Met de trein - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 16:50

Woow er is gewoon al de hele dag geen storing geweest :+ whahah
Bij mij ging het trein-reizen vanochtend prima :D Sloot goed op elkaar aan. Ging weer van Arnhem naar Den Haag.
Beide treinen hadden nu wifi :P (vanuit Arnhem was een VIRM met wifi :) ) Dat was dus wel lekker xD

Woensdag ging ik ook naar Den Haag, en toen zaten 2 oudere dames in de stilte coupé uitgebreid te kletsen := (niet fluisterend)
Toen zei een man er wat van, zo van 'Hé... jullie zitten in een stiltecoupé!.' Toen negeerden ze dat en gingen gewoon door kletsen,
toen zei die man nog een keer: 'Dames, dit is een STILTEcoupé!' En toen waren ze eindelijk stil de rest van de rit xD
Vind dat altijd zo irritant als mensen in een stilte coupé uitgebreid gaan kletsen of telefoneren!
Niet dat ik voor mijn rust in de stilte coupé zit (ik zit er meestal omdat daar dan gewoon plek is), maar anderen misschien wel.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 21:27

Nu al bijna 8 uur in de trein (4 uur enkele reis, nu terugweg) en geen vertraging... Way to go NS en Arriva! *klopt af*

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 21:30

volgende week mag ik weer een reisje met NS, Thalys en de Franse TGV maken. heb er nu al zin in :D! zeker als het gaat als vorig jaar....in de thalys, rijdend tussen antwerpen en brussel, werden we gewoon ingehaald door een boemeltje....echt bizar gewoon! verder eigenlijk geen vertraging zowel heen als terug met een hele dag treinen!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 21:37

Ik heb echt zó vaak dat mijn Intercity de Fyra eruit rijdt, maar een boemeltje dat de Thalys eruit rijdt is wel heel raar. :')

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 21:53

ja, het ging echt werkelijk nergens over.....hoop dat dat dit jaar beter gaat zijn. op de terugweg was het namelijk ook zo.....nou ja, we zien het wel volgende week en over 2 weken terug......nu alvast verheugen op 2 daagjes treinen en 6 daagjes paardrijden :D!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 22:36

Veel succes en plezier in ieder geval! :))
Hopelijk heb je er straks een positieve trein-ervaring bij. :P

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 09:35

Pfff blikseminslag bij utrecht :=
d8 van, k ga iig naar rotterdam dan kijk ik daar wel hoe ik naar arnhem kom xD conducteur zei dat ik via breda kon gaan, dus zit nu in intercity nr breda en dan van breda nr arnhem. Moet alleen wel 20 min. Wachten. Kom ook ruim een uur later aan als normaal.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 09:56

Nou je komt iig nog ergens! :P
Ik ben maar weer terug naar huis gegaan, rijdt voorlopig nog geen trein. Mn broertje was tot Woerden gekomen en moest weer terug naar Gouda.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 10:07

Ik ben ook tot het sein voor Woerden gekomen, daar heeft mijn trein een hele tijd stilgestaan en ging toen weer terug naar Gouda. Nu maar thuis wat verslagen uitwerken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 11:03

Collega zit nu op schiphol ipv utrecht. Moet
Normaal ook via gouda.. Maar zit nu dus vast in schiphol

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 11:06

ik moet uiterlijk kwart voor 1 op utrecht centraal zijn vanaf rdam alexander, vrees dat dat het ook niet gaat worden -O-

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 11:09

In wierden was ook een inslag, gezellig moest een uur in holten wachten, had die ik wou nemen gemist.
Dus half uur wachten, die kwam niet door de inslag gelukkig kwam die erna wel gewoon, in deventer was alles wat ontregeld.
Maar vond het netjes verlopen, vond dat ze overal snel iets voor gevonden hadden.
Ben dik twee uur later pas thuis denk ik, heb wel mazzel normaal móet ik altijd drie kwartier wachten op de bus in steenwijk, maar dat sluit nu mooi aan dus doe tijd heb ik dan weer gewonnen.
Wat een dag, goed begin van de week zeg maar.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 12:46

