Turkije 2010!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nadir

Re: Turkije 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:00

Fijn dat jullie het leuk hebben gehad Joceline.
Waarom is het wat jou betreft niet voor herhaling vatbaar?

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:05

Ik ben vorige week een week met een vriendin naar Marmaris geweest :D Echt een superleuke week gehad. TOPappartement, mooie locatie en het uitgaan en het weer waren super.

Ik weet alleen niet of ik er weer heen zou gaan. Het was wel superleuk, maar dan zouden er wel wat jongens mee moeten. De Turken waren echt te vies, veel aan je zitten, achtervolgd worden tot het appartement en erg opdringerig. Niet alleen 's nachts maar ook overdag. Gelukkig waren er een paar clubs waar vrijwel alleen Nederlanders en Engelsen waren, waardoor het uitgaan alsnog super was! :)

Kortom, topvakantie gehad, maar jammer dat er ook zoveel Turken op vakantie zijn daar. Anders was het zeker voor herhaling vatbaar :j

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:18

Nadir schreef:
Fijn dat jullie het leuk hebben gehad Joceline.
Waarom is het wat jou betreft niet voor herhaling vatbaar?

Nou niet zo zeer dat ik het niet fijn heb gehad maar ik heb niet echt de drang om weer terug te gaan. Misschien wel ergens anders in Turkije. Helaas was het hotel een tegenvaller (lukullus) en het eten echt niet lekker. Ik ben geen zeur met eten en we hebben dan ook alles geproefd, toch was het niet lekker. Gelukkig konden we in restaurants heerlijk eten. De 'te' toeristische sfeer was heel drukkend dus ik zou liever de volgende keer dieper het land in willen gaan. Zo weet je wel dat we eigenlijk heel verwend zijn in Nederland met alle supermarkten, kraampjes e.d. Het strandleven was heel lekker maar niet zozeer Turks natuurlijk. Buiten dat ben ik ook een hopper, ik wil zo veel mogelijk van elk land wat zien. Ik mag niet klagen want ik ga nog 3 weekjes kamperen. Wel dicht bij huis (belgie/frankrijk).

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:39

Dan moet je naar Kas gaan,komen alleen turkse vakantiegangers uit het land zelf handje vol engels en duitsers,niet erg toeristisch en gewoon lieve niet opdringerige mensen!

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:40

gewoon echt oprechtte mensen en niet nep vriendjes willen zijn zodat je iets koopt!

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:24

Wat je zegt NEPvriendje zijn. Pfff daar wordt je zo moe van. Loop je drie stappen en dan wordt je weer aangesproken met Hello my friend. Bah.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:26

Is het veilig om daarop te antwoorden: I'm not your friend... ????

Ik zie daar nog het meeste tegenop, hoewel ik nog niet mag klagen. Ik heb donker haar, m'n zusje is blond...

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 19:23

Joceline schreef:
Nou niet zo zeer dat ik het niet fijn heb gehad maar ik heb niet echt de drang om weer terug te gaan. Misschien wel ergens anders in Turkije. Helaas was het hotel een tegenvaller (lukullus) en het eten echt niet lekker. Ik ben geen zeur met eten en we hebben dan ook alles geproefd, toch was het niet lekker. Gelukkig konden we in restaurants heerlijk eten. De 'te' toeristische sfeer was heel drukkend dus ik zou liever de volgende keer dieper het land in willen gaan. Zo weet je wel dat we eigenlijk heel verwend zijn in Nederland met alle supermarkten, kraampjes e.d. Het strandleven was heel lekker maar niet zozeer Turks natuurlijk. Buiten dat ben ik ook een hopper, ik wil zo veel mogelijk van elk land wat zien. Ik mag niet klagen want ik ga nog 3 weekjes kamperen. Wel dicht bij huis (belgie/frankrijk).

Jammer dat het hotel tegen viel, Hotel Lukullus staat namelijk helemaal niet slecht bekend! Altijd lastig met eten, maar als je het niet lust dan houdt het inderdaad op.

