Curaçao 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WinSel

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-22 18:46

De belangrijkste wijzigingen in de corona-maatregelen (voor toeristen):
– de Avondklok komt te vervallen.
– Samenscholingsverbod komt te vervallen. Evenementen zijn weer toegestaan. Buiten tot max. 400 personen, binnen tot max. 200 personen.
– op de commerciële boten (o.a. naar Klein Curacao) mag weer gevaren worden met maximale capaciteit aan gasten.
– de testverplichting blijft. Alleen voor reizen tussen de eilanden (o.a. Aruba, Bonaire, Curacao) vervalt de 3e dag Antigeentest.
– geen aanpassing van isolatie- of quarantaine-termijn. Deze blijft 10 dagen.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-22 22:59

Afbeelding

Hier staat dat testen op de derde dag vanaf 20 februari niet meer hoeft *\%/*

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 23:32

Wij zijn gister weer terug gekomen uit Curaçao, we hebben echt een heerlijke vakantie gehad. Aangezien ik veel heb gehad aan de tips en verhalen in dit topic, zal ik hieronder ook even een kort verslagje neerzetten :)

We vertrokken maandag 7 februari, eerst zelf 1,5 week thuis in zelf quarantaine gezeten uit angst om besmet te worden :D

We vlogen met TUI, krappe stoelen maar verder prima vlucht gehad. We zaten in hotel Papagayo in Jan Thielbaai, mooi hotel met frontaal zeezicht.
Jan Thielbaai was gezellig, maar het viel ons een beetje tegen qua hoeveelheid restaurantjes en tentjes. De keuze hierin was vrij minimaal en we hebben een aantal keer gehad dat we nergens konden eten vanwege de drukte :+

Qua vervoer wilden we graag een motorscooter huren maar alles was volgeboekt. Ook een auto huren was lastig (we regelden dit namelijk toen we daar waren) maar uiteindelijk was het gelukt. We konden pas een dag later dan gepland een auto huren, maar achteraf erg blij dat we geen motorscooter hebben gedaan. De drukte op de weg, de kwaliteit van wegen op sommige plekken en heftige regen zijn geen ideale omstandigheden voor een motorscooter ;)

Op onze eerste dag met de huurauto moesten we eerst nog even testen, dit ging heel simpel en de uitslag hadden we binnen 3 uur. Daarna gingen we naar Tugboat beach, we hebben daar heerlijk gesnorkeld op een heel relaxt strand. Daarna zijn we door gereden naar Directeursbaai, een strandje waar weinig mensen zitten. We hebben gegeten bij Pops Place, heerlijk gegeten hier!

De volgende dag zijn we naar Grandi beach gereden om met schildpadden te zwemmen. We waren er rond 10:15 uur en toen stond er al een tourbus op het parkeerterrein. Dus als je met weinig toeristen wil zijn dan adviseer ik om nog vroeger naar het strand te komen. Verder wel prachtig gesnorkeld daar, enorm veel vissen gezien en voor de kust zwommen zelfs dolfijnen! Aan de lokale vissers hebben we gevraagd waar je goed kon eten en zij raadden Jaanchie’s aan, een tentje schuin tegenover de begraafplaats naast Grandi Beach. Daar heb ik leguaan gegeten, erg lekker! :p Vervolgens nog doorgereden naar Kalki Beach en de Grote Knip.

Zaterdagochtend hebben we de Christoffelberg beklommen. We waren er rond 9 uur. Tijdens de klim was het bewolkt en begon het een beetje te regenen. Op de top aangekomen klaarde het helemaal op en hadden we een prachtige uitzicht. Op de terugweg werd het weer bewolkt en bleef dit de hele dag nog zo. Deze dag hebben we Playa Jeremy bezocht, Williewood (de Willie hamburger gegeten), flamingo’s bespot en Willemstad bezocht.

Zondag hebben we de strandjes Cas Aboa bezocht, mooi langgerekt strand maar wel erg druk. Je moet wel vroeg komen anders zijn er geen bedjes meer beschikbaar. Daarna naar Daaibooi strand gereden, daar was het nóg drukker en we hadden geen contant geld bij ons dus we konden niks eten dus we zijn doorgereden naar Playa Lagun. Dit was een erg relaxt strand en heerlijk gelegen en gesnorkeld.

