USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 09:44

xemmafalcon schreef:
Keet schreef:

Niet alle mensen hebben internet in het buitenland en moeten het dus gewoon doen met zo af en toe wat WiFi :')

google werkt ook met Wifi hoor :D ;) :+

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 09:55

<3 Gevonden dankzij Keet

purny

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 20:41

Jaaa! Ik ga naar de Mets :D En ook even een privetour door het 9/11 museum gereserveerd

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 11:00

purny schreef:
Jaaa! Ik ga naar de Mets :D En ook even een privetour door het 9/11 museum gereserveerd

Very jelly atm! :) Veel plezier!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 13:53

HorseyDude schreef:
purny schreef:

Very jelly atm! :) Veel plezier!

Thnx HD! Gaat nu echt dichterbij komen

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 13:59

Wanneer ga je ook maar weer purny?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 14:21

Mavelle schreef:
Wanneer ga je ook maar weer purny?

19 september. Nog 72 dagen en naar New York

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 14:27

Nice, ik nog 63 :D

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 17:57

Wij gaan volgend jaar weer terug.
Alleen nog even kijken wanneer.
Dan gaan wij naar las Vegas, grand canyon, horseshoe bend enz enz
Wij zijn trouwens in een stadje geweest dat noemde ze ook knoflookstadje. Als je de auto ook uit kwam rook alles naar knoflook. Schijnen ook elk jaar een event te hebben.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 19:30

Je bedoelt vast Gilroy :-) Daar draait alles om knoflook. Ze hebben het Gilroy Garlic Festival.

Gilroy ligt een uurtje ten zuiden van San Francisco en heeft ook heel veel outlet stores. Wij gingen er vaak heen op de eerste of laatste dag voor het ophalen of terugbrengen van de camper. Stonden dan op Gilroy Garlic USA RV Park. Ha, alles heet Garlic.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 19:31

MoniqueT schreef:
Je bedoelt vast Gilroy :-) Daar draait alles om knoflook. Ze hebben het Gilroy Garlic Festival.

Gilroy ligt een uurtje ten zuiden van San Francisco en heeft ook heel veel outlet stores. Wij gingen er vaak heen op de eerste of laatste dag voor het ophalen of terugbrengen van de camper. Stonden dan op Gilroy Garlic USA RV Park. Ha, alles heet Garlic.

Ja dat was het!!! Ook garlic ice-cream :')

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 19:51

Het ijs heb ik niet op, maar ik weet wel dat ze daar bij Jack in the Box echt het lekkerste softijs hadden wat ik ooit op heb. Stonden er naast toen met de camper, wel op een ander RV Park. Ha, heette Gilroy Garlic RV Farm :-)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-16 22:41

Knoflookijs? :=

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 10:39

Hallo, ik meld me hier graag. Wij zijn onze vakantie aan het plannen. En kan wel wat tips gebruiken.

We gaan 16 februari 3 weken naar zuid west Amerika, met ons gezin. (2 kids van 9 en 7) met de camper. Niet de beste tijd om die kant op te gaan, maar ivm ons bedrijf is een andere periode niet mogelijk. Ik had ergens al begrepen dat Lake tahoe en yosemite waarschijnlijk erg kóud zijn rond die tijd. Nu willen we yosemite denk ik toch wel mee pikken.

Tot nu toe ongeveer war onze route is:

We landen in SAN Francisco.
Daar blijven we 2 dagen.
Camper ophalen en kustroute richting LA.
Bij BigSur een overnachting.
Dan naar LA.
Dan richting Joshua Tree park en of palms springs
Dan of richting Las vegas of eerst naar Phoenix en dan richting las vegas.
Dan monument valley, grand canyon en bryce canyon.
Dan richting death valley
Omhoog yosemite, kings canyon en sequoia Np
En weer terug naar san francisco.

Kom maar op met tips.
Heel erg moeilijk om een leuke route te bedenken. We zijn over het algemeen niet echt van de grote steden. Alcatraz en golden gaten bridge willen we zien. In LA hebben we eigenlijk nog niet zo veel wat we willen zien. En Las vegas is een keer doorheen rijden voldoende voor ons. Wel willen we mooie wandelingen maken, watervallen en dieren zien. Hoe lang we waar blijven en waar we precies blijven weten we dus nog niet.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 11:25

Ik ben bang dat je met een camper gewoon Yosemite niet in komt in februari. Door de hoogte zal je sowieso niet zonder sneeuwkettingen over de weg mogen en die zijn verboden op je huurcamper. Wij hebben eind april dit jaar nog veek campers terug zien komen vanwege de sneeuw. Je kan sowieso niet via Death Valley en dan via de 395 omhoog, de Tioga Pass en de Sonora Pass zijn zeker dicht en de Carson Pass zal af en toe ook urenlang dicht zijn wegens sneeuwval en lawinegevaar. Onderlangs dus, maar dan nog is de kans groot dat je zowel Sequoia, Kings en Yosemite kan vergeten. Tenzij je vanuit een andere plek een georganiseerde tour doet, want Yosemite in de sneeuw lijkt me wel geweldig!! Ik heb zulke tours weleens in folders gezien vanuit bijvoorbeeld Chowchilla of Fresno.

