Maar als je dan met een schengenverklaring reist hoe zit het dan? Moet je dan naar het rijtje "iets aan te geven" toe of kan je gewoon doorlopen? Of word er in Nederland al een aantekening bij je paspoort gemaakt door de douane hier?
MoniqueT
Geplaatst: 23-07-16 09:41
Je bedoelt een Schengenverklaring voor medicatie die wel op de lijst staat van verboden middelen? Daar heb ik geen ervaring mee. Sorry.
Dank je Monique. Ga het zeker vragen. Aan de ene kant wil ik gelijk doorlopen maar aan de andere kant weet ik het niet. Voor mij is het ook de eerste keer dat ik met dit te maken krijg
Concerta is toegestaan, ik zou het met de verklaring van je arts gewoon in de handbagage doen, als ze er naar vragen is het tijd genoeg om er op in te gaan. Wij reizen met ladingen insuline, tramadol en weet ik wat nog meer. Nog nooit problemen gehad.
Dat heb ik nog nooit gedaan, hoeft niet van de US Embassy. Een Engelstalige verklaring van je huisarts is voldoende.
MoniqueT
Geplaatst: 23-07-16 13:06
Concerta en Ritalin staan op de lijst met medicatie waar het wel voor moet. Net als bijvoorbeeld Oxycontin. Albert staat hier ook voor geregistreerd in het Spaanse register voor drugsgerelateerde medicatie. Om die reden heeft hij voor de USA Tramadol gekregen i.p.v. Oxycontin, scheelde heel veel rompslomp.
Oke bedankt, maar er is geen site waar je gewoon met je bankpas en scanner kunt betalen? Ik heb verder geen cc nodig...
<SNIP>
Daar kom je wel achter als je daar een auto gaat proberen te huren......
Mavelle
Geplaatst: 23-07-16 19:11
Volgens mij heb ik eerder eens gelezen dat Gucci sowieso niet van plan was een auto te huren ivm haar leeftijd?
@gucci, wat is het probleem van het aanvragen van een creditcard? Het kost niet veel en je bent altijd safe. Ik heb er ook een meegenomen met het idee hem niet te gebruiken maar ik was toch wel erg blij dat ik er een had.
Ik ben vorig jaar zonder CC naar Amerika geweest en heb geen problemen gehad. Het kan dus wel, maar... het is zeker niet het handigste.
Gucci_
Geplaatst: 23-07-16 22:30
Als je 23 bent mag je wel autorijden in Amerika toch? Maar ik ben het sowieso niet van plan, dat gaat niet goed komen daar ben ik bang Ben nog niet verder gegaan dan Groningen. Oke goed, dan kan ik beter een creditcard aanvragen, gewoon bij je bank toch?
Je mag daar wel autorijden. Maar weet niet of je onder de25 een huurauto meekrijgt. Anders betaal je fors meer premie
Mavelle
Geplaatst: 24-07-16 00:28
Klopt Gucci, kan gewoon bij je bank.
Fireheart
Geplaatst: 24-07-16 03:10
Nou ik ben er hoor . Gisteravond aangekomen in Phoenix en toen meteen door naar Scottsdale, waar het 44 graden was. Was vanmorgen al om 6 uur klaarwakker, het is echt heel raar om zoveel tijdsverschil te hebben met Nederland.
We zijn vanmorgen doorgereden naar Flagstaff, waar het 23 graden is met onweer en regen. Ik heb het gewoon koud . Morgen naar de Grand Canyon, zoveel zin in!
Deze heb ik ergens onderweg gemaakt, wat een gave omgeving zeg.
Fireheart
Geplaatst: 24-07-16 03:12
Keet schreef:
Ik heb hem via de anwb
Je mag daar wel autorijden. Maar weet niet of je onder de25 een huurauto meekrijgt. Anders betaal je fors meer premie
Volgens mij krijg je onder de 25 inderdaad geen huurauto mee. Dat was ook de reden dat ik niet mocht rijden, alleen mijn vader.