Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37458
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-23 16:46

Zo de zakken zijn ingepakt voor zover ik het wel best genoeg vond voor mijn bus en onze lijven. Er blijven 11 zakken over. En met een handje extra hulp en de gammele kruiwagen ging het een stuk vlotter. De mand en het chemische toilet kunnen nu ook mee nog en de bus is ruim onder zijn maximum lading. Duimen voor de laatste zakken dat ze ok blijven. Zo niet dan verwerk ik ze hier wel in de tuin tegen onkruid.

Vanavond nog goed uitrusten, morgen vroeg de laatste dingen in de camper leggen en dan op pad kalm aan.

Gv volgt dan donderdag met reisgezel. :j

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37458
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-23 18:18

Goed nieuws vanuit mijn papa. Vinger de spalk mag er af. Nog twee weken heel kalm aan doen. *\o/* Zijn gehoorapparaten zijn een uitkomst. Een normaal telefoongesprek zonder WAT ZEG JE??? Geen gepiep voor hem, geen gekraak of geschetter. *\o/*

pien_2010

Berichten: 44042
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 18:49

Dat is zeker allemaal goed nieuws. Fijn.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37458
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-23 19:07

Ik ben en route en halverwege nu. Op tijd gestopt en nog wat wandelen en rust in het zonnetje. Beetje laat vertrokken met een niet echt lekker aanvoelend lijf in afwachting van een pakketje dat nog moest komen en mee moest. Druk op de weg wel dus ik vond het wel best zo voor ik in de echte file terecht kwam. Er was nog een boem is ho naast me met drie autos,

Enige wat me tot nu toe opvalt, er zijn heel veel vrachtwagens die poep hebben aan het inhaalverbod en gewoon met 85 zonder te kijken hun geen idee hoeveel ton op de linkerbaan smijten waardoor er autos vol in de rem moeten om er niet tegen aan te klappen. _-:( een maakte het zelfs zo bont dat hij 5 keer een noodstop achter hem veroorzaakt heeft, ik moest ook vol op de rem en uitwijken omdat hij terwijl ik er al naast zat gewoon klats naar de linker baan -:(-

Maar het is zonnig, een stel pubers voor me in de mega speeltuin met de slappe lach aan het tikkertje doen of zo met een oma erbij. _O-

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37458
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-23 20:58

*\%/* Avondwandeling zoals ik op deze camperplek wel vaker heb gedaan voor het slapen gaan en waar ik eerder wel wat ganzen (ook byzondere) reiger, eend of zwaan zie. Dit keer zoef een blauwe streep, en nog een keer. :oo De derde keer heel dichtbij en kon ik meneer of mevrouw ijsvogel goed bestuderen <3. Deze vogel blijven volgen terwijl deze de rivier overvloog,

En toen viel mijn blik op deze donkerbruine blob, :oo het was even goed studeren voor ik zag wat het precies was, eenmaal aan de zwem was het wel duidelijk. Ik weet alleen niet of het Ed of Willem was die ik gezien heb.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding








een bever dus

pien_2010

Berichten: 44042
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 21:00

Eerder een ragondin. Die lijken op bevers en ze zijn prachtig en talrijk. Bevers zijn zeldzaam.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37458
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-23 21:02

Een wat? Ik ga dat even opzoeken. Geen idee wat dat is namelijk Gezien de zwem manier en houding tijdens het zwemmen en de plek waar hij heenzwom leek het wel een bever (een grote bos takken en stammen half in het water en tegen de kant waar hij/zij onder water dook). Ik heb deze in nederland vaker gezien zwemmend en lopen. Dit is trouwens in Belgische ardennen niet in frankrijk.

Edit ah een beverrat die naam ken ik wel. Daar was dit beest echt te groot voor. Zeker een meter van neus tot staartpunt. Beverratten heb ik ook wel vaker gezien, die zijn anders en niet zo n platte staart ook. Ik ga even uitvissen of ze hier vaker gespot zijn

Gezien dit bericht van een tijd geleden dat ik vond zitten ze hier duidelijk wel in de buurt :D
Citaat:
De bever die we 3 weken geleden hebben gevangen uit een tuinvijver in *** is vanmorgen terug vrijgelaten.

De bever moest toen gevangen worden omdat een familie zag dat het dier iets rond de hals had en er de hele tijd vliegen rond het dier zwermden. Eerst werden er plaatselijke boswachters bijgehaald maar die slaagden er niet in het dier te vangen. Een ploeg van het Natuurhulpcentrum kwam toen ter plaatse om de gekwetste bever te vangen.

We namen contact op met de Waalse overheid maar die waarschuwden voor mogelijk genetische vervuiling. In de regio zouden er blijkbaar ook Canadese bevers voorkomen. Dit is een andere soort dan onze Europese bever en zo'n 'exotisch' dier mogen we natuurlijk niet in onze natuur vrijlaten.

