Disneyland Parijs deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JoanneArnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 13:46

10-11-12 december!!

Heb er zo'n zin in....hoop alleen dat het weer een beetje meewerkt....Kou kan ik hebben, maar regen niet.... :D

Siggislief

Re: Disneyland Parijs deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 14:57

Hahaha, als je die dag gaat, Joanne dan....Ga je precies op mijn verjaardag! _O-

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 18:53

Ik ga vanacht naar disney, 4 daagjes / 3 nachtjes.. :D

Hoop dat het weer een beetje mee wil werken!!

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 19:26

JoanneArnhem schreef:
10-11-12 december!!

Heb er zo'n zin in....hoop alleen dat het weer een beetje meewerkt....Kou kan ik hebben, maar regen niet.... :D

wij ook :D

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 16:27

Heeft iemand de aanbieding met gratis lunch en diner al gedaan? is het goed bevallen? hebben jullie lunch al voordat je naar disney gingen gereserveerd?
En was het eten lekker?

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 17:15

wendietjuhhh schreef:
Heeft iemand de aanbieding met gratis lunch en diner al gedaan? is het goed bevallen? hebben jullie lunch al voordat je naar disney gingen gereserveerd?
En was het eten lekker?

Ik zelf nog niet, maar een vriendin van mij wel ( niet op bokt)Er zijn beperkte keuze's wat je mag nemen natuurlijk.
Bij het steakhouse bijv heb je een salade vooraf, een biefstuk en een toetje.
Zij vond het super te doen.

ik heb wel gereserveerd.
Eerste dag steakhouse, 2 de dag een buffet bij een westernrestaurant.

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 17:24

klinkt goed toch? maar je hebt niet gereserveerd voor lunch? wij hebben idd ook gereserveerd bij silver spur steakhouse en bij wersternrestaurant (bij hotel cheyenne)

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 17:34

wendietjuhhh schreef:
klinkt goed toch? maar je hebt niet gereserveerd voor lunch? wij hebben idd ook gereserveerd bij silver spur steakhouse en bij wersternrestaurant (bij hotel cheyenne)

Volgens mij hebben we dan het zelfde gedaan :D
Voor lunch kan je niet reserveren :n wilde ik namelijk ook doen. Maar achteraf gezien wel blij mee anders zit je zo aan een 'programma' vast.

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 17:38

Hihi zelfde smaak dus :D
maar iemand hier op bokt beweerde dat ze wel had geboekt voor lunch. maar als dit niet nodig is dan doe ik dat natuurlijk niet... maar zat jij ook in cheyenne? en hoe heb jij het gehad? was het je eerste keer disney?
krijg je trouwens je maaltijdvouchers bij aankomst? heb ik namelijk nu nog niet gekregen bij mijn ander vouchers.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 17:42

wendietjuhhh schreef:
Hihi zelfde smaak dus :D
maar iemand hier op bokt beweerde dat ze wel had geboekt voor lunch. maar als dit niet nodig is dan doe ik dat natuurlijk niet... maar zat jij ook in cheyenne? en hoe heb jij het gehad? was het je eerste keer disney?
krijg je trouwens je maaltijdvouchers bij aankomst? heb ik namelijk nu nog niet gekregen bij mijn ander vouchers.

Hoooooooooooo, je begrijpt me verkeerd :D
Ik ga nog naar disney van 17t/m 19 dec in hotel Santa Fe.
Dit wordt mijn 4de x disney en de aller eerste x zonder ouders :o
Ik heb alleen nog de bevestigingsbewijzen ghad via de mail die je ook moet geven aan de receptie.
Begreep dat je de maaltijdvouchers bij je restaurant kreeg.
Geboekt voor de lunch kan echt absoluut niet, ik had namelijk zo'n frans mens aan de lijn van het disneypark die zei dat het alleen voor het diner kon :D

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 17:52

aaaaaah je moet nog :D ik dacht idd dat je al was geweest. Zow voor de 4e x al zeg!!'
Maar je gaat een week later dan ik.
Maar dan moet ik mijn mail idd ook maar ff mee nemen.
Maar dan zoek ik de lunch daar wel lekker uit. Idd zo'n vaste planning he.
hoe laat hebben jullie diner gereserveerd?

