Wintersport 2011/2012 deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 16:38

Haha gezellig toch :D

Wij waren met een klein groepje; 3 meiden, 3 jongens.

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 16:44

Wij zijn 7 jaar geleden met een groep van 26 begonnen en elk jaar vielen er meer mensen af. Dit jaar waren we met zn 6en haha.. Ze willen niet meer met ons mee geloof ik... _O-

capopjekop

Re: Wintersport 2011/2012 deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 18:36

Wij waren afgelopen keer met 41 man. Allemaal neven en nichten van mijn moeder met hun kids.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 19:00

Jeetje dat zijn een hoop mensen!
Wij zijn wel jaren met ca 25 mensen geweest, maar dit jaar waren we maar met z'n 6en, ook best lekker :)

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 20:34

Ik bOard altijd met zo'n grote skibril, anders krijg ik tranen van de wind :))

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 20:50

Mijn skibril is deze vakantie trouwens gesneuveld. Een enorme botsing op de piste veroorzaakt door een blik op oneindig figuur 1e klas. Stokjes weg, ski's los, mij mankeerde gelukkig niks, moet alleen een nieuwe bril aanschaffen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 23:08

Even delen, lijkt me te eng voor woorden, een te grote kick en weet ik nog niet meer :D

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 23:51

Dat filmpje: WOUW !

Denk wel dood en dood eng maar wel echt kicke als je het kan! :oo

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 00:30

Wij hebben ook één dag in dikke mist gezeten, toen gingen we een tocht maken. 's Morgens zag het er goed uit, maar na twee uur begon het helemaal dicht te trekken. We zagen een paar meter en dan weer niets... Gelukkig kennen we het gebied op ons duimpje :)

Thermokleding heb ik dit jaar ook meegenomen en ook gebruikt, was geen must, maar wel lekker :D

Gaaf filmpje zag ik voorbij komen, maar zou het ook niet durven!

Irene18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 19:48

Dat filmpje, wat lijkt me dat eng zeg,, maar _/-\o_

Wat gaan jullie allemaal met veel mensen zeg!! wij gaan maar met 5.
onee... 7.
onee ook niet,, uhmm,, 10.
o. zelfs dat niet.. 14.

Valt dus nog best mee :=

Thermo kleding had ik ook mee. Bleken we dus niet nodig te hebben want het was echt heel erg warm.... :')

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 19:53

Ik ben net terug uit Flachau.
Heerlijk kunnen skien, maar helaas 'onderaan' de pistes was het pap en oppassen dus. Maar verder heerlijk!

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 22:40

Fijn dat je lekker genoten hebt van je vakantie Morris :)

Dat filmpje, heerlijk! Ooit, ooit, ooit....

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 15:55

Alle vakanties klinken lekker, mooie foto's, top :D

Diel, vooral jouw foto's en verhalen, super leuk! We praten over facebook nog wel even in detail bij, haha. Maar goed dat je vooruit bent gekomen in het park etc.. denk dat je in die week meer park hebt gezien dan ik in de rest van het seizoen, haha. Ben echt heeel weinig park geweest helaas.

Ik ben vrijwillig een weekje uit de bergen weg, had het even helemaal gehad met de skischool, met Serfaus en met het feit dat opeens 6 van de mensen waarmee ik het meeste om ging vertrokken. 1 komt vrijdag terug, maar had geen zin om een week alleen in huis te zitten 's avonds, na een dag alleen boarden, want was sowieso vrij deze week.
Dus: spontaan besloten met 2 vrienden die naar huis gingen mee te rijden, en ''thuis'' is dus Wenen! Dus nu zaterdag tot morgenochtend Wenen, dan 2 dagen Graz en dan 2 dagen Saalbach en trein naar huis, om braaf zondag weer om 9 uur boven te zijn om een nieuw groepje te krijgen.

Wat een leven heb ik toch :D Jullie succes met de heimwee naar de sneeuw...

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:45

Hee Laris, is iedereen weg? Gemeinde nu al leeg? Bizar zeg!
Morris, ik ga de 24e naar Flachau! Hopelijk is het dan qua sneeuw nog een beetje te doen. Ik ben er nog nooit geweest, hoe is het gebied?

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:50

Serendipity1 schreef:
Morris, ik ga de 24e naar Flachau! Hopelijk is het dan qua sneeuw nog een beetje te doen. Ik ben er nog nooit geweest, hoe is het gebied?

Ik ben er in januari geweest. Heel mooi gebied, groot, mooie brede pistes, makkelijke en moeilijke pistes van alles wat, super snelle liften, je hoeft niet te wachten voor de liften. Je kan een tocht skiën van gebied naar gebied maar dan moet je zo nu en dan wel met de bus. Maar die rijden er genoeg. Het gebied is niet hoog, dus ski je veel lange afdalingen tussen de bomen.
Ik hoorde dat het beneden aan de pistes nu snel minder wordt met de sneeuw, erg papperig en het is er warm. Wij hebben een super mooie ski vakantie gehad in Flachau!

