Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Linda

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 19:32

Oei, beide zijn wel oke na in de greppel beland te zijn? Hier in de omgeving zijn ook diverse auto's in de greppel beland.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 20:31

jawel, hij is kalmpjes van de weg afgeschoven als ik het goed begrepen heb. Is inmiddels met intacte auto weer op weg naar zijn werk.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 21:17

Zijn er mensen die leuke tips hebben wb goedkope, leuke hotelletjes, leuke restaurantjes in bepaalde steden of leuke uitgaansplekken? Lijkt me leuk om te weten :)

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 01:15

Ik had hier al eerder binnen gespiekt Chris. Maar ik denk dat het wat moeilijk raad geven is als je geen planning in je hoofd hebt waar je dat nou precies zoekt. Andersom is misschien handiger: zeg wat je van plan bent en misschien kan men het je hier aan- of juist afraden. Wanneer wilde je ook alweer hierheen komen?

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 16:27

Ik ga 26 Juni naar Calgary voor 2 weekjes!!! :D
Gelukkig heb ik van mijn vakantiegeld een vlucht kunnen boeken!
Heb nu geboekt via http://www.airtransat.nl, een charterberdrijf wel, dus het zal redelijk veevervoer zijn, maar heb het optie plus pakket genomen en een stoelselectie gedaan, waardoor ik bij de nooduitgang zit en dus niemand voor me heb! Dat scheelt een heel stuk.
Als het goed is gaan we Radium Hot Springs bezoeken, Calaway Park, het nieuwe winkelcentrum in het zuiden van Calgary, misschien ook nog naar Drumheller en daarnaast nog een paar keer uit in Downtown Calgary!
Ik heb er zinnnnnnnnnnnn in! :D

[Offtopic]15000 berichten! Yay! :D[/Offtopic]

MiekeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 16:39

Oh lekker, bij de nooduitgang! Daar hadden wij ook op gehoopt (mijn man is bijna 2 meter), maar die stoelen waren helaas al bezet.
Wij vertrekken 16 juli naar Calgary :):)

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 17:14

Dan ben ik helaas al weer terug naar huis!

Hebben jullie ook geboekt via Air Transat?

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 17:14

balance schreef:
Ik had hier al eerder binnen gespiekt Chris. Maar ik denk dat het wat moeilijk raad geven is als je geen planning in je hoofd hebt waar je dat nou precies zoekt. Andersom is misschien handiger: zeg wat je van plan bent en misschien kan men het je hier aan- of juist afraden. Wanneer wilde je ook alweer hierheen komen?

Daar heb je wel een punt ja. Ik ga over een paar weken beginnen met plannen wat en waar en hoe.. Ik ga waarschijnlijk in maart op april 2011.

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 17:20

Qua vlucht zou ik als ik jou was dan ook kijken naar Air Transat Chris. Het zijn rechtstreekse vluchten (wel charter, dus krapper) maar een héél stuk goedkoper dan bijvoorbeeld KLM of British Airways. Bovendien heb je met een OptionPlus pakket naast stoelreservering ook nog recht 10kg bagage meer mee te nemen! Is ook wel handig als je natuurlijk langer wil blijven!
Maargoed, het is natuurlijk ook nog de vraag waar je naartoe wil. Heb je wel al enig idee of je naar het Oosten of Westen wil?

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 17:30

Ik wil oost en west :j Denk in het oosten 2 maanden één maand in het westen..

MiekeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 17:37

Sypheron schreef:
Hebben jullie ook geboekt via Air Transat?

Nee, bij KLM. Ik heb met kerstmis al geboekt, en toen was KLM het goedkoopste met een rechtstreekse vlucht naar Calgary en terug vanuit Vancouver (ook rechtstreeks).

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 17:44

Ahh op die manier!

En Chris, dat wordt wel een dure hobby! Je zult namelijk het meeste per vliegtuig af leggen neem ik aan? Tenminste, rijden met de auto kost je al snel een hele dag tussen twee steden! (De afstanden zijn echt gigantisch daar) Dat lijkt me tenminste wel zonde van de tijd die je kunt gebruiken om de steden te verkennen en alles wat er te doen is!

