IJsland 2016

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 11:00

Vroeg iemand om mooie foto's? O:)

Gletsjer (Solheimajokull)

Afbeelding

Gullfoss

Afbeelding

Zwart strand op Snaeffelsnes

Afbeelding

Reykjavik vanuit de toren van Hallgrimskirkja

Afbeelding

En verder nog heel veel foto's die de upload weigert rechtop te plaatsen :s

Prrrr

Re: IJsland 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 12:08

Ah thanks!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 12:13

Dit is mijn favoriete IJsland foto.

Afbeelding

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 12:28

Als ik die foto's zie krijg ik zo veel zin om te gaan! Nog maar twee weken en dan zit ik er al.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 14:08

Dat is inderdaad een prachtige foto!

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 16:04

Heeft iemand hier ervaring met een tocht die erop gericht is om puffins te kijken/ fotograveren. En dan het liefst vanuit Reykjavik. Ben je dan verplicht om met een boot te gaan?

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 16:38

Je hoeft niet per se een boottocht te doen om puffins te zien. Het makkelijkste is het kijken in de buurt van broedkolonies, maar dan is de de tijd van het jaar wel belangrijk. Mij beste locaties om te fotograferen waren Vestmannaeyjar en Flatey (een eilandje waar de veerboot tussen Stykkisholmur en de westfjorden stopt). Maar bij Dyrholaey (heel iets oostelijker, dus niet omhoog naar de vuurtoren, maar naar het andere uitkijkpunt over reynisfjara) of in de haven van Arnarstapi (Snaefellsness) kan je ze ook makkelijk zijn.

En ik heb het niet kunnen laten. Na mijn weekje New York in november maak in toch nog een stopover van 4 dagen in IJsland.

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 20:35

_kimm schreef:
Heeft iemand hier ervaring met een tocht die erop gericht is om puffins te kijken/ fotograveren. En dan het liefst vanuit Reykjavik. Ben je dan verplicht om met een boot te gaan?

Iemand bijvoorbeeld ervaring met zoiets?

http://www.specialtours.is/puffin-watching

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 22:08

Ik heb de whale tour en puffin tour gedaan met Special Tours vorige maand, erg leuk!

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 09:29

Imre schreef:
Ik heb de whale tour en puffin tour gedaan met Special Tours vorige maand, erg leuk!

Is het te doen om fotos van de puffins te maken vanaf de boot?

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 23:03

Je zit best een stukje van de puffins af met zo'n tour, en op een bewegende boot.
Op een slechte dag met weinig licht kan dit denk ik een echte uitdaging worden.
Ik ben geen fotograaf dus misschien kan het op een mooie dag wel?

Je kunt vanaf Reykjavik een dagtocht naar Vestmannaeyjar doen (als je tijd hebt kun je het beste een nachtje op het eiland doorbrengen want het is wel een flink stuk vanaf Reykjavik). Zoals hierboven dus ook al werd aangegeven.
Als je in de juiste tijd van het jaar zit, zit er een hele grote broedkolonie waar je vlakbij in een vogelhutje kunt gaan zitten.
Daar kun je echt prachtige foto's maken denk ik. Ook kun je een boottocht om het eiland doen; leuk en met een beetje geluk kom je dan ook puffins tegen op/vanaf het water.

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 19:25

Ik meld me weer even. Zeg het maar als jullie het vervelend vinden hor. Zaterdag is het voor mij eindelijk zover dan vertrek ik naar ijsland. Ik ben nu even een planning aan het maken voor mezelf. Ik heb de stræto app gedownload om wat dingen te plannen met de bus. Dit gaat opzich prima. Alleen kom ik er niet zo goed achter hoe het zit met de prijzen van de tickets voor de bus. Hoe kom ik daar achter? En ik las ook iets over een citycard. Haal je dat eruit als je een aantal keer met de bus reist?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 19:04

Ik meld me hier ook maar even. Ben net terug van 2,5 week. Wij hebben alles met vakantiehuisjes gedaan en ik moet zeggen dat dat erg goed bevallen is.
Het weer was best wel goed en het is een geweldig land.

Wat me nog het meeste is bijgebleven is onze Ijslander tocht. Iets wat ik niet gedacht had omdat ik thuis ook al elke dag op een paard zit maar we zijn dus niet met een van de bekenden/groten gegaan (je loopt overal tegen Hestasport, Eldehestar etc aan). Wij zijn gegaan bij iemand die we bij Equitana hadden leren kennen en die man heeft echt goed naar ons geluisterd (niet urenlang in een grote groep achter mekaar aan sjokken). We kregen dus echt een heftige tocht de bergen in en we waren met ons tweeeen en de gids :) Toen we terug kwamen hebben we ook nog priveles gehad om te tolten. Blijkt die man gewoon de trainer van het IJslandse team te zijn :) Het was echt gaaf. Hij zei dat in augustus het WK voor Ijslanders in Oirschot is, dit jaar dus in Nederland. Lijkt me wel grappig om daar te gaan kijken dan.

Het ijsklimmen was ook heel leuk, al dacht ik 1x echt serieus dat ik het niet meer zou gaan halen en dat ze me moesten komen optakelen.

