Wintersport 2014/2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dee_Es

Re: Wintersport 2014/2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 15:34

Oh geweldig die huur ski's Marg!
Diel, heb ze idd voorbij zien komen, ze zijn leuk!

Ik ben in dubio....heb weer iets heel leuks gezien maar had me echt voorgenomen nik meer te kopen dit seizoen....Tis echt heel moeilijk om me in te houden met al die kortingen nu.

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 15:51

Oooooh die wanten zien er heerlijk uit, ik heb ook altijd wanten, dan heb ik veel warmere handen :j

Die skietjes zijn echt tof!!

Wat heb je voor leuks gezien DarkShines? :D :D Er zijn inderdaad overal kortingen, irritant!!!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 15:56

Fee, wel een eind rijden dan zeg! Wij rijden er meestal ongeveer 10 a 11 uur over, dus dat lukt makkelijk. Gaan nu vaak zaterdag rond 11 / 12 uur pas weg en dan rijdt het heerlijk rustig (in de voorjaarsvakantie) en zijn we er rond 20uur. Maar goed is ook wel een van de meest dichtbij gelegen skigebieden van de alpen, dat scheelt.

Las vanmorgen een bericht op de NOS dat er weer allemaal mensen omgekomen zijn bij lawines. Schrok er van want ook eentje in het dorp waar wij altijd gaan skien en een bekende van me zit daar nu en board eigenlijk alleen maar off piste. Maar hij had nog vanalles op fb gepost, dus hij was het gelukkig niet. Maar gets het zal je toch gebeuren...

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 15:57

:j ik las het ook. Gatsie..

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 16:04

Oh ja bah, naar is dat...

Ik heb in Kappl twee weken ingesneeuwd gezeten met heel de familie. Toen was er in Galtur die enorme lawine.. Toen was het ook echt spannend. Er mochten elke keer maar twee mensen naar binnen bij de bakker, stonden enorme rijen. Geen stroom etc. We konden alleen op het dak van de garage spelen. We zouden de volgende dag opgehaald worden met de helikopter, maar net een dag ervoor konden we snel weg met de auto. Anders hadden we alles achter moeten laten.

In principe kunnen we het wel in een dag hoor. Maar het is ook wel lekker om redelijk uitgerust aan te komen. We stoppen vaak onderweg dus dan maar lekker een overnachting. We willen/kunnen ook niet 's nachts rijden namelijk, zijn allemaal nachtblind. Op de terugweg gaan we overigens wel rechtstreeks naar huis. :)

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 16:08

bbr krijg ook bibbers van de lawines. Maar ski zelf niet snel off piste.

Ik zit er ook aan te denken een helm aan te schaffen maar twijfel nog. Is ook niet voor mezelf maar gevaar van anderen die op me af skien.

Ik mag nog 5 weken wachten maar kriebels worden steeds groter. Al ben ik blij dat het nu nog niet is. Dat zou te snel zijn na operatie.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 16:09

Ja hoop dat ze snel binnenkomen :):)
Wat heb je op het oog Darkshines, misschien kunnen we je ompraten :+

Ach die oortjes en skietjes zijn echt te schattig Marg, geniet van de sneeuw.

Brrr het zal je inderdaad maar gebeuren, blijft toch altijd een beetje creapy die lawines.
Vind off-piste altijd onwijs tof, maar hou het wel bij de stukjes net naast de pistes enzo. Het lijkt me waanzinnig om een heli-drop te doen ofzo maar die lawines...nee bedankt.

Oh bah Fee, dat is ook wel eng..

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 16:10

Ah met nachtblindheid is het idd wel lastig rijden in het donker ja, kun je maar beter lekker rustig aan doen!

Tis voor ons zo'n 900 km rijden, voor de alpen is dat best netjes (vanuit noord-nederland) en we hoeven niet over munchen, dat scheelt ook heel erg veel qua tijd.

Lijkt me echt bizar om zo ingesneeuwd te zijn! dat is ook best eng lijkt me.. wij zijn ooit 1 jaar in de kerstvakantie geweest ipv voorjaar en toen is bij ons in de voorjaar ook alles dichtgesneeuwd... wij even geluk dat we er toen niet zaten!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 16:11

Ik vind off piste echt niks aan, ga continu op mn gat :+ dus laat mij maar lekker op de piste blijven! Mijn broertje gaat wel altijd veel off piste, hopelijk kan hij zich beetje inhouden.

Tyke, ik zeg vooral kopen. Ik weet niet waar je heen gaat maar in Oostenrijk zie je bijna niemand meer zonder helm.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 16:13

Ja wij moeten wel over München. Altijd ellende daar. :+

Ik was nog maar klein dus kan me er niet heel veel van herrinneren, maar heb wel een paar flarden dat we dus alleen maar daar op het dak mochten spelen, de rijen voor de bakker, helikopters die over vlogen, geen stroom, etc. Etc.

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 16:14

Ik ga naar Andorra. Daar zag ik het 2 naar geleden nog niet zo. vorig jaar kon ik niet mee. Mogelijk dat ik het daar koop. Mogelijk ook goedkoper dan hier......
Ik ga met de bus overigens dus kan slapen. (hoop ik )

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 16:16

Tyke, meestal zijn dingen in wintersportdorpen juist heel erg veel duurder. Hier heb je iig genoeg keuze voor ook iets voordeligere helmen.