De laatste dag bezochten we Kokomo Beach, we hadden bedjes op de eerste rij bij de schommel dus we hadden goed vermaak om te zien hoe iedereen op de schommel aan het klimmen was :D Deze dag moesten we de huurauto inleveren maar we wilden nog even een hapje eten bij de Visserij. Daar stond alleen een enorme rij mensen dus we besloten om bij het tentje ernaast te eten. Helaas namen ze daar heeeel erg de tijd dus we hadden achteraf nog beter bij de Visserij kunnen eten :+
Die dag kreeg ik ook een sms van TUI dat onze vlucht die avond niet door ging vanwege technische problemen met het vliegtuig, dus we werden opgehaald door TUI en naar het Sunscape resort gebracht op Mambo beach. Daar verbleven we dus een extra dag en we hebben hier optimaal gebruik van gemaakt :) Op deze dag hebben we ook lekker gesnorkeld en hebben we een pijlstaartrog gezien en een puffervis. Uiteindelijk dus met 23 uur vertraging geland op Schiphol, net voor de stormen die over Nederland razen.

Hierbij nog wat plaatjes om een indruk te krijgen van de vakantie :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hopelijk heeft iemand iets aan dit verhaal :)
Voor iedereen die er nu is of nog gaat; heel veel plezier!
Laatst bijgewerkt door Evy op 17-02-22 23:38, in het totaal 1 keer bewerkt

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-22 23:36

Wat een leuk verslag en prachtige foto's! <3 *\o/*

Hoe vond je de klim bij de Christoffel berg?

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 23:45

Voor ons was het goed te doen, we hebben vrij lange benen dus de grote rotsen konden we makkelijk beklimmen. Door de regen werd het wel iets gladder.
Sommige mensen hadden het erg zwaar, vooral de oudere generatie. We zagen trouwens ook iemand met een baby op de terugweg, deze zat in een draagzak op iemands rug. }:0 De terugweg vond ik minder makkelijk trouwens, een misstap is dan snel gemaakt en de gladheid maakte het ook niet makkelijker :o

Verder is het raadzaam om jezelf vantevoren in te spuiten met muggenspray, wij gebruikten OFF die ze verkopen in de supermarkt. M’n vriend had zich niet goed ingesprayed en was op z’n kuiten en enkels lek geprikt :')

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 23:51

Wow die fotos! Welke camera had jij? Bij ons was het donker bij tugboat ivm bewolking.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 23:57

@WinSel, wat fijn dat het testen op dag 3 er af gaat *\o/* Stiekem hoop ik dat in de komende weken het testen er helemaal af gaat :+

@Evy, wat een super leuk verslag en fijne tips _/-\o_ En wauw.. Wat een goede foto's! Ben inderdaad ook benieuwd waarmee je die gemaakt hebt..

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 00:01

Dank jullie wel!! :) De foto’s zijn gemaakt met mijn iPhone en de foto’s onderwater met de GoPro Hero 8 :)

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 01:36

Wauw inderdaad wat een prachtige foto's!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 10:01

Mooi. Jij zat dus meer rond Willemstad. Ik ben niet eens op Kokomo beach geweest, haha. Maar het ziet er wel mooi uit.

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 11:32

Gave foto’s! Meer foto’s zijn welkom :o

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-22 11:35

Ik las dat begin maart waarschijnlijk de pcr test er ook af gaat. Een specifieke datum is er nog niet. Hopelijk voor 6 maart haha

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 11:42

Zo dat zou mazzel zijn zeg Winsel!

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 14:58

Mag ik me ook melden hier?