En ook ontzettend gaaf was de tocht en daarna het bijbehorende uitzicht over de Askja. We hebben het gehaald, alle rivieren overgestoken van de F88 met prachtig weer. Achter ons begon het zwaar te regenen en toen werd de F88 afgesloten.

En de puffins zijn ook gelukt in het oosten (Borgafjordur Eystri). Daar zaten ze echt met de hele kolonie 2 meter van ons af met vissen in hun bek dus echt heel gaaf.
In Dyrholaey hebben we dat 2x geprobeerd maar daar zaten ze allemaal op het water dus te ver weg.

Mijn portemonnee is wel leeg nu, pfff wat is het duur daar!
En nu een paar duizend foto's uit sorteren :)

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 19:05

Oeh, plaatjes :)) Kommaarrrr....

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 19:09

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 19:11

Hier alvast wat. Landamannalaugar:

Afbeelding

Afbeelding

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 19:15

Strokkur

Afbeelding

Afbeelding

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 19:18

Gaaf hoor!ik vlieg morgen. Mn koffer staat klaar en de wekker is gezet. Was het maar alvast zo ver!

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 19:25

Gaaf! Hoe is het 4x4-rijden bevallen?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 19:27

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Askja:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 19:29

Prima. Je moet niet zonder 4*4 willen daar, anders mis je echt zulke mooie dingen. We hadden de goedkoopste 4*4 geboekt die er te krijgen was, want het werd al heel snel duur. Maar de auto die we kregen bleek echt mankementen te hebben dus we hebben na 5 minuten al omgedraaid en deze met een klacht terug ingeleverd. Toen kregen we een grotere mee (zonder meer prijs), en die heeft het echt de hele vakantie super gedaan :)

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 19:52

Eerst nog even sparen :)) Maar dat is zeker nog een bucketlistitem :j

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 23:47

Ik ben vandaag helaas alweer thuisgekomen, wat heb ik genoten en ik wilde eigenlijk nog niet naar huis. Na enige stress of ik mijn vlucht zou halen is het gelukkig allemaal goedgekomen.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 20:22

Scum schreef:
Ik meld me hier ook maar even. Ben net terug van 2,5 week. Wij hebben alles met vakantiehuisjes gedaan en ik moet zeggen dat dat erg goed bevallen is.
Het weer was best wel goed en het is een geweldig land.

Wat me nog het meeste is bijgebleven is onze Ijslander tocht. Iets wat ik niet gedacht had omdat ik thuis ook al elke dag op een paard zit maar we zijn dus niet met een van de bekenden/groten gegaan (je loopt overal tegen Hestasport, Eldehestar etc aan). Wij zijn gegaan bij iemand die we bij Equitana hadden leren kennen en die man heeft echt goed naar ons geluisterd (niet urenlang in een grote groep achter mekaar aan sjokken). We kregen dus echt een heftige tocht de bergen in en we waren met ons tweeeen en de gids :) Toen we terug kwamen hebben we ook nog priveles gehad om te tolten. Blijkt die man gewoon de trainer van het IJslandse team te zijn :) Het was echt gaaf. Hij zei dat in augustus het WK voor Ijslanders in Oirschot is, dit jaar dus in Nederland. Lijkt me wel grappig om daar te gaan kijken dan.

Het ijsklimmen was ook heel leuk, al dacht ik 1x echt serieus dat ik het niet meer zou gaan halen en dat ze me moesten komen optakelen.

En ook ontzettend gaaf was de tocht en daarna het bijbehorende uitzicht over de Askja. We hebben het gehaald, alle rivieren overgestoken van de F88 met prachtig weer. Achter ons begon het zwaar te regenen en toen werd de F88 afgesloten.

En de puffins zijn ook gelukt in het oosten (Borgafjordur Eystri). Daar zaten ze echt met de hele kolonie 2 meter van ons af met vissen in hun bek dus echt heel gaaf.
In Dyrholaey hebben we dat 2x geprobeerd maar daar zaten ze allemaal op het water dus te ver weg.

Mijn portemonnee is wel leeg nu, pfff wat is het duur daar!
En nu een paar duizend foto's uit sorteren :)

Wat gaaf zeg! :D

Ik ga dit jaar ook voor het eerst naar het WK. Ook nog nooit naar toe geweest. Er komt ook een livestream las ik net.

Keertje Landsmot lijkt mij ook erg tof!

balli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 11:54

Ik ben ook weer thuis :).

Ik heb de hele week fantastisch weer gehad. De druppels die er vielen (wel een stuk of 3), vielen toen ik in een bus zat... Echt verschrikkelijk ;).

Ik heb dus 6 dagen de Kjölur tour gereden. Wat heb ik een respect gekregen voor die kleine sterke paardjes zeg. Over de lava, super sterk ter been, en nooit struikelen. Ik heb vooral gereden over paden waar ik huis niet eens zou durven stappen en die paardjes daar gaan er in een flink tempo tölt overheen.

Wat een mooi land is het zeg! Ik wil graag weer terug!