Er werden haren opgestuurd naar een Waals labo voor DNA-analyse, maar de resultaten lieten op zich wachten. Gisteren pas kregen we van het labo de definitieve uitslag: Europese bever! Vanmorgen vroeg werd een geschikte plek uitgekozen en werd de eerste bever in de geschiedenis van het Natuurhulpcentrum vrijgelaten.
Laatst bijgewerkt door karuna op 26-04-23 21:08, in het totaal 2 keer bewerkt

senna21

Berichten: 11999
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 21:05


Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30293
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 21:07

Google is mijn vriend en zegt beverrat bij ragondin, Zuid-Amerika. Lollige beesten, ze hadden een clubje in Dierenpark Amersfoort, ze maakten mu-geluidjes. Maar na een ziekte hebben ze ze niet meer teruggehaald, het zijn exoten en ze vonden het risico te groot dat ze zouden ontsnappen.

Ik vind de theorie bever leuker :))

Mooi plekje, sowieso!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37458
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-23 21:09

Lees even de aanvulling hierboven. Er zitten hier kennelijk canadese en europeese bevers. :D En daarvan heb ik er dan een gespot. ik heb nog verder gezocht en de plek hier is kennelijk een beverburcht van die europese bever die in de gaten gehouden wordt. De stapel takken viel me de vorige keren wel op maar echt nooit de link gelegd met bevers :+ onmogelijk om vanaf de andere kant te bereiken omdat het steil naar beneden gaat, maar vanaf deze kant heb je er perfect zicht op. :))

Leesvoer

https://www.spottingwildlife.com/bevers ... ennen.html
Laatst bijgewerkt door karuna op 26-04-23 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30293
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 21:10

Cool!

pien_2010

Berichten: 44042
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 21:13

karuna schreef:
Lees even de aanvulling hierboven. Er zitten hier kennelijk canadese en europeese bevers. :D En daarvan heb ik er dan een gespot.


Bofkont!!!! Tof....

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37458
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-23 21:19

Ik zit nog te stuiteren, niet zozeer voor de bever :') maar wel de ijsvogel. :D De eerste heb ik best vaak gezien. Ijsvogels een stuk minder,

Mijn eerste bever in het wild beleving was jaren en jaren geleden en een wat steekt hier nu over met twee verbaasde witte herders die me ook aankeken, baas wat is dat? :? in Lelystad in het natuurpark waren ze met een fokprogramma bezig om ze te gaan uitzetten later. Alleen een stelletje tuig had zich die nacht door de heining gevreten en zichzelf vast uitgezet _O- en een daarvan trof ik dus een paar kilometer verderop aan bij een watertje terwijl deze doodleuk over het pad wandelde in een honden losloop gebied :P .

En in Doesburg zitten er een aantal bij de dode arm van de ijssel. Daar ben ik ze vaker zwemmend tegengekomen maar nog niet eerder etend. Het zijn wel gave beesten hoor.

DiantaM
Berichten: 11288
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 23:34

Hier bij ons in de regio zitten er ook ontzettend veel bevers. Zeldzaam zijn ze hier niet meer. Blijven leuk om te zien.

En ijsvogeltjes blijven prachtig inderdaad.

pmarena

Berichten: 48502
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 12:31

Mooi plekje hoor, en fijn tijdverdrijf zo voor het slapen +:)+

Hier in het piepkleine bosje aan de rand van het dorp zit ook een bever.
Ook overal van die puntige omgeknaagde stammetjes :=

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110978
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 12:45

Oeh, ik ben jaloers! Hier in Brabant hebben we ook ijsvogeltjes en bevers, maar die zijn zo lastig te fotograferen!
Bevers laten zich overdag echt zelden zien ,dus ik ben benieuwd of het er echt eentje is.
Ik weet hier vlakbij een beverburcht te vinden, maar die ga ik verder niet storen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37458
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-23 16:05

Dit was tegen de avond en het begon al flink te schemeren. Echt overdag had me meer verbaasd. Vooral grappig, ik ben hier al best vaak geweest en wandel steeds tegen de schemering voor de laatste keer. Maar nog niet eerder beiden gezien. De in de gaten houdt meneer zat vanmorgen weer op het bankje :D verrekijker naast zich, notitieblokje ook. Kennelijk is het nu belangrijk (misschien wel ivm nageslacht of zo?) dat ze nu vroeg in de ochtend bij licht worden en in de schemering gaan zitten kijken. Ik kon er niet echt goed wijs uit worden wat hij nu precies zei.

Ik ben inmiddels alweer even gearriveerd. Eten staat al op zodat de pasta kan afkoelen voor de pasta salade dadelijk.

Het gras is alweer geexplodeerd, het lijkt wel of er permanente pokon inzit of zo. De buren hadden zo te zien ook al weer gemaaid een keer. Een binnenplant gesneuveld, deze cactus is de vorige keer bij verplaatsen door mijn vader omgeknakt. Daar kan hij duidelijk niet tegen :(:) Buiten twijfel over drie boompjes. Twee van mij een die er al stond.

