Vanavond nog goed uitrusten, morgen vroeg de laatste dingen in de camper leggen en dan op pad kalm aan.
Gv volgt dan donderdag met reisgezel.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
een maakte het zelfs zo bont dat hij 5 keer een noodstop achter hem veroorzaakt heeft, ik moest ook vol op de rem en uitwijken omdat hij terwijl ik er al naast zat gewoon klats naar de linker baan
Avondwandeling zoals ik op deze camperplek wel vaker heb gedaan voor het slapen gaan en waar ik eerder wel wat ganzen (ook byzondere) reiger, eend of zwaan zie. Dit keer zoef een blauwe streep, en nog een keer.
De derde keer heel dichtbij en kon ik meneer of mevrouw ijsvogel goed bestuderen
. Deze vogel blijven volgen terwijl deze de rivier overvloog,
het was even goed studeren voor ik zag wat het precies was, eenmaal aan de zwem was het wel duidelijk. Ik weet alleen niet of het Ed of Willem was die ik gezien heb. 

Citaat:De bever die we 3 weken geleden hebben gevangen uit een tuinvijver in *** is vanmorgen terug vrijgelaten.
De bever moest toen gevangen worden omdat een familie zag dat het dier iets rond de hals had en er de hele tijd vliegen rond het dier zwermden. Eerst werden er plaatselijke boswachters bijgehaald maar die slaagden er niet in het dier te vangen. Een ploeg van het Natuurhulpcentrum kwam toen ter plaatse om de gekwetste bever te vangen.
We namen contact op met de Waalse overheid maar die waarschuwden voor mogelijk genetische vervuiling. In de regio zouden er blijkbaar ook Canadese bevers voorkomen. Dit is een andere soort dan onze Europese bever en zo'n 'exotisch' dier mogen we natuurlijk niet in onze natuur vrijlaten.
Er werden haren opgestuurd naar een Waals labo voor DNA-analyse, maar de resultaten lieten op zich wachten. Gisteren pas kregen we van het labo de definitieve uitslag: Europese bever! Vanmorgen vroeg werd een geschikte plek uitgekozen en werd de eerste bever in de geschiedenis van het Natuurhulpcentrum vrijgelaten.

En daarvan heb ik er dan een gespot. ik heb nog verder gezocht en de plek hier is kennelijk een beverburcht van die europese bever die in de gaten gehouden wordt. De stapel takken viel me de vorige keren wel op maar echt nooit de link gelegd met bevers
onmogelijk om vanaf de andere kant te bereiken omdat het steil naar beneden gaat, maar vanaf deze kant heb je er perfect zicht op.
maar wel de ijsvogel.
De eerste heb ik best vaak gezien. Ijsvogels een stuk minder,
in Lelystad in het natuurpark waren ze met een fokprogramma bezig om ze te gaan uitzetten later. Alleen een stelletje tuig had zich die nacht door de heining gevreten en zichzelf vast uitgezet
en een daarvan trof ik dus een paar kilometer verderop aan bij een watertje terwijl deze doodleuk over het pad wandelde in een honden losloop gebied
.
verrekijker naast zich, notitieblokje ook. Kennelijk is het nu belangrijk (misschien wel ivm nageslacht of zo?) dat ze nu vroeg in de ochtend bij licht worden en in de schemering gaan zitten kijken. Ik kon er niet echt goed wijs uit worden wat hij nu precies zei.
Buiten twijfel over drie boompjes. Twee van mij een die er al stond.
benieuwd of gv dadelijk hetzelfde heeft. Zij hebben nog een 1,5 uur te gaan begreep ik.
dat is lang geleden. Loge heeft ook goed geslapen. Was verbaasd over de stilte en de donkerte s nachts Altijd spannend toch wel vreemd volk over de vloer
Hopelijk wat tweepersoons klussen klaar waarna ik de komende week zelf doorkan
waarom geen idee.
ah zoiets zocht ik. Mooi spul gezien maar meest met een 0 erachter. Ook een schattig rond groen tafeltje. Dus voor nog geen 60 euro ben ik klaar voor het laatste zitje
was wel even puzzelen, ze staan nu omgekeerd op de passagiersstoel in de gordel
en ik kreeg een 20 euro bon om komende week groenteplantjes te kunnen kopen ook weer.
Dat komt goed uit.
Prrrr schreef:Oh - dat klinkt ineens heel zomers! Heel anders dan 13 graden met zo nu en dan een bui...