USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 19:19

purny schreef:
Of je neemt een shuttlebusje die zet je voor je hotel af. Kost je 15 dollar per persoon enkele reis, maar je hebt geen gesjouw meer met je koffers.

Oh ja, die zie ik nu ook staan ja. Denk dat dat de beste optie is. Weet niet hoeveel zin ik heb om eindeloos te sjouwen met mijn koffer na een lange reis;)
Eigenlijk weet ik dat wel, daar heb ik geen zin in! Haha!

Paint_Lover

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 00:16

Zo... Ik heb weer even bijgelezen, hang nu op de bank bij n vriendin want ons huis is vandaag leeggehaald en tja, we moeten toch ergens slapen de aankomende paar nachten.

Nu op manlief aan het wachten want die is zijn aquarium weg aanbhet brengen, dan maken dat ik n bed tegen kom want ben alweer vanaf vanmorgen half 7 op en nu wel redelijk brak en moe.
Ons hondje ligt bij me op de bank te slapen want die snapt er werkelijk niets van en heeft geen rust tenzij ik of mijn man in de buurt zijn.

Zal proberen om morgen wat uitgebreider te reageren....
Weltrusten allemaal!

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 21:14

Ik kom ook weer meelezen! Ik heb zojuist mijn tickets NY geboekt! Dit is voor mij de 2e keer en ik ga met mn ouders. Mn vader is er al wel geweest en mn moeder nog niet. Duurt nog even (september) maar ben stiekem toch alweer bezig met wat ik wil zien.. Enkele punten op mn lijstje:
- Top of the rock (ik heb ESB al gehad, TOTR heeft naar mijn idee mooier uitzicht op central park). Mn moeder heeft t niet zo op hoogtes en mn vader heeft ooit twin towers al gehad.
- New york Highline, ben ik alleen onderdoor gelopen nog maar.
- Vrijheidsbeeld + Ellis island, ik en mn vader hebben allebei al een bootvaart gedaan dus nu maar echt er heen.
- Central park
- Shop Shop Shopperdeshop 5Ave moet weer worden leeggeplukt en misschien een kijkje bij 21 century outlet store (tenzij jullie een betere tip hebben).
- Brooklyn bridge over lopen
- Eten bij Buddakan(liefde!) en spice market, nog maar 2 restaurants uit te zoeken!

Heeft iemand hier de SATC tour ooit gedaan en is deze leuk? We hebben maar 3,5 dag ongeveer dus wil wel weten of die de moeite waard is. Ik heb de gossip girl tour al wel ooit gedaan.

Om het verhaal nog completer te maken en jullie nog jaloerser, ga ik dit jaar hopelijk ook nog rondreis west amerika doen. 2 of hopelijk 2,5 week! Maar deze moet sowieso nog geboekt en uitgepluist gaan worden!

Liekess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 20:06

Spannend cubalibre! Gaat je hondje mee?

Wij komen hier thuis geen steek verder met waar we heen willen.
M'n moeder wil graag nog een weekje in Florida in een villa (collega van haar heeft een villa daar die hij verhuurt), we willen graag naar New York, mijn vader en ik willen graag de nationale parken zien, m'n broertje wil naar Hollywood en Las Vegas...
En dat moeten we allemaal in drie weken gaan zien te proppen :+

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 20:48

Hollywood, LV en een aantal nationale parken zijn nog wel in 1 vakantie te doen, maar daarnaast moeten jullie dan wel kiezen tussen NY of FL :)) Alles bij elkaar gaat niet lukken of het wordt alleen maar racen.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 20:52

Spannend is het wel een beetje maar heb er ook heel erg veel zin in!

Hondje gaat inderdaad mee, ticket is al geboekt en betaald, nu alleen dus morgenavond nog even last minute naar de dierenarts want tijdens het inpakken van onze meubels is paspoort van hondje ineens spoorloos verdwenen ;( , dus meteen in blinde paniek de dierenarts een appje gestuurd en gelukkig kan ik morgen nog terecht en zorgt hij voor een nieuw europees paspoort zodat ze alsnog gewoon mee kan.... Ik moet bekennen dat zulke dingen niet echt goed zijn voor mijn hart hoor.

