USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 13:36

Handig, die Paypal-tip. Dat wist ik niet!

Keet

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 13:38

Ja toevallig 3 aangevraagd gister. Kan kiezen tussen Paypall en CC :) super makkelijk
Had wel het idee dat er heel veel vragen bijgekomen waren :+ zoals de paspoortnamen van je ouders e.d.
Moesten die van mijn (inmiddels 15 jaar overleden) schoonmoeder even navragen zelfs

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 14:03

Ja, dat klopt Keet, dat moesten wij ook. Wat een toestand, ik heb een tijdje terug voor vrienden hun aanvraag gedaan, zij gingen met zes personen. Man, wat een heisa.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 14:24

Ja en elke keer die 6 pagina's door en herhalingen en dubbel checken.
MAar hij is gelukkig voor alle 3 approved :) Guppie zijn paspoortfoto is zoooooooooo snoezig :+: en bij lengte staat 0.62 meter :+:
Nu nog met die foto door de douane en dan kan ik rustig aan mijn vakantie beginnen :D

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 14:51

Geweldig toch, zo'n gup met een eigen ESTA

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 14:54

Ja, die gaat de bewaarboeken ook in hoor :) samen met zijn paspoort :D
Ben zo benieuwd hoe het douane verhaal loopt met de kleine. Heb wel eens gehoord dat ze, als het heeeeeeeeeeeeel druk is, ouders met kinderen wel eens in een aparte rij zetten zodat die "sneller" door het proces heen gaan zodat het wachten niet zo lang duurt. Zou fijn en welkom zijn :) maar verwacht het verder niet.

Hij mag ook zijn eigen koffer van 23 kilo mee :) en zijn autostoeltje voor in het vliegtuig om in te zitten en zijn buggy en zijn handbagage :D en papa en mama maar slepen :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 15:27

Ik zie die gup van jou al slepen met 23 kilo :+

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 15:29

Hij is zijn Skillset aardig aan het uitbreiden momenteel met staan (en niet omvallen) en langs de bank stappen (en niet omvallen :+ ) maar denk dat over 7 weken zijn koffer van 23 kilo laten slepen nog iets te ver is.
Gups gaat op mijn rug in de doek. Papa mag 2 koffers, mama een koffer en het autostoeltje. En dan hebben we nog een buggy.... hmmmn licht logistieke uitdaging :)

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 09:53

Heb je echt zoveel nodig dan? Kan je niet gewoon in 2 koffers doen en dan al die losse spullen ook nog?
Eerlijk gezegd snap ik nooit zo goed waarom mensen met zulke kleine kinderen zo ver weg gaan, en al helemaal niet als ze vlak bij me in het vliegtuig de hele reis zitten te krijsen....

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 09:56

xFioon schreef:
Heb je echt zoveel nodig dan? Kan je niet gewoon in 2 koffers doen en dan al die losse spullen ook nog?
Eerlijk gezegd snap ik nooit zo goed waarom mensen met zulke kleine kinderen zo ver weg gaan, en al helemaal niet als ze vlak bij me in het vliegtuig de hele reis zitten te krijsen....

Bedoel je dan dat wanneer je een kleine hebt je je de eerste jaren moet afzonderen van verre reizen. Ik heb daar geen probleem mee zet gewoon het geluid wat harder van het entertainment

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 09:59

Ja. Ik denk dat je je kind er ook niet blij mee maakt om de hele dag van hot naar her gesleept te worden, overstappen, lang in vliegtuig.
En je mede passagiers al helemaal niet.
Kind krijgt toch niks mee van die reis, maak die gewoon als ze wat ouder zijn en nu met de auto naar Frankrijk

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 10:06

En als je nou zelf heel graag naar Amerika gaat? Wat maakt het dan uit of het kind zich dat jaren later nog herinnert of niet?

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 10:07

Ik snap wel wat je bedoeld, het braafste kind kan eens een moeilijke dag hebben. Op weg naar dubai had ik een kind die heel de reis weende... echt gekmakend mama werd gek en passagiers ook.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 10:07

Ik snap niet waar je je druk om maakt. Het is jouw geld toch niet.
Bovendien weet je dat wanneer je vliegt je met dit soort dingen in aanraking kan komen. Kinderen worden vanzelf wel
moe en vallen dan in slaap. Ik vind een jankend kind in de bus of tram erger

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 10:15

Met een reis naar Frankrijk zit je kind ook snel 7 uur of meer in de auto natuurlijk dus dat maakt op zich niet uit. Alleen zijn er dan niet nog 300 mensen die er last van hebben.