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 18:05

Wij zijn niet zulke vroege eter, bij het steakhouse was het laatst kwart over 6 ( dit omdat het park ook 8 uur sluit)
En dat westernbuffet om half 7.
Eigenlijk de maximum tijden :o

Tja, mijn eerste x disney, was ik 14 daarna jaar of 16/17 en de laatste x was ik 19 was voor mijn zusje's 16 de verjaardag omdat ze geen groot feest wilde vieren kreeg ze dit (erbij) kado! wij allebei mochten een vriendin mee dat was echt super :D

En nu ben ik 21, samenwonend en heerlijk romantisch rond de kerst met vriendlief :D
Zoveel zin in !!!!!!!!!!!

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 18:08

wij zijn ook geen vroege eters en hebben 6 uur geboekt. erg vroeg voor ons. meestal tussen half 7 en 7. En de dag van aankomst vind ik het helemaal vroeg aangezien je ook al laat aankomt. Eigenlijk dus alleen maar eten die dag :s

ik ga voor het eerst... en ook nog eens met mijn vriendlief :D ik ben 23 jaar. heb er ook echt zooooooooveel zin in...

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 18:31

wendietjuhhh schreef:
wij zijn ook geen vroege eters en hebben 6 uur geboekt. erg vroeg voor ons. meestal tussen half 7 en 7. En de dag van aankomst vind ik het helemaal vroeg aangezien je ook al laat aankomt. Eigenlijk dus alleen maar eten die dag :s

ik ga voor het eerst... en ook nog eens met mijn vriendlief :D ik ben 23 jaar. heb er ook echt zooooooooveel zin in...

Hoezo kom je de eerste dag laat aan dan?
ga je met de bus of trein ofzo?

* sorry voor mijn late reactie, moest ff het huis boenen :D

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 08:00

haha maakt niet uit... nu ben ik laat met mijn reactie ;)
ik ga met de auto pas om 8 uur 's ochtens weg uit oldenzaal (bij enschede). Dan is het zo'n 6 uur rijden maar we hebben natuurlijk ook nog pauze(s) tussendoor en de spits werkt in ons nadeel. Dus verwacht dat we een uur of 4 daar zijn (hoop ik).

hoe lang rij jij er altijd over? en vanaf waar ;)

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 09:21

wendietjuhhh schreef:
haha maakt niet uit... nu ben ik laat met mijn reactie ;)
ik ga met de auto pas om 8 uur 's ochtens weg uit oldenzaal (bij enschede). Dan is het zo'n 6 uur rijden maar we hebben natuurlijk ook nog pauze(s) tussendoor en de spits werkt in ons nadeel. Dus verwacht dat we een uur of 4 daar zijn (hoop ik).

hoe lang rij jij er altijd over? en vanaf waar ;)

Heb er nog niet echt over nagedacht hoelaat wij weg gaan, berekend met e.v.t file's en pauze's.
Weet wel dat ik daar tussen 11.00 en 13.00 uur zeker wil zijn ;)

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 09:37

Nog 3 dagen :):)

En dan ga ik voor het eerst naar Disneyland! _O-
En ook nog eens eerste keer zonder ouders/vader op vakantie.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 10:40

Spannend!
Wel leuk hoor, ga er van genieten. Ons reisje drie weken geleden was ook onze eerste keer. Nou, bijna, ik was er ooit eens een dagje geweest.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 10:55

mbkaatje schreef:
Spannend!
Wel leuk hoor, ga er van genieten. Ons reisje drie weken geleden was ook onze eerste keer. Nou, bijna, ik was er ooit eens een dagje geweest.

