Griekenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 09:32

Tip voor Noord-Kreta:
Ik was de Melidoni grot vergeten!
Die is ook de moeite waard, met een boeiende geschiedenis en mooie stalagmieten/tieten
https://www.kretagriekenland.nl/melidoni/

Wij fietsen graag en veel door de bergen van Zuid-Kreta. Ik met mijn e-bike <3 en manlief bikkelt op zijn racefiets. Dus ik vind zoiets ook een topidee https://www.kretagriekenland.nl/fietsto ... yli-kloof/

@Suor als je toevallig naar Zuid-Kreta komt, in de buurt van Tympaki (Festos) kun je altijd PB sturen voor een mini-boktmeeting of evt. een overnachting in het Zuiden.

Albertina71

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 10:07

@raket
Die tip dat je zelf drinken mee moet nemen naar Spinalonga, ga ik goed onthouden. Wat een afzetters!

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 17:31

Leuk Albertina, dat hou ik in gedachte!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 17:43

Ppffff ik kwam toevallig de rekening tegen van 2016 . Toen was ik met me moeder naar Kreta. Naar Sissi. Echt een goed hotel.
1990 euro. Als ik nu een goed hotel wil betaal ik dat in mijn eentje ( alleen reizen is duurder maar pppfff wat een verschil)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-23 10:12

Ja, alleen reizen is echt veel duurder.
Ik ben helaas ook weer terug. Ik heb weer een super vakantie gehad!
Heerlijk hotel, leuke mensen ontmoet, prachtig weer, lekker eten, wat wil een mens nog meer?
Ja, ik weet het wel. Hetzelfde hotel maar dan op Samos of Kefalonia :D

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 11:42

Fitzroy schreef:
Ja, alleen reizen is echt veel duurder.
Ik ben helaas ook weer terug. Ik heb weer een super vakantie gehad!
Heerlijk hotel, leuke mensen ontmoet, prachtig weer, lekker eten, wat wil een mens nog meer?
Ja, ik weet het wel. Hetzelfde hotel maar dan op Samos of Kefalonia :D

Dat herken ik zo. Ik weet een mega hotel op Zakynthos. Die zou ik overal naar mee willen verhuizen.
Jammer dat het weer over is, hè.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-23 22:14

Waar ik wel enorm van kan genieten als ik weer thuis ben, is dat je het toiletpapier gewoon weer door kan spoelen. Ik blijf dat gebruikte toiletpapier in een afvalemmertje toch altijd vies vinden :o

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 22:34

Fitzroy schreef:
Waar ik wel enorm van kan genieten als ik weer thuis ben, is dat je het toiletpapier gewoon weer door kan spoelen. Ik blijf dat gebruikte toiletpapier in een afvalemmertje toch altijd vies vinden :o

Hahahaha ja dat is herkenbaar.

Het gaat ook altijd wel een keer of 3 mis op vakantie.
Het is z’n gewoonte om het in de wc te gooien.

Maar ik had na deze vakantie ook een keer andersom. Toen ik thuis na de wc ging wilde ik mijn toilet papier bijna in mijn prullenbak doen. Ineens dacht ik, oh nee!!! Dat hoeft gelukkig niet meer.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 06:11

Haha dat had ik ook.
Ik had wel plastic zakjes mee en als we dan gepoept hadden dat papier in een zakje en dicht binnen zodat het niet kon gaan stinken.
Ik vind dat ranzig.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 10:36

Onder het mom van wat in het vat zit verzuurd niet. Nog 343 dagen geduld. ;-) ;-)
En dan ga ik lekker weer naar Kefalonia

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 10:43

baudyh schreef:
Onder het mom van wat in het vat zit verzuurd niet. Nog 343 dagen geduld. ;-) ;-)
En dan ga ik lekker weer naar Kefalonia

Hahaha. Wij zijn bezig met Bonaire voor volgend jaar. Nog 335 dagen :')

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-23 10:49

Heb je alweer geboekt, baudy? Dat is snel. Wat ga je naartoe op Kefalonia?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 11:22

Fitzroy schreef:
Heb je alweer geboekt, baudy? Dat is snel. Wat ga je naartoe op Kefalonia?

Ik werd alweer gek van mezelf. Waar zal ik heen gaan, samos of toch kreta. Maar kon imo het juiste hotel niet vinden. En als ik een hotel vond met het juiste gevoel was die wel heel duur.
Kortom lastig.
Mijn favo hotel op Zakynthos was ook al weer flink duurder en ik vind het echt een heerlijk hotel maar Zakynthos heb ik eigenlijk wel gezien en ik vind het gewoon te druk.
Ik ben in 2021 in dit hotel geweest. Het enige wat ik minder vond was het buffet s’avonds maar had toen al ontdekt dat gewoon logie ontbijt boeken en van de kaart eten een prima oplossing is.
De kamers waren opzich goed alleen een oud bollige badkamer. Maar ik weet dat ze ook echte luxe kamers hebben maar die kan ik alleen natuurlijk weer niet boeken.

