Turkije 2009

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sherlock1

Re: Turkije 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 12:43

de busreis duurde bij ons ook 2.5 uur naar alanya..en inderdaad een stop bij een tankstation waar je ze je echt afzetten..!!

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 12:47

Ik heb niks gekocht tijdens die pauze, voelde me niet lekker :+
Stonden ook nergens prijzen op snoep/chips.
Dacht al wel dat ze een afspraak met die winkel hadden, lekker verdienen aan hongerige toeristen :))

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 12:51

Ik had ontzettende honger net zoals een ander stel dat ik ontmoet had..Maar wij weigerde eten te kopen daar. Afzetters. Ook nog gevraagd als de reisorganisatie weet dat het hier zo duur is en al adviseert om niets te kopen daar waarom stoppen ze dan niet ergens anders? Daar kon hij geen antwoord op geven. Zullen wel afspraken gemaakt hebben onderling.

Urselin een busreis van 2,5 uur als je niet lekker bent is ook geen pretje! :(:)

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 12:59

Nadir schreef:
Natuurlijk mag je mee doen LovingTweety :j :D
Je bent al vaak naar Turkije geweest, wil je niet een keer iets anders van de wereld zien, haha!

O dat ga ik ook :P Ook 3 keer naar Canada geweest.
Frankrijk, Belgie, Duitsland en in Nederland ook.

Haha ik hou van reizen en Turkije vind ik heerlijk om cultuur te zien en te ontspannen.

ju1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 13:02

Misschien dat ik eind september weer terug ga naar Alanya......soms ontmoet je iemand daar hahaha.....
Maar eens kijken hoe het is als we elkaar weer zien :+

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 13:16

Vertel ju1982! Wanneer heb je hem ontmoet?

ju1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 13:20

Begin juni (om precies te zijn 4 juni)...dus alweer 2 maanden geleden. Hij woont in Alanya en was met zijn voetbalteam in hetzelfde hotel als waar wij zaten....
Had hem al een paar keer gezien, maar dacht ik heb geen kans haha...de laatste avond voordat hij weer wegging sprak hij mij aan :o ...en we hebben dus nogsteeds bijna dagelijks contact. Maar ja ik weet hoe Turken kunnen zijn dus (probeer) voorzichtig te zijn.....haha maar ja gevoel en verstand staan nog weleens van elkaar af ;) .....

Dus afwachten maar......you never know....

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 13:22

Spannend ju1982 :)

Ik zit even op de site van Eelde te kijken, en ik vlieg de 12de om 15:35 heen en ik kom de 19de om 14:45 weer aan. Heenreis een tussenstop in Rotterdam. Beetje jammer, maar niks aan te doen helaas.

En zo te lezen dus eten inslaan voor het reizen om afzetting te voorkomen? :D

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 13:27

Ohh krijg je een stop met de bus?! Geweldig! :D
Ik maakte me al druk over de busreis, maar ben met een tussenstop heel erg blij. :j

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 13:28

Klinkt goed Ju!

Stop krijg je meestal toch? Als de reis langer dan een uur is geloof ik. Vond het persoonlijk altijd heel irritant. Haha.

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 13:29

Haha ik weet precies wat je meemaakt! Net zoals een paar andere hier! Gevoel en verstand zijn twee verschillende dingen ja! Maar wel spannend! :D

A_lette gewoon een koelbox vol eten meenemen :D :+ Kom je zeker niet om van de honger :Y)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 13:33

LovingTweety, dit is voor mij de eerste keer met een reisorganisatie. Ohja en die keer dat ik mijn vriend leerde kennen natuurlijk. Maar dat was naar Marmaris, zonder tussenstop.
Andere keren altijd met de taxi of auto, dus ik heb geen ervaringen met busreizen van touroperators. :D

Ik ben er echt blij mee, nu heb ik nog meer zin! :D
Wanneer krijg je die stop? Na een uurtje ofzo?

ju1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 13:33

Ach ja......het scheelt dat er inderdaad meerdere 'last' van hebben hahaa.....

Hmmz tussenstop is altijd minder, maar ach mensen kijken en wat lezen je komt een heel eind!!
Hihi een koelbox tja..... :+

ju1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 13:34

ikkuh15 schreef:
Haha ik weet precies wat je meemaakt! Net zoals een paar andere hier! Gevoel en verstand zijn twee verschillende dingen ja! Maar wel spannend! :D

A_lette gewoon een koelbox vol eten meenemen :D :+ Kom je zeker niet om van de honger :Y)

Trouwens vertel jou verhaal ;) (als je wilt natuurlijk hihi)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 13:34

Ju, komt goed komt goed. :D
Ik ga nooit meer vergeten hoe ik thuis kwam van vakantie en toen bij mezelf dacht, ik ga die jongen dus écht niet zomaar weer uit mijn hoofd zetten. :D En zie hier, hij is nu aan het werk... :D :D

ju1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 13:42

Hahaha ja ik weet het maar toch....vorig jaar heb ik ook alzoiets meegemaakt en alleen weer terug gegaan en dat werd niks.....Weet dat kan altijd maar toch, ben een beetje bang dat ik straks weer met een gebroken hartje thuis zit ;) .....
Maar hij is zooooooo onwijs leuk haha :P

Maar Nathalie, die van jou woont nu hier in NL???

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 13:46

Is de busreis van Antalya naar Alanya echt 2,5 uur? :oo We landen pas om 01.15 dus dat wordt een latertje.. -O-

Goed plan idd om eten mee te nemen. :j

Spannend ju1982!