Raar hoor als je huis ineens zo leeg en hol is, enerzijds ruimt t wel lekker op maar aan de andere kant is het ook weer niet heel erg leuk om te doen.

alleen morgen nog te gaan (om half 3 sleutels van huis inleveren) en dan is het gedaan en dinsdagochtend vliegen we om 11.10u *\o/*

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 21:28

Leuke plannen Stephanie, de SATC tour nog nooit gedaan..

Cuba - moet je hondje dan ook in quarantaine?

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 22:11

Wat is het fijnste om mee naar SF/LA te vliegen? Ik vlieg bij voorkeur rechtstreeks maar die keuze is erg beperkt. Ennnnn erug duur...

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 22:15

Ik ben eens met overstap naar LA gevlogen, dat was prima :) Even de benen strekken, beetje rondkijken...

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 22:15

Een vliegtuig vind ik meestal wel fijn :P

Nee grapje, ik heb met delta/jetblue/american airlines gevlogen naar verschillende steden en vond het allemaal wel prima..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 22:33

Vlieg voor de eerste keer United met overstap op Houston.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 22:52

Wij zijn tot 2x toe via Washington naar LA en San Diego gevlogen. Beide keren met United

Ik heb nu 1x rechtstreeks naar Florida gevlogen en dat doe ik niet meer, tenzij er wederom een superaanbieding komt. Heerlijk een tussenstop

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 22:55

Wij zijn wel rechtstreeks naar LA gevlogen met KLM, beviel mij niet heel goed.
Vaak hebben wij ook met United gevlogen via Dulles. Dat vind ik wel fijn, dan hoef je niet zo lang achter elkaar te zitten.

Cuba, wat een stress zo op het laatst voor je hondje. Gelukkig dat het nog geregeld kan worden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 22:58

Ik vind 10 en een halve uur nog best lang, ben bang dat ik me ga vervelen. En dan nog eens 4 uur binnenlands.

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 23:08

Ik vlieg zowel naar SF als naar LA altijd rechtstreeks met KLM. Tot nu toe altijd goed bevallen maar ik moet er eerlijk bij zeggen dat ik altijd economy plus zit dus meer beenruimte heb. Binnenlandse vluchten vlieg ik meestal met United of met Southwest Airlines. Bevalt altijd prima. Ik heb met American Airlines al een aantal keer gehad dat het personeel (zowel aan de balie als in het vliegtuig) erg chagrijnig was.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 23:10

Rechtstreeks met KLM naar LA vond ik dan weer fijner dan met United via Chicago. Ik vlieg zelf t liefst rechtstreeks, als het prijsverschil echter enorm is met een overstap dan wil ik het wel overwegen. Zo zie je maar weer, ook dit is heel persoonlijk...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 23:14

Bij mij scheelde het iets van 250 euro. United was goedkoper dan KLM rechtstreeks

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 23:24

Ohh ik geef de voorkeur aan rechtstreekse vluchten. :j

Ik vind jetblue voor binnenlandse vluchten erggg fijn. Veel beenruimte en luxe.
Minpunt is dat de meeste vluchten via Boston of NYC gaan en ik het dus niet echt kan gebruiken.
(DC - Boston - Miami zie ik dus echt niet zitten als vlucht. :') )

Delta en United zijn ook goed. Ik kijk eigenlijk nooit naar de airline. :') Alleen naar 't prijskaartje.

10.5 in een vliegtuig is lang, maar wel goed te doen vind ik. Zeker in die grote vliegtuigen. Een paar rondjes lopen, beetje tv kijken, lezen en slapen en eten. ;)
Enige waar ik altijd problemen mee heb is de A/C. Ik bevries zowat in vliegtuigen. :')

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 23:59

Ik vloog binnenlands altijd met Spirit :)) Kwam altijd als het goedkoopste uit en mn langste vlucht was toch maar 5,5 uur oid, dus dan hoef ik niet super veel luxe dus vond dan alles eigenlijk wel prima, zolang het maar vloog :)) Wel altijd rechtstreeks :j
Van NL naar waar dan ook probeer ik ook altijd rechtstreeks te vliegen, heb naar verre bestemmingen ook nog nooit hoeven over te stappen dus geen ervaring mee (:

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 09:12

McL (is makkelijker dan je volledige boktnaam :D): Hondje hoeft gelukkig niet in quarantaine... Ze moest alleen alle entingen hebben (oa rabiës) en een gezondheidsverklaring, de enting moest voor 1 Febr gebeurt zijn en de gezondsheidsverklaring mag niet ouder zijn dan 3 dagen. Dus straks om 9.30u naar de dierenarts met haar voor de gezondheidsverklaring en dan misschien even kijken of ze daar niet meteen een nieuw paspoort kunnen maken zodat ik vanavond niet nog een keer naar een dierenarts hoef. Vanavond zou ik eigenlijk naar mijn eigen dierenarts moeten en straks ga ik gewoon even naar een kliniek hier in de buurt omdat dat gewoon makkelijker is dan naar Someren te rijden (daar werkt mijn dierenarts/veearts).

Wij vliegen met Delta/KLM, geen idee wat ik moet verwachten maar we hebben ook economy plus geboekt omdat mijn man best lang is en ik wat extra beenruimte ook wel kan hebben. We vliegen op Boston (landen om 4.05u) omdat dat voor de hond wat makkelijker is, moeten dan nog een uurtje of 3 rijden tot we in het hotel zijn dus denk dat we ergens rond 7u lokale tijd helemaal gearriveerd zullen zijn.

Word sowieso even afzien voor mij in het vliegtuig want ik heb een versleten rug dus moet wel wat kunnen bewegen....

Gisteravond is 1 van mijn 2 beste vriendinnen nog even langs geweest en bij het afscheid nemen kwamen er toch wel wat traantjes tevoorschijn, zij weet hoe dit voor ons voelt want ze is zelf bijna 1,5 jaar naar Canada geweest en nu sinds eind 2013 weer terug in NL. Maar goed, raar is het wel....

Om half 3 sleutels inleveren en dan nog afscheid gaan nemen van mn andere beste vriendin en van mijn moeder en daar zie ik wel heel erg tegenop... Mijn moeder blijft alleen achter en toen ik haar vd week nog even heb gezien brak ze al in snikken uit (en kon ik dat niet) dus dat word een heel zwaar afscheid. Mijn andere vriendin (en haar dochter, die ook ons bruidsmeisje is geweest) zal ook niet al te makkelijk gaan want wij hebben een hele sterke band en bellen elke ochtend elkaar om even de dag door te nemen... Pfft, morgen om deze tijd staan we al op Schiphol... Heel onwerkelijk allemaal!

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 14:18

Beetje jammer dat mensen gelijk conclusies trekken dat ik ben teruggestuurd omdat....
Het heeft namelijk een hele andere reden ;) Ik ben toch niet verplicht naar bokt om de hele reden maar online te knallen? Hou liever een deel van mijn priveleven gewoon voor me. Vandaar dat ik heb gevraagd het topic te laten verwijderen.

Edit: de roddels en gissingen die hier voorvallen is uberhaupt de reden dat ik het topic heb laten sluiten, bokt heeft altijd overal zijn meningen fijn over klaar zonder na te denken dat er misschien een hele andere reden achter zit dan wat ze denken.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 14:57

Je bent inderdaad niets verplicht, maar een topic openen over een (illegale) stage in Amerika en dan vlak voor/na aanvang compleet te laten verwijderen, wekt vragen op (wat de aanleiding van mijn vraag was - ik kon het topic niet meer vinden en was benieuwd hoe het je vergaan was). Je had het topic kunnen laten staan en als afsluiting "stage is niet doorgegaan" kunnen posten en dan laten sluiten om speculatie voor te zijn. Vind het verder vervelend voor je hoor, zal een hele happening geweest zijn en kan me voorstellen dat je het daar niet nog eens over wilt hebben.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 15:36

Precies, ik sluit me aan bij mijn voorganger. Anderszijds bewijs je er een hoop anderen ook een dienst mee door je verhaal te vertellen, dat voorkomt voor velen dat het op een teleurstelling uitloopt.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 15:38

Maar dat is dus heel de reden niet geweest. Zijn namelijk priveredenen tussengekomen.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 16:24

Whatevs. Ik ben aan het aftellen... volgende week rond deze tijd rol ik uit mijn bedje in Washington *\o/*

(nou ja, zal wel rond een uur of 4 worden :D )

KLM heeft lekker films in het vliegtuig, dus van slapen zal wel niks komen ;)