Gucci_ schreef:Oke, zo'n creditcard en int rijbewijs is zo geregeld hoop ik. Als ik besluit door te reizen en niet terug te gaan naar NL, kan je dan gewoon de terug reis annuleren ?(aangezien je niet met enkel ticket naar Amerika kunt) zonder dat daar hoge kosten aan zitten?
Creditcard vind ik wel een must in USA, internationaal rijbewijs is de kas spekken van de ANWB. Ik heb deze nooit aangevraagd voor reizen en nooit nodig gehad. Zelf zit ik bij twee banken en zorg ik er altijd voor (ook in Nl) dat er voldoende staat op mijn twee passen. Zo kom je nooit in de knel. Daarnaast ook altijd nog contanten achter de hand. Allen wel zorgen dat je bijv. als je bij de Rabobank zit, je reader meeneemt. Wij hebben allebei een CC, de ene een Maestro en de andere Visa. In sommige landen kun je alleen met Visa betalen en in andere landen weer alleen Meastro.
Enkele reis werd ons zo zwaar afgeraden dat we toch gewoon een terug ticket hebben geboekt. Wel een flexibele die we nog over konden gaan zetten. Je hebt kans dat ze je niet binnen laten met een enkele reis, dan kun je zonder pardon weer op het vliegtuig terug. De laatste keer (2012) zijn we bij de douane ook flink ondervraagd wat we van plan waren en waar we naar toe gingen.