Met de trein - deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

arans

Re: Met de trein - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 16:37

Ik moet morgen om 7 uur in rotterdam zijn... 's ochtends dus

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 16:40

Bussen rijden niet meer hier in de omgeving...
Ik was om kwart voor 1 op mijn werk ( trein reed nog en ik zat in de laatste bus in Amsterdam).
Op het werk aangekomen mochten we allemaal om kwart voor 2 naar huis... We werken buiten en konden dus niet werken ;) ...
Op Sloterdijk stonden sommige mensen al 30 min op een trein te wachten, maar gelukkig kwam er toch nog 1 en konden we al proppent naar Haarlem :D

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 16:46

Karin schreef:
Butterfly schreef:
Het sneeuwt hier (leeuwarden) helemaal niet, ligt een heel dun laagje van gisteren nog :D en de rest van het land half in paniek blijkbaar :D
Waarom zouden ze stoppen met rijden?

Mwoah, als je recente foto's ziet van hartje Amsterdam kun je je er misschien iets bij voorstellen...

http://www.nufoto.nl/fotos/181343/extre ... erdam.html

En dat geldt dan voor zo'n beetje de hele Randstad, Zeeland en West-Brabant.

En dat geldt ook voor Utrecht :j

Heb net geprobeerd om naar Vlissingen te gaan (via Rotterdam), maar ben na anderhalf uur ploeteren in Gouda gestrand :=
Laat maar, ik ga morgen wel... :) Hopelijk rijdt het dan iets beter.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 17:05

zo ns is overbezet. Ik ben gelukkig weer veilig van Groningen naar Nijverdal gekomen. De conducteur zei al in Groningen: we gaan een poging wagen om in Den Haag te komen. Denk dat ze in Amersfoort of Utrecht vast zijn gelopen :P

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 17:13

M'n vriend zien gaat vanavond dus niet meer lukken... Baal echt flink. Had al een beetje een rotdag en nu zit ik hier vanavond en morgen maar een beetje alleen.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 17:15

ah Tara :(:)
Veel kletsen hier op bokt. Mensen genoeg ;)

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 17:16

Klinkt niet lekker allemaal...er is ook zoveel sneeuw gevallen!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 17:26

@ Phylos: Ja dat is ook wel weer zo. Het is ook niet dat ik hier niks te doen heb, maar ik had me er gewoon op verheugd om 'm weer te zien.

@ Lui_: Vind 't wel altijd een mooi gezicht, al die sneeuw.

Op de site van ns.nl staat trouwens dat ze onderhoud aan 't plegen zijn. Beetje vreemde timing net nu iedereen wil weten welke treinen er wel/niet rijden...

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 17:42

Ik kijk net op de site van de NS staat er storingen> geen whahaha

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 18:04

Pff, stomme NS :+ . Ze zouden toch wintermaatregelen nemen? Nou, de winter is nog niet begonnen en het gaat al mis :o De NS-site is ook dood, perfecte timing om onderhoudswerkzaamheden te plegen hoor :S

Nou ik zit hier dus vast. Vriendlief zou me in Zwolle komen ophalen, nu moet hij noodgedwongen hier blijven slapen. En hij is er waarschijnlijk over een paar uur pas. Naja hopelijk rijden ze morgen wel gewoon, gaan we morgen gewoon heeeeel vroeg weg (om 6/7 uur ;) ). Perfecte timing weer ..

_Tara_ schreef:
@ Phylos: Ja dat is ook wel weer zo. Het is ook niet dat ik hier niks te doen heb, maar ik had me er gewoon op verheugd om 'm weer te zien.

@ Lui_: Vind 't wel altijd een mooi gezicht, al die sneeuw.

Op de site van ns.nl staat trouwens dat ze onderhoud aan 't plegen zijn. Beetje vreemde timing net nu iedereen wil weten welke treinen er wel/niet rijden...

Ik dacht precies hetzelfde :+

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 18:06

Dat ook nog inderdaad. Laatst hadden ze een zondag geoefend en ging alles helemaal prima. Maar als 't dan echt nodig is, dan werkt 't niet. Ik snap wel dat 't allemaal vast niet makkelijk is met dit weer. Maar laat 't dan niet eerst lijken alsof je je zaken goed geregeld hebt.

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 18:06

Hier valt het eigenlijk reuze mee. Bussen rijden gewoon normaal. Echter kan ik net als vele van jullie ook niet op de ns site.
Las wel op teletekst dat ze de winterdienst regeling wilde starten

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 18:07

Op nu.nl staat alleen dat 't wordt afgeraden om met de trein te reizen...