Ik ging van 't zomer naar Oostenrijk en toen moesten we ook over Munchen, verschrikkelijk! Toen heb ik besloten nooit ergens te gaan skien dat je via Munchen moet :+

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 16:24

Ligt aan hoe laat je langs München gaat. Wij hebben eigenlijk nooit problemen daar. Als je er tijdens de spits (rond 7.00 en rond 18.00) maar niet rijdt. En er moeten natuurlijk net geen ongelukken gebeurd zijn, wat daar nog wel eens vaak gebeurd.

Ik heb ook geen helm naar je ziet inderdaad echt bijna iedereen wel met helm. Ik wacht het nog even een jaartje af :o

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 16:34

Ik kijk daar dan toch. Het is belastingvrij daar.
Heb helm opgehad bij de ANWB maar wil er dan ook meer uitproberen.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 16:54

Oh helemaal niet meegekregen van die lawines. Wel logisch natuurlijk na al die sneeuw. Moet zeggen dat ik vorig jaar wel een beetje de kriebels kreeg van alle lawine-schoten die werden gelost. Alle pistes gingen ook maar 1 voor 1 open. Pas in de middag was alles veilig verklaard. Dan ga je ineens nadenken over de risico's...voor heel even dan...want die verse sneeuw was echt te geweldig. Zelfs aan het eind van de dag was er gewoon nog verse sneeuw te vinden langs en op de pistes (echt off piste doe ik niet). Word weer blij als ik eraan terug denk.
Zal straks eens lezen wat er is gebeurd, klinkt vrij heftig allemaal.

Diel, heb boots gezien :o Mijn liners zijn iets ingezakt waardoor ik pijn aan m'n enkel krijg. Dit is redelijk op te lossen met zooltjes dus nieuwe boots zijn eigenlijk nog niet nodig.... Maar ze zijn nu met 50% korting te koop en ze kleuren bij m'n set :') Echt, ik haat degene die me heeft leren snowboarden, alsof paardrijden nog niet duur genoeg is.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 16:57

Klinkt wel heel verleidelijk zo DS!

Off piste doe ik ook niet. Maar vind het wel leuk om wat sprongetjes te pakken vlak naast de piste.
De verse sneeuw, ik hoop dat volgende week ook te hebben. Vorig jaar hadden we dat niet en het is toch wel echt zo gaaf en fijn om lekker in een dik pak sneeuw te glijden. :))

Ik moet van de week trouwens nog even langs de Gamma, heb daar een paar jaar geleden thermo gekocht en dat zit zo fijn. Inmiddels is dat setje toch echt wat aan de kleine kant, en heb ik ook al wel weer nieuwe gekocht bij de Gamma. Maar denk dat ik toch nog een setje haal. Heb ook nog wel meer setjes hoor, maar die van de Gamma zitten zo fijn. :))

Nathazzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 17:24

Hallo,

Wij zijn alvast aan het kijken naar n wintersport voor 2016.

We willen graag vliegen (vanaf Rotterdam) ivm ons zoontje van dan 2 die wagenziek is.
Heeft iemand van jullie ervaring daar mee? En dan ook met het vervoer van het vliegveld naar hotel/appartement? Volgens mij ligt bijvoorbeeld Saalbach niet ver van Salzburg vandaan? 30-45 minuten transfer vanaf t vliegveld is wel max eigenlijk.
Laatst bijgewerkt door Nathazzz op 01-02-15 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 17:27

Wij gaan dit jaar voor de 2e keer vliegen, vorig jaar zo enorm goed bevallen dat we dit graag weer doen. Vliegen vanaf Rotterdam op Genève en dan nog zo'n 3 uur treinreis. Je kan alleen niet zo veel mee zeulen als met de auto en dat lijkt me met een klein kind wel praktischer. Helpt een primatourtje niet? Kan me wel herinneren van vroeger (toen wij ook gewoon met de auto gingen) dat wij ook wel eens misselijk waren, zelfs tot braken aan toe, maar was toch wel heel handig om met de auto te gaan. Slee kon mee etc. Zo'n kleintje kan toch nog niet skiën dus je zult je toch moeten vermaken.

Nathazzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 17:30

Veel medicijnen mogen nog niet gegeven worden zo jong helaas. Mbt spullen, die kan ik met mijn broer meegeven die wel met de auto die kant op zal gaan.
Kun je sleeën huren eigenlijk?

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 17:33

Primatour is vanaf 2 jaar. http://www.primatour.nl
Slee kan je vaak huren bij de skiverhuur, geen idee wat dat moet kosten.
Maar wij zagen t wel meer vorig jaar hoor; moeders met kinderen die vlogen en partner ging met de spullen met de auto. Waren wel de wat meer bedeelde mensen om t zo maar even netjes te omschrijven ;-)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 17:34

In het dorp waar wij heen gaan kun je bij de skiverhuur ook gewoon sleetjes huren. Er is een rodelbaan dus zijn er sleetjes te huur. Neem aan dat dat op meerdere plekken wel kan.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 19:55

Trein is aan te raden gewoon van Amsterdam of Utrecht! Vliegen is top! Alleen moet je daar taxi regelen...

Nathazzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 20:29

iemand n idee van de kosten van n taxi?

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 20:31

Hangt heel erg af van hoe ver je moet. Wij gaan vanaf t vliegveld gewoon met de trein. Nou is ons dorp van dit jaar ook autovrij dus t laatste stuk moet je verplicht met de trein :-)

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 21:42

Ik werd als kind ook wagenziek (schijnt, kan 't me niet zo herinneren) en kreeg altijd een primatourtje voor de reis. Met als bijwerking dat ik er nogal suf van wordt, dus ik sliep altijd een groot deel van de rit :z Volgens mij werd ik gewoon met opzet gedrogeerd :D