Turkije 2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KMF

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 11:44

@Liiszle
Thanks!

Waar ga je heen?
Alvast heel veel plezier!
Laatst bijgewerkt door KMF op 08-08-12 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 11:46

Ik vlieg maandag vanaf Eindhoven naar Instanbul. Ik moest alleen eigenlijk naar Atatürk, maar bij cheaptickets neemt hij dus ook Sabiha Gokcen in het zoeken mee, als je zoekt op Instanbul Atatürk. Dit heb ik dus nooit gezien, dus baal nu flink..
Maar ja, is nu nog weinig aan te doen.

Heel veel plezier, Marionnn

Nathalie

Re: Turkije 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:01

Vlieg je nu op Sabiha? Das wel aan de andere kant van de stad. := Waarom was het nodig dat je op Ataturk vliegt?

Transfer naar Alanya hadden wij ook geen tussenstop bij gelukkig. Is inderdaad wel erg lang!

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:05

Ik vertrek volgende week donderdag voor 10 dagen naar Royal Dragon Side met mijn dochter van 8.

Vind het enorm spannend, eerste vakantie met z'n twee en ook nog eens de 1e keer vliegen.
Mij is aangeraden niet van het resort te gaan, hoe hebben jullie dit als vrouw (zonder man) ervaren? Ik zou toch eigenlijk wel graag een markt o.i.d willen bezoeken.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:17

Je kunt gerust van het resort afgaan hoor. Side is erg toeristisch en de mensen zijn erg vriendelijk. Je wordt als vrouw zijnde echt niet lastig gevallen...

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:19

Tussenstop is meestal maar 10 minuten. Weet niet waar in Alanya je zit maar bij ons is het altijd rond de 2 / 2 en half uur. Zowel als voor in Alanya maar hebben ook een x voorbij de berg gezeten. Je moet gewoon geluk hebben. Als je in een volle bus komt duurt het langer dan een kleinere bus

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:21

Forcalquier schreef:
Ik vertrek volgende week donderdag voor 10 dagen naar Royal Dragon Side met mijn dochter van 8.

Vind het enorm spannend, eerste vakantie met z'n twee en ook nog eens de 1e keer vliegen.
Mij is aangeraden niet van het resort te gaan, hoe hebben jullie dit als vrouw (zonder man) ervaren? Ik zou toch eigenlijk wel graag een markt o.i.d willen bezoeken.

kan wel hoor. Ik ga ook gerust alleen naar buiten met mijn 17 jaar. Ja ze kijken wel en proberen wel je aandacht te trekken maar ik negeer het gewoon en gewoon doorlopen. Mijn ervaring is als je er op in gaat en met ze gaat praten dat je moeilijker van ze af komt haha :D Vaak deed ik gewoon oordoppen in met muziek :)

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:24

Nadir schreef:
Je kunt gerust van het resort afgaan hoor. Side is erg toeristisch en de mensen zijn erg vriendelijk. Je wordt als vrouw zijnde echt niet lastig gevallen...

Bedankt voor je reactie, zelf ben ik ook nogal nuchter onder al die waarschuwingen maar toch houd je het wel in je achterhoofd. Vandaar dat ik ook benieuwd was hoe anderen dit hebben ervaren, al met al zal het dan allemaal wel goed komen :D

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:29

Ik heb die waarschuwing nog nooit gehoord.. Ja wel over landen als Cuba of de Domunicaanse republiek ivm criminaliteit. In Turkije is dat écht niet nodig hoor! Kun je gemakkelijk wat doen buiten je resort. Gekken heb je overal natuurlijk, maar Turkije is echt geen onveilig land.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:36

Nathalie schreef:
Vlieg je nu op Sabiha? Das wel aan de andere kant van de stad. := Waarom was het nodig dat je op Ataturk vliegt?

Transfer naar Alanya hadden wij ook geen tussenstop bij gelukkig. Is inderdaad wel erg lang!

We zouden opgepikt worden door een chauffeur, maar aangezien de brug van Azië naar Europa verbouwd wordt, levert dat veel vertraging op. En aangezien we niet lastig willen zijn, gaan we nu dus met de bus richting de westerse kant van Instanbul. Maar ja, ik ben nog nooit in het buitenland geweest, dus hoop dat dat allemaal goed komt :)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 12:41

Oei, ik zou persoonlijk toch vragen of de chauffeur je daar op kan halen. Istanbul is geen gemakkelijke stad om zelf te moeten reizen.. Het zal vast wel goedkomen, maar zou het wel vragen. Je hebt tenslotte niet expres op die andere luchthaven geboekt! Waar komt je chauffeur vandaan?

