Zuidlaardermarkt 2014

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

prugelpiet

Re: Zuidlaardermarkt 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 21:32

Ik ga niet op iemand specifiek reageren, daar heb ik gewoon geen zin in. Maar, moet dan alles altijd de grond in geboort worden?
Als je er niet was moet je je al helemaal schamen dat je er zo over praat.
Als je er wel was en het zielig vond: Was naar huis gegaan.

Echt niet iedereen is slecht voor zijn paarden, maar alleen het slechte word gezien en gepubliceerd.

Dat paard dat aan kop en staart werd opgetild; wat wil je anders? de brandweer bellen om te vragen of ze met de veetakel komen? Ja, dan heb je alle andere paarden overstuur.
Als een baby optillen? werkt niet, is een paard.
Vooruit slepen? Nee, werkt ook niet.
Paard moest in de benen, klaar. De manier waarop dat gebeurde is misschien niet de manier die iedereen aanstaat, maar in mijn ogen kon het niet anders.

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 21:34

prugelpiet schreef:
Ik ga niet op iemand specifiek reageren, daar heb ik gewoon geen zin in. Maar, moet dan alles altijd de grond in geboort worden?
Als je er niet was moet je je al helemaal schamen dat je er zo over praat.
Als je er wel was en het zielig vond: Was naar huis gegaan.

Echt niet iedereen is slecht voor zijn paarden, maar alleen het slechte word gezien en gepubliceerd.

Dat paard dat aan kop en staart werd opgetild; wat wil je anders? de brandweer bellen om te vragen of ze met de veetakel komen? Ja, dan heb je alle andere paarden overstuur.
Als een baby optillen? werkt niet, is een paard.
Vooruit slepen? Nee, werkt ook niet.
Paard moest in de benen, klaar. De manier waarop dat gebeurde is misschien niet de manier die iedereen aanstaat, maar in mijn ogen kon het niet anders.

Dit dus.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 21:49

Tendance zeg ik dat je geen verstand hebt? Nee volgens mij niet. Jij zegt net zelf goede sportpaarden(Die het Z halen) vind je daar maar weinig. Ik heb je net voorbeelden gegeven. En ik weet bijna zeker als ik al dat geld had dat ik er volgende week in Hedel zo 10 vandaan kan trekken die dat gaan evenaren als het er niet veel meer zijn.
Er zijn grote fokkers die nog steeds naar de markt gaan en juist daar wel eens een paard kopen omdat die per ongeluk op de markt komen.

Magoed ik ben niet verantwoordelijk voor wat jij leest :)

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 22:07

kunnen we stoppen met de discussie op dit topic ? :x
ik en meerdere beginnen het nu behoorlijk afgezaagd te vinden , hier is het topic niet voor bedoelt .

alstublieft ga ergens anders discussiëren , alstublieft ! _/-\o_ _/-\o_

ik wil gewoon plaatjes kijken van leuke beestjes die een mooi plekje hebben .
of plaatjes van de markt zelf (zonder tekst en uitleg over de omstandigheden) :o

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 22:08

cherell0 schreef:
ik en meerdere beginnen het nu behoorlijk afgezaagd te vinden , hier is het topic niet voor bedoelt .

of plaatjes van de markt zelf (zonder tekst en uitleg over de omstandigheden) :o

en geen plaatjes van een op de grond liggend paard...maar alleen gezonde dieren die er goed uitzien :j

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 22:09

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 22:15

geerke schreef:
cherell0 schreef:

en geen plaatjes van een op de grond liggend paard...maar alleen gezonde dieren die er goed uitzien :j

sneu , sorry hoor :o

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 22:17

Fotografie91 schreef:
Mijn pony is al flink gewent :D en dik verwent natuurlijk haha :)

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1812851

leuk topic , staat leuk voor de wagen .

ben niet zo bekent in de welshjes , maar staan ze van nature breed (afstand voor/achter been ) ?
was benieuwt (of licht het simpelweg aan de foto's) .

persoonlijk vind ik hem wel beter zonder je zus :o

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 22:37

cherell0 schreef:
Fotografie91 schreef:
Mijn pony is al flink gewent :D en dik verwent natuurlijk haha :)

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1812851

leuk topic , staat leuk voor de wagen .

ben niet zo bekent in de welshjes , maar staan ze van nature breed (afstand voor/achter been ) ?
was benieuwt (of licht het simpelweg aan de foto's) .

persoonlijk vind ik hem wel beter zonder je zus :o

nou meneertje is een beetje lui en zodra ik ho zeg staat die stil hoe die ook staat als ik met hem loop staat die soms in spagaat stil en dan wacht die netjes tot die weer mee mag lopen.
hij staat gewoon graag apart om het zo te zeggen haha :P

hij moest getest worden of die zadelmak was en ja dan kan ik zoals ik in het topic ook schrijf er geen 10 jarig kind vertrouwd op zetten.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 23:38

oke , apart .