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 08:59

Serendipity1 schreef:

Ik was dus vorige week in Flachau, maar ik vond de sneeuwkwaliteit op zo'n 1500-1900 goed, maar daaronder was het papsneeuw (niet fijn dus).
Het gebied is leuk en afwisselend, maar je moet wel een paar keer de bus pakken (en inderdaad die rijden er genoeg, maar wel warm).
Pistes zijn makkelijk en breed, relaxed skien vond ik het .
Prijzen voor eten en drinken vallen enorm mee.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 09:33

LarissaXX schreef:
Alle vakanties klinken lekker, mooie foto's, top :D

Diel, vooral jouw foto's en verhalen, super leuk! We praten over facebook nog wel even in detail bij, haha. Maar goed dat je vooruit bent gekomen in het park etc.. denk dat je in die week meer park hebt gezien dan ik in de rest van het seizoen, haha. Ben echt heeel weinig park geweest helaas.

Ik ben vrijwillig een weekje uit de bergen weg, had het even helemaal gehad met de skischool, met Serfaus en met het feit dat opeens 6 van de mensen waarmee ik het meeste om ging vertrokken. 1 komt vrijdag terug, maar had geen zin om een week alleen in huis te zitten 's avonds, na een dag alleen boarden, want was sowieso vrij deze week.
Dus: spontaan besloten met 2 vrienden die naar huis gingen mee te rijden, en ''thuis'' is dus Wenen! Dus nu zaterdag tot morgenochtend Wenen, dan 2 dagen Graz en dan 2 dagen Saalbach en trein naar huis, om braaf zondag weer om 9 uur boven te zijn om een nieuw groepje te krijgen.

Wat een leven heb ik toch :D Jullie succes met de heimwee naar de sneeuw...

Geef je skiles/snowboardles ?

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 22:43

Ohh Cynthy nog ff lekker weg :D Nice!!

Laris geniet lekker van je vrije weekje! Kan je er de laatste paar weekjes nog met volle moed tegenaan :) Ontzettend balen dat er al zoveel mensen weg zijn..En jij, weinig in het park?! We gaan snel even bijkletsen!

@Marjolein: (aangezien Laris niet zo heel veel op bokt is) jep, ze geeft het hele seizoen les in Serfaus.

We zijn bezig om een magazine van de vakantie te maken, echt superleuk en er komen weer zoveel van die kleine momenten naar boven :D

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 22:52

Oh wat leuk!
@larissaXX dan kun jij mij vast wel wat info over skiles geven? Ik en een vriendin willen dat volgend jaar (of een ander jaar) heel graag skiles geven. We zijn dan allebei nog net geen 17 en kunnen ongeveer voor een week. Vriendin kan heel goed skiën, ik ook maar niet echt opvallend goed. Zou dit kunnen, en hoe?

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 09:51

Coole foto's Diel!! Die op die bierbank is :') en die laatste is gewoon echt gaaf!

*Larissa, een weekje "anders" O'rijk is ook wel lekker, helemaal als het weer zo mooi is :) .

Volgende week om deze tijd zit ik in de auto richting O'rijk, heerlijk :# !!
Ben benieuwd of het nog gaat met skien := !

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 15:41

Marjolein_el, volgens mij moet je eerst een opleiding volgen om les te mogen geven, dus ik denk niet dat een week te doen is, tenzij je die opleiding al hebt, maar dat lijkt me lastiger om dat in NL al te halen..

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 20:15

Dan kun je mss bij huski kijken? Dat ga ik ook doen. Volg je een trainingsweekend en ga je met scholen mee om die kids te leren skien of boarden. Dan hoeft je ook geen vreemde taal te spreken, want dat houd mij een beetje tegen, mijn duits is echt slecht.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 22:45

Marjolein, je kan bij veel skischolen lesgeven zonder Anwarter (diploma) maar dan sta je vaak in het kinderland kiddo's pizzapunt te leren. Voor een weekje is dat prima te doen want het is echt wel leuk werk. Als je langer gaat zou ik toch gaan voor een diploma, dan kan je ook hogere groepjes lesgeven. Ik zat 2 jaar geleden een seizoen in Serfaus :D

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 22:51

Ik wil juist die ukkie's lesgeven! :D Die kletsen altijd zo lekker, en dan die iniemienie skietjes. <3

Een vreemde taal hoef je daar volgens mij niet te kunnen, 80% daar is Nederlander en de helft van de skileraren dus ook.

Volgens mijn moeder moet ik inderdaad ook een opleiding doen, en dat wil ik op zich wel, maar dan moet het niet al te moeilijk zijn.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 22:57

Anwarter is qua skien prima te doen maar als je maar een weekje les gaat geven niet echt nuttig. Het kost je flink wat geld en de hele opleiding is in het Duits.
In de krokus/kerstvakantie zijn er idd veel Nederlanders dus dat moet niet al te moeilijk zijn. Bij een skischool in Oostenrijk is de voertaal vaak wel Duits dus als je dat een beetje verstaat zou dat makkelijk zijn.

Misschien kan je bij een skischool een interne cursus doen ofzo, voor in het Kinderland. Dat was bij mijn skischool toen verplicht. Dan leer je spelletjes etc om met de kids te doen