USA 2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nadir

Re: USA 2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-12 09:39

Johanne, leuk dat je daar naar toe gaat! Ik ben juist gek op deze twee steden!
Als je in dit topic zoekt op 'New York' en 'Las Vegas' kom je heel veel tips tegen.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 12:38

Scum schreef:
Johanne; ik ben niet zo'n stedenpersoon. NY wil ik nooit meer komen vanwege het vreselijke vliegveld.

Welk vliegveld had je dan? Wij vlogen op New Ark en dat was echt heel goed. De rij voor de doaune was max. 10 minuten en de douanier was ook heel aardig. Koffers kwamen ook netjes op tijd. Ik zou iig mijn mening over een stad niet echt af laten hangen van het vliegveld wat erbij ligt.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 13:15

Ehm, het grootste, geen idee meer van de naam. Ik verwachtte eigenlijk het vrijheidsbeeld vanuit de lucht te zien maar dat was helaas niet zo. Maar op het vliegveld werden we overal de verkeerde kant op gestuurd, onvriendelijk personeel, en heel veel stress gehad daardoor om de vervolgvlucht nog te kunnen halen terwijl er echt tijd zat was in principe. Ik vond het gewoon heel onoverzichtelijk.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 13:23

Klinkt als JFK ;) Dat is inderdaad een chaotisch vliegveld.

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 13:46

weet iemand of je producten voor zomerexceem (voor paarden) kosteloos mag invoeren en moet je dat aangeven, waar kan ik daar meer over vinden

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-12 14:36

Scum schreef:
Ehm, het grootste, geen idee meer van de naam. Ik verwachtte eigenlijk het vrijheidsbeeld vanuit de lucht te zien maar dat was helaas niet zo. Maar op het vliegveld werden we overal de verkeerde kant op gestuurd, onvriendelijk personeel, en heel veel stress gehad daardoor om de vervolgvlucht nog te kunnen halen terwijl er echt tijd zat was in principe. Ik vond het gewoon heel onoverzichtelijk.

Maar dat heeft dan toch verder niets met de stad zelf te maken?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 15:06

Ik ben zelf een aantal keren op JFK geland en ik moet toegeven dat ik geen problemen had met het vliegveld zelf. Ik zou iig niet mijn mening af laten hangen van de stad, New York zelf is geweldig!

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 15:12

liesJ schreef:
weet iemand of je producten voor zomerexceem (voor paarden) kosteloos mag invoeren en moet je dat aangeven, waar kan ik daar meer over vinden

Even bellen met je luchtvaartmaatschapij? Potje bij de hand houden om op te noemen wat erin zit, dan kunnen ze je vast vertellen of je het mee mag nemen.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 18:17

Kan je zoiets niet nakijken of de site van de douane??

Haha je kan een stad toch niet beoordelen op een luchthaven? Als je er niet in bent geweest kun je er helemaal niks van zeggen.
Ik vind veel luchthavens vervelend, maarja, het is er ook af en toe net een mierenhoop :) .

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 22:17

TIckets zijn binnen *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 09:20

Gelukkig maar :D , anders had je niet kunnen gaan :+ .

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 04:49

Heeft iemand gehoord of Gowlan het naar haar zin heeft?

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 09:04

ik heb gowlan op fb, volgens mij vind ze het wel leuk, maar het is echt enorm zwaar en lange dagen...

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 11:10

Ik heb even een vraag over het invoeren van "medicatie". Mijn neefje heeft gevraagd of ik paracetamol wil meenemen vanuit Nederland. Die heeft hij liever dan de Amerikaanse, maar mag ik deze zomaar invoeren? En hoeveel doosjes mogen? Ik vind het niet erg om het mee te nemen natuurlijk, maar niet als ik daar gezeik mee krijg :)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-12 17:54

Dat kun je gewoon in je koffer stoppen hoor, geen probleem.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 18:33

Ja met Gowlan gaat het inderdaad goed! Ze heeft het naar haar zin ondanks dat het zwaar is en ze reglematig last heeft van der voeten enzo, maar ze mag ook wel gave paarden rijden!
Volgens mij is er nu ook een Nederlandse andere kracht gekomen

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 19:57

Ja dat zal wel dat het zwaar is. Je moet sowieso wennen aan de warmte en als je gelijk vol aan de bak moet dan weet je het wel. Fijn dat er nu iemand bijgekomen is. Hopelijk houdt ze nog wel wat tijd over om Florida te verkennen.

Ik ben druk bezig geweest met hotels uit te zoeken. Ik ben erachter gekomen dat usareisen.de niet alleen het gunstigste is met autohuur, maar ook met veel hotels! Dus daar heb ik het een en ander van opgeschreven.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 20:25

Tot nu toe plaatst ze nog niet veel op FB over de rest van Floria, wel over het eten dat ze erg lekker vind en foto's van een voorraad oreokoekjes.
Ze plaatst alles via haar telefoon dus daarom is ze ook niet op bokt. Haar laptop deed het niet geloof ik..