Tui gebeld maar nee je kan alleen geen luxe kamer boeken! Zucht.

Nu heb ik het hotel gemaild met de vraag of ik niet gewoon de standaard 1 persoons kamer bij tui kan boeken en dan bij hun kan upgrade naar een luxe kamer. En dat kan. Dus dat maar gelijk geregeld.
Los het hotel boeken en de vlucht werd me veel te duur. Maar dit is een top oplossing.
Ik ga naar astra village.

Afbeelding

Nu ben ik weer rustig. Ha ha

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-23 12:38

Wat fijn dat je het alweer geregeld hebt en dat dit kon. Astra Village is in Svoronata toch?
Lekkere korte transfer ;)

Ik zit nog te dubben over mijn wintervakantie in januari. Egypte of cruisen, ik ben er nog niet uit.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 12:51

Voor de gene die het wc papier niet doorspoelen heel vies vinden, er zijn ook hotels (vooral grotere en nieuwe) waar het niet hoeft. Vaak is het wel terug te vinden in de recenties :).
Hebben een keer een al inn gehad waar het niet hoefde, weet alleen niet meer welke...

Ik ben voor in mei/juni aan het kijken. Kreta vind ik echt heel leuk en kan ik nog 100x naar toe, maar iets anders zien lijkt mij ook wel leuk.
Nu alleen nog Kreta, Samos, Kos en Rhodos gehad. Rhodos vond ik echt een tegenvaller, zeker Rhodos stad.
Vind van Kreta zo fijn dat er zo veel te doen is.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 13:33

Ik vind het niet heel erg. Wij nemen vaak vochtig toiletpapier mee. En als het wel wat viezig is dan knopen we het vuilniszakje dicht, gooien het in de container en komt er een nieuw zakje in.

debsoleino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 13:39

Wij zijn ook weer aan het kijken voor in Mei. Zijn vorig jaar naar Kreta geweest wat wij super vonden. Dit jaar naar Zakynthos geweest wat een beetje tegen viel. Ik miste de oude stadjes zoals op Kreta in Rethymnon. Hebben jullie tips? :D Wij houden van mooie natuur en prachtige stadjes.
Zelf ben ik al op Rhodos en Kos geweest.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 13:52

Ik vind het helemaal geen probleem met het wc papier. Als het vies is draai ik er gewoon schoon papier omheen ( en ik was 1 dag aan de diarree dit jaar en dan is het vies) . Je krijgt elke dag een schoon zakje dus niks stinken.

Ja ik zit bijna bovenop het vliegveld. Een transfer van 10 min of zo

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 14:33

Wij zijn allang gewend aan wc-papier in een pedaalemmer(tje) deponeren. We gooien het papier altijd met de vuile kant naar beneden weg. Ik gebruik veel te grote zakken waar je dus makkelijk een knoop in kunt leggen als je hem weggooit. Als je regelmatig de zak weggooit, dan ruik je er echt niks van. Het is meer het idee ;)
Ik herken wel dat ik terug in Nederland altijd moet wennen aan het papier in de pot gooien :+

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 14:49

Ik vind het smerig vooral als je in een hotel bent en de volgende dag wordt pas je pedaal emmertje geleegd.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-23 16:45

Ik ook hoor Mando. Ik speel bij de grote boodschap altijd een beetje vals. O:) Ik kan spontaan geen Engels meer lezen.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 11:02

Heerlijk fitzroy nog een wintervakantie om naar uit te kijken.

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 11:32

Ik ga zondag naar Kos, ik vroeg al eerder om tips voor de omgeving van Kardamena maar daar reageerde helaas niemand op. Dus iemand nog tips? :D

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 13:29

Kardamena zelf niet. Maar huur een auto en trek er op uit. Zo groot is kos niet.
Ik vond ZIa heel leuk.

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 00:14

Mando schreef:
Ik vind het smerig vooral als je in een hotel bent en de volgende dag wordt pas je pedaal emmertje geleegd.

Hotel waar wij vd week vergat ook het nog een dag te legen

Ik ben sinds gisteren weer thuis. En al weer heimwee naar Griekenland.
Vonden Zakynthos erg mooi en erg groen.

Gelukkig ga ik in januari 5 dagen naar Athene. In maart gaan we "vreemd" door naar Egypte te gaan.
En in juni naar Kreta om een beetje te speuren naar toekomstig huis.