Gletsjer (Solheimajokull)

Gullfoss

Zwart strand op Snaeffelsnes

Reykjavik vanuit de toren van Hallgrimskirkja

En verder nog heel veel foto's die de upload weigert rechtop te plaatsen :s
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_kimm schreef:Heeft iemand hier ervaring met een tocht die erop gericht is om puffins te kijken/ fotograveren. En dan het liefst vanuit Reykjavik. Ben je dan verplicht om met een boot te gaan?
Scum schreef:Ik meld me hier ook maar even. Ben net terug van 2,5 week. Wij hebben alles met vakantiehuisjes gedaan en ik moet zeggen dat dat erg goed bevallen is.
Het weer was best wel goed en het is een geweldig land.
Wat me nog het meeste is bijgebleven is onze Ijslander tocht. Iets wat ik niet gedacht had omdat ik thuis ook al elke dag op een paard zit maar we zijn dus niet met een van de bekenden/groten gegaan (je loopt overal tegen Hestasport, Eldehestar etc aan). Wij zijn gegaan bij iemand die we bij Equitana hadden leren kennen en die man heeft echt goed naar ons geluisterd (niet urenlang in een grote groep achter mekaar aan sjokken). We kregen dus echt een heftige tocht de bergen in en we waren met ons tweeeen en de gidsToen we terug kwamen hebben we ook nog priveles gehad om te tolten. Blijkt die man gewoon de trainer van het IJslandse team te zijn
Het was echt gaaf. Hij zei dat in augustus het WK voor Ijslanders in Oirschot is, dit jaar dus in Nederland. Lijkt me wel grappig om daar te gaan kijken dan.
Het ijsklimmen was ook heel leuk, al dacht ik 1x echt serieus dat ik het niet meer zou gaan halen en dat ze me moesten komen optakelen.
En ook ontzettend gaaf was de tocht en daarna het bijbehorende uitzicht over de Askja. We hebben het gehaald, alle rivieren overgestoken van de F88 met prachtig weer. Achter ons begon het zwaar te regenen en toen werd de F88 afgesloten.
En de puffins zijn ook gelukt in het oosten (Borgafjordur Eystri). Daar zaten ze echt met de hele kolonie 2 meter van ons af met vissen in hun bek dus echt heel gaaf.
In Dyrholaey hebben we dat 2x geprobeerd maar daar zaten ze allemaal op het water dus te ver weg.
Mijn portemonnee is wel leeg nu, pfff wat is het duur daar!
En nu een paar duizend foto's uit sorteren