USA 2010

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: USA 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 16:32

Nou dat is in ieder geval goed Menino :D

Ik zie net op de site van all italia dat ik 32 kilo bagage mag meenemen :wow: Ik heb mijn koffer nu misschien voor een kwart gevuld, des te meer kan ik mee naar huis nemen _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 16:34

jeeutje, relaxed :D Ben benieuwd of het dit jaar nog moeite gaat kosten om onder de 20 kg te blijven _O- . Meestal wel :o En dan zit je nog met de terug weg ook :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 16:36

Haha ik heb er normaal ook echt moeite mee, toen ik naar Londen vloog ging ik heen met maar 6 kilo (had een textiel tas dus dat valt dan ook al mee) en ik kwam terug met 19,5 :wow: Dus dat was ook echt maar net.. Ik had hem ook niet gewogen, voor hetzelfde geld was het niet gelukt :=

Maar ik mag wel maar 1 stuk handbagage meenemen, dus geen extra laptoptas oid. Dat moet allemaal als handbagage in 1 tas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 16:43

ik heb het vorige keer wel gehad, maar toen hadden ik en mijn broer een tas samen ofzo, of weet ik veel. We hadden iig een tas over, en toen hebben we bij de douane nog alles van de ene tas naar de andere tas moeten verplaatsen :') ... Maar ach, 't is goed gekomen :j !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 16:51

Nou beter dat het is goedgekomen :) Alluz komt goeeed

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 16:54

Dames, uit Amerika mag je 23 kilo mee terugnemen in plaats van 20 ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 16:55

Ik 32 :)) :D

Each piece of registered baggage may not exceed 32 kgs., in any case. If baggage exceeeds this limit, part of content will have to be put into another baggage to be registered or as carry-on (if not exceeding foreseen limits).
Only exceptions concern wheelchairs and live animal containers.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 17:10

Vlieg je business?

Wij mogen bij BA 3 x 23 kg per persoon meenemen en bij KLM 2 x 32 ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 17:11

Nee we vliegen gewoon normaal zeg maar :) Via All Italia. Er staat dat elk stuk bagage maximaal 32 kg mag nemen, dus ik neem aan dat we gewoon ieder 32 kg mee mogen nemen :)

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 17:29

Wow, 32 kilo!? :wow: Dat wordt flink shoppen!

Menino, mijn vriendin heeft ook haar galblaas laten verwijderen en ik herinner me dat die de eerste tijd ook niet alles kon eten, vooral bosbessen kreeg ze last van. Misschien is het een goed idee om een tijdje een eet dagboek bij te houden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 17:32

Guinevere; dat dacht ik ook :)) Want ik moet wel op zijn minst driekwart van dat gewicht hebben }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 17:54

Nou het gekke is dat ik een week later lekker bij de burger king zat met no problems :D Toen na 3 weken (vorige week dus) kreeg ik in 1x buikkrampen 's nachts... iedere avond, uurtje of 5 achter elkaar niet uit te houden. Dus naar spoedeisende hulp geweest en mijn bloedwaardes waren niet goed, dus ben toen weer opgenomen (na 3 dagen helemaal niets gegeten te hebben). Maar mijn darmen zijn ook compleet stil komen te liggen tijdens de operatie en daarna niet meer goed op gang gekomen. Dus heb wel last van obstipatie, en de ene arts zegt dat het daardoor komt, en de andere arts zegt weer dat het niet kan. Ben geen steek verder, weet alleen dat het ziekelijk veel pijn doet en dat pijnstillers niet helpen... Neem nu allerlei laxerende zooi in, en moet zeggen dat ik vannacht gééén buikkrampen heb gehad, dus ik ben blij :D Alleen 't is niet logisch dat die laxeer al zo snel effect heeft :P Maargoed, daar gaat 't nu niet om :))

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 21:58

23 kg uit amerika? goed nieuws :D

Ik heb nog een vraagje.. ik ga voor 3 weken weg en wil wel graag contact houden met het thuisfront :) nu dacht ik eraan om een oud telefoontje mee te nemen van thuis (ik heb zelf een blackberry maar die is constant in verbinding met internet en wil op geen enkele manier risico lopen een gigantische rekening te krijgen, dus m'n lieftallige BB blijft thuis :(:)) en dan in Amerika een goedkoop simkaartje met wat beltegoed te kopen. Maar nu hoorde ik vandaag dat toestellen uit NL niet werken in Amerika, vond het een beetje vreemd maar maak me nu wel druk := hoe moet het anders? Daar een compleet nieuw toestel kopen voor die 3 weken :? Hebben jullie hier ervaring mee? Ik ben alleen van plan te smsen met m'n moeder en opa & oma en een paar vriendinnen.. niet om te bellen ofzo want dat wordt dan alsnog duur..