nee dat snap ik :D neem aan dat ze er ook geen dressuur/spring concours mee gaat doen :+

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 00:08

cherell0 schreef:
oke , apart .

nee dat snap ik :D neem aan dat ze er ook geen dressuur/spring concours mee gaat doen :+

haha nee ik had voor de grap gezegd dat ze er mee moest starten en toen sprong ze er meteen af haha maar uiteraard gaat die straks alleen gereden worden door een kindje :)

ja meneer is gewent zichzelf op te stellen en gaat heel erg in spagaat staan maar dat word al beter want ik vind dat zelf niet zo charmant en wil het ook niet haha ;)

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 01:24

Moderatoropmerking:
Hierbij het verzoek deze discussie in dit topic te laten rusten. Mocht iemand de discussie toch willen voortzetten kan hiervoor een apart topic geopend worden. Dit topic kan gebruikt worden om gezellig te kletsen over de zuidlaardermarkt en om bijvoorbeeld aanwinsten te laten zien.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 11:31

_/-\o_ +:)+

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 20:06

Niemand meer die foto's heeft van onze verkochte Boulonnais x Fries? (Groot grijs paard)

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 20:23

ik geloof ik niet , zal morgen eens kijken of ik de foto's kan uploaden .
beloof maar niks gezien er dan vanalles tussen komt :+ :o

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 20:51

Snel de pagina's doorgebladerd op zoek naar foto's van aanwinsten.. Die new forest is ook erg leuk en dat schimmel/valkje wat voor kleur het dan ook is, is ook super leuk! :D

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 21:05

Tendance schreef:
En een goed sportpaard , dan is het maar net wat goed voor je betekent. Voor mij is een goed sportpaard een paard wat minimaal het Z kan bereiken en daar lopen er daar maar weinig van rond hoor.
We moeten wel realistisch blijven.

Ik snap best, dat er leuke paarden weg kunnen kopen, maar het is niet realistisch te denken, dat er meer goede sportpaarden, dan gemiddelde huis tuin en keuken paardjes staan.
Dat is niet erg, maar we moeten realistisch blijven.

Heel veel huis, tuin en keuken paarden kunnen op hun sloffen een Z-dressuur proef lopen. Meestal is de ruiter de beperkende factor! :D
En inderdaad, Dustinlover, alles wat bij fokkers via de achterdeur eruit gaat, kom je vaak op een markt weer tegen.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 00:23

Coloured: sssttt... Daar mogen we niet meer over praten :P

Ben nog wel benieuwd of er meer mensen nieuwe aanwinsten showen. En anders straks in het Hedelse markt topic :)

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 10:30

Oh, sorry! :o

Dit was wel een hele knapperd! Weet iemand daar iets meer van? Afstamming bijvoorbeeld? Hengst of merrie? Leeftijd? Grullo of ook nog een andere kleurfactor erin?
princequillo schreef:

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 12:10

Zooooo, dat is echt een knapperd! :oo

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 13:31

daar zei pas iemand over dat i onverkoopbaar was , hij/zei stond er vorig jaar schijnbaar ook .

ik weet er zelf niets van verder , wel een leuk dier om te zien .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 13:45

Wat vinden jullie er knap aan dan? Ik vind het lastig te beoordelen. Ik zie z'n benen niet eens. En ik kan de verhoudingen totaal niet inschatten met die foto. Ik kan hooguit constateren dat hij een apart kleurtje heeft, maar een kleurtje maakt een paard nog niet knap, toch? :o

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 14:23

De kleur inderdaad, en een aansprekend koppie er op. En je hebt gelijk hoor, bouw en benen is natuurlijk een groot vraagteken bij deze foto, hihi

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 14:49

safina schreef:
Wat vinden jullie er knap aan dan? Ik vind het lastig te beoordelen. Ik zie z'n benen niet eens. En ik kan de verhoudingen totaal niet inschatten met die foto. Ik kan hooguit constateren dat hij een apart kleurtje heeft, maar een kleurtje maakt een paard nog niet knap, toch? :o

Hij was overigens wel knap hoor. Niet super spectaculair gebouwd als je het mij vraagt, maar ik vond hem zeker knap.

Coloured: alles wat ik weet is dat hij, dacht ik, een Konik kruising is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 15:29

kwii schreef:
De kleur inderdaad, en een aansprekend koppie er op. En je hebt gelijk hoor, bouw en benen is natuurlijk een groot vraagteken bij deze foto, hihi

Oké. Ik snap het. Kleur en een lief koppie is ook een kwaliteit. :D