Vanavond even wat verwisselen in de woonkamer. Slaapbank en rode bank moeten denk ik beter omgewisseld worden ivm de doorloop.

Wel raar om binnen te komen met je eigen spullen, het klopt in mijn hoofd nog steeds niet echt 8)7 benieuwd of gv dadelijk hetzelfde heeft. Zij hebben nog een 1,5 uur te gaan begreep ik.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37458
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-23 13:51

Gister waren ze er mooi op tijd, we aten wel laat omdat ze nog even door het dorpje wilde wandelen.

Ik heb heerlijk geslapen in mijn eigen bedje weer, <3 :z dat is lang geleden. Loge heeft ook goed geslapen. Was verbaasd over de stilte en de donkerte s nachts Altijd spannend toch wel vreemd volk over de vloer

Vanmorgen wat gerommeld met gv, kleine dingen binnen ivm flinke regen. Bank en bedbank omgewisseld, nu is er meer ruimte in de kamer en heeft mijn oude dametje weer twee slaapplekjes ook. Twee lampen omgewisseld en een verplaatst en nu bij de tafel meer licht en bij mijn bed beter bereikbaar. Wasmachine staat nu op een testplek in de schuur, ik vond nog een leeg waterpunt bij een afvoer. Alleen het waterslot is te groot daar moet zo een tussenstuk voor gekocht worden. Kleine dingen met veel effect.

Nu onderweg naar de grote supermarkt en bouwmarkt. Gv en loge hebben de hond nu mee voor een wandeling bij het verlaten thermaalpark. Ik pas, mijn lijf is zo stijf en pijnlijk. En blijf lekker even liggen. Dat is het voordeel van de camper. Ik heb al dagen veel spierpijn op gekke plekken die niet minder wordt.

Morgen hopelijk gras gemaaid en worteldoek en schors klaar voor ze weer weggaan. Dan keutel ik daarna alleen door nog

Mer1980

Berichten: 19029
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 16:12

Fijn dat iedereen er op tijd was en je lekker geslapen hebt :D

Ben benieuwd hoe ver je komt morgen ;)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37458
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-23 16:20

Ik ook. :+ Hopelijk wat tweepersoons klussen klaar waarna ik de komende week zelf doorkan

Omdat de wasmachine en de kraan niet koppelden en aan de medewerker (die me inmiddels herkend hihi) ook een oplossing voor de afvoer. Die is wat eh apart. De wc buis van boven heeft een y stuk en dat tweede stuk is dichtgeplakt met duktape :') 8)7 waarom geen idee.

Affijn na wat brainstormen daar met hulp van de losse onderdelen een oplossing ook voor zonder stank. Als het goed is dan :))

Toen struikelde het bezoek over een toffe luie stoel voor buiten voor nog geen 20 euro :oo ah zoiets zocht ik. Mooi spul gezien maar meest met een 0 erachter. Ook een schattig rond groen tafeltje. Dus voor nog geen 60 euro ben ik klaar voor het laatste zitje *\o/* was wel even puzzelen, ze staan nu omgekeerd op de passagiersstoel in de gordel :D en ik kreeg een 20 euro bon om komende week groenteplantjes te kunnen kopen ook weer. :+ Dat komt goed uit.

Ik ben nu lui aan hetwachten tot de boodschappen gedaan zijn, eerste keer mega winkel voor het bezoek. Dus dat zal even duren. Darna gaan we naar het meertje. Ik ga koken en zij gaan een eindje wandelen weer.

En o ja korte broek is aan, en 25 graden in de camper, 20 graden buiten na de stortregens van vanmorgen :D

Afbeelding

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30293
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 16:43

Oh - dat klinkt ineens heel zomers! Heel anders dan 13 graden met zo nu en dan een bui...

Mer1980

Berichten: 19029
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 17:18

Lekker bezig en wel een fot maken van je zitje hoor straks!!!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37458
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-23 17:34

Prrrr schreef:
Oh - dat klinkt ineens heel zomers! Heel anders dan 13 graden met zo nu en dan een bui...

Dat was het hier ook vanmorgen en vroeg middag. Komende dagen 17/20 graden overdag en zon. Echt zo naar :P

Mer als het klaar is ja. Niet veel van voorstellen hoor ik heb niet het geld, nog ervoor over om een set van paar honderd euro plus te kopen . Maar de stoelen zitten lekker het bankje ook en tafeltje klein en makkelijk op te bergen

rocymax

Berichten: 6495
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 17:23

Heerlijk hoor!! Julllie hebben dus wel al regen gehad? Hier snakken we naar wat regen voor de planten en bomen, het is zo ontzettend droog, ongelooflijk gewoon. Maar het ziet er nu wel donker uit, dus wie weet?

Monique1963

Berichten: 8796
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 18:22

Ik heb je topic helemaal gemist Karuna, wat een fijn avontuur en wat een mooi huis heb je!