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 18:11

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 18:29

Ik moet de twee uur dat ik eerder weg ging inhalen volgende week.. Ik was namelijk niet de enige die vroeger weg wilde :roll: nou.. Ik ben inmiddels twee en een half uur onderweg.. En net voorbij utrecht.. Op gouda rijdt ook niets naar rotterdam dus.. :roll:

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 18:36

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 18:38

Wat een handige site, die kende ik nog niet :oo

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 18:53

Op 9292ov.nl staat het ergens vermeld dat de ns site er uit ligt en dat je dan hier kan kijken.

station den haag centraal , station amsterdam centraal , station amersfoort , station alkmaar , station rotterdam centraal , station utrecht centraal: trein.
waar: station den haag centraal , station amsterdam centraal , station amersfoort , station alkmaar , station rotterdam centraal , station utrecht centraal
geldigheid:
prognose 18-12-10, 02.00 uur
modaliteiten: trein
maatschappijen:
oorzaak: winterse omstandigheden
gevolg: minder vervoer
maatregel:
vervangende halte:
advies:
bericht van vervoerbedrijf: in verband met winterse omstandigheden is op een groot aantal trajecten in de randstad en midden-nederland de treindienst aangepast. met name rond amsterdam is de treindienst verstoord. www.ns.nl is helaas onbereikbaar. raadpleeg www.traphic.nl/trein.aspx voor actuele vertrektijden.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 20:32

was weer chaos in utrecht... weer niets op de borden en maar wachten op de omroepberichten. ik wordt er niet goed van. HEt viel daar met de sneeuw best mee, hier ligt er veel meer.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 20:37

Ik ben weer thuis :D na 4 uurtjes. Utrecht centraal was idd ramp, daar weg naar Amersfoort. Toen zeker 30 minuten voor Amsterdam CS gestaan voor besloten werd om te keren naar Muiderpoort. Daar eruit op een tram en metro, uiteindelijk op Zuid beland en daar ging de trein eindelijk naar Nieuw-Vennep en ja hij pastte op het perron.

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 21:36

jullie hadden ook allemaal problemen zie ik al. Het was echt drama, en ik heb het écht even helemaal gehad ermee hoor, dat de treinen dan niet goed kunnen rijden kan men dan "niks" aan doen. Maar vandaag was de informatie echt zeeeeer bedroevend slecht gewoon. :roll: :(

Dit is mijn hele verhaal

Was iets van 10 voor 3 op station utrecht centraal, en normaal zou ik de trein van 15.02 dan nemen en om half 4 op rotterdam alexander staan. Ik had de vertraagde intercity van 14.47 naar Rotterdam genomen, en afgezien van dat ie af en toe wat langzaam reed, ging het allemaal prima. Totdat ze bij gouda omriepen “dit is de intercity naar den haag centraal”. Nou lekker dan :S En verder helemaal NIKS over dat het dus niet de trein naar rotterdam was of wat er aan de hand was naar rotterdam of wat dan ook. Ik zag op de bordjes bij gouda dat er een stoptrein naar rotterdam zou gaan. Dus ik uitgestapt en met een énorme mensen massa daar een tijdje staan wachten op de stoptrein, die al een hele tijd terug eigenlijk had moeten vertrekken, er stond geen vertraging bij ofzo. Toen klapte ineens het bord op blanco. Een tijdje gebeurde er niks, daarna werd er voor het eerst eens iets omgeroepen, dat er niks naar rotterdam zou gaan, reizigers naar rotterdam moesten via den haag reizen. Ja godver uit die intercity was ik daarvoor net uitgestapt. Hele volksverhuizing dus weer naar het perron voor den haag. Vervolgens nog een perron wijziging en weer een hele mensen massa naar een ander perron. De intercity had vertraging maar hij reed verder wel prima.

Vanaf den haag moest ik dan een stoptrein naar rotterdam pakken, intercity’s gingen er al niet meer. De stoptrein die bijna zou vertrekken, zat letterlijk volgestouwd en er stonden nog meters dik mensen omheen, die er onmogelijk nog bij konden. De deuren hebben ze 1 voor 1 handmatig moeten sluiten.
De volgende zou een half uur weg gaan, maar die stond al klaar, ik ben daar direct naartoe gelopen en daar was het ook al super druk, de deuren gingen 5 min later en ik had nét de laatste stoel. Die stoptrein werd dus ook helemaal vol gepropt. Na 3 haltes hadden we al ongeveer 25 min vertraging, terwijl die uit den haag wel optijd was weggegaan, maar omdat bij elke halte er super veel mensen in wilden maar niet konden. 1x was er ook aan de noodrem getrokken omdat iemand tussen de deuren zat en de noodrem moest dan eerst weer losgemaakt ofzo worden. En iemand had ook per ongelijk een tl ofzo losgetrokken omdat die dat als handvat gebruikte. Ik ben uiteindelijk bij rotterdam blaak uitgestapt. Op rotterdam centraal brak een halve rel los van mensen die tegen de trein gingen beuken en erin wilden en weet ik het allemaal. En er zou sowieso naar alexander niks meer gaan hoorde ik, dus ik kon beter bij blaak de metro pakken dan, vanaf rotterdam centraal moet je anders ook weer overstappen met de metro. Nou en uiteindelijk was ik kwart voor 7 thuis.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 22:37

wat een dramaverhaal zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 22:40

Er rijdt nu nog steeds niets tussen Gouda en Rotterdam.. bij gratie komt er hier om half 11 een stoptrein volgens het internet :=

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 22:50

Jans schreef:
Er rijdt nu nog steeds niets tussen Gouda en Rotterdam.. bij gratie komt er hier om half 11 een stoptrein volgens het internet :=

nou fantastisch :P Maar was het nou een kapotte trein die er stond? Want dan is het toch te gek voor woorden dat die daar al die tijd is blijven staan, kunnen ze wegslepen ofzo neem ik aan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 22:57

Geen idee? :+