Olympische spelen 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 16:04

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 16:07

Zolang de dop erop blijft wel :+
ik heb verschillende gehad en altijd gewoon los in een tas ofzo, als ik het vergelijk met m'n dopper; die is regelmatig nat of lekt met drinken en deze nooit. Maar het blijft wel een plastic flesje maar blijft tot nu toe altijd wel goed.

heb ook zo'n flesje: https://www.new-rebels.com/nl/new-rebel ... rfles.html maar die zijn weer heel zwaar. wel lekvvrij!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-24 16:11

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 16:22

shirleyp

Re: Olympische spelen 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 16:50

Afbeelding

Kijk dit… Heb geen idee over welke video het gaat, maar vind dit zo niets voor haar… Heel sneu.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 16:55

Ik denk dat alle ruiters wel eens 'buiten het boekje' gaan. Hoe erg ook als jij heel je leven dag in dag uit met de paarden bezig bent dan gebeuren die dingen ooit. Jammer dat het nu zo moet.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 17:18

oef dat is wel echt een kanshebber minder voor team gb

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 17:53

moonsparkle schreef:
Wie gaat er als eerste :') dan kunnen jullie misschien antwoorden krijgen

Ik ben gisteren aan gekomen en vandaag een dagje Parijs gedaan. Kom maar op met vragen.

Morgen zitten we heel de dag in Stade de France voor de 7s.

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 18:04

shirleyp schreef:
[ [url=m/BYIIIh.png]Afbeelding[/url] ]

Kijk dit… Heb geen idee over welke video het gaat, maar vind dit zo niets voor haar… Heel sneu.

inderdaad... maar wel weer tekenend voor haar karakter vind ik dat ze zich terugtrekt ipv afwacht. Wel echt heel erg jammer, maar voor Becky Moody een gave kans!

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 18:05

PSvanLot schreef:
moonsparkle schreef:
Wie gaat er als eerste :') dan kunnen jullie misschien antwoorden krijgen

Ik ben gisteren aan gekomen en vandaag een dagje Parijs gedaan. Kom maar op met vragen.

hoe druk/chaotisch is het? ahahaha
heb je de OV op je mobiel of pasje en werkt dar goed?? ahhaaha

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 18:18

Zo dat van Charlotte Dujardin zeg. Ben wel heel benieuwd wat voor filmpje dat dan is, als het echt niet te verdedigen is en ze zich bij voorbaat al terug trekt. Wel echt een tik voor het Engelse team.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-24 18:35

Dezelfde vragen als enzo :D maar ook heb je het idee dat prijzen overal voor eten en drinken omhoog zijn gegaan ook bijvoorbeeld bij de supermarkt als je daar langs bent geweest? Of valt het mee? Misschien ook wel lastig te zeggen hoor maar ik zie echt van die doorgestreepte menukaarten en prijskaartjes voor me :')

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 18:35

Enzo_Ollie schreef:
PSvanLot schreef:

hoe druk/chaotisch is het? ahahaha
heb je de OV op je mobiel of pasje en werkt dar goed?? ahhaaha

Het is druk, maar goed te doen. Heb een openbaarvervoerpasje gekocht voor vrij reizen en daar voor 3 dagen vrij reizen op gezet.

Dat doe je gewoon bij de terminal waar je normaal een los kaartje koopt, dat wijst zichzelf.

Afbeelding

Er is in Parijs wel extreem veel afgesloten, niet alleen voor auto’s, maar ook voetgangers en fietsers. Alleen met een accreditatie kun je er door.
Het plaatje wat ik van googlemaps gemaakt heb zegt genoeg denk ik? Op de grote bruggen over de Seine staan tribunes, daar kun je niet overheen.

3 metrohaltes zijn dicht en ook heel veel wegen afgesloten. Wij hebben vandaag heel wat stappen extra gezet.
Maar met 35k politie op die been, die allemaal echt heel goed voornemens zijn te helpen, komt het allemaal goed.

Wij hebben gisteren met de caravan een klein stukje over een OS2024 weg gereden. Er waren ongelukken gebeurd en daardoor wist ik niet anders dan deze afslag te nemen. Later reden we weer vast en toen we vroegen hoe te rijden werd er door niemand gemopperd, maar goed geholpen!
Laatst bijgewerkt door PSvanLot op 23-07-24 18:44, in het totaal 2 keer bewerkt

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 18:36

moonsparkle schreef:
Dezelfde vragen als enzo :D maar ook heb je het idee dat prijzen overal voor eten en drinken omhoog zijn gegaan ook bijvoorbeeld bij de supermarkt als je daar langs bent geweest? Of valt het mee? Misschien ook wel lastig te zeggen hoor maar ik zie echt van die doorgestreepte menukaarten en prijskaartjes voor me :')

Supermarkten zijn volgens mij niet duurder.

Of de restaurantjes duurder zijn, geen idee. Tis een wereldstad waar je bent, daar is het sowieso duur.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-24 18:43

Bedankt :D Ik hoop dat de transport app dan wel klopt met de afgesloten metro stations. Of wat voor bron gebruik jij voor het ov?

Moet je dat papieren ov pasje dan een soort van scannen?

Super dat iedereen tot nu toe zo behulpzaam is

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 18:47

Volgens mij zijn die metros gesloten en veel wegen tot en met de openingsceremonie (groot gedeelte ervan), maar zal wss ook wel per dag verschillen

Dank voor je info!!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 18:54

moonsparkle schreef:
Bedankt :D Ik hoop dat de transport app dan wel klopt met de afgesloten metro stations. Of wat voor bron gebruik jij voor het ov?

