Albertina71 schreef:Ik ben aan het broeden op een auto/veerboot reis van 4 weken naar Kreta. Dat hebben we nog nooit gedaan, maar lijkt me heel leuk.
Ik kan alleen nog geen prijzen vergelijken omdat de prijzen van 2024 nog niet online staan.
Ik denk dat we naar Ancona rijden en dan de boot naar Igoumenitsa nemen. Misschien eerst nog een tussenstop maken van een paar dagen op Corfu. Dan van Igoumenitsa naar de Meteora en daar een paar dagen al dat moois daar bewonderen.
Daarna weet ik het niet, dat moet ik nog uitzoeken, haha!
En dan na twee dagen Athene door naar Piraeus voor de ferry naar Heraklion.
En dan met een gevulde kofferbak terug via Heraklion-Piraeus of Kissamos-Githion en Patras-Ancona (of Patras-Bari als we nog dagen overhebben)
Wat een superleuk plan! Daar kan je een hele leuke reis van maken!
Via Kissamos-Githion terug naar Patras is leuk, dan pak je nog een mooi stukje Peloponnesos mee (Koroni, Pilos, Methoni, Kyparissia, mijn favoriete stukje Griekenland haha). Vanaf Igoumenitsa naar Meteora is ook geweldig, pak dan vooral de oude weg door de bergen met een stop in Metsovo. Misschien vanaf daar via Delphi naar Athene?
Ik ga zomers altijd met de auto/veerboot. Toevallig had ik van de week ook al voor de zomer gekeken maar de prijzen komen pas in januari online. We willen dit jaar voor het eerst een hut nemen op de boot, dus ben heel benieuwd naar het prijskaartje dat daaraan gaat hangen.