USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 19:11

Even een andere vraag mbt de esta. Word ADHD/ADD gezien als een geestelijke stoornis?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 19:24

Nee, als je de toelichting leest, zie je dat je alleen Yes in hoeft te vullen als je door een psychische conditie een gevaar voor jezelf of je omgeving vormt.

Ben dus heel voorzichtig hiermee, zodra je Yes invult, zal je ESTA worden afgekeurd en kan je naar het consulaat voor een visum.

http://www.immihelp.com/esta/application-guidance.html

Afbeelding

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 19:30

Ok dank je wel. Gelukkig kan ik nee aankruisen

xemmafalcon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 07:04

Wreckh

Wie gaat er rijden in de camper? En aan welk formaat camper zat je te denken?
Want het rijden met een 30 foot camper calt vies tegen, zeker als er 1 iemand rijdt moet je rekenen op lange ritten!

De weg San Francisco naar LA via de kustweg vind ik niet ideaal; er is tussen Carmel en Hurst castle helemaal geen bereik en het rijden is doodvermoeiend vanwege de kronkels in de weg. Vaak is het met de RV parken en campings langs de kustweg zo dat wie het eerst komt wie het eerst maalt en in sommige parken zijn campers van 30 foot niet toegestaan. Je kan dus niet reserveren, en als je er al een lange dag op hebt zitten en je hebt nog geen plekje is dat niet zo'n fijn idee.

Als je de highway pakt ben je een stuk sneller en het rijden zelf is ook minder vermoeiend. De highway route is ook redelijk mooi!

Het wordt over het algemeen afgeraden om met een camper (groot of klein) LA in te gaan. Het is er erg druk en er is nauwelijks ruimte voor de camper :=

Als je toch LA wilt zien kan je de camper bij een RV park neerzetten en voor een dag een auto huren; zo kan je toch heel LA zien en zit je niet in de stress over die camper.

Misschien is het een idee om een kabe te huren als het niet te duur is? Die staan erom bekend dat ze ook de winter goed doorkomen.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 09:16

Ik zou eigenlijk dit jaar niet naar Amerika gaan, maar ik heb net een nieuwe baan en 12 dagen vrij tussen wanneer ik stop op mijn huidig werk en begin aan mijn nieuwe baan. Ik keek net online naar vluchten Brussel - NYC en heb er voor €400 gevonden, dus ik denk dat ik eind augustus een paar daagjes NYC ga doen :D

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 09:22

Highway 1 niet rijden met een camper? Dit is een van de drie mooiste kustroutes ter wereld! Je moet er de tijd voor nemen, niet in 1 dag van San Francisco naar LA rijden. Mijn keus zou zijn om een stop in Monterey en Pismo Beach te maken. Altijd vooraf je campings reserveren, zodat je niet hoeft te haasten en je plek gegarandeerd is.

En die 30 ft. camper? Wij hebben dit stuk drie keer gereden met een 32 ft. Geweldige ervaring!

Kwestie van je goed voorbereiden. Te lange ritten, geen plek op campings, je kan het allemaal voorkomen.

@Yasmine: heerlijk, gewoon gaan!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 09:28

Wreck, nog even over LA. Ik ben sowieso geen fan van die stad, maar dat is mijn probleem hoor. Inderdaad niet met de camper doen, maar met jullie kinderen gaan jullie wellicht toch een pretpark doen? Anaheim, bij Disney, heeft prima campings.

San Diego is trouwens ook een geweldige winterbestemming en wellicht meer op de route dan helemaal naar Phoenix of Tucson, zeker omdat je nog terug moet naar San Francisco.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 09:34

Ja, nu al zin in! Ik ga gewoon lekker eten, veel musicals kijken, winkelen en leuke dingen doen :D

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-16 16:39

Ohhh heerlijk Yasmine!! Dat is een leuke vooruitzicht!

Ik zou ook gewoon Highway 1 nemen met een overnachting in Monterey. Het is idd geen weg waar je in 1 dag overheen moet scheuren, maar het is doodzonde om dit over te slaan.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 17:04

Juist in de winter zou ik Highway 1 wel rijden, er is al zoveel anders wat je niet kan doen vanwege de sneeuw. In de zomer hangt er vaak mist over de zee, in de winter is het meestal fris, maar wel helder.