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 22:05

Vroeger werkten de mobiele telefoons van hier daar inderdaad niet. Tegenwoordig wel.
Je kunt je internetverbinding op je BB gewoon uitzetten en dan is er niets aan de hand. ;)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 22:06

Heeft iemand ervaring met het systeem van Delta? Ik kan daar mijn stoel niet wijzigen want hij geeft geen stoelindeling :(

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 22:10

Ik zet mijn internetverbinding op mijn Nokia E71 gewoon uit.

Maar wij komen elke vakantie voor 19 dollar een telefoontje bij WalMart, zit meestal ook nog voor 10 dollar beltegoed op. Werkt prima, maar vaak niet om naar Nederland te bellen.

Wij Skypen naar huis ;-)

SMS kan nje gewoon met je eigen telefoon doen, zolang je maar zorgt dat je internet (WLAN zoeker) uit staat.
Laatst bijgewerkt door MoniqueT op 28-07-10 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 22:10

Nadir schreef:
Vroeger werkten de mobiele telefoons van hier daar inderdaad niet. Tegenwoordig wel.
Je kunt je internetverbinding op je BB gewoon uitzetten en dan is er niets aan de hand. ;)

Dankje :) geldt dat ook voor een toestel van 2, 3 jaar geleden? Tis een Nokia N95 8GB.
Ik weet dat ik mn internet kan uitzetten maar dan heb ik er niet meer zo veel aan.. en smsen blijft dan duur via mn eigen provider :\

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 22:11

@ Monique, kan je dan wel smsen naar Nederland?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 22:14

Nope, dat telefoontje werkte helemaal niet naar Nederland, gebruikten we om binnen Amerika te bellen.

Een SMS-je kost me 50 cent of zo, dat vind ik niet duur. Ik SMS hooguit een keer of vier tijdens zo'n reis Verder doen wij alles met WIFI op onze laptops of telefoons.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 22:21

Ik gebruik eigenlijk alleen maar Skype in Amerika. Telefoon gaat vooral mee voor het geval we onderweg met pech komen te staan maar verder heb ik hem niet nodig.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 22:22

Precies, dat hebben wij ook.

Dat Amerikaanse ding is echt voor noodgevallen (in Amerika hebben we vaak geen bereik met onze eigen toestellen, houd daar ook rekening mee) en om reserveringen te doen/wijzigen bijvoorbeeld.

In september/oktober gaan we met drie campers op pad en dan zullen we zeker allemaal een Amerikaans toestelletje aanschaffen voor de onderlinge communicatie. Zo van: 'Yes, Outback Steakhouse in zicht!!'

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 22:24

Dat zijn belangrijke dingen om even over te bellen :+

Ik heb nog nooit problemen gehad met ontvangst in Amerika maar misschien komt dat nog.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 22:30

Maar hoe zit het met T-mobile dan? Kan je die makkelijk opwaarderen?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 22:32

Hoe bedoel je Purny? Je NL'se kaart in het buitenland op waarderen of eentje die je daar koopt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 22:33

xMendy schreef:
23 kg uit amerika? goed nieuws :D

Ik heb nog een vraagje.. ik ga voor 3 weken weg en wil wel graag contact houden met het thuisfront :) nu dacht ik eraan om een oud telefoontje mee te nemen van thuis (ik heb zelf een blackberry maar die is constant in verbinding met internet en wil op geen enkele manier risico lopen een gigantische rekening te krijgen, dus m'n lieftallige BB blijft thuis :(:)) en dan in Amerika een goedkoop simkaartje met wat beltegoed te kopen. Maar nu hoorde ik vandaag dat toestellen uit NL niet werken in Amerika, vond het een beetje vreemd maar maak me nu wel druk := hoe moet het anders? Daar een compleet nieuw toestel kopen voor die 3 weken :? Hebben jullie hier ervaring mee? Ik ben alleen van plan te smsen met m'n moeder en opa & oma en een paar vriendinnen.. niet om te bellen ofzo want dat wordt dan alsnog duur..

Als je 'data roaming' uit zet op je telefoon kan hij geen verbinding maken met internetservers vanuit NL, waardoor je dus niet met torenhoge rekeningen komt te zitten. Je hebt dan alleen internet als je op een plek zit waar je wi-fi connectie hebt :) Dus je kan je BB wel meenemen, mijn iPhone gaat ook gewoon mee hoor, ik wil mijn vriendinnen kunnen sms'en als ik daar zin in heb ;)