Griekenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 06:14

Hihi ik ben dit jaar "vreemd" gegaan want normaal gaan we skireis naar Egypte.

Wil je op kreta gaan wonen dan?

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 07:55

Mando schreef:
Hihi ik ben dit jaar "vreemd" gegaan want normaal gaan we skireis naar Egypte.

Wil je op kreta gaan wonen dan?

We willen daar een huis kopen. Om eerst vakanties door te brengen. En met de tijd inderdaad grootste gedeelte te gaan wonen.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 09:38

Escada schreef:
Ik ga zondag naar Kos, ik vroeg al eerder om tips voor de omgeving van Kardamena maar daar reageerde helaas niemand op. Dus iemand nog tips? :D

Als je links onder het eiland wil bezoeken, huur een quad ik heb nog wel een mooie route in me google maps staan!

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 09:59

Escada, kijk eens op deze site: https://nl.mirandatours-kos.com/souvenirs

Is een erg lieve Nederlandse vrouw die al heel lang op Kos woont. Heeft daar een winkeltje. En kan je voorzien van tips. En helpt je met allerlei dingen te bezoeken en ondernemen. Echt een enorme aanrader. Ook weet ze de mooie plekjes die nog niet toeristisch zijn.

En verder zou ik zeker Zia bezoeken, vulkaan eiland, 3 eilandentoer, zoutmeer met de flamingo's.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 10:57

Ik vond dat zoutmeer weinig aan. Vanaf boven op de berg was het knalroze, maar er bij weinig van te zien en ook geen flamingos :') wel een lekker strand met heerlijke dikke matrassen op bedjes waar ik echt een heeerlijk dutje heb gedaan

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 19:43

Kardamena ben ik wel geweest voor strand, maar vindt zelf Kos stad leuker. Vlakbij kardamena ligt het kasteel van antimachia, leuk om even te lopen.

Zoutmeer vond ik ook niet bijzonder. 3-eilanden en nissyros zijn leuke trips.

Wij hebben de zonsopgang vanuit de thermen gekeken en de diverse beklommen. Asklepion vonden wij ook leuk om te doen.
Verder tal van leuke restaurantjes in kosstad. Maar in jouw omgeving ken ik ze niet zo.
Het strand was wel lekker in kardamena.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 22:56

Een vraag voor de Zakynthos kenners ... is het te doen om het noorden en zuiden in 1 dag te zien?

Onze cruise komt on 08:30 aan en vertrekt om 17:00, dus we hebben ongeveer 7 uur te besteden. De uitkijkpunten bij zowel Navagio/Shipwreck als Mizithres lijken me prachtig. Volgens Google Maps (is dat betrouwbaar op Zakynthos?) ben je van de haven, naar Navagio, naar Mizithres en weer terug naar de haven zo'n 3 uur zoet. Dat zou op zich best te doen zijn, of is doe je er veel langer over? En we huren maar een klein autootje, dus als het hele steile bergwegen zijn dat slaan we het sowieso misschien beter over?

Het lijkt me ook leuk om onderweg bij een mooi strand te stoppen om daar even te relaxen. Wat zou er het beste bij de route passen? Xigia? Porto Limonias? We houden van rust, zee grotten en cliff jumpen.

Alle tips zijn welkom.

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 06:37

Ik denk dat dat wel te doen is hoor. Als je niet 10x wilt stoppen tussendoor :D

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 11:38

Guinevere schreef:
Een vraag voor de Zakynthos kenners ... is het te doen om het noorden en zuiden in 1 dag te zien?

Onze cruise komt on 08:30 aan en vertrekt om 17:00, dus we hebben ongeveer 7 uur te besteden. De uitkijkpunten bij zowel Navagio/Shipwreck als Mizithres lijken me prachtig. Volgens Google Maps (is dat betrouwbaar op Zakynthos?) ben je van de haven, naar Navagio, naar Mizithres en weer terug naar de haven zo'n 3 uur zoet. Dat zou op zich best te doen zijn, of is doe je er veel langer over? En we huren maar een klein autootje, dus als het hele steile bergwegen zijn dat slaan we het sowieso misschien beter over?

Het lijkt me ook leuk om onderweg bij een mooi strand te stoppen om daar even te relaxen. Wat zou er het beste bij de route passen? Xigia? Porto Limonias? We houden van rust, zee grotten en cliff jumpen.

Alle tips zijn welkom.

