Wintersport 2010/2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pytje

Re: Wintersport 2010/2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 16:20

Nou, inderdaad, ik ben helemaal ondersteboven van je broer. He wat stom van de regen... sms * regen UIT* naar 06-SOLDEN.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 17:16

Anneert schreef:
miccamaaike schreef:
In Oostenrijk heb je alleen wel de kans dat het een heel stuk duurder is!!

Elcke en Anneert, ik vertrek 6 februari naar Portes du Soleil, ik ben benieuwd! Stenen klinkt alleen niet heel fijn...
Nog piste tips? Wij zitten in Chatel!

Oh leuk! Eehm, als je de pistes in Chatel zelf pakt en dan de rode helemaal beneden, moet je als er niet veel sneeuw ligt niet het bospaadje nemen. Daar lagen vorig jaar ook heel veel stenen.
Verder zijn de pistes bij Chatel zelf heel gemakkelijk, alleen als je de tweede stoeltjes lift pakt verder de berg omhoog, moet je even goed zoeken hoe je moet skiën. Het gaat daar op een gegeven moment enorm steil naar beneden, ik ben daar zonder skies vanaf gegleden/gevallen en dat is geen pretje ;). Tenmiste, ik vond het nogal steil, maar ben niet erg ervaren.
Verder heb ik eigenlijk niet zo veel tips.. in welk huisje/appartement zit je?

We gaan naar dit huisje: www.eikelboom.nl
Ziet er wel chill uit :)

Ik zal t onthouden van die bospaadjes... zal er ook rekening mee houden dat ik ze tussen mn 2 wintersporten in nog een x laat waxen...

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 20:36

Oh ja! Had je toch al een keer laten zien? Met heel veel mensen ging je toch? of was dat weer iemand anders..?
Ziet er zeer relax uit!
Ik weet niet meer hoe ons appartement heette, maar het was een eind weg van het centrum en dus van de supermarkt, niet handig als er maar 1 is, of je er maar 1 weet te zitten ;)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 22:37

Ga met nog 4 meiden, dus niet hele grote groep.
Kan maar zo dat ik het hier een keer eerder heb gepost... er ligt alleen helemaal niet zo heel veel sneeuw en de voorspellingen zijn ook niet heel denderend wat sneeuwval betreft....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 22:38

Hoi!

Ik ben nog nooit geweest maar mijn vriend wil dol graag met mij gaan!
Wat is makkelijker te leren, ski of snowboard?

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 22:41

Ik begon met een proefles skiën en een proefles snowboarden op dezelfde dag. Snowboarden ging me gelijk veel makkelijker af en vond ik veel leuker :D Skiën vond ik helemaal niks :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 22:46

Mij lijkt showboarden ook veel leuker, maar iedereen in onze groep staat liever op 2 latten.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 22:48

Ach het verschil moet er wezen :D
Ik zou zeggen, ga van tevoren een keertje indoor proberen. Zowel skiën als snowboarden en kijk dan waar je een fijner gevoel bij hebt :)

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 00:31

miccamaaike schreef:
Oh leuk! Eehm, als je de pistes in Chatel zelf pakt en dan de rode helemaal beneden, moet je als er niet veel sneeuw ligt niet het bospaadje nemen. Daar lagen vorig jaar ook heel veel stenen.
Verder zijn de pistes bij Chatel zelf heel gemakkelijk, alleen als je de tweede stoeltjes lift pakt verder de berg omhoog, moet je even goed zoeken hoe je moet skiën. Het gaat daar op een gegeven moment enorm steil naar beneden, ik ben daar zonder skies vanaf gegleden/gevallen en dat is geen pretje ;). Tenmiste, ik vond het nogal steil, maar ben niet erg ervaren.
Verder heb ik eigenlijk niet zo veel tips.. in welk huisje/appartement zit je?

We gaan naar dit huisje: http://www.eikelboom.nl
Ziet er wel chill uit :)

Ik zal t onthouden van die bospaadjes... zal er ook rekening mee houden dat ik ze tussen mn 2 wintersporten in nog een x laat waxen...[/quote]

Je kan er hele dagtochten maken, ik heb vooral voor de brede pistes gekozen, omdat ik nog niet het volle vertrouwen had voor paden etc. maar van de rest hoorde ik dat richting morzine echt fantastisch was, goede pistes en niet veel paden. Ik vond de pistes rondom pre-la-joux en pierre longue echt lekker :) Verder was rondom avoriaz ook leuk. We hebben een dagtocht naar Morgins gemaakt en via superchatel terug. Dat was een tocht met veel paden (op de piste kaart zie je een hele lange rode en blauwe piste heeft, dat is helemaal pad) maar wel mooie omgeving. Minpunt vond ik de sleeplift in superchatel na de stoeltjeslift van morgins naar chatel, die was echt lang en dodelijk ;) Op de piste kan je heerlijk even zitten en eten, ik heb echt genoten.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 23:47

Hihi zit ik net TVOH te kijken, zitten ze in Snowworld Z'meer :P Zie ik ineens een 'oude' boardleraar voorbijkomen :+
Morgen weer eventjes op m'n plankje staan :D

Gingen er nou aankomende dagen ook weer een paar mensen richting de echte sneeuw? Veel plezier!!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 09:10

Ik ga vanmiddag :D We gaan een weekendje met het werk weg, met 26 man, dus dat beloofd een hoop gezelligheid.
De rest die gaat: Veel plezier!

Evaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 09:12

Ik ben van 2jan tot 8jan in Sölden geweest !
was echt heel leuk :D

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 09:33

wij gaan zaterdag heeel vroeg weg, zondag wordt het 7 graden in Flachau... grmbl. Gelukkig gaat het 's nachts wel vriezen, anders is het echt pap. Chronische pap is niet goed niet.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 09:54

de weersvoorspellingen zijn niet echt geweldig in de alpen... nou ja wel een hoop zon, maar ik zie liever dat het de komende weken even flink sneeuwt!
Voor wie weg gaan, veeel plezier!

Elcke, thanks voor de tip, ik haat sleepliften...

Marnixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 10:07

Voorspellingen zijn inderdaad niet fijn!
Bijna net zo warm als hier...
Blijft niks van de sneeuw over! Hopelijk ligt er over 4 weken genoeg sneeuw!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 11:18

Bij mij is de pistekwaliteit volgens internet 'zeer goed' en ligt de komende paar dagen de 0-gradengrens rond het middelstation. Redelijk goede vooruitzichten, en anders kunnen we nog naar Hintertux O:)

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 11:53

Veel plezier Mo!!! Geniet ervan he?

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 12:50

LJDL op dit moment :D echt een gave foto

http://www.trinum.com/ibox/ftpcam/super ... stoure.jpg

veel plezier mootje!

Ik ga misschien binnen een maandje een dagje naar Winterberg, mijn broer gaat met zn werk in februari naar tsjechie maar hij kan nog niet skieen := en daar lijkt het me fijn om het m te leren! ook ben je dan zo'n 50 euro voor een dagje kwijt- ongeveer het zelfde als een dagje bottrop!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 14:31

Ik ga zaterdag naar Saalbach.. Al hoop ik heel hard dat er voor de tijd nog wat sneeuw bij komt. Of iig de tempraturen dalen.
Hoorde dat het 's middag net pap is. -O-

Ook niet leuk, wil ik geen sneeuw ligt het er dik een maand. Wil ik juist sneeuw, beter gezegd ik reis naar de sneeuw. Ligt er niet genoeg.. ;)

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 15:13

*\o/* *\o/* *\o/* SÖLDEN SÖLDEN SÖLDEN *\o/* *\o/* *\o/*

Nog een maandje en dan ga ik naar het über vetste skigebied van "Austria" (ze noemen het niet voor niets "Hotspot der Alpen"!)

http://www.youtube.com/watch?v=UmPmVfQhW78 Check de link maar als je wilt kwijlen! :+ ;)

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 15:21

Ik ga elk jaar naar zwitserland
In moléson <3
Is echt supers !!!!!

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 15:39

ik zit nog in fieberbrunn (tirol, tussen kitzbuel en saalbach), en het regent inmiddels al zo'n 20 uur (en voorspelling is dat het nog wel even door gaat en tempratuur daalt nog niet). de sneeuw grens ligt in ieder geval hoger dan 1800 meter (ook daar op de camera regent het). heb niet de moet verzameld om na 3 weken de berg op te gaan met deze regen om te kijken of het ergens sneeuwt.
het doet absoluut geen goed aan de sneeuwkwaliteit. de dalafdaling word nu toch aardig bruin. de pistes in de zon waren vorige week al slecht. als het gevroren heeft was het nog wel te doen, zeker nu het erg rustig is.

maak je borst maar nat voor saalbach, over het algemeen zijn de meeste pistes daar slechter dan hier. sorry.

sorry voor het slechte bericht.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 15:43

boehoe, geen goed nieuws blacknorton. Is het in heel Oostenrijk zo? Wat is de verwachting de komende week?

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 15:43

Jeetje wat vervelend van die dooi aanvallen dan! in verschillende gebieden..

Solden ziet er gaaf uit :oo

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 16:02

nee kan er helaas niks aan doen, had ook liever op me latten gestaan of in de verse sneeuw gebanjerd dan zwemmen over de camping :+. had gehoopt dat het nu eindelijk ging sneeuwen maar helaas (heeft de afgelopen 3 weken 2 dagen gesneeuwd, wel 5 cm per keer). morgen schijnt het weer droog en zonnig te zijn. verlopig ziet het er hier niet uit dat de temperatuur gaat dalen. het blijft rond de 5 graden.
het is in heel noord oostenrijk nat. de sneeuw grens ligt hoog (rond 2000-3000m). in het zuiden is het droog maar wel boven nul.

morgen nog polo kijken en dan vertrek ik zaterdag (uiterlijk zondag) weer naar nederland.