Zomervakantie naar Egypte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:04

BertBaley schreef:
OlympicOrry schreef:
Is ook terug van eqypte, meer bepaald van sharm el sheikh, wij hadden het tropicana grand azur hotel en waren meer dan te vreden. We zouden zo terug gaan.

Oh volgends mij ga ik daarheen... ?
Nou ff vragen voor de zekerheid!

:j :j :j

Daar ga ik heen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:37

Wij zijn in november geweest,ik weet niet of het daarna veranderd is? we hebben gewisseld bij dat kantoortje wat vlak bij een winkeltje zit.
http://www.schiphol.nl/Reizigers/OpSchi ... uesGWK.htm je kan ze zelfs van te voren bestellen.
Maar wij vonden in egypte wissellen goedkoper.Maar dan heb je in ieder geval iets op zak.

evdpanne

Re: Zomervakantie naar Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:56

Mijn ervaring is dat je ook wel heel veel kan betalen in euro's en dat je bijna geen ponden nodig hebt ;). Het is wel handig voor de fooien opzich maar die kunnen ook in euro's :P.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 19:01

Ja maar met betalen in euro's moet je heel goed opletten wat je terugkrijgt, ze hanteren dan vaak een bijzondere wisselkoers ;) (en ik ben te lui om dat allemaal uit te gaan rekenen)

Bianca, ik was ook in november ;)
Ach misschien hadden wij een eigenwijze of net ingewerkte GWK medewerkster :D

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 19:06

Ik heb daar nooit problemen mee gehad, en rekende dingen ook gewoon zelf na ;). Vaak houden ze wel de gewone wisselkoers aan. Maar je moet inderdaad altijd kijken wat ze terug geven, maar dat is ook met ponden... Ze zouden je zo 50 piaster geven in plaats van 50 pond... Met die vieze biljetten valt dat niet erg veel op :P. Of ze doen de wisseltruc andersom en zeggen dat jij ze 50 piaster hebt gegeven. Ik heb het nooit meegemaakt, maar werden er wel voor gewaarschuwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 19:10

Hahaha ja dat hadden wij ook met een taxichauffeur, helaas pindakaas vriend... wel blond, niet dom.
Toen zijn we gezellig blijven zitten tot we ipv het piaster briefje de ponden kregen :D Vontienieleuk :(:)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 20:57

Daarom ook altijd het licht erop in een taxi :). En ook zeggen wat je geeft :P. Kunnen ze moeilijk zeggen dat je het verkeerd gegeven hebt :D.

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 18:50

Je moet ook zorgen dat je van te voren de prijs met de taxihauffeur afspreekt en het bedrag zelf gepast hebt! Wij hadden 25 pond afgesproken en gezegd dat we niet konden passen omdat we briefjes van 50 hadden. Geen probleem zei de chauffeur. Nou mooi wel, komen we bij het hotel, heeft die vent 'ineens' geen wisselgeld. Gelukkig hadden we een aardige portier bij het hotel die het ons voorschoot.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:33

Ach je hebt altijd nog het handige call for complaint nummer. Dan zijn ze ineens heel aardig ;). Wij hebben gelukkig nog nooit een slechte taxichauffeur gehad :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 00:11

Oh of 'well, then we'll get the security'...die doet het in uiterste noodzaak ook prima.
Maar inderdaad prijs afspreken, of meter laten lopen. Alleen hebben ze die in egypte geloof ik niet.
En goed laag inzetten, in Sharm kom je voor 10 pond heel ver :+

Wij hadden 1 bijdehante, die met het wisselgeld in piasters. Nou ja stug blijven zitten, zolang wij zitten kan hij toch geen nieuwe ritten doen en tijd is geld :D
En van prachtige dramatische boze taxichaffeur actueerwerk zijn/waren wij zo niet onder de indruk. :Y)

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 08:45

Haha, ja de taxichauffeur was begonnen met 40, dus op zich viel het nog wel mee wat we betaald hebben. Maar we bleven wel stug zitten, alleen de taxi stond in de weg, zodoende kwam de portier erbij. Maar dreigen met security had ook nog gekund haha. Niet eens aan gedacht!

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 11:33

Nog even een vraagje voor de mensen die pas in Egypte geweest zijn : hoe is de temperatuur 's avonds ? Koelt het flink af of valt dat mee ? Ga namelijk over drie weken en wil graag weten of ik nog dikkere kleding mee moet nemen voor 's avonds ;-).

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 11:34

Met die taxis moet je idd oppassen, dat hadden wij ook een keer en die vent werd me toch pissig! (haha :D )

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 12:08

In mei is het echt warm hoor, heb je geen extra dikke kleding nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 12:47

Alleen een vestje voor 's avonds is wel handig....

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 13:24

Kanelly schreef:
Alleen een vestje voor 's avonds is wel handig....

Mee eens :j
's Avonds laat kan het nog best frisjes zijn soms.

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 13:25

Ah, okee, bedankt. Ga over drie weken, ben me vast aan het voorbereiden ;-) (moet me beheersen om koffers niet vast in te pakken :+ )

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 13:26

Wij gaan dit jaar weer! :):)
We zijn de eerste x in Hurgharda geweest en de tweede en derde keer in Marsa Alam Lamaya hotel.. Daar gaan we deze x weer heen! Groot succes en heb er ZIN in! :):)

Horseware

Keeva schreef:
Ah, okee, bedankt. Ga over drie weken, ben me vast aan het voorbereiden ;-) (moet me beheersen om koffers niet vast in te pakken :+ )

Lekker hoor *D
Alvast veel plezier gewenst (maar dat komt vast goed)!

Aranel

Dus als ik mijn koffer volpak met jurkjes/rokjes/topjes/korte broeken en één vest komt het goed? :D :))

Als ik dit allemaal zo lees gaan we maar niet met de taxi denk ik :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 13:58

Haha ja, nou ja zou ook wel een lange broek meenemen :+(mocht je 's avonds de woestijn nog in gaan is dat wel lekker hoor)

Taxi kan je prima doen hoor, wellicht tref je 1x een eigenwijze chauffeur.... :+
Ach, als ik daar in het toerisme zou werken, zou ik ook proberen de 'domme' toeristen erbij te naaien :D

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 15:08

ik vertrek 22 juni voor de 3e keer naar Egypte... :D

en taxi's... ach, gewoon doen en voet bij stuk houden...

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 16:29

Ik ben vorige week geweest en ik moet zeggen dat ik baalde dat ik maar één lange broek bij me had. Ik ben wel een echte koukleum, dat moet ik er wel bij zeggen haha. Maar ik heb 5 van de 7 avonden een lange broek aan gehad. Dat werkte trouwens ook tegen de muggen.
Neem goede muggenspray of gel mee! Je wordt echt lekgeprikt daar 's avonds.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 16:31

Wij hebben nog nooit last van muggen gehad! :oo

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 16:50

Haha oke.. Als er muggen zijn, ben ik altijd de pineut. Maar we hebben de eerste avond heel even onze balkondeur open gehad, alleen om te kijken waar we uitzicht op hadden. Daarna hadden we ongeveer 20 muggen in de kamer. Of ze zaten er al, of ze zijn op dat moment binnengekomen, maar ik had mijn hele voeten en benen vol rode stippen. Misschien was het de tijd van muggen, ik weet het niet, maar we hadden er wel last van :(