Ik heb de les op school volledig gemist xD
Heb 4,5 uur gedaan over mn reis.
Was eerst naar Rotterdam gegaan, toen moest ik volgens conducteur naar Breda, en van Breda naar Arnhem. :=
Kwam pas om 12:10 op mn kamer aan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 13:17

Zijn er nog mensen die woensdagochtend tussen Hoorn en Rotterdam reizen? :P

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 13:18

ik ben inplaats van half 11, half 1 thuis :D maar ik ben thuis gekomen gelukkig.
En het scheelde echt dat ik de normale 3 kwartier niet hoefde te wachten op de bus anders was ik om half 2 pas thuis ;) dit keer sloot het aan.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 13:40

haha dat heb ik ook wel eens xD Heb k een trein gemist, denk ik dat ik veel te laat aan kom, blijkt dat alles veel beter aansloot. Had zelfs een keer gehad dat ik gewoon op dezelfde tijd aan kwam als normaal ,terwijl ik een trein van een kwartier later had genomen.
Vandaag had ik ook ruim 2 uur vertraging. Ipv om 9:55, kwam ik nu om 12:10 aan.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 17:01

En jahoor, defecte trein bij arnhem := net de trein die ik wilde nemen xD gelukkig gaat over kwartier nog wel een andere trein.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 17:52

Onze trein had geen machinist, toen heeft een passagierende machinist het over genomen. Maar ze zeiden het alsof een willekeurig iemand het over had genomen, was wel grappig. Iedereen grapjes maken van leuk je gekend te hebben, en dat hij wel opgegeten slingerde toen hij over de wissels ging. :')

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 17:54

Opgegeten=erg, leuk die auto correct. :P

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 18:24

Haha :))

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 22:05

MarrieLeen schreef:
Onze trein had geen machinist, toen heeft een passagierende machinist het over genomen. Maar ze zeiden het alsof een willekeurig iemand het over had genomen, was wel grappig. Iedereen grapjes maken van leuk je gekend te hebben, en dat hij wel opgegeten slingerde toen hij over de wissels ging. :')

Hihi zoiets had ik ook een keer. De trein had al ene kwartier moeten vertrekken ofzo en er werd ook niks omgeroepen. Toen zag je buiten ineens zo'n Arriva mannetje keihard langs de trein rennen en snel naar binnen gaan. Riep die om dat ie vastzat in een andere trein en daarom te laat was. Haha maar zag er zo dom uit. :))

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 22:07

hahah ze moeten gewoon reserve conducteurs hebben xD

Ik ben trouwens benieuwd hoe het morgen gaat, met het treinverkeer := gezien de voorspellingen....
Moet 's middags weer met de trein van den haag naar Arnhem. Als Utrecht er dan weer uit ligt..... xD

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 22:10

Als je op BR kijkt, zie je dat de grootste stroom buien komt rond 19u, dus hopelijk komen we allemaal nog veilig thuis. :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 22:26

De conducteur tussen Rotterdam en Haarlem was vandaag wel in een vreemde bui zeg :')
Eerst over de intercom dat de trein voor zowel grote als kleine mensen is, en vervolgens een heel verhaal over dat wederzijds respect in de stiltecoupe belangrijk is en dat conducteurs buitengewone opsporingsambtenaren zijn :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 15:08

Ik moest gister figureren in Hilversum, kom ik in de trein aan op Weesp, reed er niks verder dan Weesp wegens een sein en wisselstoring. Kon ik mooi weer terug gaan aangezien ik wanneer ik te laat kwam niet meer mee mocht doen en dus naar mijn centjes kon fluiten. Heb de NS maar een klachtenmailtje gestuurd aangezien ik naar mijn centjes kan fluiten.