USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 22:08

OK, ik vind het altijd wel leuk hoor. Ben vrij fanatiek in reizen plannen als het om de USA gaat, al jaren :-) Februari is voor mij ook niet echt een bekende maand, maar ik denk dat je juist voor Palm Springs, Phoenix en Tucson in de topmaand zit. Daar zal je waarschijnlijk ook al wel wat wildflowers vinden, al is het misschien nog vroeg in het seizoen.

Terugvliegen vanuit Las Vegas betekent wel dat je niet rechtstreeks kan vliegen, maar zeker op de terugweg vind ik dat zelf niet zo´n probleem, omdat je je koffers niet voor Schiphol terug zal zien. Het breekt de lange vlucht ook wel een beetje.

Een uitstapje naar de Grand Canyon vanuit Las Vegas betekent veel rij-uren, als je dat idee hebt, zou ik het eerder vanuit Sedona doen. Of beter nog, om geen problemen met de sneeuw te hebben vanuit Williams met de trein: http://www.thetrain.com. Wij hebben dat in 2006 gedaan met onze kinderen (toen 14 en 16), was geweldig leuk. Eerst een show, dan met de trein naar de Grand Canyon in zo´n speciale antieke trein met vermaak aan boord, lunch aan de rim, toer met een bus langs de uitzichtpunten en weer terug naar Williams. In Williams kan je op de camping staan die bij de trein hoort of op een andere camping (daar stonden wij, we werden met de auto naar de trein gebracht en opgehaald).

Ik heb uitgebreid verslag van die dag gedaan, maar je moet het wel even opzoeken. Zie link en dan zaterdag 15 juli 2006 (even scrollen): https://casadospalmeras.files.wordpress ... a-2006.pdf

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 22:19

wreckh

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 15:00

Thanks voor al die goede tips. We gaan er van de week weer is even voor zitten, ik meld me weer als we wat verder zijn met plannen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 15:03

Prima, altijd welkom om vragen te stellen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 15:07

Wij gaan vanavond kijken voor ons hotel in het gebied van Fort Myers en dan is de hele reis geregeld :)
Staat op Gup zijn kamer al een bak waar zo af en toe iets in gaat dat ik niet wil/kan/moet/mag vergeten.

Nu nog even uitzoeken of je als iemand van buiten USA ook bestellingen bij de WalMart kan klaar laten zetten ter afhaal :) kunnen we vast een campingbedje regelen die klaar staat op dag van aankomst

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 15:12

Ik weet dat meer mensen dat doen, maar soms lijkt de buitenlandse credit card een probleem te zijn. Anderzijds: ze hebben dat soort dingen altijd ruim op voorraad, dus gewoon direct naar Walmart rijden en gewoon halen?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 15:14

MoniqueT schreef:
Ik weet dat meer mensen dat doen, maar soms lijkt de buitenlandse credit card een probleem te zijn. Anderzijds: ze hebben dat soort dingen altijd ruim op voorraad, dus gewoon direct naar Walmart rijden en gewoon halen?

Dat is ook een optie, maar zeker weten dat het er is, is ook wel fijn. Zeker met een Gup van 14 maanden die al de hele dag aan het reizen is :)
We gaan er nog eventjes achteraan :)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 15:16

Keet schreef:
Wij gaan vanavond kijken voor ons hotel in het gebied van Fort Myers en dan is de hele reis geregeld :)
Staat op Gup zijn kamer al een bak waar zo af en toe iets in gaat dat ik niet wil/kan/moet/mag vergeten.

Nu nog even uitzoeken of je als iemand van buiten USA ook bestellingen bij de WalMart kan klaar laten zetten ter afhaal :) kunnen we vast een campingbedje regelen die klaar staat op dag van aankomst

Oe oe oe! Ft. Myers! Als je even tijd hebt: http://boston.redsox.mlb.com/bos/ballpa ... e_park.jsp
Er zal wel niks te doen zijn, maar je kunt in elk geval op de foto met Ted Wiliams.....zijn standbeeld. 11500 Fenway South Drive, Fort Myers, FL 33913

Van waaruit vlieg je op Ft Myers? Dusseldorf?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 15:20

We vliegen vanuit AMS naar Atlanta en dan door naar Orlando. Blijven daar een week.
Rijden dan door naar Fort Meyers voor een aantal nachten, dan door naar Key Largo en dan na een aantal nachten vanaf Miami via Atlanta weer terug naar AMS

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 15:24

Geloof niet dat er iets te doen is in die periode dat wij er zijn helaas :) Ze spelen tegen de Yankees in Boston 3 dagen achter elkaar? Dus ver ver weg :D

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 15:48

Keet schreef:
MoniqueT schreef:

Dat is ook een optie, maar zeker weten dat het er is, is ook wel fijn. Zeker met een Gup van 14 maanden die al de hele dag aan het reizen is :)
We gaan er nog eventjes achteraan :)

Ervan uitgaand dat je de 17 pakt van Orlando naar Ft Myers heb je in elk geval Wall Mart Supercenters ten noorden van Wauchula en in Arcadia, beiden aan de snelweg (eraf en er weer op). Arcadia is op een uur van Ft. Myers.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 15:58

Maar we hebben het bedje in Orlando ook al nodig denk ik. Dus direct vanaf het vliegveld naar de Walmart na een hele dag reizen :)
We gaan het bekijken :) bedankt voor je tips in ieder geval!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 16:55

Kun je geen villa huren in Cape Coral, Keet?
Dat lijkt me wel lekker relaxed met zo'n kleintje. Even een plekje voor jezelf.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 18:33

We hebben contact gehad met onze reisleidster, als we terug vliegen via LA ipv SF kost ons dat 1200 extra. Dat is wel heel veel. Dan vanaf Las vegas omhoog weer naar San Francisco...? Hoe ver is dat, is dat in 1 dag te doen?