Moet je dat papieren ov pasje dan een soort van scannen?

Super dat iedereen tot nu toe zo behulpzaam is

Het ov pasje is niet van papier, maar van plastic. Kun je daarna bewaren voor als je er nog eens komt.

Afbeelding

Afbeelding

Ik weet niet wat voor transport app je gebruikt, maar o.a. googlemaps brengt je overal.
Parijs metro app kan ook, maar veel reclame.

Invoeren waar je heen wilt en dan openbaar vervoer, of lopen, fietsen, auto.

En als ik als boerin uit een klein dorp dit kan…
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door PSvanLot op 23-07-24 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 18:57

Enzo_Ollie schreef:
Volgens mij zijn die metros gesloten en veel wegen tot en met de openingsceremonie (groot gedeelte ervan), maar zal wss ook wel per dag verschillen

Dank voor je info!!

Stations Champs-Elysées, Concorde en Tuileries zijn al vanaf half juni gesloten tot eind september.

Er zijn ook heel veel sporten in de stad. Beachvolleybal bij de Eiffeltoren, we zagen iets van boogschieten oid bij de Hôtel National des Invalides. Ik denk dat het bij de openingsceremonie nog meer afgesloten wordt, want er stonden nog karren vol met dranghekken klaar om geplaatst te worden.

Hele stukken zijn ook afgesloten met hoge bruine schuttingen.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 19:02

dat klinkt alsof een dagje Parijs drama gaat worden _O-

ik hoop dat je de seine wel kan oversteken en ze na de opening toch wel enigszins rekening met toeristen houden

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 19:04

Ashleytjuhh schreef:
dat klinkt alsof een dagje Parijs drama gaat worden _O-

ik hoop dat je de seine wel kan oversteken en ze na de opening toch wel enigszins rekening met toeristen houden

Je kunt de Seine prima oversteken, genoeg alternatieven, die rivier is kilometers lang en er zijn niet maar 2 bruggen. Zowel de politie als googlemaps helpen je prima.

Ze houden nu ook prima rekening met toeristen, het loopt er daar zwart van iedere dag. De OS is louter toeristen…
Maar wat had je dan gedacht? Dat ze alles konden behouden zoals het drie maanden geleden was?

En waarom zou het een drama gaan worden?

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 19:12

Zo kalm aan zeg... :(:)

jij zegt dit:
Citaat:
Er is in Parijs wel extreem veel afgesloten, niet alleen voor auto’s, maar ook voetgangers en fietsers. Alleen met een accreditatie kun je er door

Omdat je extreem veel zegt, verwacht ik ook echt extreem veel... Dus dat het lastig zal zijn om je te verplaatsen in de stad
ik weet ook wel dat seinen lang is.

_O- Dit poppetje staat er niet voor niks bij

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 19:14

Ben ook erg benieuwd naar de Dujardin video. Ik vind al heel lang dat ze wel erg op een voetstuk is gezet, en ik weet niet wat er op de video staat, maar het zal toch niet al te mis zijn als ze zich terug trekt . Mss vergelijkbaar met de Mark Todd video van een paar jaar terug.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 19:19

Ashleytjuhh schreef:
Zo kalm aan zeg... :(:)

jij zegt dit:
Citaat:
Er is in Parijs wel extreem veel afgesloten, niet alleen voor auto’s, maar ook voetgangers en fietsers. Alleen met een accreditatie kun je er door

Omdat je extreem veel zegt, verwacht ik ook echt extreem veel... Dus dat het lastig zal zijn om je te verplaatsen in de stad
ik weet ook wel dat seinen lang is.

_O- Dit poppetje staat er niet voor niks bij

Je ziet het aan het plaatje wat erbij zit. Heel veel wegen zijn dicht, maar dan neem je een alternatief. T zullen wel veel meter zijn die je moet maken, maar de stad is er mooi genoeg voor.

Morgen starten de eerste wedstrijden, ben benieuwd hoe druk het dan gaat zijn.
Laatst bijgewerkt door PSvanLot op 23-07-24 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 19:21

Lielle schreef:
Ben ook erg benieuwd naar de Dujardin video. Ik vind al heel lang dat ze wel erg op een voetstuk is gezet, en ik weet niet wat er op de video staat, maar het zal toch niet al te mis zijn als ze zich terug trekt . Mss vergelijkbaar met de Mark Todd video van een paar jaar terug.

Die komt nog wel boven water misschien.

Volgens de speculaties heeft ze vanaf de grond een paard meerdere malen met de zweep geslagen.

Ergens zal er een kern van waarheid in zitten, gezien haar afwezigheid en verklaring.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 19:31

Psvanlot ik denk dat je mij verkeerd begrepen hebt.
ik ben al eerder in Parijs geweest, ik vind het normaal al geen hele fijne stad. met je tekst en plaatje kwam het niet nog fijner over zeg maar.. Ja ik wist op voorhand dat dingen afgesloten werden, ik volg veel van de voorbereidingen op de voet.

En Ja ik weet dus waar ik aan begonnen ben voordat ik die kant op ga en maak er daar het beste van want we genieten van elke minuut :j

Wat is je eerste wedstrijd dat je er al zo vroeg bent?