Als ik jou was zou ik wel even goed uitzoeken wat je dan precies wil doen in het binnenland. De temperatuur ligt daar veel hoger, de mensen spreken er minder goed Engels en soms zelfs helemaal niet. Je treft er veel minder restaurants aan en zie de weg maar eens te vinden. Het is niet onmogelijk, maar zoek van te voren goed uit wat je wilt en of alles ook mogelijk is. :)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 19:24

MargrietJonk schreef:
Wat je zegt NEPvriendje zijn. Pfff daar wordt je zo moe van. Loop je drie stappen en dan wordt je weer aangesproken met Hello my friend. Bah.

Ach, daar moet je je niks van aantrekken, dat is een stukje cultuur. Gewoon vriendelijk groeten en doorlopen. Geen bijdehandte opmerkingen maken, daar beledig je de mensen alleen maar mee en dat is niet nodig. Als Hollanders zijn we al lomp genoeg. :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 20:05

Voor de mensen die bekend zijn in Alanya, wij zitten in Sifalar appartementen. Hoe staan deze bekend? Of heeft iemand er ervaringen mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 20:12

MargrietJonk schreef:

Ik denk dat dat eerder een vorm van beleefdheid is dan 'nepvriendjes'.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 20:14

Maken ze ook van die kusgeluidjes? En dan vooral de oude mannetjes? Want dat vond ik in Spanje echt gewoon smerig! :r

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 21:03

Nadir schreef:
Wij gaan naar het Diamond Hotel. En jij?

Vera Club TMT ...
Zie dat wij nog geen 2 km van elkaar afzitten...

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 21:07

MargrietJonk schreef:

Ipod in en doorlopen ;) Maarja ik had altijd mijn bandjes niet om van het hotel ... omdat ik er toch te vaak kwam... :+
We hadden wel 1 aardige turk, daar hadden we wel een uur gezeten om spijkerbroeken te kopen, maar dat was alleen omdat het de broer van de hotelbeveiliger was :+

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:34

Nog precies een maand en dan lig ik waarschijnlijk al in ons prive zwembad,kan niet wachten tot het zover is.Inderdaad vriendelijk knikken en doorlopen..vooral bij restaurants gewoon zeggen dat je al gegeten hebt!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 17:14

Ohja, nog een tip voor iedereen...
Care Plus heeft een desinfecterend spulletje, wat je bij twijfel in je drinken kunt gooien... :) Oke, dat klinkt als doping...
Ik bedoel dus dat je er een drupje van in je drinken kunt gooien. Doodt alle bacteriën.

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 20:44

Janine1990 schreef:
Voor de mensen die bekend zijn in Alanya, wij zitten in Sifalar appartementen. Hoe staan deze bekend? Of heeft iemand er ervaringen mee?

Heb vrıendlıef langs mıj staan en dıe zegt dat het goede appartementen zıjn. ık zelf heb er geen ervarıngen mee. Het begınt hıer wel met de dag warmer te worden. Om half 12 gıster was het al 45 graden. Verder gaat hıer alles nog steeds goed!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 21:13

Dat is een aardige temperatuur ikkuh! :oo
Heb je nog leuke uitstapjes op de planning staan? Heb je al met de dolfijnen gezwommen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 21:18

Oooh dat is goed om te horen Ikkuh!
Maar 45 graden.... hothothot, ik laat het m'n vader maar niet lezen...

Heeeel belangrijk voor hen; Is er ook een goede pizzaria? :+

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 21:20

Als je in Turkije pizza gaat eten dan moet je dat wel bij de Italiaan doen.
Vaak staat er in andere restaurants wel pizza op het menu, maar dat lijkt nergens op. :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 21:29

Dat is goed om te weten want mijn zusje eet niets anders dan pizza als dat op de kaart staat... :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 21:30

We gaan naar turkije en wat eten we? Niks anders dan pizza! :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 21:31

Asyaa schreef:

Ja erg he? Wat de boer niet kent...................................

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 21:34

Nou ja, ze kan het een keer proberen, misschien is ze er dan gelijk vanaf. :D
Het is niet vies, maar het is gewoon niet de pizza die wij gewend zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 21:36

Janine1990 schreef:
Asyaa schreef:

Ja erg he? Wat de boer niet kent...................................

Nogal O:)
Ik zou juist allerlei lokale dingen uitproberen (heb al thuis gezegd, al moet ik de wereld verzetten, dadels ga ik eten) weer eens wat anders proberen. Echter mijn broertje kennende zit ie ook alleen maar aan de friet en frikandellen :+