en dat vond je uiteraaaaaaaaaaaaaaaaaard veelste kort!! :D

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 11:02

Ik heb begrepen van een vriendin dat het 1 dag veelste kort is.
Wij gaan dus 4 dagen _O-

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 11:07

Siggislief schreef:
Ik heb begrepen van een vriendin dat het 1 dag veelste kort is.
Wij gaan dus 4 dagen _O-

Tja ik heb er nu een aantal x geweest en mijn eigen ervaring is dat 3 dagen meer dan zat is.
De eerste dag nemen wij altijd de attracties, 2de dag attracties en shows en de derde dag pik je nog een paar uurtjes de leuke dingen mee.
Dan heb je echt het hele park gehad.
je moet wel van shows houden, vriendin van me doet dat dus niet en die had dus na 2 dagen het park echt wel gezien !!

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 11:14

Ik weet niet wat we gaan doen, wel iets met western gedoe en dat je daar ook gaat eten.

En s'ochtends op 5 december bij het ontbijt met de Disney figuren.

En de rest weet ik het niet echt.

ManonWL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 11:47

weet iemand aan (bus)reis waar mensen van 16 jaar meekunnen

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 12:19

Het is net hoe je het beleef denk ik. Wij houden ook niet van shows, ik heb niets gezien. Wel de parades uiteraard.
De eerste dag waren we in het disneypark, de tweede dag in de studio's en dan 's avonds weer naar het andere park. Daar hebben we toen ook nog een paar attracties gedaan en Fantillusion geken (heel mooi).

De derde dag (11 november) bleek het een nationale feestdag te zijn in Frankrijk dus beredruk. Toen zijn we maar naar parijs gegaan. En de vierde dag hebben we nog een halve dag rondgehobbeld, nog een paar attracties gedaan en vertrokken naar huis.

We hebben niets dubbel gedaan, maar op zich hebben we het wel gered in drie dagen, maar ik had nog wel een dagje willen blijven.

Maar daarom moeten we gewoon nog eens naar Disneyland. Jammer, maar er zit niets anders op.

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 18:56

Ik ben afgelopen vrijdag terug gekomen van Disneyland. We hadden 4 dagen toegang tot het park.
De eerste dag waren we om 1 uur het park in gegaan. En toen we 's avonds terug naar het hotel gingen hadden we het groote park al bijna helemaal gezien. (we hadden dan wel alleen de atracties gedaan die wij leuk vonden). Het was namelijk super rustig, max 10 minuten wachttijd. Echt zo fijn!. Vorig jaar stond er namelijk bij verschillende attracties 2 uur, dus een heel verschil.
Woensdag weer naar het park vertrokken, maar om 1 uur ging het super hard regenen en dit stopte ook niet.. Dus toen zijn we 's middags naar dat winkelcentrum gegaan.
Donderdag een dagje parijs en 's avonds nog even de lichtshow meegepikt en wat attracties.
Vrijdag wilde we het park nog in, maar was het al gelijk een stuk drukker als voorgaande dagen. We hadden alle attracties die wij leuk vonden al 3 tot 5 keer gedaan, dus we hadden het ook wel een beetje gezien. We wilden nog wel in de crush coaster, die was voorgaande dagen elke keer kapot. Nu hadden we 25 minuten gewacht en stonden we bijna vooraan, toen hij weer kapot ging. Nog enige tijd gewacht, maar uiteindelijk maar weggegaan. Kwamen er een half uur later langs, was hij weer open. Echt balen dus! Mr toen stond er weer een half uur wachtrij en zijn we dus maar niet nogmaals gaan wachten. Dat was wel jammer dus.

Foto's komen natuurlijk nog! Weten jullie trouwens of er foto's van attracties op internet te vinden zijn? Zou ik wel leuk vinden om in het fotoboek te verwerken. (bijv de binnenkant van de space moutain).

Weten jullie trouwens hoe de attractie it's a small world is? Die hebben wij helemaal gemist, lekker dom.