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 13:47

Na ongeveer 1 of 1,5 uur krijg je een stop van ongeveer 10 minuten tot kwartiertje. Buschauffeur moet waarschijnlijk ergens thee halen en voordat hij terug is.

Ju1982: Mijn vriend heb ik een jaar geleden tijdens mijn vakantie in Alanya ontmoet. Niets gebeurd want had daar geen behoefte aan op dat moment. Maar eenmaal thuis hem niet uit mijn hoofd kunnen zetten.. Toen ben ik in oktober alleen terug gegaan om te kijken of het wat kon worden en sinds toen helemaal verliefd! Heb hem bezocht in Februari ( bij zijn familie) en ben net 1,5 week terug. Helaas hebben we voor hem nog geen visum kunnen krijgen maar we zijn al weer bezig met een nieuwe aanvraag.

Nathalie: Echt super dat jullie het allemaal zo goed hebben kunnen regelen en dat hij mag blijven. Klinkt voor ons alleen zo onwerkelijk en zo ver weg..

ju1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 13:51

Niwla schreef:
Is de busreis van Antalya naar Alanya echt 2,5 uur? :oo We landen pas om 01.15 dus dat wordt een latertje.. -O-

Goed plan idd om eten mee te nemen. :j

Spannend ju1982!

Ja, is echt 2 a 2,5 uur...ligt eraan waar je hotel ligt ;) ....
Maar je gaat lekker op vakantie dus ach dat uurtje extra maakt ook niet meer uit ;)

@ikkuh.....ja visum is vaak een ramp.....Maar wel leuk hoor, zal het aan de stad Alanya liggen ofzo met al die vrouwen die daar iemand ontmoeten haha...alhoewel het vorig jaar Kusadasi bij mij was haha....
Maar goed ik hou jullie wel op de hoogte of ik daadwerkelijk ook ga, want iemand maar 3 uur gezien te hebben ... We hebben nu dan nog wel contact maar eind September is nog ver weg ;(

New-Forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 14:08

Oohh vertel mij wat over de busreis van Antalya naar Alanya.. :z Toen ik nog in Turkije werkte moest ik 1x in de week ook transfer doen. Was opzich wel leuk om te doen voor de afwissling, alleen die busreis.... Ik hou niet zo van bussen :o
Het hotel waar ik in werkte ligt nog wel voor Alanya (ongeveer 25 minuten) maar naar het vliegveld was echt nog wel 1 uur en 20 min rijden.. En wij deden geen pauze's onderweg. Alleen als bijvoorbeeld een kind heel nodig moest plassen..
Maar opzich valt de reis van Antalya naar Alanya wel mee. Het is te doen maar een vliegveld in Alanya zou helemaal top zijn ;)
En het is ook maar net geluk hebben of er bij jou hotel als eerste gestopt word of als laatste.. Daar kan nogal een verschil in zitten..

Echt leuk al die vakantie liefdes. Ik hou der van :D

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 14:12

Wat een leuke verhalen allemaal over vakantieliefdes die wel of niet uitgroeien tot 'meer'... :D
Het is inderdaad niet makkelijk om iemand hier naar toe te krijgen. Maar ik vind het vaak ook wel terecht, ken genoeg verhalen van mensen die hier iets te veel profiteren...

Met die busreis, ik heb er zelf geen ervaring mee, voor ons staat er altijd een auto klaar op de luchthaven. Maar ik kan me wel voorstellen dat het gebeurd. Misschien volgende keer op de luchthaven zelf alvast iets te eten/drinken kopen, daar vallen de prijzen wel mee... In ieder geval maken ze daar geen onderscheid in wie het koopt! :')

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 14:16

New-Forest schreef:
Het is te doen maar een vliegveld in Alanya zou helemaal top zijn ;)

Haha, veel mensen begrijpen het verschil ook niet tussen beide plaatsen. Ik zat een keer in het vliegtuig, ongeveer 10 minuten voordat we gingen landen. Iedereen keek uit het raam en je zag Antalya steeds dichterbij komen. Zegt er een vrouw achter mij tegen haar zoontje: "Kijk eens, dit is Alanya. Ik denk dat ons hotel daar ergens bij het strand is."

:roll: _O-

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 14:21

Wat leuk zeg al die liefdes! :D

Hahahaha wat erg die opmerking :')

Ik zit volgende week al in Konakli!! *\o/* Ik vlieg 4 augustus om 5.45, dus mooie tijd. En 18 augustus vliegen we terug om 22.30. Dus niet echt verloren dagen! :)

ju1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 14:27

@newforest: Wat leuk in welk hotel werkte je? Want mijn hotel lag ook voor Alanya....ik zat in Alaiye Resort&Spa.....
Pfff ik kan ook niet zo goed tegen die busreizen maar helaas hoort het er vaak wel bij. Hahaha ja een vliegveld bij Alanya zal super zijn. Vooral met het oog op hoeveel hotels/app etc daar wel niet liggen....

Tja vakantie liefdes zijn leuk zolang het alleen op vakantie blijft. Zodra je het mee naar huis neemt wordt het wat ingewikkelder haaha.......

ju1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 14:27

_Tamara schreef:
Wat leuk zeg al die liefdes! :D

Hahahaha wat erg die opmerking :')

Ik zit volgende week al in Konakli!! *\o/* Ik vlieg 4 augustus om 5.45, dus mooie tijd. En 18 augustus vliegen we terug om 22.30. Dus niet echt verloren dagen! :)

Wow wat een mooie vliegtijden :D