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:29

Dat nieuwe winkelcentrum is geweldig! Wij zijn er in december geweest (boxing day shoppen!) en het is een enorm centrum met verschrikkelijk grote winkels :D

Air transat is erg prettig :j Wanneer ga je syph?

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:38

In Calgary, LT? Ik ben daar ook geweest, erg mooi! Maarre... Air Transat is niet mijn favoriet. Nou is vliegen al niet echt een pleziertje voor me maar op die manier liever niet. Maar goedkoop is het wel.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:40

Jup. Op de weg richting Edmonton, net nog in Calgary, toch?

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:43

Ja, vlgs mij hoort het nog bij Calgary. Het heet trouwens 'Iron Cross' voor als iemand het zoekt bij een bezoek.

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:52

Hmm ik begreep dat het een splinternieuw winkelcentrum is in het zuiden van Calgary (niet op de weg naar Edmonton in het noorden dus :P) en dat het het grootste winkelcentrum van Canada is op dit moment. Maargoed, kan het fout hebben.

Ik ga van 26 juni t/m 9 juli. Kan nog net de eerste preview avond van de Stampede meekrijgen! En natuurlijk Canada day!

[edit]Kan er niets over vinden, dus zal wel iets door elkaar gehaald hebben! Het zal inderdaad wel Crossiron Mills zijn! Ben trouwens wel al in Southcentre en Chinook geweest![/edit]

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:52

Volgens mij wel. Ik weet dat er een hele grote outdoor winkel zit. Met opgezette beren etc.

Ik ken errug veel malls in Calgary O:) Ja je bent vrouw en je ziet veel koopjes hè O:)

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:56

Ben je ook in de WEM in Edmonton geweest LT? Wat vindt je daarvan?

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:00

Gaaaaaaf! Daar ben ik in 2006 en 2008? geweest. Echt helemaal top!

Afbeelding
Afbeelding

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:04

Wel grappig... mensen die hier wonen komen er niet vaak. Althans, dat is wat ik hoor. Ik ga er weleens naar de film voor de Imax of zo. De kids ook weleens met vrienden of vriendinnen. Ik ga wel graag mensjes kijken (vooral die stoer willen schaatsen en dan onderuit gaan, gna gna) maar ik vind het wel een wat ouderwetse uitstraling hebben.

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:27

ik ben vorig jaar zomer ook in die nieuwe mall geweest, was toen net geopend, en nog niet alles was helemaal klaar. Erg groot, werd wel behoorlijk moe op een gegeven moment, dus heb niet alle winkels bekeken pfff. Die outdoor winkel wel langs gelopen, maar niet ingeweest (wel die beren gespot hihi)

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 22:11

Ja dat is inderdaad de mall waar ik ook heenga!
Ohhh en we gaan Toy Story 3 in 3D IMAX bekijken :D

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:51

Ik ben toevallig paar weken geleden naar WEM geweest. Jeetje wat groot! Hebben wat geshopt en naar het waterpark geweest, met supergave slides! (het was een vrijdag, dus we hadden zowat het hele zwembad voor ons alleen =D ).

Verder hebben we gisteren weer sneeuw gehad, de hele dag (maar vandaag zonnig en alle sneeuw is dus weer bijna helemaal weggesmolten). We hadden gister ook nog net een 6 uurs trailride, het was wat nat en koud, maar het was evengoed een geslaagde dag. Hopelijk was dat de laatste sneeuw, en gaat de lente nu echt doorzetten (overigens vorige week nog een baby-eland gezien, zooo schattig!)

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 10:40

Wij landen dit jaar in Calgary en moeten eerst langs een outdoor zaak, voor wat kampeerspulletjes.
Dus wie kan ons zeggen waar we de bewuste zaak met beren kunnen vinden?

Wij reizen ook met Air Transat, dit was een half jaar geleden de goedkoopste met rechtstreekse vluchten..maar als ik jullie zo hoor, wordt het 10 uur afzien?
Mijn vriend is ruim 2 meter lang, ik houd mijn hart al vast, wij hebben geen stoel reservatie enz...