Griekenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 23:18

Ulaney schreef:
Nou wij zijn vanmiddag naar het reisbureau geweest, alles wat we wouden werd afgeraden vanwege toch grotere kans op regen.. Balen! Kreta was volgens hun nog het beste, Rethymnon werd ons aangeraden. Iemand ervaringen, betere bestemming, tips? Kom maar op!

Ik ben daar in de buurt op vakantie geweest. Naam hotel weet ik niet meer. Er is veel te doen daar. Je hebt een kleine kloof om te lopen: de Imbros, verder een groot meer (ik ben de naam kwijt) daar kan je lekker waterfietsen. Rethymnon zelf is erg gezellig, veel terrassen. Je kan gaan varen. Verder hebben wij een auto gehuurd en een beetje rond getourd en lekker overal wat gekeken, gegeten en gedronken.

Anders moet je even hier kijken, daar heb ik toen wat tips vanaf gehaald:
http://kreta.startpagina.nl/

NatasjavE

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 12:22

Nee ben nog niet op Evia geweest Fitzroy.

Ilverette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 14:20

Wij gaan ook altijd met Eliza Was Here naar Griekenland. Echt een prima reisorganisatie en voor wat je krijgt is het helemaal niet zo duur. Wij zaten tot nu toe altijd op de mooiste plekken van de eilanden waar we geweest zijn, accommodaties zijn altijd rustig gelegen en de huurauto is ook altijd een fijne.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 14:23

komt nu wel hard dichterbij

vrijdag op zaterdag vertrekken we naar corfu!!

kommeno bella fista gaan we heen.

iemand nog tips !

hebben deet mee van 50 % deet voor de vliegjes.

wat zijn leuke restaurantjes?

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 15:54

Veel plezier Dribbelkont, ik ga op 13 augustus naar Corfu.
Ik zit aan het Noordwesten in Arillas.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 08:11

Wij zijn gisterenavond aangekomen op Poros, was een lange (bekende) reis, maar wel goed te doen. We moesten met de boot van pireaus naar poros, gelukkig hadden ze vanuit het appartement al kaartjes gereserveerd (handig als je ouders er al zitten en de mensen zowel Nederlands als Grieks spreken), want de boot zat 4 uur 's middags al helemaal vol terwijl hij pas om 7 uur vertrok. Anders hadden we dus niet meegekund. Dus als er meer mensen deze kant uitgaan, is dat wel even iets om in de gaten te houden.

Ik zit nu lekker in het zonnetje voor ons appartement, net even gezwommen en als de rest wakker is zo maar even ontbijten.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 16:27

Wij zitten verwaaid nog steeds op Kytera. Maar tis geen straf.
Vandaag een tocht naar het kasteel gemaakt. Waanzinnig uitzicht over zee. Foto's volgen na de vakantie.

We hebben al erg vaak zeeschildpadden gezien( caretta carreta) wat een beesten zijn dat.

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 21:34

Wat gaaf NatasjaE! Ik ga nu al zolang naar Griekenland, maar ik heb nog steeds geen caretta caretta gezien helaas.

Ik ben jaren geleden op Kythira geweest. Ik weet er niet veel meer van, maar dat uitzicht kan ik me nog goed herinneren <3

DewiRox; Gelukkig dat jullie al kaartjes hadden zeg!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 23:28

I'm back!
heb flink wat bij te lezen zo te zien :)
maar we hebben t echt heerlijk gehad!
Vriendin maar af en toe achter t behang hoeven plakken (toch jammer, dat had ik vorig jaar niet, maar nu we meer beslissingen moesten nemen was t wat 'erger' ). vooral bij de 'medische kwesties' en dingen over biologie/natuur enz. (nee kaas die 1 uur buiten de koelkast heeft gelegen en net open gemaakt is hoef je niet weg te gooien, dat is ECHT nog niet bedorven, ook niet als het net een beetje opgewarmd is, bacterieën kunnen ECHT niet zo snel groeien.)
Maar het was leuk :)
heerlijk weer gehad ook, lekker veel strand gehangen (onder een parasol in de schaduw haha) en af en toe wat dingen bekeken (kerkje, dorpje).
Ook nog paard gereden maar dat was weg gegooid geld helaas.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 12:31

fijn dat je het leuk hebt gehad zwitsal!!

ik ben druk aan het pakken. vannacht vertrekken we!!

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 23:34

ik ga nu toch maar even uurtje ogen dicht doen.
daarna honden eruit laten en dan worden we 01.45 opgehaald.
morgen komt de buurjonge 10 dagen in ons huis voor de beesjes.
fijn gevoel dat ze niet naar pension hoeven.
en huisje is niet onbemand.
nou mensen tot 6 augustus!!!!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 23:36

Hele fijne vakantie, geniet er van!!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 11:50

Waarschijnlijk te laat, maar fijne vakantie, Dribbelkont.

Zwitsal, waar zijn jullie nu allemaal geweest en waar heb je paardgereden?

Wij gaan in september nog een keer, heb er nu al zin in!
Ik ben nu ook begonnen met Griekse les, het lijkt me echt super om gesprekjes met de bewoners te kunnen voeren. Tot nu toe kwam ik niet verder dan de standaard dingetjes, als 'ti kaneis/kanete'.

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 11:54

Ik was vorig jaar, erg leuk daar! :D Alleen die kassière's zijn toch een partij chagrijnig pfoe.