Met een baby vind ik trouwens zo erg nog niet, meer de leeftijdscategorie 2-4 jaar waar stil zitten gewoon moeilijk word en ze graag willen rond rennen etc vraag ik me ook af waarom je per se zo ver op reis moet.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 10:19

Het is inderdaad mijn geld niet, maar ik hoop maar dat er geen huilende kinderen bij mij in de buurt zitten in het vliegtuig straks de hele reis.
Als ik ze wel tegen kom vraag ik me altijd af waarom je dat dus in hemelsnaam doet. Ja je houd van verre reizen. Maar je houd ook van je kind, en daarom moet je soms je plannen een beetje wijzigen.
Maargoed, mijn mening is nu duidelijk, laat ik niet nog verder off topic gaan

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 10:23

Ik zou het zelf ook niet snel doen, maar ik bedenk me ook altijd dat ik niet weer waarom mensen op zo'n vlucht zitten. Ik zat pas op een vlucht naar Spanje (ok, kippeneindje) naast een jonge moeder met kindje die naar haar ouders vlogen die hier wonen bijvoorbeeld.

Het ergste was een vlucht van 14 uur van Melbourne naar Qatar waar een man alleen vloog met twee jongetjes van ongeveer 3 en 6. De oudste was voorbeeldig, de jongste duidelijk doodsbang. Die heeft echt de hele vlucht geschopt en gegild. En die man maar rondlopen. Ik ben dan niet boos, maar heb vooral heel veel medelijden met allebei.

Waarom vliegt die man alleen met twee kinderen? Familie-omstandigheden? Niet alles is vakantie!

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 10:40

Ja klopt, het is niet altijd zwart wit en blijft gewoon een moeilijk onderwerp en begrijp beide kanten.
Ik heb wel een hekel dat mensen zeggen tegen de partij die niet voor overlast zorgt, dan moet je maar niet in het vliegtuig gaan zitten.... Dat zal ik dus nooit snappen!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 10:43

Ik heb er altijd wel begrip voor, voor mensen die met kleine kindjes reizen. Ze doen het ook niet allemaal voor hun plezier, hoor...

Wij woonden in Amerika toen ik heel klein was (ben er geboren en mijn broer was amper 6 maanden toen mijn ouders daarheen verhuisden) en mijn ouders zijn ook met ons naar België gevlogen toen we heel klein waren. Mijn moeder is zelfs alleen met mij (3 maanden oud) en mijn broer (18 maanden oud) van Missouri naar België gevlogen. En dat was niet voor het plezier, maar ja, ik was 3 maanden oud toen we voor de eerste keer naar België gingen voor Kerstmis. Je wil als expat ook gewoon je familie thuis nog zien en helaas zit daar dan een vlucht van 9u tussen, maar je gaat dat toch niet niét doen gewoon omdat er de kans bestaat dat je baby huilt?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 12:18

Ik ga de discussie ook niet aan over het reizen met ons kindje.

We gaan het prima redden hoor :) is een lief en gezellig menneke :)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-16 12:19

Wij hebben al verschillende lange en korte vluchten gemaakt met de kinderen en dat ging prima. Ze hebben niet gejankt ofzo maar sliepen of speelden, keken iPad. Ik vond dat veel fijner reizen dan 13u in de auto naar Zuid Frankrijk, waar ze stil moesten zitten achterin. Nu hadden wij tenminste onze handen vrij om ons met hun bezig te houden.

Oordeel niet zo over wat een ander doet. Je leven houdt niet op als je kinderen krijgt, voor een kind maakt het weinig uit waar de reis naar toe gaat dus kies je als ouders wat jou leuk lijkt. Ik geef Keet groot gelijk dat ze lekker naar Florida gaat met de kleine. Over een paar jaar gaan wij dat ook doen, ik kijk er nu al naar uit.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 12:25

Precies, wie ben jij eigenlijk om te bepalen dat alle ouders dan maar naar Frankrijk op reis moeten? En dan straks klagen wanneer je zelf naar Frankrijk gaat dat er zoveel kinderen zitten en ze maar weer ergens anders heen moeten? :D

Leven en laten leven. Een kind dat een halfuurtje jankt is ook heus niet het einde van de wereld. Tolerantie...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 12:28

Mijn mening is gelijk aan die van Fioon maar dat mag je niet zeggen hier, dan raak je tere ouderzieltjes, Fioon ;) Ik vind het ronduit egoïstisch als je voor vakanties met je kleine kind een verre vliegreis gaat maken met jetlags en alles erop en eraan.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 13:56

Je mag best je mening hebben. Heb ik ook respect voor. Alleen vind ik de formulering soms wat respectloos en dat vind ik erg jammer.

Laten we allemaal onze eigen mening hebben en die van een ander respecteren :) en normale taal gebruiken ;)

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 14:12

Ik zou er zelf ook niet voor kiezen om met ons dochtertje te gaan vliegen (zou met hoe ze nu is niet lukken) maar ik snap heel goed dat je niet de eerste 6 jaar alleen maar wil kamperen.

Ik weet dat Keet heel goed heeft nagedacht over hoe ze alles gaan aanpakken, en dat ze echt niet het type ouder is dat alles maar laat gebeuren terwijl ze zelf effe een dutje doet.

Veel plezier op reis!