Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suor schreef:Heerlijk die foto's en vakantieverhalen!
Ik heb over 2 weken nog een weekje Kreta voor de boeg! We zitten vlakbij Rethymnon. Hebben jullie nog tips voor leuke dorpjes, stranden of restaurantjes? We hebben de hele week een huurauto dus we kunnen lekker touren.
Dyphusion schreef:Albertina, heb je ook tips voor rondom Malia?
Wij gaan 1 oktober, ik knijp hem alleen voor het weer op de vooruitzichten
Albertina71 schreef:Dyphusion schreef:Albertina, heb je ook tips voor rondom Malia?
Wij gaan 1 oktober, ik knijp hem alleen voor het weer op de vooruitzichten
Ja hoor, maar beperkt, zonder boekje, turend op Google Maps. Die hoek is me net wat minder bekend:
- De Minoïsche opgraving van een paleis, bij Malia
- De grot van Milatos, wel vantevoren de geschiedenis lezen en een zaklamp meenemen omdat de grot niet verlicht is (of gebruik die van je mobiel)
- Avdou heeft een manege/hotel van een Grieks/Nederlands echtpaar
Gevonden: Odysseia Stables https://www.horseriding.gr
- Vanuit Plaka, of Elounda naar Spinalonga, het leprozen-eiland. Als voorbereiding zou je eerst Het Eiland van Victoria Hislop moeten lezen. Dat is een prachtig boek en dan weet je meteen alles over de geschiedenis van Spinalonga
- Agios Nikolaos is een leuke, moderne plaats, maar als je een rondje langs het mooie binnenmeer probeert te wandelen, word je gek van alle restaurantmensen die je op hun menukaart willen laten kijken!
Nee, ik wil niet = Óggi den théllo! en flink doorlopen
-in Kera staat het Panagia Kardiotissa klooster. Met geweldig uitzicht.
- Van onze Kretenzer tuinman moeten we absoluut een keer gaan kijken bij Minos Potters Coop. of Thrapsano Ltd, want daar maken ze nog van die enorme vaten en potten. Er zijn daar in de buurt nog meer keramiek fabrieken en werkplaatsen.
Albertina71 schreef:Suor schreef:Heerlijk die foto's en vakantieverhalen!
Ik heb over 2 weken nog een weekje Kreta voor de boeg! We zitten vlakbij Rethymnon. Hebben jullie nog tips voor leuke dorpjes, stranden of restaurantjes? We hebben de hele week een huurauto dus we kunnen lekker touren.
Ik kom de 15e weer aan op Kreta, dan vertrek jij alweer, denk ik! Tips:
- Rethymnon zelf natuurlijk!
- Arkadi klooster (en kloof)
- Eleftherna (opgraving en museum)
- Margarites (pottenbakkersdorp)
- Panormos (fijn zandstrand)
- Bij Armeni heb je een laat Minoïsche begraafplaats. Is mooi om te zien als je er toch langskomt.
- Patsos kloof (wandel- en klautergebied) - De Drymos taverne is helaas gesloten, maar dichtbij is wel:
- Kourkoulou Winery (jong bedrijf, enthousiast, niet toeristische wijnproeverij)
Dit is wat me zo te binnenschiet. De toeristische gidsjes liggen allemaal op Kreta
Mando schreef:Ziet er leuk uit.
Wij vinden corfu mooi alleen het hotel te massaal.
Echt een vreetschuur.
Morgen naar huis, ik heb het heel leuk en fijn gehad hier.