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 12:43

KMF schreef:
@Wildgril
Haha ervaring?
Hmm hoop toch niet dat t zo lang zal duren. Ook nog nooit pauze gehad bij een transfer trouwens. Blij dat we 13 dagen geboekt hebben zeg

tot 2 keer toe zelfs :D terug-transfer deed het sneller in ruim 2 uur ;-)

KMF

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 13:27

Oke nouja we zien het wel dan toch :D Heb zon zin om naar de zon te gaan :=

In Marmaris heb ik vrij weinig last gehad... ja natuurlijk je bent toerist en vrouw maar echt lastigevallen en of gevaarlijk nee!

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 13:34

KMF, het zal vast en zeker rond de 2 uur zitten. Ik heb de transfer in totaal al zo'n 10 x gehad en nooit meer dan 3 uur geweest :n

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 13:41

Je moet gewoon wat opletten, maar waar moet je dat niet tegenwoordig... Ik ben hier ook wel eens lastig gevallen op straat, en toen we in Marmaris woonden ben ik wel eens naar huis gevolgd door een freak.. Maar er lopen overal gekken rond. En zeker met een kindje, wordt je wel met rust gelaten denk ik zo..

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 15:33

Ik ben echt een dikke scheiterd en overal bang voor. Durf de voordeur niet eens open te doen als ik alleen thuis ben en er wordt aangebelt. :') Maar ik durfde ook gewoon over straat in Turkije, viel me reuze mee! Natuurlijk kan er een gek rondlopen maar die kans is net zo groot in Nederland heb ik het idee.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 16:01

Ik vloog beide keren op sabiha gocken. Heenreis met de taxi naar pendik gegaan, want taxi naar andere kant is duur. Toen met metro naar kadikoi, daar de ferry naar de overkant en klaar kun je zijn, maar met koffers niet zo leuk. Terug een shuttledienst via hotel geregeld, was € 10 pp en van deur tot deur. Bel even naar je hotrl, die regelen dat zo voor je.
Helaas mag havas niet meer sibds janiari.

havas is ideaal, die nemen wij van de andere vliegvelden (dalaman en antslya).

Momenteel is het erg heet en overdag doen wij dus helaas niet veel. Istanbul is koeler daar kun je nog wel actief zijn.

Ik vind dat mannen voldoende respect hebben voor vrouwelijke toeristen hoor. Vind ze vriendelijk, anders dan bv marokko. Kan gewoon hoor!

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 16:54

In Turkije hoef je echt niet bang te zijn, zijn hartstikke vriendelijke mensen (over het algemeen). Wij hebben in al die keren nog nooit wat gezien of zelf gehad. En inderdaad, je moet altijd opletten, maar dat moet je overal. Wij hebben altijd hele goede ervaringen gehad met de Turken en ook weinig last gehad van opdringerige mannen op straat, dus geen paniek :D

KMF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 10:01

@MightyJoe Haha dankje voor het positieve antwoord!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 10:17

Anoniem schreef:
ik zit een beetje te kijken voor een niet té dure vakantie..
met veel ontspanning en niet te ver weg.

nu zag ik Dalyan staan...
Iemand daar wel eens geweest??
Is wel stukje van strand af,op zich niet erg...
Omgeving wel mooi en wat te zien?
Planning eind augustus...als het te doen zou zijn qua warmte.

niemand??
Het ligt niet al te ver van Marmaris.
Dit lijkt me zelf té toeristisch dus misschien is Dalyan een goed 'alternatief'...

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 11:00

Ik ben daar nog nooit geweest, staan er geen recencies op Zoover ofzo?
Het kan eind augustus nog steeds rond de 35 graden zijn, maar als je daar goed tegen kunt is het heerlijk.

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 11:25

Ik ben 1x met boottochtje naar Dalyan geweest, vanuit Marmaris... Dat was wel heel erg leuk... Konden we ons besmeuren met modder, en in een zwavelbad (niet gedaan). Mooie omgeving was dat, maar verder niet in Dalyan zelf geweest dus.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 12:11

Dalyan is wel erg leuk, was altijd vrij rustig maar ik ben er ook al vijf jaar niet meer geweest.

Liiszle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 12:14

Ha meiden.
nou ik ben zwaaar aan het aftellen. morgen ga ik mn koffertje inpakken, het weekend bij vriendje doorbrengen om van hem uit maandag het vliegtuig in te stappen.

nu heb ik net wat leuke dingen om te doen zitten opzoeken in Alanya, maaaar er zijn altijd meiden die er al geweest zijn... dus wie weet mij te vertellen wat nou echt top dingen zijn om te doen/zien daar?

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 12:19

KMF schreef:
Hallooo :wave: Wij gaan eind vd maand lekker twee weken naar Alanya!
Heeft iemand hier ervaring met de tranfer van antalya - alanya? Hoorde dat dit zon twee uur is?

De transfer is minimaal 2 tot 2,5 uur. Ga je met een mini busje dan kun je rekenen op minimaal 2,5 uur. Ga je met een grote bus en zit je midden in alanya of verder dan reken maar op 3 uur. Je gaat dan namelijk eerst alle hotels af. Dat kost tijd.