar deze slippers en één paar voor mij mee terug wil nemen.
Uiteraard worden alle kosten (ook die voor verzenden straks) vergoed!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 17:12

Ylana je hebt pb :D

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 18:51

Voor degene die in Alanya zijn geweest. Hebben jullie nog tips om te gaan doen?? We zagen al dat we naar cyprus kunnen en naar de liefdesgrotten.

Morfeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 18:58

Jeep safari!! Is erg leuk.

Ebony_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 19:06

De boottochten en de hamam zijn een aanrader!
Let wel op waar je heen gaat. Probeer zo min mogelijk aan de straat te kopen.
Vaak komt er iemand van de reisorganisatie in het hotel waar je het bij kan boeken. Wel iets duurder, maar je weet wel at het veiliger is.
Hamam Grand Alanya is een goede! Daar zijn ze vriendelijk en word je goed geholpen. Is €20 voor een sauna turksstoombad,scrubmassage,zeepmassage en een olie massage. Je bent er denk ik wel 2 uur zoet.
Voor de boottocht raad ik als die er ligt de Brothersfive aan. Is een boot van 5 broers, waarvan een uit nederland komt.

Voor de rest lekker genieten! En niet te veel winkelen he anders past je koffer straks niet meer dicht;)

Veel plezier! Wij gaan in oktober weer voor de 14e keer!

Morfeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 19:12

Ik raad juist aan om wel op straat te boeken.
Scheelt je een hele hoop geld en iedereen doet het.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 19:36

Die boottocht vond ik zelf een beetje tegenvallen. Wij zijn wel langs een aantal grotten gevaren, maar het is dat ze zeiden dat 't grotten waren, anders was het mij niet opgevallen. En iedereen was zeeziek, want de golven waren nogal heftig die dag |(

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 19:48

Wij hebben in Alanya ook een boottocht gedaan maar mochten de boot af en zwemmend naar de grotten, was heel leuk!

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 19:52

Dus jij bent in die grotten zelf geweest? Die mannen hingen een mooi verhaal op, dat je in de grotten kon enzo.. en de foto's zagen er ook goed uit.. maar wij hebben ze alleen van 10 meter afstand gezien ofzo, dus dat was nogal teleurstellend. Misschien dat het door de hoge golven ofzo kwam, dat het niet verantwoordelijk was om zwemmers daar af te zetten?

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 19:55

Man o man o man.. ik ben pas twee weken terug in NL en ik wil nu alweer terug naar Turkije. Zou het overdreven zijn om in augustus nog een weekje te gaan? Waarschijnlijk wel he :))

lisantjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 20:34

Ik ben al 5 weken terug in NL en wil ook weer heel graag terug naar tukrije haha

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 20:41

Narya schreef:
Dus jij bent in die grotten zelf geweest? Die mannen hingen een mooi verhaal op, dat je in de grotten kon enzo.. en de foto's zagen er ook goed uit.. maar wij hebben ze alleen van 10 meter afstand gezien ofzo, dus dat was nogal teleurstellend. Misschien dat het door de hoge golven ofzo kwam, dat het niet verantwoordelijk was om zwemmers daar af te zetten?

Ja! Was echt heel erg gaaf. Nog een modderbad genomen van de modder uit de grot. ;) Het zal idd misschien komen door het wilde zeewater.