Mijn advies:
Mizithres met een koffietje bij het restaurant daar. Dan door naar Porto Limnionas (kun je ook lunchen) en dan door naar uitkijk Navagio en weer terug naar haven. Red je prima!

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 15:45

Super! Heel erg bedankt.

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 17:03

Zo....mij niet bellen 8-)

Afbeelding

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 17:23

Heerlijk, lekker genieten

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-23 17:26

Dat ziet er goed uit, escada :j Genieten gaat wel lukken !

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 17:29

Wauw heerlijk Escada!!!

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 18:42

Prachtig die kleuren <3

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 05:32

Zo, een last minute naar Kreta (Stalis) geboekt voor de herfstvakantie. Eens even in het topic kijken voor leuke tips :)

Ik heb al gezien dat de autoroutes van Routaki nog bestaan, heb ik ooit gedaan. Dan koop je een route met allemaal audio bestanden erbij, alsof je een gids mee hebt onderweg. En je komt op iets meer authentieke plekken.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 10:46

Oh wat een heerlijk vooruitzicht zeg.

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 19:24

x_spekkie_x schreef:
Zo, een last minute naar Kreta (Stalis) geboekt voor de herfstvakantie. Eens even in het topic kijken voor leuke tips :)

Ik heb al gezien dat de autoroutes van Routaki nog bestaan, heb ik ooit gedaan. Dan koop je een route met allemaal audio bestanden erbij, alsof je een gids mee hebt onderweg. En je komt op iets meer authentieke plekken.

Ik had nog nooit van die Routaki routes gehoord. Ik heb het opgezocht: routaki.com
Dat lijkt me hartstikke handig! Weer wat geleerd :D

P.S.
Wel jammer dat er alleen routes voor Noord-Kreta zijn.
Mocht je toch in Zuid-Kreta terechtkomen, in de buurt van Festos, daar ben ik vaak te vinden in ons tweede thuis. Je kunt er altijd een pb aan wagen ;)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 09:00

Ohh ik heb hier wel eens iets gevraagd, want ik wil al jaren graag naar Griekenland maar ik mag me nu echt officieel hier komen melden, want vannacht na heel lang wikken, wegen, vergelijken en doen, heb ik na 43 jaar mn eerste echte officiële vliegvakantie geboekt en wel naar Rhodos (Ixiá) :oo <3 . Vreselijk spannend, want ik heb nog nooit zoiets gedaan en het is voor mij echt wel een droom die uitkomt, dus ik hoop dat ik een goeie keuze heb gemaakt. Het duurt nog een poos, 6 juni 2024, maar extra lang tijd om me te verheugen en mooie dingen op te zoeken die we daar kunnen gaan doen. Ik ga met mijn beste vriendin, waarmee ik zo'n 20 jaar geleden ook al eens weg ben geweest (met de auto naar Tjechië), dus best bijzonder dat we nu na zoveel tijd door de omstandigheden van het leven weer met z'n tweetjes gaan.

We gaan naar het Oceanis beach hotel in Ixiá. Omdat ik het heel spannend vind hebben we wel all inclusive geboekt, maar dat betekent niet dat we niet willen rondkijken of ergens anders willen eten. Tips of aanraders zijn heel welkom *\o/*

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 12:06

Wij zitten tot zondag nog op Kos. Wat een ontzettend luxe hotel hebben we! Mijn man is chefkok en vind de all inclusive concepten helemaal niks. Maar hij wilt niet eens buiten de deur eten :')
Echt prachtig gerenoveerd, beetje Ibiza stijl met overal veel infinity pools , dikke ligbedden en prive strand. Kamers heel mooi en sjiek, ben helemaal verbaasd :D
We zitten in Mitsis Summer Palace

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 12:29

Heerlijk luxe ziet het eruit ja!

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 12:33

Ziet er prachtig uit !!!

Ik vind het juist het leukste om buiten de deur te gaan eten :D

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 15:06

Ziet er top uit! Heerlijk genieten dus

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 16:21

Wij gaan ook altijd voor de culinaire beleving op vakantie, dus elke avond uit eten.
Al gaan we volgend jaar waarschijnlijk naar Costa Rica en heb ik geen idee wat daar een beetje culinair gewoonte is. :P

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 16:35

Ik eet altijd gewoon in het hotel s’avonds maar dat komt vooral omdat ik altijd alleen ga. Dan is het met de mensen van het hotel personeel en gasten net zo gezellig.