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 18:35

Flink eind voor 1 dag, misschien wel haalbaar alleen dan is het een dag in de auto. Binnenlandse vlucht zal sowieso goedkoper zijn dan 1200€

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 19:19

Hoe strikt is united airlines met de grootte van je koffer? The maximum exterior dimension (length + width + height) of standard checked baggage is 62 inches (158 cm), including handles and wheels.
Als ik namelijk op internet kijk zijn veel koffers net 160cm. En de mijne dus ook.

Voor de handbagage kan ik dus HEEL veel meenemen:
Voor wereldwijde reizen met een United-vlucht mag u één tas en één persoonlijk item zoals een grote schoudertas, grote rugzak, aktetas, laptoptas of een item van gelijkwaardige grootte meenemen. Uw tas als handbagage…moet onder uw stoel of in het bagagevak boven uw hoofd passen,
De volgende items vallen niet onder de limiet van één tas en één persoonlijk item:

– Overjas of wikkel
– Paraplu
– Een redelijke hoeveelheid lectuur
– Vervoersmand voor huisdieren (met toeslag)
– Een opvouwbare rolstoel
– Kinderzitje dat voldoet aan FAA-standaarden
– Camera
– Luiertas
oftewel, 1 tas voor laptop en wat eerste trappen en automaten. 1 tas als handbagage met daarin mijn rebreatherkop en ook nog wat automaten. En daarnaast nog camera en boeken die dan dus los meegaan. :+

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 20:22

Ik vind Las Vegas - San Francisco in 1 dag echt te ver, zeker met kinderen. Jammer dat reisbureaus hier altijd zo moeilijk over doen, want normaal gesproken hoeft zo´n ticket zeker niet zoveel duurder te zijn. Maar met 4 personen kan het wel behoorlijk snel oplopen natuurlijk.

Ik zou er zeker twee dagen voor uittrekken, het enige wat ik vooral jammer vind, is dat het twee behoorlijk saaie reisdagen zullen zijn. Jammer dat het reisbureau zelf geen advies gaf om het direct anders te doen.

Google Maps geeft 8,5 uur rijden, met een camper mag je daar gerust 13 uur van maken. Wellicht is het leuk om onderweg Calico´s Ghost Town mee te nemen voor de kinderen en daar vlakbij ligt Peggy Sue´s Diner, erg leuk jaren ´60 eettentje. Verder is het gewoon zorgen dat je rij-uren maakt.

Bij wie huren jullie de camper? Dat maakt wat laatste camping voor het inleveren betreft ook nog wel wat verschil soms.
Laatst bijgewerkt door MoniqueT op 14-07-16 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 20:30

Villa huren voor 3 nachten gaat hem niet worden. Volgens mij gaat dat per week

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 20:41

Zou je even moeten kijken op Homeaway. Maar 3 dagen zal uiteindelijk wel duur zijn omdat de schoonmaakkosten behoorlijk aan de prijs zijn.
Maar je gaat in het laagseizoen toch? Wie weet zijn eigenaren dan wat flexibeler.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 20:54

Maar wij hebben geen probleem met een hotel hoor :) we overnachten regelmatig met hem in hotels. Eerste week zitten we in een villa

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 14:41

Afbeelding

Wreckh, ik zat net nog te denken ... Als jullie toch terug naar San Francisco rijden, is zo'n winterse excursie naar Yosemite wel heel bijzonder!

Ik ben er inmiddels achter dat je in de winter met Yarts, de gewone lijndienstbus, vanuit Merced in Yosemite kan komen en daar met de shuttle veel kan zien. Lijkt me geweldig. Merced heeft geen camping, maar Chowchilla wel (2 goede zelfs), 20 minuten rijden naar de bus. Bus kost 25 dollar retourtje, kinderen half geld.

http://yarts.com/tickets-and-fares/

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 23:33

MoniqueT: Thanks. Goede tips weer. We hebben er nog niet weer echt bijgezeten, maandag hebben we weer een afspraak op het reisbureau, dus we zullen er van het weekend nog even goed voor gaan zitten. Ik kom bij je terug. Je blogs zijn ook super leuk te lezen!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 09:34

Kalm aan maar hoor, ik loop vaak hard van stapel, uit enthousiasme. Kreeg zomaar zelf zin in zo'n bustripje, maar dat komt ook omdat wij Chowchilla zo'n beetje als thuisbasis in de USA zien.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-16 12:23

Is alleen maar heel erg leuk dat je zo enthousiast bent!!

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 15:55

Mag ik mij hier ook melden? :D

Ik ben van plan om een roadtrip te gaan maken (Las Vegas, San Francisco, Los Angels etc) Voor volgend jaar april/mei voor een 3 misschien 4 weken.

Ben al flink aan het googlen en aan het orienteren wat ik precies zou willen en hoop dat ik oa in dit topic goede ideeen op kan doen :)

Ben er al wel weer achter gekomen dat alles in je eentje vaak extra duur is :+ ook bij de georganiseerde reizen, maar dat moet dan maar.