Wij gaan 5 maart richting Curaçao met mijn ouders, op bezoek bij m'n zusje. We verblijven in Chogogo. Mijn vriendin en ik een appartement met zeezicht en m'n ouders in een bungalow. Ik kijk er echt onwijs naar uit. Dat zorgt nu wel voor de nodige stress voor het oppikken van corona ivm die PCR test. Ik had gehoopt dat die maatregel van de week zou komen te vervallen, maar helaas! :\

Dat neemt niet weg dat de voorpret al heel leuk is. M'n vriendin is er nog niet eerder geweest, dus heel veel zin om haar het eiland te laten zien! <3

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-22 15:04

Hee wat leuk! Wij gaan een dag later en zitten ook in Chogogo in een appartement met zeezicht **\O/**

De pcr test gaat er waarschijnlijk begin maart af maar helaas nog niet bekend wanneer....

Maar idd het oplopen van corona geeft veel stress..ik wacht nu op de uitslag van GGD test... Heb 3 negatieve zelftesten gehad maar toch voor de zekerheid een GGD test gedaan. Heb keelpijn en licht verkouden. Erg spannend dus

Heel veel plezier alvast! **\O/**

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 15:09

Dan gaan we elkaar vast nog tegenkomen! Leuk!

Oh bah wat spannend, ga duimen voor je dat het niks is.. Anders heb je qua datum nog net geluk geloof ik, en kun je na je pcr ook nog een antigeen doen als je al hersteld bent. Maar beter om gewoon negatief te testen! :j

Als die testverplichting er nog voor onze reis eraf gaat spring ik echt een gat in m'n plafond. Al zal ik dan ergens ook balen omdat ik al veel gelaten/afgezegd heb :=

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 16:17

Dat wordt een Bokt invasie in chogogo :))

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 16:38

Zou er ooit een bokt meeting op Curaçao zijn geweest? :D

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 16:52

Wij zijn 2 weken terug naar Curaçao geweest, zaten in het Corendon Mangrove Resort. In september in Acoya en een paar jaar geleden in een AirBnB.

Hier een klein overzichtje van de laatste keer.

Een kamer op de bovenste verdieping met zeezicht (en aan de zijkant liep het balkon door van deze hoekkamer met zicht op het waterpark en naastgelegen water), was zeker de moeite waard. Zowat elke dag andere cruiseschepen ‘voor de deur’, een leuk gezicht.
Afbeelding

De poolbar
Afbeelding

Rondje Willemstad
Afbeelding

Mambo Beach
Afbeelding

Lunchen bij Koraal / Karakter, zeer aan te raden!
Afbeelding

Uitzicht vanaf het hogere terras, wanneer je wat eet / drinkt kun je hier gratis gebruik maken van de infinity pool. Anders betaal je 12 dollar entree voor de infinity pool.
Afbeelding

Jan Thiel
Afbeelding

Het uitzichtpunt bij Santa Martha Bay
Afbeelding

Een buitje brengt ook mooie dingen..
Afbeelding

Zeebewoners spotten bij Playa Grandi (uit m’n filmpje geknipt)
Afbeelding

Sheta Boka
Afbeelding

Een heerlijke smoothie bij Grote Knip
Afbeelding

En voor je het weet is je vakantie alweer voorbij..
Afbeelding

Uiteraard zijn we ook bij andere strandjes zoals Daaibooi geweest.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-22 16:57

Wat een geweldige foto's! Zo krijg ik er nog meer zin in haha <3

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 17:17

Ik kom waarschijnlijk net na jullie op Curaçao, ik vertrek 28 maart. Zou wel fijn zijn als alle testen niet meer hoeven!

Mooie foto's Nessie! Vooral die van het uitzichtpunt vind ik erg gaaf.

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 17:46

Mooie foto’s Nessie!
Ik zit nu op het mangrove resort :)
Vanmorgen even naar willemstad geweest

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 18:16

Toffe foto's Nessie! Nu heb ik er nog meer zin in! Hoe was het Mangrove resort? Dat is het nieuwe resort van Corendon bij Willemstad toch? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 18:22

Ik ben ook wel benieuwd naar de mangrove, ik vond de ligging niet ideaal. Organisatie waarmee ik altijd ga zat eerst op livingstone jan thiel en sinds corona op mangrove. Maar ik vind all-in op curaçao echt zo zonde..

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 20:06

Ja dat vooral, met all inclusive ben je zo gebonden aan je resort. Zonde van alles wat er te doen is pp het eiland!