Monterey is zo leuk met kinderen! Het Monterey Bay Aquarium op Cannery Row is eigenlijk een must, onze kinderen vonden het geweldig op die leeftijd. Eerst de camper ophalen, dan even inslaan in Gilroy en dan een middagje Monterey. Slapen op de Moss Landing KOA, visje eten bij het geweldige visrestaurant Phil´s Market & Eatery met vier dagen in de week live muziek ( http://philsfishmarket.com/?page_id=747 ).

Volgende ochtend misschien whale watchen? Februari is dé maand om Grey Wales en orca´s te zien met Sanctuary Cruises, naast de camping. https://www.sanctuarycruises.com/whalewatching.html

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 17:20

Nog heel ver weg maar mijn volgende reis staat vast! December 2017 ga ik naar het afstuderen van mijn beste vriendin in Utah, en dan rij ik mee naar haar huis in Arizona voor de kerst :D Heel misschien daarvoor nog een trip maar dat kan enkel als er een super goedkoop ticket komt in een periode dat ik onderdak heb, hotel zit er niet in :P
Vast veel zin in!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 17:25

Dat klinkt super, Utah en Arizona zijn geweldige staten!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 18:32

Ja ben echt enthousiast, zeker met locals leuk om de dingen te zien die je niet snel ziet. Stippelen een mooie route uit van school naar huis (of nou ja, doen zij, verrassing voor mij). Mijn enige eis, ik wil cowboy/girl boots kopen hahaha

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 18:41

Voor boots even googlen op een Boot Barn bij jou in de buurt!

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 18:55

Vrijdag is het voor mij gewoon al zo ver *\o/*
Ik vind het eigenlijk echt onwijs spannend, maar ik heb er ook heel veel zin in!
Zie alleen een beetje op tegen die 10 uur en 50 minuten vliegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 23:15

Wij vertrekken overmorgen, morgen gaan we alvast naar dusseldorf. Spannend!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 06:18

Heel veel plezier, dames!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 07:17

Veel plezier, lekker genieten!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 08:37

Fijne vakantie!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:03

@Rije: Zal ik inderdaad doen, zij had ook een paar waar ze altijd koopt maar hey, shoppingtrip is altijd goed!

@Adindaa en Angela_ Heel erg veel plezier dames!!!

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 16:40

Oehh boel reacties alweer. Manlief is boer, dus kan met grote apparatuur de weg op, maak me over het rijden dus helemaal geen zorgen. Bovendien hebben wij geen heel erg grote camper, hoe groot precies durf ik zo niet te zeggen. Highway 1 gaan we sowieso doen,maar rustig aan, LA hoeven we eigenlijk niet echt in, we gaan met de kids ook niet naar die grote parken. Is niet echt ons ding, zeg maar. Een keer een aquarium of een klein parkje is wel leuk.

We hebben besloten om terug te rijden naar SF vanaf Las Vegas, andere opties waren te duur. SAn Diego doen we niet. We willen graag joshua tree park zien en dan terug naar San Diego lijkt me onlogisch. OF is dat stuk zo kort dat dat wel kan. Whale Tour lijkt me geweldig, maar hoe zit het met zeeziek worden, 3 van ons zijn daar nogal gevoelig voor. Week op de boot in Egypte en nergens last van, maar 2x Kaapverdië na een half uurtje al zo ziek als een hond.

Fijne vakantie voor diegene die al gaan!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 17:08

Ha, als je zeeziek wordt, is het misschien niet zo'n goed plan hoor. Wij hebben een keer met kinderen en camper Pismo Beach - San Diego - Palm Springs gedaan, in die volgorde. Als ik jullie was, nu in februari, zou ik Pismo - San Diego - Anza Borrego - Palm Springs - Joshua Tree doen. Je rijdt dan wel dwars door LA, maar blijft er niet. Wij hebben er ook niks mee eerlijk gezegd.

En dan via Prescott naar Sedona, Williams met Bearizona voor de kids, eventueel Grand Canyon met de trein en daarna via Seligman en Oatman via Route 66 naar Las Vegas en terug langs Yosemite die bustour en dan San Francisco. Hoppa, geweldige trip!!

Hoelang hebben jullie precies? Zucht, mijn melkveehouder ging nooit op vakantie, ook ook niet dus. Maar ja, na zijn overlijden heb ik dat ruimschoots ingehaald met mijn chauffeur.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 17:23

We hebben 3 weken. We vertrekken 16 februari en vliegen 9 maart terug.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 17:28

Vind je het leuk als ik een voorzetje maak voor een route? Beetje hobby van me :o

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 23:42

Ja heel graag!!! Dat zou super zijn.