Ja is usareisen.de goedkoop met hotels? Beter dan Expedia of booking?
Zal ook eens kijken.

Ik heb trouwens van de week hertz gemaild omdat ik las dat je met een goldpakket geen underage toeslag betaalt maar dat kan ik niet terugvinden. Alleen hertz nederland mailt niet terug ga van de week eens mailen naar Amerika. Wil het namelijk wel schriftelijk bevestigd hebben ;)

Over medicatie, zal ik gewoon de pil en evt. hooikoortspillen mee kunnen krijgen? Of zal ik beter even een doktersverklaring vragen?

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 20:28

ik had vorig jaar een zakje met 10 doosjes met 100 pillen per stuk.
pillen als diaree remmers,paracetemol, griep, en nog meer..
daarnaast ook de pil.
dit zat gewoon in mijn koffer en niks geen problemen mee gehad bij douane ofzo

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 23:25

Gewone medicijnen kun je gewoon meenemen. Ik had ook nog eens 30 rollen drop mee voor een liefhebber hier. Je kan een medicijnenpaspoort aanvragen, maar dat zou ik alleen doen bij hele ongebruikelijke medicijnen. Paracetamol, de pil, hooikoortspillen enzo kun je zo meenemen. Gewoon zorgen voor een originele verpakking, mochten er problemen zijn.

Volgende week gaan wij even naar Hawaii :) Ontzettend veel zin aan. Alleen nog een hotelletje op Maui boeken en dan is alles rond. We bellen trouwens op naar de hotelletjes en autoverhuur bedrijven, meestal lukt het om zo aardig wat dollars van de prijs af te halen. We betalen echt hele lage prijzen ,veel lager dan die op internet staan (expedia en hostelbookers), dus dat is wel een goede tip. Vermelden dat we uit Europa komen, heeft ons ook veel gescheeld bij het boeken van een auto.

Inderdaad moet je een toeslag betalen als je 21 tot 25 jaar bent voor het huren van een auto. Volgens mij was dat op Hawaii 25 dollar per dag. Ik weet nog niet wat het op het vaste land is. Gelukkig hebben wij daar geen last van.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 00:19

Ik vertrek donderdag naar LA en 5 dagen later vliegen we door naar SF.

Mensen die nog tips hebben voor beide? We hebben wel al een klein lijstje met dingen die we willen doen, maar in LA is dat eigenlijk universial studio's en beverly hills en in SF alcatraz en de brug. Dus niet echt veel. DUS ALLE TIPS ZIJN WELKOM. Helaas kunnen we geen auto huren

johanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 00:24

ik ben al twee keer op in amerika geweest en de laatste keer op t vliegveld bij de douane liepen mijn vriend en ik tegelijk. Nou die man helemaal boos, ik voelde me toen ook niet prettig want kan heel slecht engels.
Maar vind het een super mooi land. Ik zal eens gaan zoeken in het topic.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 00:28

k had ook zo'n soortgelik iets. KOn ook niet zo goed engels en kreeg daardoor beetje klamme handjes. Dus toen wilde die vingerafdrukken, maar dat lukte de hele tijd niet, vanwege die klamme handjes.

Uiteindelijk is het goed gekomen.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 00:44

Gewoon melden dat je samen door de douane wilt met de reden daarvan, als je het gewoon rustig gaat uitleggen zijn ze echt wel inschikkelijk hoor!

Tja LA vind ik zelf niet echt een topstad, de stranden zijn daar wel mooi, universal studios is wel een aanrader, maar voor de rest is het niet vreselijk bijzonder imo. SF is wel echt tof! Lekker met de kabeltram naar het centrum, leuk winkelen! Lekker bij de pier gaan eten en een ijsje bij Giradelli halen. Je hebt de zig zag straat daar, Lombard street. Daarnaast is het ook leuk om door China town te lopen en little Italy. Ik vind het echt een leuke stad en kijk er naar uit om over een paar weken weer langs te gaan.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 00:53

Haha bij ons waren ze niet inschikkelijk :') zorgde ervoor dat ik op 10 meter afstand moest roepen wat het beroep van mijn vriend was :')
Want wij woonden niet samen, waren niet getrouwd en dus... Geen haar op hun hoofd dat ik erbij mocht staan :=

Maar goed, gelukkig was het maar even :D vakantie begint pas echt na de douane := ach t is goed voor de ervaring haha :P
Maakte het land gelukkig niet minder mooi! Zou zo weer terug willen :j