Suusjeher

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 12:08

Veel plezier.

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 12:11

Ulaney schreef:
Nou wij zijn vanmiddag naar het reisbureau geweest, alles wat we wouden werd afgeraden vanwege toch grotere kans op regen.. Balen! Kreta was volgens hun nog het beste, Rethymnon werd ons aangeraden. Iemand ervaringen, betere bestemming, tips? Kom maar op!

Zo'n twee jaar terug zijn wij eind oktober naar Rhodos geweest. Vrijwel alle dagen mooi weer en een heel klein beetje regen gehad. Moet wel zeggen dat we het toen echt getroffen hebben.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 16:42

Fitzroy schreef:
Waarschijnlijk te laat, maar fijne vakantie, Dribbelkont.

Zwitsal, waar zijn jullie nu allemaal geweest en waar heb je paardgereden?

Wij gaan in september nog een keer, heb er nu al zin in!
Ik ben nu ook begonnen met Griekse les, het lijkt me echt super om gesprekjes met de bewoners te kunnen voeren. Tot nu toe kwam ik niet verder dan de standaard dingetjes, als 'ti kaneis/kanete'.

Leuk, ik heb 4 jaar nieuw-grieks gedaan op de VU

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 17:03

Echt afgestudeerd,Electra?
Ik heb er wel naar gekeken maar in deeltijd wordt het een behoorlijke belasting. Bovendien begreep ik dat er veel literatuur in de studie zit en daar ben ik niet zo van.
Het gaat mij er vooral om dat ik het leer spreken en beter lezen/begrijpen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 22:48

Fitzroy schreef:
Echt afgestudeerd,Electra?
Ik heb er wel naar gekeken maar in deeltijd wordt het een behoorlijke belasting. Bovendien begreep ik dat er veel literatuur in de studie zit en daar ben ik niet zo van.
Het gaat mij er vooral om dat ik het leer spreken en beter lezen/begrijpen.

In Rotterdam is de VU de Volksuniversiteit :D , dus geen examen/diploma ofzo ;) . Maar wel echt vanaf het begin met schrijven/lezen/grammatica enz. Erg leuk. Mijn schoonmoeder is eens 8 weken bij mij in huis geweest (2e vrouw van mijn schoonvader, zij spreekt alleen Grieks) en ik kon heel goed met haar praten. Alleen ik vind het schrijven en de grammatica erg moeilijk.
Ook werd er geen literatuur beproken, maar songteksten of krantenartikelen enz.
Het nadeel van de cursus was/is dat wij het 1e jaars met 30 personen waren en in het 4e jaar begonnen we met 6 of 8 en halverwege waren we nog maar met z'n tweeën. Ik ben toen door omstandigheden ook uitgevallen in de 2e helft van het 4e jaar. Ik zou het wel weer op willen pakken. Ik heb mijn boeken nog en kijk ze nog weleens in. :)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 23:00

Oeps, ik dacht aan de VU in Amsterdam. :+
Ik ben begonnen aan een boek dat ook bij Volkuniversiteiten gebruikt wordt, maar omdat ik Oudgrieks heb gehad op het gymnasium fiets ik er wel snel doorheen en ga ik priveles volgen.
Ik hoorde van de docente idd dat er heel veel uitvallers zijn omdat men het te moeilijk vindt.
Super leuk dat je met je schoonmoeder kunt praten. Ik hoop het ooit ook redelijk te kunnen spreken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 18:39

Fitzroy schreef:
Oeps, ik dacht aan de VU in Amsterdam. :+
Ik ben begonnen aan een boek dat ook bij Volkuniversiteiten gebruikt wordt, maar omdat ik Oudgrieks heb gehad op het gymnasium fiets ik er wel snel doorheen en ga ik priveles volgen.
Ik hoorde van de docente idd dat er heel veel uitvallers zijn omdat men het te moeilijk vindt.
Super leuk dat je met je schoonmoeder kunt praten. Ik hoop het ooit ook redelijk te kunnen spreken.

Ik heb altijd begrepen, dat er wel veel verschil is tussen oud en nieuwgrieks. Ik vond het i.i.g. Erg leuk om te doen. ik oefen nog weleen :D s met songteksten

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 19:07

Uitspraak is iig anders. Met mn oud grieks klopt er soms niks van haha.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 19:36

De grammatica komt wel op hetzelfde neer. Ik ben er zelf verbaasd over hoeveel er nog naar boven komt na al die jaren. Grieks spreken deed je sowieso niet op het gym, het ging vooral om teksten lezen en begrijpen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 20:51

Fitzroy schreef:
De grammatica komt wel op hetzelfde neer. Ik ben er zelf verbaasd over hoeveel er nog naar boven komt na al die jaren. Grieks spreken deed je sowieso niet op het gym, het ging vooral om teksten lezen en begrijpen.

Maar met lezen spreek je het ook in je hoofd uit (soort van).
Ik heb nog een paar maanden Oudheidkunde gestudeerd aan de VU (wel die in A'dam) met oud-grieks erbij. Erg leuk :j

Aleta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 20:54

Ik denk ik meld me ook maar even, net op tijd, vannacht om half 3 worden wij opgehaald door de taxi om naar schiphol te gaan en daarna lekker 2 weekjes op Skiathos door te brengen! Ik heb er zin in :D