Kijk anders eens naar mijn verslag van onze reis in april. Wij deden ook Joshua Tree en Phoenix, maar vonden bijvoorbeeld Anza Borrego State Park geweldig en dat is in februari goed te doen. Net als alles rondom Tucson, wat we mooier en interessanter vonden dan Phoenix. Old Tucson Studios, Saguaro NP bijvoorbeeld.

Hou ook bij de Grand Canyon en Bryce zeker rekening met sneeuw. Ik zou Bryce met een camper zeker niet doen in die periode, het kan er berekoud en glad zijn en hoewel een camper verwarming heeft, kan je je watersysteem niet gebruiken en ook niet naar het toilet bijvoorbeeld. En zo'n camper wordt echt heel vochtig van binnen. Wij hebben ooit met sneeuw in Yellowstone gestaan in juni, het water droop van de wanden.

Echt, je kan ook een hele mooie reis maken als je in voornamelijk in Arizona en Californië blijft. Kijk eens op het forum van Alles Amerika.com en plaats je plannen daar, dan komt er vast iets heel moois uit.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 11:31

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 11:32

Is het een nieuwe camper die je aan de dealer moet gaan rijden? Of echt zelf een rondreis maken met camper?
Denk dat jullie echt in een ver van ideale tijd die kant op gaan helaas ivm de sneeuw die Monique al noemt.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 11:39

Zal geen nieuwe zijn. Ten eerste beginnen de fabrieksaanbiedingen pas begin maart, ten tweede rijden ze een rondje vanuit San Francisco.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 11:43

Ja dat zag ik later pas :+

Maar blijft niet ideaal om in die tijd met een camper die reis te willen maken,.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 11:59

Wij hadden in maart/april nog sneeuw in Bryce. We hadden wel het geluk dat de dagen dat wij in Zion en Bryce waren, het ongeveer 18 graden was. We reden met natte sneeuw de Grand Canyon binnen. Gelukkig daarna volop zon in Joshua/San Diego. Mijn broertje kon zelfs in mei Yosemite niet in.

Als je een beetje van films en die instrudie houdt, dan is Universal Studio's in LA wel heel erg leuk :j Santa Barbara is ook een leuke plaats en die hele kustroute is wel de moeite waard (vond ik).

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 12:03

Sakura789 schreef:
Wij hadden in maart/april nog sneeuw in Bryce. We hadden wel het geluk dat de dagen dat wij in Zion en Bryce waren, het ongeveer 18 graden was. We reden met natte sneeuw de Grand Canyon binnen. Gelukkig daarna volop zon in Joshua/San Diego. Mijn broertje kon zelfs in mei Yosemite niet in.

Als je een beetje van films en die instrudie houdt, dan is Universal Studio's in LA wel heel erg leuk :j Santa Barbara is ook een leuke plaats en die hele kustroute is wel de moeite waard (vond ik).

Ik vond Santa Barbara dan weer helemaal niks m.u.v. een paar hele goede restaurants........Carmel daarentegen *\o/* *\o/* *\o/*

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 13:39

OK, dus onderlangs zal het worden, bedankt voor de tips. Ik ga er is even naar kijken.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 21:19

Goed, nieuw opzetje:

SF kustroute naar beneden.
Big sur
LA
Palms spings/joshua tree np
Yuma
Tucson
Phoenix
Sedona
Las Vegas (vanaf hier evt grand canyon uitstapje)

we hopen dat we onze vlucht dan nog kunnen wijzigen, aangezien we nu nog terugvliegen vanaf San Francisco. Maar tickets staan volgens mij nog in optie.

Wat vinden jullie? Betere route?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 21:33

Ja, stukken beter! Ik denk namelijk dat je dan veel beter weer zal treffen. Je kan tussen Sedona en Las Vegas ook de Grand Canyon nog met de camper doen als het weer het toelaat, dat kan je ter plekke bekijken. De campings in Las Vegas zullen ook niet vol staan.

Ga je in Vegas dan in een hotel of op een camping? Ik moet zeggen dat ik Las Vegas vanuit een hotel prettiger vond dan met de camper, zeker met een paar dagen een auto erbij.

Heb je mijn reisverslag gezien? Met deze route kom je een heel eind. Sedona is ook zo mooi! Staat niet in ons verslag van deze reis, maar daar waren we al eerder geweest, net als in Phoenix. Let wel op: in Phoenix mag je op heel veel campings niet met kinderen komen, net als in Palm Springs, zijn van die echte seniorenresorts. Daar kan je dus best vooraf boeken of in elk geval campings opzoeken die geen 55+ beleid voeren :-)

Ik zou vanuit SFO de eerste dag naar Monterey gaan en daar het Monterey Bay Aquarium bezoeken, is voor de kinderen geweldig en het stadje is leuk! De camping bij Moss Landing (KOA) is aan de haven en daar kan je geweldig vis eten bij Phil´s Fish Market & Eatery.

In Big Sur is niet veel, dan zou ik op dag 2 doorrijden naar Pismo Beach en in LA is Dockweiler RV Park leuk, op het strand.

Ha, ik ben je hele reis al aan het plannen, ik hou even op :-)

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 21:55

Is helemaal niet erg, hier hebben we tenminste wat aan.

edit: het lukt me niet om bij jou reisverslagen te komen, er komt steeds een error in beeld.